PS4 Tearaway unfolded

progott

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Kuntico
Tearaway-Unfolded.jpg


So we started jamming and experimenting, and the result is Tearaway Unfolded – an expanded retelling of the original game, adapted for PS4, and rebuilt from the ground up to use all the unique features of the Dualshock 4, and with a bigger prettier world running at 1080p and targeting 60fps to boot.

From the comfort of your couch, you can swipe the touch pad to unleash great gusts of wind, and send them howling into the world to unfold rippling bridges or send enemies tumbling from cliffs! The power of wind can also be used to propel Atoi through the skies in a paper plane, so you can explore the larger new world from above.

We also use the controller in more surprising ways too! You can shine the controller’s light bar into the TV to light up dark and gloomy places, growing and transforming the scenery, and guiding Atoi along her way. Your little messenger companion can also throw items and creatures out of your TV and into your controller, where you can listen to them rattling around, before sending them hurtling back into the world.

Tearaway Unfolded will be a familiar story, but with new ways to play, new places to explore, and a world that looks really rather stunning on PS4! Check it out in our trailer, and please let us know what you think in the comments below!

GIFS
atoi_beach.gif

atoi_cauliflowers.gif

atoi_gibbet_foothills.gif

atoi_plane.gif

atoi_thrownforth.gif

Tearaway wurde auf der GC offiziell angekündigt. Dabei legt MM anscheinen großen Wert darauf das Spiel nicht einfach zu porten, sondern es komplett an die Hardware anzupassen. So wird Tearaway Unfolded nicht nur neue Gameplaymechaniken enthalten sondern auch daran angepasstes Leveldesign. Das ist imo Grund genug einen Thread dafür zu eröffnen.
Tearaway ist ein tolles Spiel, das schon auf der VITA toll war. Der großteil der PS4 Besitzer hat es wohl noch nie gespielt und kann froh sein bald die Chance dazu zu bekommen.
 

Master Cube

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Murruk
Trotz der Platintrophäe auf der Vita werde ich es hier auch nochmal kaufen, das Spiel ist einfach zu gut und die Entwickler haben es mehr als verdient!:blushed:

Gibt es Informationen zum Release? 2014 oder 2015?
 

Sonitenndo

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Sonitenndo
Trotz der Platintrophäe auf der Vita werde ich es hier auch nochmal kaufen, das Spiel ist einfach zu gut und die Entwickler haben es mehr als verdient!:blushed:

Gibt es Informationen zum Release? 2014 oder 2015?

Ich werde es nach dem sicheren Platinieren des Vita - Teils wohl auch "nochmal" kaufen, die Änderungen werden meiner Meinung nach recht groß sein müssen. Finde auch dieses Beleuchtungsfeature sehr interessant. Einen Foto - Modus wird es sicher auch wieder geben (meine den, den es aktuell in allen Sony - Spielen gibt).

Spiel soll übrigens 2015 kommen.
 

MeanMrMustard

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MeanMrMustard94
Trotz der Platintrophäe auf der Vita werde ich es hier auch nochmal kaufen, das Spiel ist einfach zu gut und die Entwickler haben es mehr als verdient!:blushed:

Same here :)
Außerdem hat das Spiel echt die Chance, eines der absolut schönsten Spiele aller Zeiten zu werden von der audiovisuellen Kulisse her. Das komplette Artdesign war schon auf der Vita ein echter Blickfang :love2:
 

Ark

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Wieso ist eigen eigentlich die unwichtigste Stelle fett geschrieben? Sind wichtige Infos über den Spielinhalt und Veränderung nicht wichtiger?

Auf jeden Fall werde ich das Spiel kaufen, fand ich schon damals interessant.
 
Zuletzt bearbeitet:

Tommy1985

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Für mich ein absoluter Pflichtkauf und ich hoffe, dass dieses mal mehr Leute dem Spiel eine Chance geben sie zu verzaubern!

Tearaway ist wohl das schönste und bezaubernste Spiel welches ich in den vergangenen Jahren gespielt habe. Selten hat mich ein Game so positiv überrascht. Im aktuellen Gamescom Trailer sind sehr viele Szene zu sehen, die es so in der Vita Version nicht gab. Inhaltlich scheint es somit wirklich einige Erweiterungen geben, was mich wirklich freut.

Auf das Releasedatum bin ich auch mal gespannt. Finde auch, dass jetzt ein idealer zeitpunkt wäre. Ende diesen Jahres und Anfang kommenden Jahres kommen ja einige größere Titel. Wünsche dem Titel und den Entwicklern nur, dass es ein größerer Erfolg als die Vita-Version wird. Das hat das Spiel auch einfach verdient.
 

krkchok

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krkchok
Neue Details wurden auf der EGX2014 (Londoner Fachmesse) bekannt gegeben

.) Maple Field is 50% larger than it was on PS Vita, there’s a lot of extra detail and more scenery.
.) Customization of the world that gradually builds up is something Media Molecule is pushing on PS4.
.) The game is 1080p, 60 FPS but it’s not just the power of the console that creates the experience, but also the DualShock 4.
.) You can throw items out of the screen and into your DualShock 4. If you shake the controller you’ll hear the noise, and the color of the lightbar will change.
.) A lot has been done with physics, with items being thrown around and have a more dramatic effects.
.) The developers are considering other things like playing with the volume or switching the channel, to give the sense of a game being played inside a TV.
.) The touch pad controls the drum pads, pushing and releasing to activate them. You can also open trap doors.
.) There are many more objects on the screen.
.) swiping on the touch pad can send gusts of wind into the world, pushing enemies off balance.
.) There are new side areas of content basically everywhere through the adventure.
.) The story is close to the Vita version, but the way you interact with the environment is very different.
.) You can shine the light of the DualShock 4 into the world to light up dark areas. Animations have been added for creatures to react to it in different ways.
.) The camera is not required, but Media Molecule hopes gamers will use it to add pictures.
.) The Barn level is much longer, and the final part is dark and spooky.You can light candles with the light bar of the DualShock 4.
.) Media Molecule is playing with the idea of letting you customize the voice of the pumpkin character with the microphone, but they’re playing with the idea of a “casting” system with which you can influence the voices without a mic.
.) The power of the PS4 has been used to make the ocean feel really powerful with wind and wave effects.
.) The draw distance is greater, with a depth of field effect.
.) The paper plane can be steered with the sticks, but also be controlled with the wind through swipes on the touch pad.
.) The Harbor is twice as big as the Vita version, and there are a lot more back alleys to explore and side challenges to do.
.) The controller can hold only one item because Media Molecule wanted to make it immediate instead of having a menu to select them.
.) Media Molecule is experimenting with ways to transfer your content from PS Vita to PS4 in some way, but they aren’t ready to share how it’ll work. They want to add some extra bonuses to reward those that played the game on the PS Vita.
.) The developers are experiment with some co-operative elements, letting a second player join in and for instance control the wind, but this isn’t finalized.
.) Development on Tearaway Unfolded shouldn’t take much longer.
.) Tearaway 2 on PS Vita: “Maybe.” A lot of effort has been made on the Paper Engine, so Media Molecule would like to use it more, but for now they’re focusing on Tearaway Unfolded.


Quelle: Link

Weiter wurde in Aussicht gestellt, dass man schon bald etwas über das zweite noch unbekannte Game von Media Molcule erfahren wird.

Quelle: Link
 

krkchok

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krkchok
Klasse :)! Ich freu mich so sehr drauf! Mich hat selten ein Spiel so positiv überrascht und beigeistert wie Tearaway auf der Vita. Ein spielbares Kunstwerk in jeder einzelnen Sekunde.

Yepp. Kann die nur beipflichteun und Der Puppenspieler (PS3) hat bei mir einen ähnlichen Eindruck hinterlassen.
Kann ich nur empfehlen.
 

Xyleph

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