The Games of PS3 (Teil 2)

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Stike
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Digital-Illusions-Studio wurde geschlossen
05.10.2006 11:29 Uhr - Wie Electronic Arts nun bekannt gab, wurde wenige Stunden nach der Übernahme von Digital Illusions ein Studio in Kanada geschlossen. Das dort ansässige Team entwickelte unter anderem "Battlefield Vietnam" und "Battlefield 2: Special Forces". Ob sich die 28 Mitarbeiter jetzt auf Jobsuche begeben müssen oder diese anderweitig eingesetzt werden, ist noch unklar. Ebenso sind auch jegliche Gründe für die Schließung noch unbekannt.

Quelle: www.play-zone.de

ist das jetzt die neue masche von ea ?!?!
studios erst aufkaufen und dann schließen :shakehead:
 
naja aber es steht im PS3 bereich also heißt es für mich noch exclusiv solange nicht das gegenteil bekannt gegeben wurde^^
 
Darji schrieb:
naja aber es steht im PS3 bereich also heißt es für mich noch exclusiv solange nicht das gegenteil bekannt gegeben wurde^^

Hmm, ich habe das Vid aus nen Forum, könnte also doch noch Only PS3 werden, was ich aber weniger glaube.
 
Darji schrieb:
naja aber es steht im PS3 bereich also heißt es für mich noch exclusiv solange nicht das gegenteil bekannt gegeben wurde^^

Es wurde noch nicht einmal für eine einzige Plattform bestätigt (übrigens mit Absicht), aber schon ist es PS3 exklusiv?

Gut möglich, übrigens. Aber nicht immer so tun, als wüsstest du mehr wie die Spieleschmiede selber, möglicherweise. ;)

/edit: Zum Video. Licht/Schatten sehr gut, wie sich's für so ein Spiel gehört.
Hat bisschen einen Mafia-Touch.
 
tja nur blöd, das es am Anfang ein Sony Projekt war und ich glaube kaum, das die da umsonst 25 millionen investieren, wenn es jetzt aufeinmal nciht mehr PS3 exclusiv ist^^
 
25 Mio.? :o

Da muss ja regelrecht was gescheites herauskommen,wenn ich bedenke dass GoW keine 10 Mio. verschlungen hat...
 
Und weiter geht es mit der PLAYSTATION 3 Show :D

Neue Infos zu Resistance und zum Onlinemodi =>1Up Bericht
Gameplay Eindrücke zu MotorStorm und den Tilt Sensor =>1Up Bericht

:D
 
will ich auch gerade lesen^^

und hier noch ein schöner Motorstorm Chrash trailer:

Man ich will dieses Spiel haben :o

http://www.gamevideos.com/video/id/6641

Edit:

Was für geniale Previews. Diese beiden Titel werde ich mir aufjedenfall zum Launch besorgen müssen^^

1UP: When the game is 100% finished, how close do you think the visuals will be to that target video?

PS: I think we will be very close and in many places we'll surpass it. But to me it's about more than just the visuals the movie showed; it's the intensity of the action. You guys played the TGS demo so you know the action is already totally full-on. We're in the polishing and balancing phase now. This is always where the gameplay makes huge progress and that is definitely the case here. A game like MotorStorm with the variety of routes and vehicles needs this time to deliver an experience to match the visuals. The final game will definitely blow people away in terms of both visuals and gameplay.

PS: Our focus for MotorStorm was "brutal off-road racing in a chaotic environment." To deliver this we knew we needed loads of features -- great damage, physics, particles, tracks with many choices of route, and a big difference in handling for each vehicle, to name a few. However the key area was always going to be the Artificial Intelligence of the opponents.
We wanted to make the opponents feel real, and we weren't going to achieve this if they simply went off the best racing line and ignored you. The AI has been created to maximize the action happening around you and each driver knows what route he should take based on his vehicle. Importantly they also know what route drivers in different vehicles want to avoid and will try and knock you onto those routes at any opportunity. Bikes are agile and fast, but they want to avoid the muddy areas (where the Mud Pluggers thrive) at all costs. If you're a Bike, the other drivers will know you want to stay on the high ground and will do all they can to stop you getting there.

Each vehicle type knows how to respond to other vehicles. For example Big Rigs will try and take out Bikes and ATVs but won't be as aggressive towards Racing Trucks. In addition we also have many different race configurations per track. So in one race you might ride a Bike but stick to the high ground to avoid getting crushed by the big rigs in the mud below. Then if you play the same track again in a different configuration that only includes Bikes and more manageable ATV opponents, you will feel safer to get down and dirty.

On top of all this we are adding unique gameplay features such as taunts that can be used to create rivalries with other drivers. We're also offering different surface types and changing track conditions such as ripping a track into a muddy mess or taking out a bridge, and tracks will be strewn with debris from previous crashes. This all adds up to a hugely complex AI process. Fortunately as the player all you see is a hugely entertaining race where you are constantly kept in the thick of the action.

DAs Spiel wird einfach nur ATOM :o :o :o
 
OK, das könnte jetzt nur Fanboy-BS sein, aber trotzdem,

Thema Killzone:

YES I know what all are going to think after reading this post, "BS" But a Few weeks before TGS My friend who Use to work at Factor5 in Austin Tx Rang me up and told me about lair and what it would look like, I told him "sounds cool" and brushed it off my shoulders because for one i thought he was just blabbing his gums, Then TGS came around and at that time no one Knew anything about what type of Game Lair was except that it had dragons and riders.Any who Long story Short He was dead on exactly right on what kind of game it was and everything, so where does this link into killzone? Well He called me a again today this time he was in Cali hanging out with some former "LostBoys" Developers, who merge with "Guerrilla games" back in 2000, well he was franticly trying to speak into the phone he kept on Laughing and saying "OMG OMG KILLZONE", any who another Long Story short, He apparently had got to see some of the game, and he told me that they plan to show the game sometime in OCT after Killzone Liberation has released on the psp, and he said to date he has not seen anything like this, "The game is 99.99% up to par with the 2005 e3 trailer, if not better, there is a volumetric atmosphere, and when something gets blown away, or a rocket is fired a trail of volumetric smoke follows it that you cannot believe,-" any who he seemed pretty pumped about the whole thing, also he mentioned game makes him really feel as though he watching a movie, as far as how the characters interact and plead for help when they get wounded or how they get mowed down by enemy fire, he says it's very eiry. okay well go ahead and disclaim everything i said, but note i don't post often and all of my post have been good ones, no lies, just wanted to shed some light, oh and the October 25 is just a guess, also my friend "Mr.Nash" is pretty trustworthy. so whatever.

http://www.gamespot.com/events/ps3launch/forums/show_msgs.php?topic_id=25029965

Hoffen wir das da was dran ist. :D Zumindest wärs echt mal Zeit für eine "Enthüllung"! :)

Eines ist aber IMO klar, Guerrilla Games arbeitet wohl heftigst daran um den Erwartungen gerecht zu werden, deshalb gabs bisher auch nix zu sehen, weils einfach noch zu früh war, aber bald ist es vielleicht so weit! :grin2: 8-)
 
Ironman schrieb:
Eines ist aber IMO klar, Guerrilla Games arbeitet wohl heftigst daran um den Erwartungen gerecht zu werden, deshalb gabs bisher auch nix zu sehen, weils einfach noch zu früh war, aber bald ist es vielleicht so weit! :grin2: 8-)

Du, ich hasse es zu sagen, aber Darji hat diese News vor ca. 12 Stunden schon gepostet. Trotzdem Danke.
 
Von einem 1UP Reporter : "Resistance will also include a boatload of in-game achievements"


Wird die PS3 auch einen Gamerscore, wie die 360 haben? Das würde wirklich cool sein. Ich mag die Erfolge der 360.
Hier darf Sony ruhig abschauen. Egal was die BOTS sagen. Ist auch eine Anerkennung.

P.S. Weiter: "We're not sure if all PS3 games will offer similar achievements, but Resistance 's batch gives a good idea of what you can expect."

Komisch............
 
shan schrieb:
Ironman schrieb:
Eines ist aber IMO klar, Guerrilla Games arbeitet wohl heftigst daran um den Erwartungen gerecht zu werden, deshalb gabs bisher auch nix zu sehen, weils einfach noch zu früh war, aber bald ist es vielleicht so weit! :grin2: 8-)

Du, ich hasse es zu sagen, aber Darji hat diese News vor ca. 12 Stunden schon gepostet. Trotzdem Danke.
Gut, hab ich nicht gewusst, bitte nicht schießen! :rolleyes:
 
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom