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PS4/PS5/Vita The Games of PLAYSTATION

Ratchet and Clank on PS4 is a “Re-Imagining, Not a Reboot”; Will Arrive in “2015”
- Quelle

Edit: Hier der Orignal-Kommentar von Insomniac der kein Licht in die Sache bringt :v:

ratchetpckd6.jpg


Edit 2: Jetzt ist es klar

ratchettkkej.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
was ist denn re-imagining ?

selbe geschichte neu erzählt...

ähnlich wie bei vielen neuverfilmungen wie zB King Kong oder Godzilla
die grundlegende geschichte ist gleich aber der rest komplett anders

so würde ich "re-imagining" übersetzen... PS2 mit verbesserten texturen und assets wäre imo ein remake wovon man mehr als deutlich abstand nimmt...

ich geh also davon aus, dass zwar die grundlegende geschichte gleich bleibt... ratchet meets clank veehrt Quark
aber der rest komplett anders ablaufen wird... neue waffen neue planeten etc. etc.
 
Zuletzt bearbeitet:
wenn man so programmiert:


kann man es auch so als re-imagining verstehen :kruemel:

neue texturen drüberklatschen und passt schon :ugly:

Das ist kein Programmieren, sondern Modelle erstellen. Und was ist an diesen Bild jetzt so anders als bei anderen Spielen auf Polygonbasis?
 
beste erklärung dafür:

A "reimagining" is looser. It takes a similar premise as the original but does it in a very different way. Examples of this would include Tim Burton's Planet of the Apes, Death Race with Jason Statham, and Ronald D. Moore's Battlestar Galactica. (I'm also tempted to put the new Conan the Barbarian movie here but it doesn't quite feel the same. It's almost not a "re-" anything because it feels so unconcerned with any previous Conan productions.)

http://www.trekbbs.com/showthread.php?t=146941
 
Das stimmt mich ein wenig ruhig. Dachte wirklich erst daran, dass damit gemeint ist, dass praktisch nur neue Texturen draufgeklatscht werden und es kein Remake Marke Resi wird.
 
Das stimmt mich ein wenig ruhig. Dachte wirklich erst daran, dass damit gemeint ist, dass praktisch nur neue Texturen draufgeklatscht werden und es kein Remake Marke Resi wird.

hab das gleich so verstanden...

remake = 1:1 die gleiche story mit besserer technik (die ganzen HD remakes)
reimagining = komplette überarbeitung von der ursprünglichen story aber mit der gleichen rahmenhandlung
reboot = komplett neue geschichte ohne jeglichen bezug zu den vorgängern (außer vll. charaktere) zB Tomb Raider

wobei remake ja von vielen als "neu machen" verstanden wird... in der games branche wird das wort aber eher für games verwendet die simple ports sind... ich denke darum hat sich Insomniac davon distanziert

wenn ich so darüber nachdenke könnte man echt vermuten SE hat ernsthaft gemeint die fans verstünden unter dem FF7 remake einen port :ugly:

dann re-imagining sie alle teile? eine neue art, um noch mehr geld raus zu pressen? :ugly:

ich vermute mal, dass die aufteilung nicht so klar sein muss... es könnte zB sein, dass man mit dem neuen Ratchet & Clank eine neue trilogie startet
es könnte auch zB sein, dass man im neuen R&C schon die gesamte PS2 geschichte spielt...

Insomniac hat also jeden freiraum die geschichte neu zu erzählen... :nix:

keine ahnung was uns am ende wirklich erwartet...
 
Zuletzt bearbeitet:
[video=youtube;buRrdnZTMVA]https://www.youtube.com/watch?v=buRrdnZTMVA[/video]

:fp:
 
Tower of Guns coming to PS4, Xbox One, and PS3

Grip Games is bringing Terrible Posture Games’ Tower of Guns, an “old-school, roguelike, first-person shooter,” to PlayStation 4, Xbox One, and PlayStation 3 in early 2015, the publisher announced.

First released on PC in March, the game features randomized levels and enemies, and is made for players “who just want to get a big gun, shoot stuff, battle gigantic bosses, upgrade their abilities, and modify their gear.” There won’t be any story or NPCs, there’s just the good guy (the player) and the bad guys. If you get to the end of the game, you win.

However, that might be difficult. Grip Games says the game will be ‘brutally difficult.’ Each time you die, you’ll be sent back to the first floor, but stronger and better equipped. The levels and enemies are randomly generated for each run, meaning you’ll be playing a different game for every restart.

The game offers over 20 weapons and “countless modifications and upgrades.” Players an collect items and perks that will assist them. Strafing and double-jumps are present, while cover mechanics and stealth missions are not. It’s a “bullet-hell style game,” according to the developer.

Watch the announcement trailer below.

-Quelle
 
Tower of Guns coming to PS4, Xbox One, and PS3

Grip Games is bringing Terrible Posture Games’ Tower of Guns, an “old-school, roguelike, first-person shooter,” to PlayStation 4, Xbox One, and PlayStation 3 in early 2015, the publisher announced.

First released on PC in March, the game features randomized levels and enemies, and is made for players “who just want to get a big gun, shoot stuff, battle gigantic bosses, upgrade their abilities, and modify their gear.” There won’t be any story or NPCs, there’s just the good guy (the player) and the bad guys. If you get to the end of the game, you win.

However, that might be difficult. Grip Games says the game will be ‘brutally difficult.’ Each time you die, you’ll be sent back to the first floor, but stronger and better equipped. The levels and enemies are randomly generated for each run, meaning you’ll be playing a different game for every restart.

The game offers over 20 weapons and “countless modifications and upgrades.” Players an collect items and perks that will assist them. Strafing and double-jumps are present, while cover mechanics and stealth missions are not. It’s a “bullet-hell style game,” according to the developer.

Watch the announcement trailer below.

-Quelle

Sword Art Online: Lost Song second trailer

Bandai Namco has released the second trailer for Sword Art Online: Lost Song.

The video shows Kirito, Asuna, Leafa, Silica, Lisbeth, Sinon, and Philia in action.

Watch it below. The game is due out for PlayStation 3 and PS Vita in Japan on March 26.

-Quelle

[video=youtube;iBRA7eaN0CU]https://www.youtube.com/watch?v=iBRA7eaN0CU[/video]
 
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