VC&WiiWare vs. XBLA vs. PSN

Da brauch man sich nicht zu wundern wenn viele PPS3 Spiele nicht gut online laufen oder die Server schnell abgestellt werden.


PS3 - Publisher zahlen unsere Traffic-Kosten
Verfasst von Salva am 21.03.2009 - 02:15.

Im Streit zwischen Sony's PSN und Microsoft's Xbox Live fällt immer wieder ein für zahlreiche Gamer entscheidendes Argument, wenn es nämlich um die Kostenfrage für die benutzung beider Services geht. Fakt ist, dass Sony sein Playstation Network bisher ohne jegliches Zutun seitens der Playstation-Community finanziert hat, ganz im Gegensatz zum Konkurrenten aus Redmond, bei welchem jährlich kanpp 50€ fällig werden. Doch ohne Gewinner, keine Verlierer, wobei in diesem Fall wohl die Publisher die Leidtragenden sind.

Seit vegangenen Oktober wird nämlich für alle veröffentlichten Inhalte im PSN-Store eine Gebühr von 16 Cent pro gedownloadeten Gigabyte fällig. Unterschieden wird hierbei nur nach kostenpflichtigen Inhalten, bei welchen die Gebühr so lange fällig wird, bis sie wieder aus dem Angebot entfernt werden und nach kostenlosen Inhalten wie Demos, die nur die ersten 60 Tage Gebührenpflichtig sind.

Dies sorgt für großen Unmut, denn eine erfolgreiche Demo, die möglicherweise bis zu einer Million mal heruntergeladen wird, kann den Publisher somit gut und gerne einmal satte 160.000$ kosten.

Tut sich Sony damit wirklich einen Gefallen? Die Gefahr, dass neue Inhalte vorzugsweise auf der Xbox als auf der PS3 angeboten werden, da dort solche Kosten nicht entstehen, ist groß und wäre für Sony letztendlich verheerend. Aber andererseits müssten dann die Gamer ihren Geldbeutel aufhalten, denn eines ist sicher - irgendjemand muss das Ganze bezahlen!

Vielleicht könnte dies aber auch die Chance dafür sein, dass die Publisher nicht mehr so leichtfertig irgendwelche sinnlosen und zudem überteuerten Add-on's anbieten und sie stattdessen lieber gleich auf die Blu-ray packen!

Quelle: multiplayerblog.mtv.com
 
welches spiel läuft denn nicht gut online und welcher server wurden denn abgestellt?

bitte um antwort :rolleyes:

die news hat mal so rein garnichts mit deiner aussage zu tun!
 
welches spiel läuft denn nicht gut online und welcher server wurden denn abgestellt?

bitte um antwort :rolleyes:

die news hat mal so rein garnichts mit deiner aussage zu tun!

Oh man. Der zeigt doch immer wieder, dass er überhaupt keinen Plan hat, von dem was er postet. :lol2:

Er postet alle Pro-MS-News und alle Anti-Sony-News (wahrscheinlich ließt der dabei immer nur die Überschrift) und mehr nicht.

PS: Man, ich wünschte die Sony-Games würden online so gut laufen wie z.B. GoW 2. :shakehead:
 
Oh man. Der zeigt doch immer wieder, dass er überhaupt keinen Plan hat. :lol2:

Er postet alle Pro-MS-News und alle Anti-Sony-News (wahrscheinlich ließt der dabei immer nur die Überschrift) und mehr nicht.

PS: Man, ich wünschte die Sony-Games würden online so gut laufen wie z.B. GoW 2. :shakehead:

Oder Halo 3 :shakehead:
 
Unwahrscheinlich das Sony nachzieht. Deren PSN ist bereits übersichtlich, bedienerfreundlich und hübsch genug, sodass niemand Probleme hat dort einzukaufen. :goodwork:

Hierbei geht es wohl eher um spezielle Angebote/Deals die amazon.com anbietet -so wie auch die Möglichkeit normal ohne KK zu zahlen für die Titel.
 
Unwahrscheinlich das Sony nachzieht. Deren PSN ist bereits übersichtlich, bedienerfreundlich und hübsch genug, sodass niemand Probleme hat dort einzukaufen. :goodwork:
Absolut richtig :goodwork:

besonders das einfach aufladen mit den karten geht hier in Europa so flutschig-flüssig wie man es sich kaum vorstellen könnte. nur weiter so $ony :goodwork:
 
Absolut richtig :goodwork:

besonders das einfach aufladen mit den karten geht hier in Europa so flutschig-flüssig wie man es sich kaum vorstellen könnte. nur weiter so $ony :goodwork:
LOL, Prepaid-Karten sind doch sowas von 90er Jahre. Heutzutage hat jeder eine Kreditkarte, wo einem das Geld, das man im Store ausgibt, einfach und bequem abgebucht wird. Vor allem zahlt man mit richtigem Geld und wird nicht mit Punkten verarscht. :goodwork:
 
LOL, Prepaid-Karten sind doch sowas von 90er Jahre. Heutzutage hat jeder eine Kreditkarte, wo einem das Geld, das man im Store ausgibt, einfach und bequem abgebucht wird. Vor allem zahlt man mit richtigem Geld und wird nicht mit Punkten verarscht. :goodwork:
Japp, wie in Amerika wo jeder prepubertäre coole guy eine hat :goodwork:

aber dann auch bitte wie die Ammis verhalten, also alles glauben was einem so gesagt wird, unterdurchschnittliche bildung und... aso, wird ja schon gemacht.
dann bleibt nurnoch übrig: :goodwork: $ony
 
In your face, Sony :lol2:

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Analysis: Microsoft Still Leads in Multiplatform Quality

Sony Corporation's muscular appearance at E3 in Los Angeles convinced many detractors that the company finally has a strategy to boost hardware sales and win market share from rivals Nintendo and Microsoft. Despite Sony's reluctance to drop the price of its expensive home console, it clearly hopes to attract high-end consumers through a strong lineup of first-party and exclusive game publishing deals. Surprises included a new, as-yet-unseen game from the hitmakers at Rockstar, the same studio responsible for a different series of titles that helped put Sony's PS2 firmly on the map in the last generation. Final Fantasy XIV was also announced as an exclusive to Sony's PS3, although this game is still a long ways out. There are enough exclusive titles coming to Sony's PS3 to convince customers to jump on board and prove that the company still has sufficient clout in the industry to secure major publishing deals. If there is one significant hole in Sony's market strategy, however, it remains the weak performance of third-party multiplatform titles on its system.


In a trend that has to be worrying to Sony executives, every single multi-platform game released in North America this generation has sold in higher numbers on Microsoft's Xbox 360 console. In May of 2009, for example, the NPD analyst group reported that THQ's niche fighting title UFC: Undisputed sold an astonishing 679,000 copies on the Xbox 360 alone, making it the fastest-moving software release on any platform in May. The game managed to sell only 334,000 copies - less than half the number - on Sony's console, where an enthusiastic male teen demographic should have posted better sales numbers for THQ. By contrast, the next highest-selling game on Sony's PS3 console was Infamous, with an impressive but much lower figure of 175,900 copies sold. Clearly, first-party exclusive games are not enough to carry Sony's hardware, and lower multi-platform sales mean that third-party developers are likely to prioritize development on the more lucrative Xbox 360. This was the gist of statements made last week by Activision chief Robert Kotick, who threatened to drop development plans for the Playstation 3 if Sony didn't improve developer relations in 2010.

"I'm getting concerned about Sony; the PlayStation 3 is losing a bit of momentum and they don't make it easy for me to support the platform," he told the Times of London. "It's expensive to develop for the console, and the Wii and the Xbox are just selling better. Games generate a better return on invested capital on the Xbox than on the PlayStation."

Weak sales are matched in many cases by weak technical performance. While the average consumer likely does not care about mundane details like frame rate or resolution numbers, there is a strong contingent of hardcore gamers who argue that titles released on Sony's system consistently perform worse than their Xbox 360 counterparts. Recently, for example, online complaints from several sources forced developers Terminal Reality to admit that their multiplatform game, Ghostbusters, runs at 56% lower resolution on the Sony PS3. This is somewhat embarrassing considering that Sony landed an exclusive deal with Atari Europe to distribute its game several weeks before the Xbox 360 version is due to hit shelves. While the overall quality of multiplatform games on the PS3 appears to be acceptable, these voices might be loud enough to convince fence-sitting customers that they will get the best visual experience on Microsoft's slightly less expensive Xbox 360. What if, due to some skilled programming, Metal Gear Solid Rising or Final Fantasy XIII actually perform better on the Xbox 360 than they do on the Playstation 3? This kind of coup would be disasterous to Sony's strategy, and the company should take every step to ensure that releases look technically better on its high-end system.

Why are multiplatform titles performing poorly on Sony's console, and what can the hardware maker do about it? Clearly, while exclusive titles remain an important showcase for Sony's home console, much of the market battle is being fought with third-party multiplatform games. Multiplatform game releases have dominated the US software sales charts in recent months, eclipsing even high-profile exclusives like Killzone 2, which was expected to top software sales charts. And Microsoft's dominance as the preferred platform for third-party software sales appears to be widening, at least in North America. At stake is third-party developer support, long the bread and butter of any successful hardware market strategy.

Sony needs to adopt several strategies in order to counter this alarming trend. Firstly, the company needs to imitate Microsoft and seek value-adds for multiplatform releases, including exclusive DLC and early release dates. Secondly, Sony needs to do everything in its power to reverse the trend of low-quality multiplatform game releases, by aggressively distributing software development expertise and lending assistance to third-party companies. Finally, Sony could help level the playing field by paying for advertising to promote third party titles on the Playstation 3 and "getting the fanbase out" for important titles that will solidify Sony's position as an important platform for third-party releases.

http://www.xboxist.com/xbox-360/new...ill-leads-in-multiplatform-quality-010473.php
 
Trophy/achievement comparing 7 times faster on 360

Legendary NeoGAF forum poster TTP has been busy compiling information on the speed that both the PlayStation 3 and Xbox 360 perform certain tasks. The results were generally similar for each of the operating systems, but there were some surprising differences.

First off, TTP connected both systems (an 80GB PS3 and an Xbox 360 Elite) using the same ISP and hardware, with each connected to his HDTV with an HDMI cable. For any in-game tests, Fight Night Round 4's training gameplay was used.

Everything from starting up and signing in, to loading up the Xbox Marketplace and PlayStation Store, took generally the same amount of time on both consoles.

There tends to be some difference in the PS3's in-game load times (such as showing up a friend's profile), whereas the Xbox 360 predominantly takes the same amount of time to perform tasks both in and out of game.

The biggest difference occurs in the comparing of trophies or achievements. The times were taken from selecting "compare games/trophies" to the moment every piece of data (gamer points) shows up. The PlayStation 3 takes 27 seconds (a massive 37 seconds in-game) with the Xbox 360 taking 4 seconds both in and out of game. Sony really needs to get their game on with the PS3's new trophy system.

There are some areas where the PS3 is slightly faster, such as creating a message - it takes 0.5 seconds to bring up the virtual keyboard on the PS3 and 2 seconds on the Xbox 360; and quitting the dashboard/XMB is one second faster on the PS3.

Not too much to shout about, but interesting nonetheless.

http://www.gamezine.co.uk/news/formats/xbox360/trophies-achievement-comparing-7-times-faster-on-360-$1309304.htm

Somit Wii:

big1303.jpg


PS3:

Elektro-Rollstuhl-G50.jpg


XBox360:

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passt gut, was so alles kommt :-)

July 22: Splosion Man™ | 800 Microsoft Points
July 29: Marvel vs. Capcom 2 | 1200 Microsoft Points
August 5: Teenage Mutant Ninja Turtles™: Turtles in Time Re-shelled | 1200 Microsoft Points
August 12: Trials HD | 1200 Microsoft Points
August 19: Shadow Complex | 1200 Microsoft Points
 
Trophy/achievement comparing 7 times faster on 360


http://www.gamezine.co.uk/news/formats/xbox360/trophies-achievement-comparing-7-times-faster-on-360-$1309304.htm

Somit Wii:

big1303.jpg


PS3:

Elektro-Rollstuhl-G50.jpg


XBox360:

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Heisst das also das die Wii ohne Strom und Öl am schnellsten ist :oops:

Btw:

Wow Shadow Complex schon am 19. bei uns. Na das muss ich mir dann wohl gleich mal runter laden. Ich mag diese Art Spiele
 
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