The Last of Us (Remastered)

Ich würde gerne wissen, ob der Eindruck, der bei mir geweckt wird, sich am Ende auch bestätigt. Für mich könnte es DAS Open Word Game werden, aber wenn man Ende wieder auf recht beschränkte Areale setzt, dann wäre das bissl enttäuschend für mich. So ne Art Assassin's Creed Größe wäre schon sehr nice.

Ich bin zugegeben nicht ganz auf dem neusten Stand, was das Spiel betrifft, aber ist nicht schon lange bestätigt, dass es linear wird?
Dachte irgendwie sowas wie linear aber mit Alternativrouten und Gebieten, die man nicht unbedingt betreten muss, wäre als Spieldesign von ND bestätigt?

Ich hätte persönlich auch lieber ein Open World Spiel (oder sowas wie Zelda, also eine Mischung aus Open World und linearem Fortschritt), das hab ich mir aber auch schon bei Uncharted immer gedacht - trotzdem haben die Spiele auch so unglaublich viel Spaß gemacht.
 
Ich würde gerne wissen, ob der Eindruck, der bei mir geweckt wird, sich am Ende auch bestätigt. Für mich könnte es DAS Open Word Game werden, aber wenn man Ende wieder auf recht beschränkte Areale setzt, dann wäre das bissl enttäuschend für mich. So ne Art Assassin's Creed Größe wäre schon sehr nice.

Nun wird immer noch linear, aber wird etwas größere Areale geben zum Erforschen.
 
Cohen :goodwork:

Jetzt erst fällt mir das neue Gesicht vom Mädel auf :( mir gefiel die vorige Variante um ehrlich zu sein besser. Aber man gewöhnt sich ja an alles.
 
Kann LoU noch nicht richtig einordnen. Könnte auch ein Mario Clone in Uncharted Optik werden.

Mann (Mario) rettet kleines Mädchen (Prinzessin Peach) und muss dabei gegen Pilze (Goomba's) usw. kämpfen.

:wink4:

Ich bezweifle doch stark, dass Joel auf Schildkröten springt. ;)

Bin auch gespannt wie es letzlich sich in spielerischer Form präsentiert. 3rd Person ist klar. Schusswaffen sind drin, aber wenig Muni und vlt. auch schwierigeres Zielen?
Nahkampf soll es auch geben, soll gefährlich, aber auch wirksam sein.
Dann auch die Frage wie es mit der Zusammenarbeit mit Ellie funktioniert.

Zur Zeit hat man halt immer Uncharted Gameplay vor Augen, aber hoffe doch, dass ND es komplexer, anspruchsvoller, anders macht.^^
 
Hätte eher ein langsameres, sogar fast schon altes Resident Evil Gameplay nur in die moderne irgendwie kovnertiert aber nicht wie in RE5
 
Der Trailer gefällt mir. Macht Lust auf mehr. Ich hoffe, dass es sich auch spielerisch von Uncharted abhebt. Denn ich will mehr als nur ein Uncharted mit anderem Setting.
 
Ellie wurde feingeschliffen, naja ist heute eben so. So lange es nicht so schlimm wie Elena wird.

lououxzl.gif


und IGN Preview:
http://www.ign.com/articles/2012/05/17/the-last-of-us-sure-as-hell-isnt-uncharted

The action is moving with the same fluidity of Uncharted and the polish Naughty Dog is known for, but it's devoid of the happy action. Joel and Ellie spend the next few minutes of the level sneaking around and stealth killing enemies, but there's no humor to it.

When Nathan Drake gets the drop on a pirate, he snaps the foe's neck in one cheery move -- usually with a one-liner tossed in. When Joel puts an unsuspecting attacker in a sleeper hold, the camera comes in tight, and they struggle. The man swings wildly at Joel, and Joel leans in to slowly suffocate the enemy. It's not quick. It's deliberate, upsetting.

That's what Naughty Dog said it's going for with The Last of Us. The team wants us to share the emotions of Joel and Ellie, and from the brief demo I saw -- filled with scavenging for bullets, a segmented health bar, and other humans being a larger threat than any monster -- it's working in a way Uncharted never did.

Lebensbalken wird angeprochen, ansonsten scheint es vom Gameplay doch sehr Uncharted ähnlich. Nur die Kills werden wohl nicht banal abgetan, mal schauen.

untitled-41cz73.gif

Oh und noch ein Preview und geht auch genauer ein auch vom Gefühl her. Vergleich mit The Walking Dead von der Atmosphäre her:

http://www.theverge.com/gaming/2012/5/16/3025065/last-of-us-is-the-next-dark-grimy-step-for-the-uncharted-devs

The gameplay in The Last of Us appears similar to Uncharted in that it's third-person and cover-centric. As Joel and Ellie hide out in the store, raiders stream in, attempting to flank them. They shout instructions to one another as Joel takes pot shots with the limited ammo he has in his handgun. He quickly runs out of bullets as one of the raiders charges. Ellie hurls a brick at the charging raider, but there are more still coming.

Joel opts for a two-by-four, brutally bashing the face of another raider while calling for Ellie's help. The snide remarks of an Uncharted game are replaced by heavy breathing and a pervasive sense of dread. Joel and Ellie are vastly outnumbered and there's no rocket launcher in sight. Stealth and well-timed melee attacks are the only way for them to get the upper hand, and slowly they whittle the raiders down to a final one. The hunt for him is tense, searching every aisle in the storefront as cans rattle mysteriously behind Joel. It ends with the raider taking a shot, charging at Joel, leaving him with no choice but to use his final round for a deadly headshot. The raider goes down. A brief time for rest.


The Uncharted games are about recreating the feel of Indiana Jones. They're fun, silly romps where a dozen enemies can be quickly dispatched. The Last of Us is not that. In Joel and Ellie's world, where guns and ammo are extremely rare commodities, a face-off against three enemies can prove deadly.

With the raiders dispatched, Ellie and Joel explore the area on foot. There's a predictable grit to the world. Unlike the postcard-worthy vistas of Uncharted, The Last of Us seems to be all about recreations of what cities and towns would look like after an apocalypse. Once again, the look of The Walking Dead springs to mind. It's all very grounded. Believable. Which makes it all the more terrifying.

Und noch eine Aussage von Arne Meyer aus dem neogaf:

It's not survival horror. We've been saying survival action quite a bit, to draw that distinction, even if it sounds a bit like marketing or PR fluff. So - you can still be not a fan of SH. ;)
 
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ja, sieht jetzt jugendlicher aus. fand die ähnlichkeit mit ellen page auch zu stark.
 
Finde die neue Version auch besser, wirkt irgendwie "seriöser" oder so, weiß auch nicht. :ugly:

"Trailer" ist klasse, flasht mich auch abseits des Settings weit mehr als die erste Sequenz zu Uncharted 3 bei den Spikes. Bin mal auf Gameplay gespannt. :)
 
Scheint noch mehr Bilder zu geben, vorher und jetzt:
http://www.examiner.com/slideshow/the-last-of-us-old-vs-new-ellie-character-model-comparison#slide=47348756

Edit:
Kotaku Preview:
http://kotaku.com/5910930/i-just-saw-the-last-of-us-in-action-and-it-looks-amazing

This is a third-person game, but not one that presents the characters as overpowering heroes. They're not expert fighters, nor even are they at Nathan Drake's level. It all looks like scary survival. But not darkness, monsters, shadows and nighttime skulking—the scene we see is sunsplashed, but we're in a city with the power turned off and the survivors all out to kill us (presumably some may be possessed by a fungus, such is the back-story of the game).

The action in the game is brutal. The enemies seem to be regular people, but they speak from the throat, all death threats and growls. They patrol the streets with guns, two at a time. Joel tosses a brick at one of them and then runs up and whacks him to death with a stick.

Bruce Straley, the game's director, said that Naughty Dog wants players to feel the same emotions that Ellie and Joel feel as they try to survive in this strange post-apocalypse in the game. He talked about the game as a quest for survival, one that is inflected by a balance of power that causes enemies to adapt to Ellie and Joel's choices of weapons and tactics. Everyone is trying to live, he said.
 
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