PS4/PS5/XOne/XSeries/Switch/PC The Witcher 3: Wild Hunt

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Neue Finisher als DLC.
 
Zum Ende: :cry:

Habe leider das bad ending bekommen, wo Geralt die Muhme jagt, Ciris Schicksal ungewiss ist und Geralt wohl stirbt... Radovid bleibt König im Norden. Ich hatte zwar die Ermordungs-Quest bekommen, jedoch hatte Djikstra mich so angekotzt, dass ich ihn gehauen habe und damit wars dann vorbei. Dass nun auch noch alle Hexen und Magier dort verfolgt und gehängt wurden. :( Ich muss sagen, das hat mich dann schon etwas schockiert. Was Ciri angeht, so habe ich dann nachgelesen, was ich "falsch" gemacht habe: Zu sehr habe ich sie wohl bemuttert (oder bevatert^^). Ich dachte, das Labor nicht abzubrennen wäre gut, weil es sie lehrt, ihre Kräfte zu kontrollieren, da lag ich falsch. Das Geld habe ich natürlich abgelehnt. Aber dass ich nicht mit ihr hätte trinken sollen... Dachte das wäre nicht so DIE große Sache gewesen. Zum Grab bin ich natürlich mit ihr gegangen.. Das hat dann wohl fürs bad ending gereicht. :(
Außerdem hätte ich gerne Geralt und Yen zusammenziehen gesehen. Das Schicksal von Geralts Freunden bleibt in dem ending völlig unklar...

Trotzdem muss man bei seinen Entscheidungen bleiben, nochmal "schön" spielen gibts bei mir nicht, denn unser Leben läuft genau wie Geralts nur einmal ab. Trotzdem bleibt ein bitterer Beigeschmack. :(
 
Weiß nicht wie ihr immer drauf kommt

das Geralt stirbt. Nach der Endsequenz gehts doch eh weiter. :nix:

Hatte übrigens das Ende wo

Ciri die herrscherin wird. Geralt war dann alleine. Mir egal. Habe ja eh Yen, Triss und Keira gepimpert. :goodwork:
 
Weiß nicht wie ihr immer drauf kommt

das Geralt stirbt. Nach der Endsequenz gehts doch eh weiter. :nix:

Es ist das einzige Ending, wo man über Geralt keine kurze Sequenz mehr bekommt - bei den anderen beiden endings sieht man entweder Geralt alleine, mit Triss, oder mit Yen. In dem ending... nichts. :(
 
Frage zu der Wolfsrüstung:

Ich hab gerade die Meisterwolfsrüstung in der Miene gefunden. Gibt es alle Teile? Ich dachte man muss alles herstellen. Hab die Meister Bärenrüstung, Meister Greifenrüstung, Katzenrüstung und Verbesserte Wolfsrüstung bisher. Alle selbst hergestellt. Wenn ich mir das für die Meisterrüstung sparen kann, kann ich das auch für Schuhe etc?
 
Frage zu der Wolfsrüstung:

Ich hab gerade die Meisterwolfsrüstung in der Miene gefunden. Gibt es alle Teile? Ich dachte man muss alles herstellen. Hab die Meister Bärenrüstung, Meister Greifenrüstung, Katzenrüstung und Verbesserte Wolfsrüstung bisher. Alle selbst hergestellt. Wenn ich mir das für die Meisterrüstung sparen kann, kann ich das auch für Schuhe etc?

War bei mir genau so, hatte mich auch gewundert. Es blieb aber dabei, dass ich nur die meisterliche Rüstung gefunden habe und den Rest selbst herstellen musste. Habe zur Probe dann die Rüstung auch noch einmal per Diagram hergestellt und es ist exakt die gleiche. Kannst dir die Materialien also sparen^^ Außerdem wiegt das Ding 10 kg, was für eine mittlere Rüstung schon krass ist :-D
Dafür sieht das ganze Set aber sehr nice aus!
 
Der 2GB patch der gestern für den PC rauskma is übrigens nicht 1.07, sondern ein update für das bonuszeug wie das artbook.

-_____-
 
Fuck off ey :ugly:

Ich werd so schon nich fertig mit dem Spiel... bis die DLCs raus sind, hab ich vielleicht 50% des Grundspiels geschafft oder so ^^

Seh zu. :v:

Bin auch einer der wenigen, die noch nicht durch sind. Seit etwa 2 Wochen nicht mehr gespielt. Wenn die verhurten Klausuren ende des Monats rum sind, wird wieder eingetaucht und das Ding beendet. :banderas: Hoffentlich bis dahin der New Game+ Modus draußen. :v:
 
Ich bin wohl kurz vor Ende des Spiels, hab die meisten Sidequests (zumindest die die man halt auf der Karte sieht) gemacht, jetzt kommen noch 3 Mainquests, etwas grinden für die letzten paar Achievments und das wars :lol:
Bis halt der DLC kommt :ugly:
 
Witcher 3 Patch 1.07 Changelog:
Introduces an alternative movement style for Geralt. To enable, go to the Gameplay\Movement Response submenu.
Fixes a rare issue where the player's horse would not fall to the ground properly.
Fixes a rare issue where the player could be locked into the aiming animation if hit while throwing a bomb on horseback.
Fixes a rare issue with an infinite loading screen in the Ladies of the Wood quest.
Includes a variety of collision fixes.
Fixes an issue where Wild Hunt warriors would remain present even after the player completed the main storyline.
Fixes an issue where players could repeatedly buy foreign currency from a loan shark and sell it at the Vivaldi Bank.
Fixes an exploit whereby players could loot gold from a single chest more than once.
Fixes an issue whereby some skills were not properly removed after the player used the Potion of Clearance.
Fixes an issue with target locking, which should now be more responsive.
Introduces a number of changes in selected game-world areas to prevent players from unexpectedly progressing quests or leaving the playable area by climbing certain elements of the landscape.
Fixes an issue where sometimes players could not use Signs after reaching Skellige for the first time.
Fixes an issue where damage from certain sources was incorrectly calculated.
Fixes an issue where the durability of alternative weapons did not drop as intended.
Fixes an issue where the game would remain in slow motion if the player had used manual targeting.
Fixes an issue whereby meditation could be blocked by certain quests.
Fixes an issue where Stamina did not always regenerate properly.
Fixes an issue where Geralt's statistics could be multiplied if the player stood in a Dimeritium bomb cloud while the Cluster skill was activated.
Introduces a number of fixes, improvements and clarifications in the map-pins and objectives for multiple quests.
Fixes an issue where in certain circumstances gravity ceased to apply to the player's horse.
Adds a stash for player convenience. Players can now store loot in their stash, access to which is available in different parts of the world. Stash locations are marked on the map.
Fixes an issue whereby the player's horse would often stop abruptly before bridges or other narrow passages.
Fixes an issue whereby encumbrance was not updating correctly, resulting in players being overburdened where in fact they were not.
Fixes a rare issue where players were unable to choose different Signs.
Fixes an issue where the player was sometimes unable to craft glyphs.
Fixes an issue where not all merchants would accept junk loot.
All crafting components and alchemy ingredients now weigh nothing.
Fixes an issue where certain armor/hairstyle combinations interacted incorrectly.
Fixes an issue where instances of the Quen Sign would occasionally burst during dialogue scenes.
Fixes a rare issue where the player could not play gwent with Madame Serenity at the Passiflora.
The Zoltan gwent card should now always be present beneath the Hanged Man's Tree if the player does not win it earlier in White Orchard.
Fixes a rare issue where players could not talk to, or play gwent with, the innkeeper at the Inn at the Crossroads.
Includes a number of wording and spelling fixes in multiple localized versions.
Introduces a number of improvements in the game streaming system. Players should experience fewer blurred textures, NPC spawn times should be markedly reduced, and there should be an overall improvement in the speed with which game assets are loaded. Streaming system improvements should be most noticeable on consoles and systems with non-SSD drives.
Improves performance in the swamps of the No Man's Land region.
Fixes an issue whereby the presence of fog could adversely affect game performance.
Optimizes various FX which should result in improved performance during the Battle of Kaer Morhen quest.
Introduces a number of optimizations that improve overall performance throughout the game.
Improves overall game performance.
Fixes an issue where Keira's magic bubble could adversely affect performance.
Fixes an issue whereby the mouse cursor would remain visible during in-game video playback.
Adds a warning if the user runs out of disk space and wants to crate a new game save.
Fixes an issue whereby Colorblind mode was not properly saved.
Fixes an issue whereby Zoltan would sometimes appear in the incorrect location after the Novigrad, Closed City quest.
Fixes an issue during the Last Wish quest whereby Geralt would continue his conversation with Yennefer after they parted.
Fixes an issue where two simultaneous instances of some characters would appear in a scene in the Broken Flowers quest.
Fixes an issue whereby some objectives were not available to the player and would be automatically failed during the Battle of Kaer Morhen quest..
Fixes an issue where in certain circumstances Lambert did not board the boat during the Final Trial quest.
Fixes an issue where in certain circumstances Madame Serenity was improperly placed during the Deadly Plot quest.
Fixes an issue where the Fake Papers quest would be failed if the player did not mention that one of the brothers was dead.
Fixes an issue whereby players would sometimes be unable to start the final horse race, The Heroes' Pursuits: For the Goddess' Glory! in Skellige.
Fixes an issue where unintended objects were present in Novigrad after the Battle of Kaer Morhen quest.
Fixes an issue where a progression break could occur if Geralt was knocked out by guards while following the Bloody Baron during the Family Matters quest.
Fixes an issue where players were sometimes unable to interact with a torch in the Get Junior quest.
Fixes an issue where players could sometimes experience an infinite loading screen during the Iron Maiden quest.
Fixes an issue where in certain circumstances players could encounter a blocker during the Contract: The Apiarian Phantom quest. Players who have encountered this bug need to backtrack to the frozen hive and examine the footprints around it again.
Fixes an issue whereby the player could get locked inside a room during the Through Time and Space quest.
Fixes an issue where on rare occasions players were unable to progress the game after the Get Junior quest, specifically upon reaching Vernon Roche's camp.
Fixes an issue whereby purchasing wine during the It Takes Three to Tango quest would not always progress the quest properly.
Fixes an issue where the In Wolf's Clothing quest did not progress properly after the player read Morkvarg's journal.
Fixes an issue where on some rare occasions players were unable to interact with the Wild Hunt soldier's body during the Echoes of the Past quest.
Fixes an issue whereby Keira would not always properly use the portal during the For the Advancement of Learning quest if asked to go to Kaer Morhen.
Fixes an issue where the Scoia'tael from Novigrad was not always available to play in the Gwent quest.
Fixes an issue where the player could get blocked inside a cellar during the King's Gambit quest.
Fixes an issue where in certain situations the player was unable to find Triss during the Final Preparations quest.
Fixes an issue where occasionally the Kingfisher tavern was left without an innkeeper after the Now or Never quest.
Fixes an issue where Yennefer was not spawned in Oxenfurt during the Great Escape quest.
Fixes a rare issue where Captain Wolverstone was not at the Golden Sturgeon when intended.
Fixes a rare issue where the bodyguards in the Reason of State quest were not hostile.
Fixes a rare issue where the griffin would not always appear in the Contract: The Creature from the Oxenfurt Forest quest.
Fixes an issue where the wyvern would not appear in the Contract: Phantom of the Trade Route quest.
Fixes an issue with enlisting Sukrus from Skellige to be Hattori's bodyguard in the Of Swords and Dumplings quest.
Fixes a rare issue whereby the visions in the Echoes of the Past quest were not displayed.
The Contract: Devil by the Well quest no longer counts towards the Geralt: The Professional achievement.
Fixes a rare issue when the player could not speak with Lambert at Kaer Morhen during the Final Trial quest.
Fixes a rare issue where players could not always complete the Hey, You Wanna Look at my Stuff? quest.
Fixes an issue where players were sometimes unable to summon a horse after the Fencing Lessons quest.
Fixes an issue where in the Scavenger Hunt: Viper School Gear quest the gate to the mausoleum was locked.
Fixes an issue where players could not use Signs or swords after the fistfight at the Rosemary and Thyme during the Broken Flowers quest.
Fixes a rare issue whereby players could not examine the source of interference during the Disturbance quest.
Fixes an issue with the Dirty Funds quest.
Fixes a rare issue with a loading screen in the Contract: The Phantom of Eldberg quest.
Fixes a issue with a loading screen at Aeramas' residence during the Of Dairy and Darkness quest.
Fixes an issue where quest givers for the Deadly Delights and Jenny o' the Woods contracts would disappear.
Introduces a number of improvements to overall game stability.
Fixes an issue where the Potion of Clearance would pop into the quick slot if the player ran out of food.
Adds a Books tab to the Inventory panel.
Introduces a number of additional loading screen hints.
Introduces a pinning feature for formulae and diagrams. Ingredients and components for pinned formulae/diagrams are highlighted in the shop view. This should greatly facilitate the purchase of currently needed elements.
Introduces a feature whereby currently equipped items are highlighted in the Repair panel, facilitating prioritization of items needing repair.
Adds a feature whereby read and unread books are marked differently in the Inventory panel.
The list of all available DLC packages is now displayed in the Main Menu/Options/Downloadable Content submenu for better clarity.

Ich steck's ins Spoiler weil es eine sehr lange Liste is und offensichtlich, Spoiler gibts auch.
 
Introduces a number of improvements in the game streaming system. Players should experience fewer blurred textures, NPC spawn times should be markedly reduced, and there should be an overall improvement in the speed with which game assets are loaded. Streaming system improvements should be most noticeable on consoles and systems with non-SSD drives.
Improves performance in the swamps of the No Man's Land region.

Da bin ich mal gespannt. ;) Und die Leute, denen noch die Zoltan Karte fehlt, können sich auch freuen. :wink4:
 
Seh zu. :v:

Bin auch einer der wenigen, die noch nicht durch sind. Seit etwa 2 Wochen nicht mehr gespielt. Wenn die verhurten Klausuren ende des Monats rum sind, wird wieder eingetaucht und das Ding beendet. :banderas: Hoffentlich bis dahin der New Game+ Modus draußen. :v:

Ich spiel regelmäßig, aber da ich aufnehme kann ich nur so und so viel spielen in nem gewissen Zeitraum :P
 
- Improves performance in the swamps of the No Man's Land region.
- Fixes an issue whereby the presence of fog could adversely affect game performance.
- Optimizes various FX which should result in improved performance during the Battle of Kaer Morhen quest.
- Introduces a number of optimizations that improve overall performance throughout the game.
- Improves overall game performance.
- Fixes an issue where Keira's magic bubble could adversely affect performance.

Klingt vielversprechend.
1.07 sollte ja 'unmittelbar nach' 1.05 kommen, jetzt sind wieder fast 3 Wochen rum. Ich will das Ding endlich mal beenden :x
 
Na ja was soll man dazu eigentlich sagen? Ichs sags mal so sowas ist doch fürn Arsch. Jetzt nicht mich grundlos haten.

Ohne Mist das Spiel wurde doch um ein halbes Jahr verschoben oder nicht? Dann haben die das Spiel auf Konsole rausgehauen teilweise mit einer Framerate von 20 FPS.

Jetzt haben es die meisten durch und nun kommt der Fix der bereits im Spiel hätte von vornerein im Spiel hätte sein sollen. Ich mag das Spiel sehr und habe es auch genossen aber technisch alter Schwede das kann mir keiner erzählen das denen das nicht aufgefallen ist.
 
Na ja was soll man dazu eigentlich sagen? Ichs sags mal so sowas ist doch fürn Arsch. Jetzt nicht mich grundlos haten.

Ohne Mist das Spiel wurde doch um ein halbes Jahr verschoben oder nicht? Dann haben die das Spiel auf Konsole rausgehauen teilweise mit einer Framerate von 20 FPS.

Jetzt haben es die meisten durch und nun kommt der Fix der bereits im Spiel hätte von vornerein im Spiel hätte sein sollen. Ich mag das Spiel sehr und habe es auch genossen aber technisch alter Schwede das kann mir keiner erzählen das denen das nicht aufgefallen ist.

Gen dir hier recht. Witcher 3 ist sehr ambitioniert und auch spielbar, aber die ganzen Bugs, Glitches, technischen Zugeständnisse zum Launch bis jetzt lassen mich wundern warum dieses Spiel die sehr guten Wertungen kassiert hat.

Letztes Jahr w6rde noch bei jeden unfertigen, fehlerhaften Spiel rumgeheult und hier oder beim dunklen Ritter gibt es Topwertungen und keine entsprechende Kritik für die Mängel in der breiten Presse.

Warum keiner auch die Menüs und fehlende Sortierfunktionen mit einföießen ließ.

Immer noch ein Mitte 80er Titel, aber Tests braucht man bei der ganzen Meute so gut wie nicht. Mehr als eine mögliche Tendenz kann man nicht anlesen mit einer Spanne von X Prozent abweichend.

Lobend ist natürlich der Support und die ständige Verbesserung - was von CD Projekt auch schon eine Schiene ist um die Laune bei der Fanbase aufrecht zu erhalten.
 
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