PlatformWAR WAR - Der Thread (Konsolen, PC, Mobile)

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QB schwankte imo von Anfang an zwischen "könnte gerade noch 80" und "könnte 90+" werden. Bin auch nicht sonderlich überrascht, auch wenn es aufs Ende zu eher nach mehr ausgesehen hat.
Witzig finde ich das die XBoxler im Quantum Break Thread jetzt davon reden das Sie keinen Wert auf Wertungen legen, aber bei The Order: 1886 kamen Sie dann alle fein aus Ihren löchern... darum geht es ja, das ist Heuchelei!

Auffallend ist das sich die Xboxler immer alles schönreden müssen! Das hat man zum Start der Xbox One gesehen, das hat man bei Rise of the Tomb Raider gehabt und bei Quantum Break auch wieder.
Zu jedem dieser "XBoxler" gibt es 3-4 "Zornys", welche das Spiel genauso betreiben und einen davon dürftest du regelmässig im Bad antreffen.
:kruemel:

Nachdem aber quer durch alle Reihen inzwischen ein paar Erwartungsblasen geplatzt sind (da gehört auch TO dazu, das hat wirklich keiner erwartet!) ist es imo in der Sache ohnehin ruhiger geworden.
 
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Witzig finde ich das die XBoxler im Quantum Break Thread jetzt davon reden das Sie keinen Wert auf Wertungen legen, aber bei The Order: 1886 kamen Sie dann alle fein aus Ihren löchern... darum geht es ja, das ist Heuchelei!

Auffallend ist das sich die Xboxler immer alles schönreden müssen! Das hat man zum Start der Xbox One gesehen, das hat man bei Rise of the Tomb Raider gehabt und bei Quantum Break auch wieder.

Darf ich um quelle und nutzernamen bitten?
 
So lächerlich wie die Leute sich aufführen.

die logik dessen, wie ein internetmob heute karrieren zerstören kann, finde ich subjektiv durchaus beängstigend.

man muss sich klarmachen, dass so ein fall in europa, ohne die bigotte sexualmoral der usa, gar nicht möglich wäre.
 
Witzig finde ich das die XBoxler im Quantum Break Thread jetzt davon reden das Sie keinen Wert auf Wertungen legen, aber bei The Order: 1886 kamen Sie dann alle fein aus Ihren löchern... darum geht es ja, das ist Heuchelei!

Auffallend ist das sich die Xboxler immer alles schönreden müssen! Das hat man zum Start der Xbox One gesehen, das hat man bei Rise of the Tomb Raider gehabt und bei Quantum Break auch wieder.


Beschreibst du gerade dein eigenes verhalten ? :goodwork:
 

Gears of War 4’s Release Date Announced by Microsoft

http://www.dualshockers.com/2016/04/06/gears-of-war-4s-release-date-announced-by-microsoft/

If you were eager to know when Gears of War 4 will be released, the wait has now come to an end, as Microsoft and The Coalition announced that the game will launch worldwide on October 11th.

If you want to get a taste of the game early, the beta will begin on April 18th for anyone eligible for early access (you need to have played Gears of War: Ultimate Edition on either Xbox One or PC before April 11th). All Xbox Live Gold members will be able to play starting on April 25th and ending on May 1st.

If we wanted to be nitpicky, the official announcement doesn’t mention a platform. This may or may not mean that Windows 10 gamers might hold some hope of getting their hands on the game, but for now the game has been announced only for Xbox One, so we’ll have to wait for more info on this.


PS4 Exclusive Horizon: Zero Dawn’s New Images Show a Roof; Guerrilla Talks Outsourcing
http://www.dualshockers.com/2016/04...ages-show-a-roof-guerrilla-talks-outsourcing/

At GDC 2016, Guerrilla Games Art Director Maarten van der Gaag spoke at a panel focused mostly on outsourcing art assets and towards the end, as a nice reward cookie, there was an image showing artwork from Horizon: Zero Dawn.

You can see it at the bottom of the post, showing what kind of level of detail we can expect for an apparently mundane element like a roof in a location named Nora.


Overwatch gets Competitive Play, Blizzard explains how it works
http://www.vg247.com/2016/04/06/overwatch-patch-competitive-play-details/

Blizzard has released a new patch for the closed beta of Overwatch that added Competitive Play, the game’s high-skill league.

Competitive Play is made up of different tiers and divisions, with the aim to create an environment for players to test their mettle against other serious players.

Anyone, or group, can queue up for a game, but they’ll need to be level 25 or above. The game will take into account the group size when matchmaking.

Although rewards are not the goal of Competitive Play, you will still receive some cosmetic items. Game director Jeff Kaplan explained this and more in a new video introducing the feature.

und weil das sicher schrecklich viele leute (nope) interessiert - die schrecklich sexistische pose wurde gegen jene hier ersetzt:

CfUjPqVWEAAN2ok.jpg:large



in other news:


Congressman questioned over spending $1,300 in campaign funds on Steam
http://www.vg247.com/2016/04/06/duncan-hunter-steam-fec-questions/

California Congressman Duncan Hunter (R) is being questioned by the Federal Election Commission (FEC) over using campaign funds to buy $1,302 worth of games on Steam.

Known by many as the “vaping Congressman” due to getting his electronic smoke on during a session, Hunter claims his campaign’s credit card was used by his teenage son to purchase one game. After the game was purchased, he claims several unauthorized charges were made to the card.

Hunter said he is trying to get the unauthorized charges reversed before repaying his campaign account. The charges were listed on his 2015 financial breakdown as “personal expenses to be paid back.”
 
und weil das sicher schrecklich viele leute (nope) interessiert - die schrecklich sexistische pose wurde gegen jene hier ersetzt:

https://pbs.twimg.com/media/CfUjPqVWEAAN2ok.jpg
ganz ehrlich? Ich finde Blizzard hat die Leute getrollt die die alte Pose zu sexistisch fanden :ugly:

in other news:


Congressman questioned over spending $1,300 in campaign funds on Steam
http://www.vg247.com/2016/04/06/duncan-hunter-steam-fec-questions/

guter Mann :v:
 

Nintendo Files Patent For Device with Object Detection

http://www.ign.com/articles/2016/04/05/nintendo-files-patent-for-device-with-object-detection

A patent application filed by Nintendo for a device able to detect objects and be used as a controller of sorts has been made public.

Filed in 2014, the documents were published yesterday and contain a great amount of technical detail on a device that can use cameras and mirrors to read and detect objects around it.

Though similar in appearance to an NFC reader for the 3DS, this device is a new design that can use a camera to photograph and detect the area around it, as well as use a light-source projector. The detection device would also be capable of wireless transmission with a computer. A detailed description of the patent can be found in this NeoGAF post.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1204802


Quantum Break Pirate Detection Gives Players Eye-Patches

http://www.ign.com/articles/2016/04/06/quantum-break-pirate-detection-gives-players-eye-patches

Quantum Break's PC version thinks you're playing a pirated copy, your character will be wearing an eye-patch in game.

According to Eurogamer, developer Remedy had hinted this might be the case on a FAQ page. The issue "Jack looks like a pirate" is met with the response "DRM might've accidentally triggered. Reboot the game and eat a lot of vitamin C."

arrr-720x405.jpg



Rock Band 4 PC Crowdfunding Campaign Fails To Hit $1.5M Goal

http://kotaku.com/rock-band-4-pc-crowdfunding-campaign-fails-to-hit-1-5m-1769379405

Harmonix’s latest crowdfunding attempt didn’t get anywhere close to fully funded, making it unclear if Rock Band 4 will ever come to the PC.

Some crowdfunding projects are able to pull off miraculous come-from-behind rallies in the final days of a campaign, but that wasn’t the case with Rock Band 4 on PC. Harmonix was looking for $1.5 million to make the port happen, but as of last night, it only reached $792,817.


The Valve-Backed HTC Vive Is Virtual Reality At Its Best And Worst

http://steamed.kotaku.com/the-htc-vive-is-virtual-reality-at-its-best-and-worst-1769038228

For the past five days, I’ve spent nearly as much time in virtual reality as real reality. My calves ache and my neck is sore, but all in all I’ve had a pretty good time. I’ve been using the Vive, an ambitious new virtual reality system created by HTC and Valve.

With the Vive set up in my living room, I’ve been everywhere from outer space to Aperture Science’s stark white labs to a quiet beach where I just sat on the ground and listened to the waves.


Dear Esther Is Finally Coming to Consoles

http://www.ign.com/articles/2016/04/06/dear-esther-is-finally-coming-to-consoles

After four long years, Dear Esther is finally coming PlayStation 4 and Xbox One.

The current-gen versions are set to come with a new director’s commentary mode, whereby any future replays can be accompanied by titbits of information direct from the original team.

No exact release date has been mentioned, but you can expect it to arrive at some point during summer.
 
Witzig finde ich das die XBoxler im Quantum Break Thread jetzt davon reden das Sie keinen Wert auf Wertungen legen, aber bei The Order: 1886 kamen Sie dann alle fein aus Ihren löchern... darum geht es ja, das ist Heuchelei!

Auffallend ist das sich die Xboxler immer alles schönreden müssen! Das hat man zum Start der Xbox One gesehen, das hat man bei Rise of the Tomb Raider gehabt und bei Quantum Break auch wieder.

Was gab's denn an Tomb Raider schönzureden?
Das Spiel war kein Verkaufsflop, wie hier oft behauptet wurde. Iro hat das mehrfach ausführlich dargelegt, vielleicht fragen wir ihn einfach mal ob er seine Punkte hier nochmal kurz wiederholen kann.
 
Was auch immer Iro behauptet , in der Regel ist das gegenteil der Fall :v:
 
hab mich da bisher nicht mit beschäftigt...gibt es da irgendwelche vergleichswerte für die frage, was ein flop wäre und was nicht?
 
tomb raider war auf jeden fall ein geiles spiel! aber man muss klasse spiele anscheinend runterreden wenn sie sich nicht überragend verkauft haben...:v:

Die Qualität des Games nicht. Die Auswirkungen aber schon. Head vom Studio ist weg, Talent hat man verloren und was glaubt man wie schnell und sicher man sich nach diesem "Erfolg" auf einen Nachfolger einigen kann? Wenn die PS4-Version nicht funktionieren muss man ernsthaft fragen, ob das Studio mit einem anderen Titel nicht deutlich erfolgreicher sein könnte.

Bei SFV ähnlich. Füe SFVI in ein paar Jahren und andere Fighting Games darf Ono nochmal mehr betteln als zuletzt bevor Capcom Kohle springen lässt.

Vergleichsweise Splatoon? Teil 2 kommt so sicher wie das Amen in der Kirche für NX und das Team und Budget werden sicher nicht kleiner.
 
Bei SFV ähnlich. Füe SFVI in ein paar Jahren und andere Fighting Games darf Ono nochmal mehr betteln als zuletzt bevor Capcom Kohle springen lässt.

Street Fighter hat den Plan, dass es über Zeit Geld einbringen soll, die Verkaufszahlen im ersten Monaten spielen da schon fast keine Rolle (abgesehen davon waren die alles andere als schlecht, wenn man es mit den alten Teilen vergleicht, blöd nur dass Sony/Capcom irgendwas von 2 Millionen bis May geschwafelt hat, diese Erwartungen sind für ein Prügelspiel unrealistisch so lange es sich nicht um Mortal Kombat handelt)
 
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