The Witcher

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller AshaRi
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Ich finde aber dadurch das wirklich JEDES kleine Haus eigene Ladezeiten hat ist das Spiel sehr schnell Langweilig da man irgendwie immer am warten ist. Vor allem wenn man keinen modernen Rechner sein eigen nennt. Und die Landschaftsgrafik kann im Vergleich zu den Charakteren auch überhaupt nicht mithalten.

Also auf der 360 hatte Oblivion deutlich längere Ladezeiten als The Witcher auf meinem PC....... aber DU hast Recht, das wenn man keinen "modernen" Rechner hat, dass das Spiel hier und da noch verbesserungswürdig ist.
 
Öhm, die Umgebungsgrafik von The Witcher is besser/stimmiger als bei jedem anderen Rollenspiel was zur Zeit erhältlich ist. Die Vegetation kann imho sogar mit Gothic3 mithalten, was woanders grobe Mängel hat.

Ich hatte aber auch zwischendurch aufgehört, is einfach zäh, wenn man 250 dieser "hole mir 10 Vampirxyzzähne" und ein Questlog hat, bei dem man 10 Minuten scrollen muss. Die Ladezeiten haben durchaus auch genervt, sollen mit 1.2 ja besser geworden sein.

Is son bissel wie Stalker, das hat sich auch schwer "spielen lassen", obwohl beide Spiele sehr stimmig sind. Naja, vll fang ich am We nomma an.
 
Also die Grafik finde ich auch sehr gut!
Aber man muss halt einen starken Rechner haben um alles zu genießen.

Was die Ladezeiten angeht...also bei den Häusern dauern die Ladezeiten keine 3 sekunden......imo ok..... wie gesagt, Oblivion war da um einiges schlimmer.

Mit welcher Hardware spielt ihr The Witcher? Vielleicht liegt es daran?
 
Also die Grafik finde ich auch sehr gut!
Aber man muss halt einen starken Rechner haben um alles zu genießen.

Was die Ladezeiten angeht...also bei den Häusern dauern die Ladezeiten keine 3 sekunden......imo ok..... wie gesagt, Oblivion war da um einiges schlimmer.

Mit welcher Hardware spielt ihr The Witcher? Vielleicht liegt es daran?
Spiele alles auf Maximum, nur in der Stadt ruckelt es teilweise, vor allem tagsüber, wenn viele Leute unterwegs sind. In diesem Handelsdistrikt oder wie der heißt ... 3.Akt.

AMD X2 4200+
ATI X1900XT
2GB PC400-RAM
Gigabyte K8NF-9RH

Kost glaub ich grad so 250€ wemma das jetzt holt.
 
Also ich habe
intel core 2 duo E6570
2 GB Ram
8800 gtx

und spiele auf 1680x 1050 alles auf Maximum und es hat bisher noch nicht geruckelt....... aber ich habe dafür tearing, wenn auch nur bei den ersten Zwischensequenzen. Das Spiel an sich läuft wie ne 1 :-P

Ach ja, ich bin auch im 3. Akt....aber habe den noch nicht gespielt... vielleicht liegt es daran ;-)
 
So gut is die Grafik auch net, dass es da ruckeln müsste. Schon allein aufgrund der sehr beschränkten Spielwelt wär das ja dann ein Witz.
 
ok, nich lachen:
P4 3Ghz mit HT
1024 MB DDR-RAM (Ich weiß mein Flaschenhals aber irgendwie hat sich mein System daran gewöhnt)
Audigy 2 ZS Gamer
7600 GS
 
ok, nich lachen:
P4 3Ghz mit HT
1024 MB DDR-RAM (Ich weiß mein Flaschenhals aber irgendwie hat sich mein System daran gewöhnt)
Audigy 2 ZS Gamer
7600 GS

Lacht keiner!
In 2 Jahren schreibe ich dann .. ok, nicht lachen. ich habe ... bla bla
Das ist im PC Markt nun mal so!
Heute High End und Morgen schon Schrott!
(Nicht jedes Word umdrehen ;-) )
 
Meiner ist sogar noch schlechter von daher. ;)
Bis auf wirklich miese Grafikfehler wodurch ich immer ab und an das zurück ins Hauptmenü muss und dann wieder laden(dann sind sie wieder weg) und den Ladezeiten hab ich meinen Goty gefunden.
Die Überaschung des Jahres für mich, The Witcher ist genau mein Spiel. :goodwork:
 
Mh, so viele Leute sind so begeistert von dem Spiel... muss ihm wohl doch nochmal ne zweite Chance geben.

Beim Anspielen fand ich den Hauptcharakter irgendwie total unsympathisch und es gab mir generell zu wenig 'Customization'. Ich find's schöner wenn man seinen Charakter selber gestalten kann und auch verschiedene Ausrüstungsteile am Charakter sieht.

Bin allerdings nichtmal über die Burg am Anfang hinaus gekommen...
 
Mh, so viele Leute sind so begeistert von dem Spiel... muss ihm wohl doch nochmal ne zweite Chance geben.

Beim Anspielen fand ich den Hauptcharakter irgendwie total unsympathisch und es gab mir generell zu wenig 'Customization'. Ich find's schöner wenn man seinen Charakter selber gestalten kann und auch verschiedene Ausrüstungsteile am Charakter sieht.

Bin allerdings nichtmal über die Burg am Anfang hinaus gekommen...

daran könnte es liegen ;-)
Aber der Geschmack eines einzelnen ist ja verschieden :-)
 
Es gibt keine Itemvielfalt bei Witcher, es gibt quasi sogut wie kein Equip. Witcher orientiert sich da stark an einem Gothic, was auch nur Komplettrüstungen anbietet.

Und wenn du dir net sicher bist sag halt was du für RPGs magst und was du an RPGs hasst, Witcher hat durchaus auch etwas nervige Krankheiten. Gibt halt sonst quasi keine anderen neuen RPGs.
 
Argh ich hab ein echt großes technisches Problem.

Habe gerade die Bestie im Umland besiegt und wollte jetzt nach Wyzima. Ich hab den Pass und hab mit Mikul gesprochen, dann kommt diese kurze Zwischensequenz mit dem Feldwebel.
Doch dann bleibt der Bildschirm einfach schwarz, den Sound hör ich aber noch. ( also Regen- und Tiergeräusche.)

Naja wird wohl doch mal Zeit für einen neuen PC.
Meiner wird bald 4 Jahre alt. ;) ( Intel Pentium 4 3 Ghz, Radeon x700 Pro)
 
Ich habs jetzt auch. Direkt mit patch 1.2 installiert auf WinXp Prof x64 bei
Q6600
4 Gb Ram
ATI3850
läufts in vollen details 16AF/4AA bei 1920x1200 und sieht auf meinem 24" sehr gut aus.

Ich hatte es installiert und einmal reingeschnuppert, weil meine Freundin da war, und dachte, dass war ja wohl ein Fehler. Ob ich mich da überhaupt ransetze? - War die erste Szene im ersten Innenhof.

- Ich habe mich nochmal rangesetzt und das war gut so. Überall liest man von der fesselnden Story und da ist einiges dran. Ich bin echt mal gespannt, wie es weitergeht. Und die Liebesgeschichten sind auch recht reizvoll. Ein klasse Spiel. Macht mir mehr Spass als Crysis. Und das obwohl ich sonst mehr Shooter spiele..
 
The Witcher bekommt eine riesen Update^^

Warsaw - February 18, 2008. CD Projekt RED is pleased to announce that in May of this year, a new and improved version of The Witcher will appear in stores, a game already considered by many players and media to be the best PC RPG of 2007!

Michał Kiciński, CEO of CD Projekt described the idea behind The Witcher Enhanced Edition: "The leading idea during the development of The Witcher Enhanced Edition is to create a game that is devoid of all of the major criticisms levied at the original release. The Witcher was received very warmly by both players and the media, but we are well aware that it is not a product without its faults. There was just not enough time to perfect certain elements, while we learned that some things needed to be changed from the players themselves. Now we have the opportunity to introduce changes that will allow The Witcher to provide even more enjoyment. I hope that, as a result, the game will come even closer to the ideal RPG."

Maciej Szcześnik, Project Manager at CD Projekt RED, spoke about the content provided in the new edition: "The Witcher Enhanced Edition will be a completely polished product, something rarely found on the PC market. Of course, it would have been best if the original edition could look that way. There were a few ways the original game didn’t quite live up to our high expectations, but now we're trying to make up for it. Work is being done on two levels: one concerns the removal of technical obstacles that hinder the player from properly using the game and thus gaining enjoyment from it. Some of those elements include the loading times, which will be reduced by 80%, the stability of the game on different PC configurations, as well as an array of smaller fixes that will increase interactivity and precision in combat. The other level consists of very important changes that are not usually found in patches. First and foremost, the English-language version will, for the most part, be completely re-done. The amount of text in that version was reduced compared to other language versions and that was said to cause a significant decrease in immersion and atmosphere. Now the English version will be as polished and atmospheric as the other language versions. Speaking of other language versions, most of them will be improved in some way. Significant changes will also be made in the German version, where we are planning to re-record the voices for many of the characters. The most important improvements concern those elements of the game that players criticized the most. For example, over 50 new supporting character models will be added, so that the player won't run into the same person too often. The inventory panel will be re-designed and improved, and some elements of the main game screen will be polished. However, one of the biggest changes that will greatly increase the player's immersion in the game world will be improvements concerning dialogue scenes. Both Geralt and non-player characters will get over 100 new animated gestures which will make their body language during conversations much more natural. Additionally, the facial animation and lip-sync system will be re-created, making the faces of the speakers now even more natural, as well. Of course, I've mentioned only the most important changes, and that's still a lot. There will be many smaller changes that will make the game more fun. I'm convinced that, thanks to those changes, The Witcher will almost be the ideal game for fans of PC role-playing."

Adam Kiciński, head of CD Projekt RED spoke about publishing and the availability of The Witcher Enhanced Edition in different parts of the world: "Our goal is to make the Enhanced Edition available to all players all over the world. We are currently negotiating with our publishing partners to confirm availability dates. Our release date in Eastern Europe is May 16, and thanks to the great support from fans, we’re confident that we will be able to bring the game to stores around the world on that date, as well. The retail release will be quite important for us, as we’re not just improving the game itself, but want to improve how the title is packaged. For example, aside from the game DVD, we are planning to include a DVD with the D'jinii Mod Editor, as well as two additional adventures, a video DVD with extended material detailing the making of the game, a music CD with 29 tracks from the game, a music CD with 15 tracks of music inspired by the game, an 80-page instruction booklet, a 112-page official guide written by the game’s developers, and a 50-page short story written by Andrzej Sapkowski. There will also be a map of the game world. As you can see it is quite an elaborate release and it is important to us that fans all over the world be able to buy this version of the game. Especially considering it will not be more expensive than the standard edition of the game! Fans that have already bought the game need not worry, however, because the new content and improvements will be available to them in the form of a downloadable update."

The Witcher Enhanced Edition not only means changes in the game's mechanics or better graphics, however. There's also an included mod editor called D'jinni that allows players to create or modify their own adventures in the world of The Witcher, as well as two completely new adventures created by CD Projekt RED. The first adventure, entitled “The Price of Neutrality,” tells the story of Geralt coming back to Kaer Morhen and finding a mysterious camp near the stronghold (3 new quests), while the second one focuses on Geralt’s close friend, Dandelion, and his troubles in Vizima City (5 quests).

The Witcher is an RPG about the adventures of Geralt, a professional monster slayer, and was developed by Warsaw, Poland-based CD Projekt RED. The game is based on a new version of the BioWare Aurora Engine, titled Aurora 2007. The story is set in a world created in the books of Andrzej Sapkowski and sold all over the world. The game has already managed to garner worldwide success, having sold over 600,000 copies.

Als übersicht^^

Mod: "The Price of Neutrality"

Number of Quests: 3 (1 main quest, 2 side quests)

Overview:

# Completely new adventure featuring Geralt and an intriguing new story.
# Placed in the surroundings of the Kaer Morhen stronghold, in a location not used in The Witcher storyline.
# New graphic assets: 2 NPCs models, one tent model, 2 new erotic cards, 2 new flashbacks.

Concept: Geralt comes back to Kaer Morhen for winter. He finds a small camp near the stronghold where he meets a nobleman and a sorceress, Sabrina Glevissig. They came here to find Deidre, a young woman, who is staying in the witchers’ stronghold. She is Eskel’s surprise child, born under the Black Sun (an ancient prophecy says that such children would ruin the World. It turns out that the nobleman is her brother and is intent on keeping her from the crown. Sorceress Sabrina wants to kill Deidre and examine her body to find out the truth about Black Sun curse. Geralt has to decide to whether defend the girl or stay neutral.

Mod: "Side Effects"

Number of Quests: 5

Overview:

# Simple, yet amusing gameplay-oriented storyline.
# Several ways to complete the MOD.
# Shows how to create adventures exploiting various gameplay features.

Concept: Geralt’s good friend, Dandelion, gets into trouble in Vizima. Geralt has to collect a certain amount of money to bail him out and pay for his excesses. He collects the money by completing various tasks. Player can join the effects of one task with another. For example, in a fistfight competition he can win cash or a bottle of alcohol. If he chooses to take the booze, he can use it to get one bandit drunk. Then he will give Geralt a key to a chest with loot. The mood of the story is similar to Dandelion’s incidents with Vespula and Bibervelt’s economics in the books of Andrzej Sapkowski.

D'Jinni Mod Editor

Overview:

# It allows user to make their own adventures in The Witcher world.
# It does not allow user to modify game itself.

New In-Game Features

Code Features:

# Improved inventory:

* Filtering of alchemy ingredients by content
* Auto-sorting of items in satchel
* Special slot area for sorting alchemy ingredients in satchel

# Auto-save option (on/off).
# Character differentiation mechanism (effectively generating approximately 50 new character appearances).
# Look-at feature (characters look at Geralt, deepening player immersion).
# Auto-looting of containers (player may collect all contents of a container without opening the container panel).

Graphic Features:

# 100 new gesture animations in dialogue and cut-scenes, giving conversations with NPCs a more natural feel.
# Improved facial expressions.

Corrections

Code Fixes:

# Corrected English translation and voice work (over 5000 dialogue lines re-written and re-recorded)
# Corrected German translation and voice work
# Loading times reduced by 80%
# Improved game stability
# Improved combat responsiveness.
# Improved AI for Dice Poker mini-game
# Improved weather settings for locations
# Vitality indicator problem resolved (did not display at times)
# Inventory and map texture caching (accelerated map and inventory load/display)
# All corrections contained in game patches released to date

Graphic Fixes:

# Animation improvements:

* Draw/sheath sword animation accelerated.
* Greater clarity of “sequence failed” animation.

# Improved character model for Triss Merigold.


Remember, all of this is FREE.

Holy Cow:o:o:o
 
Ist das Spiel kostenlos?

Edit:
Sorry was verwechselt xD ^^
 
Patch 1.3 ist da. :)

http://www.shacknews.com/onearticle.x/52165

The Module Edition Upgrade package updates the Witcher to version 1.3 and adds the functionality of running a user editable module. The sample module has been provided, offering a couple of hours of additional gameplay, which can be altered by the user using the Module Editor. The New Game main menu offers two options now: starting the regular game, or starting new adventure (new module).

WARNING! The Witcher 1.3 Module Edition is only partially compatible with saved games from previous versions (1.0, 1.1a, 1.2). Loading older saved games is still possible but may lead to unexpected behavior and other problems. The players are advised to restart the game from the beginning using The Witcher 1.3 Module Edition.

Gameplay and text bugs fixed:
- Fixed various localization issues for English, French, Italian, German and Spanish languages,
- Fixed combat abilities 'Patinado' and 'Sinister' issue when proper modifier has not been applied correctly under given circumstances,

Code bugs fixed:
- Fixed a few random crashes in Prologue and Chapters 1, 2 and 3,
- Fixed crash in Act 4 when running near exit to lakeside from village to inn,
- Fixed game crash when using Alt+Tab, especially while loading location or game,
- Fixed dialogue camera shots on standing up characters,
- Fixed issue with 'Game Paused' text disappear occasionally after exiting game panel when game was paused during opening of a panel,
- Fixed issue with disabled attack when player holds block for a long time and then immediately tries to strike,
- Fixed various issues regarding mousedrive steering and pathfinding,
- Fixed weapon enchants not updating properly when switching weapon slots or dropping weapon from inventory panel,
- Fixed issue with Geralt not attacking immobile creatures or not approaching objects from a certain distance,
- Fixed issue with blocking middle mouse button during some cutscenes and when fistfight starts,
- Fixed occasional issues with sheathing weapon after combat and on Alt+Tab,
- Fixed issue with breaking meditation mode if Geralt is attacked when entering meditation,

Ausserdem wurde die Beta Version zum Adventure-Editor online gestellt.


Bald kommt ja auch The Witcher Enhanced Version mit verbesserter Technik, Sprachausgabe und mit mehr unterschiedlichen Charaktermodellen.
 
Patch 1.3 ist da. :)

http://www.shacknews.com/onearticle.x/52165



Ausserdem wurde die Beta Version zum Adventure-Editor online gestellt.


Bald kommt ja auch The Witcher Enhanced Version mit verbesserter Technik, Sprachausgabe und mit mehr unterschiedlichen Charaktermodellen.

muss man dann diese neue version kaufen oder kann man auch seine alte version auf The Witcher Enhanced Version mit verbesserter Technik, Sprachausgabe und mit mehr unterschiedlichen Charaktermodellen blabla rauf patchen :-P
 
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