Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
HUDSONS BOMBERMAN live BLows fans away with More Than 500,000 copies sold
Classic Game Blows Up on Xbox LIVE Arcade
San Mateo, Calif. August 18, 2009 Bomberman LIVE, the classic multiplayer party game from Hudson Entertainment, the North American publishing arm of HUDSON SOFT, has now sold more than 500,000 copies on Xbox LIVE® Arcade.
We are awed by the enthusiasm and excitement of Bomberman fans everywhere, says Sabine Duvall, Vice President of Digital Download at Hudson Entertainment. Watching fans have fun with Bomberman and each other in this classic, fast-paced action game has been truly rewarding. The success of Bomberman LIVE is a testament to the longevity of the Bomberman series, which has entertained fans of all ages on nearly all platforms and continues to do so.
Bomberman LIVE is an award-winning multiplayer game that 1UP.com says is hectic and hilarious...the perfect LIVE Arcade title. Bomberman LIVE was awarded "Best Overall Game" and "Best Competitive Multiplayer Game by the Xbox LIVE Arcade Awards and won IGN.coms Editors Choice Award.
In Bomberman LIVE, the frantic, explosive action is taken to the next level with gorgeous high definition graphics, 4-person local multiplayer and 8-person online multiplayer. Gamers can play online and prove that they really are the best in the world! In addition, Bomberman LIVE features character customizations, which allow players to personalize their Bomberman from thousands of possible combinations. Delivering an insane party game atmosphere, Bomberman LIVE gives everyone who picks up the controller the chance to bomb their way to victory.
Bomberman LIVE is now available for Xbox LIVE Arcade for 800 MS Points.
For more information on Bomberman LIVE, as well as other titles from Hudson Entertainment, please visit www.hudsonent.com.
Hudson - good WiiWare games are being overlooked, WiiWare is a challenge
Bomberman Ultra has been out only for a month and its been catching up on Bomberman Blast fast. ...Its a challenge on WiiWare. Its a shame that really good titles are being overlooked. - Mike Pepe, Director of Marketing for Hudson
http://www.siliconera.com/2009/08/18/hudson-tell-your-readers-to-download-wiiware-titles
Hmmm...Hudson zieht Bilanz, WiiWare sieht net ganz so gut aus.
Sprich Bomberman lief auf XBLA klasse und die Ps3 Fassung holt recht schnell auf die Wii Fassung auf - trotz deutlich späterer Veröffentlichung. Von der deutlich niedrigeren Ps3 Userbase müssen wir ja netmal sprechen. BigN muss einfach mehr dafür tun, das die Leute ihre Konsole online bringen.
Sprich Bomberman lief auf XBLA klasse und die Ps3 Fassung holt recht schnell auf die Wii Fassung auf - trotz deutlich späterer Veröffentlichung. Von der deutlich niedrigeren Ps3 Userbase müssen wir ja netmal sprechen. BigN muss einfach mehr dafür tun, das die Leute ihre Konsole online bringen.
Naja, dafür hat sich World of Goo auf WiiWare z.B. verdammt gut verkauft.
So einfach kann man das nicht pauschalisieren. Aber ich kenn kaum Zahlen was die 3 Onlinedienste angeht, also kann ich da nicht allzu viel zu sagen.
Ich hab Bomberman Blast btw und ich find das Spiel offline mit Freunden zwar klasse, aber Online hab ich irgendwie kaum Spaß dran. Ich hätte das Geld lieber gespart und mir was anderes gekauft.
Denke mal für viele ist es einfach zu umständlich - wenn man die Wii startet sollte man direkt ein WiiWare Game drauf haben und ne Einführung bekommen wo man sich neue herunterladen kann etc. - die meisten wissen sicher netmal was von WiiWare.
Wird vermutlich der Grund sein, warum Nintendo es beim DSi mit nem 10-Euro-Guthaben versucht hat.
Shadow Complex Sets New Week-One Sales Record For XBLA (200K)
Chair Entertainment, a subsidiary of Epic Games, Inc, and Microsoft Corp. delivered the next evolution in downloadable games....
Chair Entertainment, a subsidiary of Epic Games, Inc, and Microsoft Corp. delivered the next evolution in downloadable games with the launch of “Shadow Complex” exclusively on Xbox LIVE Arcade.
Officially recorded as the most downloaded single-player title in Xbox LIVE Arcade history to date, more than 200,000 people purchased “Shadow Complex” in the first week of its release.
In addition to exceeding sales expectations, “Shadow Complex” continues to garner outstanding critical acclaim. Awarding the game a perfect 5/5 score, Gamespy said "the game offers plenty of reason to play it more than once" and advises their readers that "this is a game not to be missed." “Shadow Complex” also received a perfect 5/5 from G4TV, which commented “you really cannot have more immediate, satisfying fun than this game right now.” In its 9.4/10 review, IGN states they "found it very difficult to stop playing" and recommended gamers "go buy this game."
“Congratulations to Chair Entertainment and Epic Games for creating an outstanding game,” said Scott Austin, director of digitally distributed games at Microsoft. “As the capstone title of the second annual Summer of Arcade program, “Shadow Complex” has raised the bar for downloadable games. We’re proud to offer such high-quality content on Xbox LIVE Arcade.”
"We're really flattered by all the great things fans and critics have said about Shadow Complex," said Dr. Michael Capps, president of Epic Games. "Chair's goal was to make a gorgeous game with tons of action, addictive challenges, and a great sense of exploration – and they knocked it out of the park. We’re so proud to have Shadow Complex join the Epic portfolio. If you haven’t already downloaded it on Xbox LIVE, give the demo a try."
http://joystickradio.com/news/1402/...ew-weekone-sales-record-for-xbox-live-arcade/
Man hört auch auf PS360 selten irgendwelche Erfolgsmeldungen. Ich glaube der Markt braucht noch seine Zeit bis er groß genug ist um öfters mal "riesige" Verkaufszahlen zu produzieren.World of Goo scheint vll. mit ner handvoll Titel ne Ausnahme zu sein - aber sonst hört man in der Tat nicht viele Erfolgsgeschichten oder Verkaufszahlen Meldungen zu WiiWare Titeln. Im Prinzip haste aber schon recht, trotzdem ein Spiel wie Bomberman ist eigentlich perfekt für ne Konsole wie die Wii da es halt Offline und Online MP bietet.
Man hört auch auf PS360 selten irgendwelche Erfolgsmeldungen. Ich glaube der Markt braucht noch seine Zeit bis er groß genug ist um öfters mal "riesige" Verkaufszahlen zu produzieren.
Und um ganz ehrlich zu sein wird dort für meinen Geschmack auch zu wenig interessantes angeboten. Ich besitze 1 WiiWare Spiel und wüsste auch für PS360 nur jeweils einen Titel den ich richtig gerne hätte.
Die Virtual Console und ihre Gegenstücke bei der Konkurenz sprechen mich da viel mahr an. Vielleicht gehts ja noch mehr Leuten so.
Hab nie behauptet dass es garkeine Erfolge auf den Plattformen gibt,nur das man damit nun nicht gerade überhäuft wird. Zumal viele der genannten Titel in mehr oder weniger enger Beziehung zu sehr erfolgreichen Retail Titeln stehen und nur bedingt geeignet sind die stärke des Vertriebsmodells zu beurteilen.sf2 HD remix
braid
castle crashers
wipeout
flower
shadow complex
geometry wars etc waren sehr erfolgreich und es gab schon einige erfolgsberichte zu den spielen
Qualitativ gibts im N Shop die höchste Auswahl, vor allem wenn man ernst macht und die VC mit einbezieht. Nintendo stellt den Shop im System nur nicht annähernd so prominent heraus wie zB Microsoft.
Hab nie behauptet dass es garkeine Erfolge auf den Plattformen gibt,nur das man damit nun nicht gerade überhäuft wird. Zumal viele der genannten Titel in mehr oder weniger enger Beziehung zu sehr erfolgreichen Retail Titeln stehen und nur bedingt geeignet sind die stärke des Vertriebsmodells zu beurteilen.
Stand down, soldiers. SCEE’s just sent us a Kaz Hirai quote which confirms that online PSN gameplay is to remain free.The comment’s from a business meeting at which it was confirmed that subscriptions are on the way to PSN.“SCE will further increase sales by offering users new entertainment through the combination of hardware, software, peripheral and PlayStation Network,” said the SCE boss.“Especially in the online area, we are studying the possibility of introducing a subscription model, offering premium content and services, in addition to the current free services.”The internet went a little batshit ealirer today on seeing a slide from Sony’s presentation that said PSN is to get a “new revenue stream from subscription”.Your play is free. You should watch out for the premium content though, wallet-guarders.
"With the Big Three all hyping new online services for their home consoles, no longer is it all about the games. But Microsoft believes last week's Xbox Live update, coinciding with 360 hitting 10 million sales in Europe, shows "no one can touch" the company's online offering.
Speaking exclusively to GamesIndustry.biz in London last week, Microsoft EMEA vice president Chris Lewis claimed his firm's Autumn update - bringing Last.fm, Twitter, Facebook and Zune Marketplace to 360 - showed the company's ability to "reinvigorate the system... in a way that nobody else can."
"No one can touch us in terms of developing that service, completely reinventing that service in the way that we did last year with the New Xbox Experience update last November," he said.
And Lewis believes this validates Microsoft's oft-stated strategic focus on software and services in the current hardware generation, adding: "That was not predicated upon a new piece of hardware. We're able to deliver that kind of innovation via our Xbox 360 service without troubling the consumer in any way."
The launch of the new Live services, which followed the addition of Sky TV content on 360, comes as Sony last week launched its PlayStation Network Video Store and Wii followed PS3 in hosting a bespoke version of the BBC's popular iPlayer.
Lewis said hitting 10 million sales on the continent had given Xbox "critical mass" and "a large and broad footprint right across the region".
"Our games undoubtedly look better and play better on Xbox 360," he insisted. "We're the only console growing year-over-year in 2009 and we offer now fabulous value in terms of what we're bringing to consumers.
"We think we're in a fantastic position in the seven to eight weeks through Christmas and beyond.