Tomb Raider

............. :hmm: ich rätsel nur noch welche hiobsbotschaft sie beim nächsten mal unterbingen wollen :hmm:
 
Very exciting news to (finally) confirm to you guys! Lara’s on the February cover of OXM, paired with a big announcement. Tomb Raider will include a multiplayer offering thanks to the hard work of our sister-studio, the hugely talented Eidos Montreal. The team at Eidos Montreal has been working away at the multiplayer while we focused everything on the single-player offering.

I know you all will have dozens and dozens of questions – hang in there. OXM has the exclusive details for now. We’ll have lots of information coming out of CES in early January. I can’t answer much (anything) until then.

I hope you guys are excited! We’ll have to create a new thread closer to launch to share gamer tags and usernames and so on – that way we can play together!

ich bin gespannt
 
Naja, mit dem Multiplayer zeigen die Entwickler, dass das Spiel in eine völlig andere Richtung geht als zuvor angedeutet. Wenigstens kann ich es dann mit nem Kumpel durchzocken.
 
Crystal Dynamics: "Zelda und Metroid waren Inspiration für Tomb Raider"

28.12.12 - Nintendos Zelda- und Metroid-Serien sowie Konamis Castlevania dienten als Inspirationsquelle in der Entwicklung von Tomb Raider. Das bestätigte Noah Hughes, Creative Director bei Crystal Dynamics, in der britischen EDGE.

Besonders die "Hub Struktur" haben sich die Macher aus den anderen Spielen abgeschaut, bei der es einen zentralen Mittelpunkt in der Spielwelt gibt, zu dem man immer wieder zurückkehrt. Traditionell gesehen waren die Tomb Raider-Spiel immer sehr linear.

Eine komplett offene Spielwelt - wie in GTA - wollten die Entwickler aber nicht haben: Sie befürchteten, dass das Erzählen der Hauptgeschichte ansonsten nicht richtig in Fahrt kommen könnte und sie sich generell zu weit weg von der Tomb Raider-Serie bewegen würden. Release: 05.03.13 (Europa)

-Quelle Gamefront.de
 
Tomb Raider – Erste Informationen zum Multiplayer-Modus

Erst in der kommenden Woche sollte die offizielle Vorstellung des Multiplayer-Modus in Tomb Raider stattfinden, doch schon heute gibt es die ersten Informationen!

Wirklich neu erfindet man den Multiplayer-Modus nicht, aber das will man auch nicht. So sollen am Anfang zwei Spielmodi zur Verfügung stehen, die da wären Team Deathmatch und Rescue.

Quelle und mehr: ps3info.de
 
Bei Rescue startet man als Schiffbrüchiger an einem Strand und man muss sich gegen andere Überlebende durchkämpfen. Dabei könnt ihr euch mit anderen Spielern zusammentun. Wer nicht aufpasst, kann nur mit einem kräftigen Schlag getötet werden. Heilt ihr eure Wunden nicht, könnt ihr sogar verbluten.

Die Map hört auf den Namen „Wind Chasm“ und hat einige Fallen und zerstörbare Objekte parat. Im Online-Modus habt ihr die Auswahl zwischen mehreren Charakteren und Waffen.

das könnte sogar fun machen

OXM Reveals Tomb Raider Multiplayer!

Here's a summary, bitches.

  • He acknowledges that fans will be wary of changes.
  • But of course comes back to say that after playing it feels the "creation and execution are coming from the right place." Of course you're going to say that now, then the review will come out and you'll pan it.
  • Team Deathmatch is in.
  • "a team of Lara's surviving allies pitted against a group of hostile natives cutely referred to as "scavengers.""
  • Best-of-three matches, alternating between sides.
  • "an immediate wrong turn out of our cavernous base ... had us sliding down a rocky water tunnel..."
  • "the maps aren't too wide open"
  • "lever-baser traps that shot spikes out of walls, climable surfaces (ohh, fancy), destroyable environmental elements (like bridges), and weaponry like Lara's now trademark bow and arrow."
  • Second game type "Rescue" survivors have to collect a certain amount of med-packs and deliver them to rotating destinations while scavengers must reach a certain kill count.
  • Rescue gives survivors a "bleed-out" time, that you can cut short with a "brutal" melee finisher. No talk if you can bring back people that are bleeding out.
  • "Wind Chasm" was the map they played on. Tropical, with traps, vantage points and junk.
  • Karl "dropped hints about a mode called "Cry for Help," which apparently will place a strong emphasis on discovery and collection." Adventure as opposed to combat game type.
  • Unclear if any other modes available.
  • "select from a deep roster of characters."
  • "different stats and loadouts."
  • "primary firearm/bow, sidearm, grenade style projectile, climbing axe that serves as a melee."
  • XP gained can go to altering stats and purchasing more advanced characters.
  • No Lara in multiplayer that he saw.
  • Can chose the same character as a teammate.
  • Some single player actions have been sped up for sanity-sake.
  • Blah blah Guardian of Light makes them think multiplayer is what we want blah blah.
  • "[Noah Hughes] goes on to note that while it make seem odd that this historically loner heroine now has a whole roster of companions..." What happened to Alistair? Zip? Anya? ... Oh yeah, reboot.
  • Goes through the same old campaign points; hanging upside down, falling onto spike, running through cave, Sam, wolf, bear trap, blah blah blah.
  • Bow can be used to distract enemies.
  • More QTE's.
  • "... Lara runs into a group of scavengers that includes a shielded man wearing a steel mask. Gunfire doesn't work on this guy..." MY TIN FOIL ARMOR WILL SAVE MEEEEEEE

- Dave Rudden, OXM Issue 145 February 2013
 
Zuletzt bearbeitet:
ich muss nen geständnis ablegen: spiele gerade anniversary und uncharted z.b. mit seinen ganzen cinimatischen unterbrechungen gefällt mir doch iwie besser, bzw. ich vermisse es hier etwas.
 
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