PS4 Tearaway unfolded

Hab mir gerade mal das Video angesehen...das ist für mich ein Fixkauf. Ich hoffe nur, dass der Titel nun auf der PS4 die Aufmerksamkeit und Wertschätzung erhält die er verdient ;-).

Auf der Vita habe ich es geliebt und immer wieder gezockt. Ich denke auf der PS4 könnte es jedoch eine Art Durchbruch für alle jene, welche keine Handhels mögen und Tearaway nicht kennen, bedeuten. :banderas:
 
Man hat wirklich viel geändert. Die Levels erkenne ich wieder, wurden aber stark erweitert und auch die Geschicklichkeitseinlagen sind geändert und erweitert worden. Gefällt ganz gut.
 
Neue Details wurden auf der EGX2014 (Londoner Fachmesse) bekannt gegeben

.) Maple Field is 50% larger than it was on PS Vita, there’s a lot of extra detail and more scenery.
.) Customization of the world that gradually builds up is something Media Molecule is pushing on PS4.
.) The game is 1080p, 60 FPS but it’s not just the power of the console that creates the experience, but also the DualShock 4.
.) You can throw items out of the screen and into your DualShock 4. If you shake the controller you’ll hear the noise, and the color of the lightbar will change.
.) A lot has been done with physics, with items being thrown around and have a more dramatic effects.
.) The developers are considering other things like playing with the volume or switching the channel, to give the sense of a game being played inside a TV.
.) The touch pad controls the drum pads, pushing and releasing to activate them. You can also open trap doors.
.) There are many more objects on the screen.
.) swiping on the touch pad can send gusts of wind into the world, pushing enemies off balance.
.) There are new side areas of content basically everywhere through the adventure.
.) The story is close to the Vita version, but the way you interact with the environment is very different.
.) You can shine the light of the DualShock 4 into the world to light up dark areas. Animations have been added for creatures to react to it in different ways.
.) The camera is not required, but Media Molecule hopes gamers will use it to add pictures.
.) The Barn level is much longer, and the final part is dark and spooky.You can light candles with the light bar of the DualShock 4.
.) Media Molecule is playing with the idea of letting you customize the voice of the pumpkin character with the microphone, but they’re playing with the idea of a “casting” system with which you can influence the voices without a mic.
.) The power of the PS4 has been used to make the ocean feel really powerful with wind and wave effects.
.) The draw distance is greater, with a depth of field effect.
.) The paper plane can be steered with the sticks, but also be controlled with the wind through swipes on the touch pad.
.) The Harbor is twice as big as the Vita version, and there are a lot more back alleys to explore and side challenges to do.
.) The controller can hold only one item because Media Molecule wanted to make it immediate instead of having a menu to select them.
.) Media Molecule is experimenting with ways to transfer your content from PS Vita to PS4 in some way, but they aren’t ready to share how it’ll work. They want to add some extra bonuses to reward those that played the game on the PS Vita.
.) The developers are experiment with some co-operative elements, letting a second player join in and for instance control the wind, but this isn’t finalized.
.) Development on Tearaway Unfolded shouldn’t take much longer.
.) Tearaway 2 on PS Vita: “Maybe.” A lot of effort has been made on the Paper Engine, so Media Molecule would like to use it more, but for now they’re focusing on Tearaway Unfolded.


Quelle: Link

Weiter wurde in Aussicht gestellt, dass man schon bald etwas über das zweite noch unbekannte Game von Media Molcule erfahren wird.

Quelle: Link

spiel entdeckt und als interessant eingestuft. wie war es auf der psvita ?
 
spiel entdeckt und als interessant eingestuft. wie war es auf der psvita ?

:banderas:

w1s4z7.jpg


Es war spaßig, motivierend und hatte eine mega Atmo! Ich hatte sehr lange sehr viel Spaß mit dem Spiel. ;)
 
Erstaunlicherweise hat mich das Ende von Tearaway berührt wie von kaum einem anderen Spiel. War richtig traurig.

Tearaway hat mich jetzt nicht direkt traurig gemacht, aber allgemein hat es mich schon emotional berührt und das auf ganz viele verschiedene Arten. Es war einfach was ganz eigenes, könnte kein ähnliches Spiel nennen und obwohl ich es erst kürzlich kompletiert habe, freue ich mich bereits auf den PS4 - Port.
 
Tearaway hat mich jetzt nicht direkt traurig gemacht, aber allgemein hat es mich schon emotional berührt und das auf ganz viele verschiedene Arten. Es war einfach was ganz eigenes, könnte kein ähnliches Spiel nennen und obwohl ich es erst kürzlich kompletiert habe, freue ich mich bereits auf den PS4 - Port.

Absolut...Tearaway ist ein absolut einzigartiges und einmaliges Spiel. Es ist unglaublich emotional und berührt den Spieler auf besondere Art und Weise. Mich hat selten ein Spiel so überrascht und in seinen Bann gezogen und aus diesem Grund freue ich mich so sehr auf die PS4 Version. Das wird ein absoluter Blindkauf zum Release!
 
Erstaunlicherweise hat mich das Ende von Tearaway berührt wie von kaum einem anderen Spiel. War richtig traurig.

Mir ging es genauso, wenn ich ehrlich bin. Die Vita in meinen Händen, schaute ich richtig bestürzt auf den kleinen Bildschirm. :( Das Ende vergesse ich nie, soviel ist sicher.
 
[video=youtube;XMVSs7g7BgU]https://www.youtube.com/watch?v=XMVSs7g7BgU[/video]
 
Gibt ja gerade die Vita Version im ANgebot.
Werde mir die mal ansehen und schauen, ob es das SPielprinzip mir zusagt.
 
Gibt ja gerade die Vita Version im ANgebot.
Werde mir die mal ansehen und schauen, ob es das SPielprinzip mir zusagt.

Vorsicht, es könnte dir arg gefallen. ;-) Mich hat es damals jedenfalls gepackt und nicht mehr losgelassen. Ich wünsch dir viel Spaß, Masta. :)
 
Bitte kaufen. Der kreativste Titel seit Äonen und ein Lichtblick im Pool der generischen Jump n Runs.
 
Tearaway Unfolded slated for summer release

Tearaway Unfolded will launch for PlayStation 4 this summer, if the words of now-former Media Molecule audio head Kenneth Young are to go by.

In a pair of tweets, Young announced his leave and next job.

“Sad to announce that I am leaving @mediamolecule :( But excited to announce that my first client as a #GameAudio contractor will be… @mediamolecule! :) I’ll be working with my friends there until we ship #TearawayUnfolded this summer. Then I’m going to have a rest!”

Tearaway Unfolded was previously only dated for general 2015.

Thanks, Destructoid.

-Quelle
 
Zurück
Top Bottom