VC&WiiWare vs. XBLA vs. PSN

Faire ePenis Vergleiche gibt es halt nur in einen erprobten Umfeld, was nur Mircosoft zur Verfügung stellen kann...

Trophy hacks are all over the PlayStation Network

We can't get enough of it, all those trophy hacks on the PlayStation Network. We've seen several trophy hacks for the PlayStation 3. Modern Warfare 2 had lots of trophy hacks like the 69 spec ops stars, the veteran trophy hack and the intel hack.

Not only Modern Warfare 2 has to deal with these hacks because several other games on the PlayStation Network are victim of these hacks. Games like Socom: Confrontation, FUEL, Prototype , FIFA 10 also have to deal with these hacks. With these hacks it just takes about 2 minutes and you got a platinum trophy. Sony didn't respond on these hacks (yet) and apparently doesn't care about it.

http://www.n4g.com/ps3/NewsCom-459268.aspx?CT=1

Woran liegt es'? Liegen die PS3 Spiele soweit technisch zurück, das dass Gamen keinen Spass mehr macht? Zuwenig geskillte Spieler auf PS3? Keiner will mehr mit dem seit jahrzehnten nicht mehr weiterentwickelten PS3 Controller spielen? :nix:
 
Sony, Microsoft show off PSN, XBL numbers

Both Sony and Microsoft have revealed the numbers behind their console online services, with both services growing significantly over the year.

Sony CEO Jack Tretton says that the free PlayStation Network (PSN) now has over 40 million users, with the service growing 155 percent in December alone.

Says Tretton: "We’ve also successfully established that we’re not just a disc-based powerhouse, but we’re also a digital powerhouse. PlayStation Network experienced huge growth last year, marking its best revenue month in December – a 155% increase in sales from the previous year. More than 40 million of you all over the world are coming to PlayStation Network to access multimedia content and to enhance your social gaming experiences."

Microsoft says Gold subscription XBL members now total 23 million. Additionally, users logged in at the same time reached an all-time high last month, hitting 2.3 million.

http://www.afterdawn.com/news/archive/21638.cfm

40 Millionen PSN User...Ziehen wir hiervon ca. 15 Millionen ab (PSP only) und berücksichtigen, das jeder PS3 Nutzer mindestens 6 Accounts hat, wären wir bei insgesamt bei ca. 4 Millionen PS3 Usern im Netz. :goodwork:
 
40 Millionen PSN User...Ziehen wir hiervon ca. 15 Millionen ab (PSP only) und berücksichtigen, das jeder PS3 Nutzer mindestens 6 Accounts hat, wären wir bei insgesamt bei ca. 4 Millionen PS3 Usern im Netz. :goodwork:

Na, sicherlich keine sechs, aber so drei Stück bestimmt. ;)

Und im Schnitt denke ich eher nur so zwei Accounts pro PS3-Besitzer.

Fakt ist, würde man alle Fakeaccounts sperren/löschen, wären über die Hälfte der PSN-Accounts futsch. :D
 
Der Thread ist ja geschmacksache.

Die einzigen Titel die ich geloaded habe waren Shadow Complex geiles Gameplay ala Metroid auf der 360.

Auf der Wii VC´s Games 11x muss noch einiges von der Vergangenheit nachholen.
 
Developer: PSN 'has almost no hardware limitations'

In our recent interview with Alawar Entertainment's Vice President Kirill Plotnikov, we asked whether the PlayStation Network had any advantages over other platforms.

He replied, "Sony has created exceptionally comfortable working conditions for casual game developers, which has allowed us to make our most challenging ideas a reality."

He continues, "Another important thing is that the platform has almost no hardware limitations. The development toolkit makes it possible to use high-resolution graphics and the most advanced visual effects possible."

This is probably in relation to the fact that Sony do not limit the size of a game on the PlayStation Store. This means that games on the PSN can be full HD with no need to worry about a size limit. Microsoft's Xbox Live Arcade on the other hand has a file size limit of around 2GB (which was once just 250MB).

Alawar Entertainment are not a PlayStation-exclusive publisher, they have made several games for PC, iPhone and DS as well, so to say this is high praise indeed for Sony's PlayStation Network.

Quelle

Während Microsoft den Entwicklern Steine in den Weg legt wo es nur geht, sie mit Restriktionen gängelt und als Bremse für's Gaming insgesamt dient, zeigt Sony wie es richtig geht. Kein Wunder, warum die besten Entwickler der Welt alle PS3-Exklusiv entwickeln. :goodwork:
 
Keine technischen Restriktionen, dafür setzt die Geldbörse der Entwickler Grenzen, wenn die dann den Traffic zahlen müssen.
 
war das nicht nur für alles was über 1gb ist?

dass die entwickler das selber bezahlen müssen ist net das problem,die games sind ja sowieso total überteuert,da machens die paar cent dann auch nicht...das problem sind demos,daran verdien sie ja nix sondern müssen schlimmstenfalls noch draufzahlen,weshalb es auch oft keine demos zu psn titeln gibt

aber obnoxious hat schon recht,was kümmert es uns als kunden...wir bekommen bestmögliche qualität und das ohne monatliche abzocke (wofür bezahlen die rods doch gleich nochmal?)
 
Inwiefern sind die Games überteuert ? Sind doch Standardpreise im PSN.
 
war das nicht nur für alles was über 1gb ist?

dass die entwickler das selber bezahlen müssen ist net das problem,die games sind ja sowieso total überteuert,da machens die paar cent dann auch nicht...das problem sind demos,daran verdien sie ja nix sondern müssen schlimmstenfalls noch draufzahlen,weshalb es auch oft keine demos zu psn titeln gibt

aber obnoxious hat schon recht,was kümmert es uns als kunden...wir bekommen bestmögliche qualität und das ohne monatliche abzocke (wofür bezahlen die rods doch gleich nochmal?)
man kann in xbox live zu jedem arcade trotzdem eine demo laden auch ohne goldmember zu sein ?
 
Entweder du bist dir deiner sache sicher und kaufst direkt den Titel oder du testest die demo erstmal an (jeder XBLA titel ist DEMO und Vollversion) und schaltest es dann frei zur Vollversion.
 
Die Leute denken es nicht nur, Home ist es auch! :goodwork:

PS3 Dev: People Think PlayStation Home "Is Sh*t"

Even PlayStation Home developers think that the service has a less than positive reputation.

It must feel pretty strange when you work hard on something that you know most people think is a piece of garbage. That's exactly the case with PlayStation Home content developer Veemee's Kirk Ewing, who fully acknowledges that the game space doesn't have the most favorable view amongst the gaming public.

Play.tm reports that at the last Game in Scotland event, Ewing admitted: "Most people think that Home is sh*t." Veemee is responsible for Home content such as the London Pub and the V-Store which sells many different kinds of Home apparel.

Ewing followed the statement with: "I'm here to say that it's not." Ewing also said that Home is set to leave the open beta phase it's been in for at least the past year-and-a-half in December, though what this exactly means for the service is unsure, and Sony has not confirmed the claim. His message on Home not being "sh*t" could possibly be referring to it as a platform for profit, rather than fun.

Waiting around in a virtual world to play a game of pool or to bowl wasn't exactly the type of experience I wrote home to mom about (my real home) when Home first launched. However, decorating one's house and experiencing some of the exclusive mini-games and content on the service has been entertaining, but still isn't enough to graft me to regular use personally. They always seem to be adding interesting sounding content, though.

Somebody must be into Home, as Ewing says that "one in three PlayStation 3 owners use Home" and "there are 1.7 million repeat users each using Home for around 53 minutes on average." I would think that anyone with a PS3 hooked up to the internet has tried Home as some point, explaining the first figure. The second figure can only be explained by the addiction people seem to have to virtual dancing and harassment of female avatars. Is Home sh*t like most people seem to think, or should it become a regular visit for more PS3 owners?

http://www.escapistmagazine.com/news/view/100977-PS3-Dev-People-Think-PlayStation-Home-Is-Sh-t
 
Ein PS3 Hoffnungsträger abgeschaltet

Sony schaltet Eye of Judgement Server ab

03.07.10 - Sony wird die Server von Eye of Judgement zum 30.09.10 abschalten, wie Sony CEE im offiziellen PlayStation Forum mitteilt. Online-Spiele sind ab diesem Zeitpunkt nicht mehr möglich.
 
Sowas ist wirklich schade - betrifft mich persönlich jetzt nicht, aber wenn man bedenkt das es sicher einige Geeks gab die zig Euros für das Spiel und die verschiedenen Kartensets/Add-Ons gezahlt haben und es nun nicht mehr online gegen Leute zocken können.
 
Das ist ziemlich schwach, finde ich... Ich fand das Konzept von Eye of Judgement klasse.
Gibt es dann wenigstens einen Nachfolger, der noch betrieben wird? :-?
 
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