Tales of Berseria

Ich wunder mich, weshalb jedes Jahr ein neues Tales of kommt, da es seit Vesperia immer nach demselben Kram aussah. Komischer Plastiklook der Charakere und keine schöne Cell-Shading Grafik, wie sie bei Vesperia oder Ni No Kuni zu sehen ist. Hier scheint es gefühlt jeder kaufen zu wollen und da ist dann auch schon die Antwort auf meine Frage. Die RPG Armut der letzten Gen scheint die Ansprüche gewaltig nach unten geschraubt zu haben.

Namco bringt das x'te Durchschnitts Tales of aus und es wird trotzdem gekauft.

Die Dunkelhaarige sieht auf wie die Blonde aus dem vorherigen Teil aus. Ich hatte gehofft, dass man wenigstens zum Jubiläum etwas Besonderes schaffen will und stattdessen wieder nur der typische Tales of Einheitsbrei.
 
Oha so schlimm. Ich muss ja erstmal mit Xillia 1 anfangen aber bin gerade noch an Ni No Kuni bei. Die Meinungen gehen da ja ziemlich auseinander.

Ja, es ist leider so. Was mich total stört, dass der Hauptcharakter nicht spricht. Man darf bei diversen Gespräche zwischen zwei Antworten wählen aber das wars schon. Zwischen den Haupt Story machst du grötßtenteils nur tötungs- und sammelaufträge. Wird auf die Dauer sehr eintönig.
 
Ja, es ist leider so. Was mich total stört, dass der Hauptcharakter nicht spricht. Man darf bei diversen Gespräche zwischen zwei Antworten wählen aber das wars schon. Zwischen den Haupt Story machst du grötßtenteils nur tötungs- und sammelaufträge. Wird auf die Dauer sehr eintönig.

Bin gespannt. Nächstes Jahr werden 1+2 gespielt. Bei Tales of Zestiria weiß ich auch noch nicht ob ich das kaufen soll.
 
Bin gespannt. Nächstes Jahr werden 1+2 gespielt. Bei Tales of Zestiria weiß ich auch noch nicht ob ich das kaufen soll.

Also, Xillia 2 kann ich echt nicht wirklich empfehlen, wenn man nicht grad zu viel Zeit haben sollte. Die Hauptstory besteht zu praktisch 50% oder mehr aus Sidequests und zieht sich dadurch unnötig lange. Das letzte Viertel der Hauptstory war dann allerdings tatsächlich nochmal ziemlich gut, von der Story her, das Gameplay hats dann aber auch nicht mehr so richtig rausgerissen.
 
Tales of Berseria für den Westen angekündigt

Bandai Namco hat vor wenigen Minuten zahlreiche ihrer Spiele für den Westen angekündigt, darunter auch Tales of Berseria. Im Gegensatz zu Japan, wird der Titel hierzulande nicht für die PlayStation 3 veröffentlicht. Stattdessen sehen wir nur den Release für PlayStation 4, eine PC-Version via Steam wird ebenfalls folgen.

Ob die Veröffentlichung ebenfalls 2016 (wie in Japan) stattfindet, gab man noch nicht bekannt.

-Quelle

[video=youtube;MdgBpP90Gb4]https://www.youtube.com/watch?v=MdgBpP90Gb4[/video]
 
Tales of Berseria set in the past world of Tales of Zestiria

Tales of Berseria and Tales of Zestiria are set in the same world, the latest issue of Weekly Famitsu reveals. But the story of Tales of Berseria is set long in the past.

The setting of Tales of Berseria is known as the “Wasteland.” The continent in the middle of this world is what eventually comes to be called “Glenwood,” which is seen in Tales of Zestiria.

Though it’s set in the same world, the world of the past in Tales of Berseria is completely different than that of the future. Place names such as towns and nature are all different from the future seen in Tales of Zesteria, too. But there are also places where you’ll be able to recall the culture and nature of the future.

Famitsu also has some details on Tales of Berseria‘s battle system. Entering battle will follow the same smooth transition as seen in Tales of Zestiria, with further improved control and field of vision. As previously detailed, you’ll be able to activate Artes which can be registered to the Circle, X, Triangle, and Square buttons. Through this configuration, you will be able to trigger and coordinate various Artes based on your play style and the order that you press buttons.

A few keywords were also shared:

- Goma Disease – A disease that transforms humans into monsters. Many of those affected by the illness are reduced to violence and attack others, but there are some who manage to keep their sense of reason.
- Goma – Things that transformed humans into monsters. Animals, for example, can be Goma that carry the Goma Disease.
- Seirei – A race that deals with artes that use the power of nature. Most of them are not self-conscious and are used as familiars by humans. Your ally Laphicet is part of this race.
- Scarlet Night – The night of the scarlet moon. It is said to have some sort of connection to Goma Disease.

While details are unknown, three key items—a compass, comb, and apple—are said to have a deep connection to the story and characters of Tales of Berseria.

Finally, the magazine reveals that the same character designers for Tales of Zestiria—Mutsumi Inomata, Kosuke Fujishima, Daigo Okumura, and Minoru Iwamoto—are the character designers for Tales of Berseria

Tales of Berseria is due out for PlayStation 4 and PlayStation 3 in Japan in 2016, and for PlayStation 4 and PC in North America and Europe during an unannounced release window.

-Quelle
 
Scarlet Night – The night of the scarlet moon. It is said to have some sort of connection to Goma Disease.

Wenn ich mir vergangene Tales of Games anschaue denke ich, dass man den "Mond" besuchen wird.
 
Ich wunder mich, weshalb jedes Jahr ein neues Tales of kommt, da es seit Vesperia immer nach demselben Kram aussah. Komischer Plastiklook der Charakere und keine schöne Cell-Shading Grafik, wie sie bei Vesperia oder Ni No Kuni zu sehen ist. Hier scheint es gefühlt jeder kaufen zu wollen und da ist dann auch schon die Antwort auf meine Frage. Die RPG Armut der letzten Gen scheint die Ansprüche gewaltig nach unten geschraubt zu haben.

Namco bringt das x'te Durchschnitts Tales of aus und es wird trotzdem gekauft.

Die Dunkelhaarige sieht auf wie die Blonde aus dem vorherigen Teil aus. Ich hatte gehofft, dass man wenigstens zum Jubiläum etwas Besonderes schaffen will und stattdessen wieder nur der typische Tales of Einheitsbrei.

Dito, sehe ich ähnlich, aber ich werde es wohl trotzdem kaufen. Es ist an sich schon traurig genug, dass ich es kaum schaffe mich zum Spielen der PS3 Tales of Games aufzuraffen (auch wenn ich ToX nicht schlecht finde), während ich ich die alten Teile verschlungen habe und es jedesmal wie ein Geburtstag für mich war, wenn ich eins in den Händen hielt. Mir gefällt die Art nicht, wie sich Tales of entwickelt hat nach PS2 und Gamecube (ToV könnte eine Ausnahme sein, da spricht mich der Stil sehr an)
 
Je mehr Infos kommen, desto weniger erwarte ich vom Spiel.
 
Tales of Berseria's Character Visuals, Story Details Revealed

Bandai Namco Entertainment also revealed that franchise veterans Kousuke Fujishima and Daigo Okumura are designing characters for the game.

The game is set in a world called Wasteland, on a continent named Glenwood — the same continent as the previous Tales of Zestiria, although in a much earlier time period. Central to the setting is the Sacred Kingdom of Midgand, which stretches across multiple large islands and smaller archipelagos. It is large enough to have climate variations ranging between its northern and southern regions, with the northern regions recently experiencing stronger snowstorms as the world grows colder. The Kingdom continues to develop its shipbuilding capability, but due to harsh weather, seaborne trade must still travel well-known paths, which are constantly beset by pirates.

Three years ago, a sickness known as Gōma-byō befell the land. The sickness turns people into demons, and the world has fallen into an age of chaos. Even then, in a remote region of the Kingdom, the protagonist Velvet lived with her family in relative comfort. A night came when a red moon rose, and she was betrayed by people she trusted. She lost her family, while a mysterious power that consumed demons possessed her left arm. A measure of order returned to the world after a savior appeared, but Velvet harbored anger for that savior.

Bandai Namco Entertainment previously streamed an English-subtitled trailer for the game.

The game will ship for PlayStation 4 and PlayStation 3 in Japan in 2016, and will release the game for PlayStation 4 and PC in North America and Europe. Bandai Namco Entertainment has not yet announced a release window for the west.

The upcoming role-playing game will be the first in the Tales of franchise to feature only a heroine as the protagonist (as opposed to Tales of Xillia, which featured a man and a woman as dual protagonists). Animation studio ufotable will animate the game's cutscenes.

The theme of the game is emotion and reason, and it will feature an evolved version of the franchise's familiar Linear Motion Battle System with free run-based character control, free camera movement in battle, and the four actions buttons that can be custom-set for each individual player's desired artes.

-Quelle

Neue Bilder

2PXwX9H.jpg


6BrZGes.jpg


R1PngGB.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
zesteria habe ich jetzt zur seite gelegt war ganz okay

edit hoffentlich sehen die dungeons bei beseria besser aus
 
Zuletzt bearbeitet:
Tales of Berseria Shares A Closer Look And More Details On Rokuro And Eleanor

Bandai Namco recently revealed details on two new characters Rokuro and Eleanor for their upcoming RPG Tales of Berseria, and this week’s issue of Famitsu magazine gives us a closer look at the two. [Thanks, Ruliweb via Game Jouhou.]

Chv1auH.jpg

z9InSzw.jpg


As previously reported, Rokuro is a happy-go-lucky young swordsman, who is actually a Daemon but still maintains reason. He follows Velvet due to a debt he owes her after a certain incident. He greatly values the great sword on his back, which he calls “the great sword of life,” but he usually fights using dual blades.

tGmzlOI.jpg

Eleanor is part of the anti demon organization called the “Holy House" (or "Seiryo" in Japanese.) She has a kind personality to most people, but shows a cold-hearted side to those that bare teeth towards the Holy House.

Her battle-type is listed as “First Anti-Demon Warrior”. Basically, Anti-Demon Warriors (or “Taimashi” in Japanese,) use Malak for Artes to protect people from Daemons. Those who’ve suffered from Daemonblight worship them as heroes. Eleanor, who is a Taimashi, considers Velvet who is a Daemon as her enemy, and will go against her in battle on numerous occasions.

Tales of Berseria will release in 2016 for PlayStation 4, PlayStation 3, and PC.

-Quelle
 
Zurück
Top Bottom