Vanquish von Platinum Games (PS3/360)

ich denke mal das ist ein ps360 titel
schade das mikami nicht an nem survival horror oder was ähnlichen gearbeitet hat aber da das ganze von platinum games kommt wird das spiel sowieso wieder fantastisch werden


achja kann ein mod mal den thread umbenennen ??
 
Zuletzt bearbeitet:
also der trailer sieht absolut nichtssagend aus.
ka irgent ein sci-fi shooter/action game?
whatever platinum hat mit mich mit ihren beiden in EU erscheinen titeln begeistert deswegen wirds mal beobachtet :)
 
Von Mikami hätte ich jetzt etwas anderes gerechnet.
 
Platinum Games/Clover haben ja schon mit Okami und Bayonetta die gesamte Genre-Konkurrenz blamiert, kein Grund ein weiteres Game dieser Art zu entwickeln, man will sich ja selbst keine konkurrenz machen. Jetzt wird erstmal das Shooter-Genre in Angriff genommen. :goodwork:
 
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weiß nicht, was alle haben (in der news). mir gefällts irgendwie. dabei gefällt mir weder Mad World noch Bayonetta wirklich. :-)
 
Weiß net... der cgi gefällt... stylisch und einfach dass, was ich mag :shoot6:

Werds auf jeden Fall im Auge behalten... wie schon in der news erwähnt würd ich eine Art HD Probotector begrüßen :awesome:
 
Mir hat der Trailer überhaupt nicht gefallen, hatte mit einem abgefahrenderen Spiel wie Mad World oder Bayonetta gerechnet. Das hier sieht eher aus wie 08/15 zusammengeklaut.
 
Mir hat der Trailer überhaupt nicht gefallen, hatte mit einem abgefahrenderen Spiel wie Mad World oder Bayonetta gerechnet. Das hier sieht eher aus wie 08/15 zusammengeklaut.

ja, voll der halo/gears klon, ey.

nicht so was total neues und eigenständiges wie bayonetta. :v:
 
Also was war denn an Bayonetta besonders? Das war doch nun wirklich nichts besonders "abgefahrenes" sondern eher einfach ein weiteres Hack n Slay, da find ich das hier bisher gesehen wesentlich stylischer und interessanter.
Meine Eindrücke kolmmen allerdings auch nur von der Bayonetta Demo, beovr ich mich zu weit aus dem Fenster lehne ;)
 
Also was war denn an Bayonetta besonders? Das war doch nun wirklich nichts besonders "abgefahrenes" sondern eher einfach ein weiteres Hack n Slay, da find ich das hier bisher gesehen wesentlich stylischer und interessanter.
Meine Eindrücke kolmmen allerdings auch nur von der Bayonetta Demo, beovr ich mich zu weit aus dem Fenster lehne ;)

Spiel erstmal das komplette Spiel, dann reden wir weiter. ;)
 
Bisher ist nur bekannt das das spiel für die ps3 kommt , ich denke aber mal das es auch für die xbox 360 erscheint.


Vanquish is for PS3, at least

Vanquish-PS3-At-Least.jpg

Vanquish was officially announced by Sega and Platinum Games yesterday night, but there’s still no word on what console(s) the game will be appearing on. Well, we can assumingly guess at least one console – based on evidence that is.
Back in September, a leaked document detailed a few plans between Sega and Sony. While we won’t get into all their plans, a little game named Vanquish was mentioned.
Vanquish and Aliens: Colonial Marines
Opportunity for PS3/PSP interoperability (see Eidos Batman, Army of Two, Assassin’s Creed for good examples). If we offer that SCEA would be really interested in having us at their booth next E3.​
Now why would Vanquish be at a Sony booth if the game isn’t on PlayStation 3? Exactly.
That’s one down. I think it’s safe to assume this is a PS360 affair. We’ll have to wait for confirmation, though.
 
Die ersten Scans sehen nach einem GoW (X360) ähnliches Game aus...irgendwie schade. Hätte was anderes erwartet. Aber Mikami hats eigentlich voll drauf. Bin froh, dass es am Ende für die HD Konsolen erscheint.
 
Ein paar Infos von 1up:

Vanquish, the latest title from Platinum Games and Sega, also marks the first game in nearly four years withResident Evil creator Shinji Mikami sitting on the director's chair. "The game is about 80 percent done," he toldFamitsu magazine this week. "The foundation is all together, but we still have to work out details on player and enemy AI and so on. Work's going to be a real slog from here on in!"
As shown in the trailer above (released back in January), Vanquish toes the line between Japan-style action and Western-style shooting. "Vanquish is a shooter, but there's no point making a normal shooter," Mikami toldFamitsu. "So the conceptual focus here is on speed, tempo, and excitement. There are tons of games where you kill people, so with this game we thought we'd try seeing how much fun you could have shooting robots."
What made Mikami want to make a shooter, though? "One big reason is that we've got our eye on the overseas market, not just Japan," he responded. "Another is that we thought a shooter that retains the uptempo rhythm of a good action game would make it feel different from the rest of the pack. I think shooters right now are built up like a simulation game in terms of logic -- you have enemies placed on a map, and the player gets in position and attacks them; you beat an enemy and advance just a little bit further to the next one. We wanted to reset that and create a shooter with an action-game feel, and it's been pretty tough!"
One aspect of this action-game feel is a "boost" feature that lets your hero travel at very high speed for short bursts, letting him close gaps between enemies and scurry behind cover at a moment's notice. "[Boosting] pretty much destroyed the core of our game design when we implemented it," Mikami divulged. "Shooters are built around the concept of killing enemies and reaching the goal point, but with this boost, you could just zoom right to the end immediately. If we made players hide and use cover more instead, though, then there's no point in having boost in the first place. It was a real dilemma for a while, figuring out why boost needed to be there."
Part of the solution, according to Mikami, was designing the game around boost, filling it with large numbers of enemies to deal with at once. "You aren't going to be creeping around in this game," he said. "I didn't want something where you have to hide behind cover for extended periods, either. Speed and tempo are my watchwords here."
Vanquish is due out for the PS3 and Xbox 360 next winter from Sega. Stay tuned for more info on the game very shortly.
 
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