PS4/XOne/PC Star Wars Battlefront II

https://battlefront-forums.ea.com/d...battlefront-ii-release-notes-patch-1-0#latest

Ab sofort stehen alle drei Slots zumindest bei den Trupplerklassen schon von Beginn an zur Verfügung und müssen nicht erst freigeschaltet werden. Außerdem gibt es für jede Klasse gleich von Beginn an drei gewöhnliche Sternenkarten dazu.

Außerdem kann man jetzt sehen, welche Karte als Nächstes gespielt wird.

Sind ein paar sinnvolle Änderungen dabei. Aber bei dem verkorksten System konnte es ja eigentlich nur besser werden. :ugly:

Bin mal auf die neuen Singleplayer-Missionen gespannt.
 
https://battlefront-forums.ea.com/d...battlefront-ii-release-notes-patch-1-0#latest

Ab sofort stehen alle drei Slots zumindest bei den Trupplerklassen schon von Beginn an zur Verfügung und müssen nicht erst freigeschaltet werden. Außerdem gibt es für jede Klasse gleich von Beginn an drei gewöhnliche Sternenkarten dazu.

Außerdem kann man jetzt sehen, welche Karte als Nächstes gespielt wird.

Sind ein paar sinnvolle Änderungen dabei. Aber bei dem verkorksten System konnte es ja eigentlich nur besser werden. :ugly:

Bin mal auf die neuen Singleplayer-Missionen gespannt.
Wie findest du denn die Kampagne so?
 
Ja, kann man echt nicht wirklich empfehlen. :D
Die zum Glück relativ häufigen Flugsequenzen sind geil, alles andere...naja.
 
Der neuen DLC brachte jetzt Finn und Cap Phasma als Helden mit. Dazu gibt es eine neue Map für Bodenkämpfe und eine neue Flugmap aus The Last Jedi

[video=youtube;waAWcqeDaA8]https://www.youtube.com/watch?v=waAWcqeDaA8[/video]

Mir stand eben der Mund ein wenig offen als ich es gespielt. Es sieht halt aus wie im Film, absolut genial!

NEW HEROES: FINN AND PHASMA
Introducing two new heroes!
- Finn joins the Resistance. A skilled soldier, Finn now uses his training to protect his allies at any cost. Finn charges into battle and deals precise damage blazingly fast to any enemies who dare stand in the way.
- And then we have the imposing commanding officer of the First Order: Captain Phasma. Few are more feared than Captain Phasma as she uses every tool at her disposal to ensure victory.
NEW CAMPAIGN DLC: RESURRECTION
Iden Versio is back in the Resurrection DLC! She is searching for answers, while the secrets of a First Order conspiracy are revealed. This DLC contains three new campaign chapters that continue Iden’s saga in the Star Wars universe.
NEW MAP: CRAIT (Galactic Assault)
On the mineral planet Crait, the First Order has trapped a group of Resistance fighters at what was once a Rebel Alliance outpost. You’ll see the First Order escorting the massive AT-M6 while Resistance fighters in ski-speeders attempt to stop them.
NEW MAP: D’QAR (Starfighter Assault)
As you recall from The Force Awakens, D’Qar is the principal base of the Resistance. Now experience an incredible space battle over that planet as the First Order attacks, threatening to wipe out the base, and the Resistance, once and for all.
HERO SHIP AND HERO SHIP UPGRADE
To spice up the space battle, we have also launched a new hero ship – Tallie Lintra’s RZ-2 A-wing. For Poe Dameron, there is a new hero ship upgrade for his T-70 X-wing.
Below you will find a list of balance tweaks and changes for many of the Heroes – we will continue to monitor the state of balance across all Heroes and Classes to further improve gameplay balancing.
We sure hope you will enjoy the new content and the improvements. We will do our best to keep you all updated on all coming improvements. If you have feedback on the game, please post on our forums!
Thanks,
The Star Wars Battlefront II Live Team
Patch 1.0 is now available on PC, PS4 and Xbox One.
Heroes
Lando
Increased Sharp Shot damage from 190 to 200
Increased Sharp Shot range from 20 to 40 meters
Closing attacks for lightsaber wielders are cancelled while in the smoke
The Hot and Cold Star Card now works as intended
Rey
Mind Control no longer blocks the target's abilities
Survivor Star Card now has the correct description
Yoda
Extra health gained by Presence is no longer removed when going on cooldown, instead health starts depleting after 10 seconds
Increased Presence recharge time from 16 to 20 seconds
Increased Dash damage from 100 to 130
Presence no longer cancels Darth Vader's Choke ability
Jedi Mentor Star Card now has the correct description
Master of the Force Star Card now works as intended
Agility Star Card now correctly grants 1 extra dash instead of 2
Emperor Palpatine
Increased health from 650 to 700
Increased maximum regeneration from 150 to 300
Increased regeneration rate from 50 to 75
Decreased 1-hand Force lightning cost from 15 stamina/sec to 10 stamina/sec
Decreased 2-handed Force lightning cost from 20 stamina/sec to 15 stamina/sec
Chewbacca
Increased Bowcaster's fire rate from 80 to 90
Increased Bowcaster's Power increase per second from 0.9 to 2.5
Increased Bowcaster's number of blaster shot from 1 to 3 on the base power modifier
The middle grenade of Shock Grenade is fired away from Chewbacca and not towards him
Increased Charge Slam's radius from 3 to 6
Multi-Shock Star Card now the correct description
Multi-Shock Star Card now works as intended
Bonus Health Star Card now properly reward health bonus
Enemies defeated by Chewbacca's Charge Slam are now sent flying
Bossk
Increased Predator Instinct's heat per bullet by 0.005
Decreasing Predator Instinct's maximum possible active time while firing by 1 second
Adjusted Bossk's Battle Points cost on certain maps
Boba Fett
Decreased each rank of bonus damage gained from Anti-hero rockets by 4
Decreased each rank of extra rockets gained from Intense Barrage by 1
For the Hunt doesn't give back fuel to the jetpack anymore, instead fuel won’t deplete while it is active
The jetpack icon will now turn yellow when Boba Fett uses the For the Hunt ability, indicating that jetpack fuel is unlimited while the ability is active
The Blaster Disabler ability no longer disables Boba Fett's, or his allies’, blaster when triggered
Han Solo
Sharpshooting Frenzy Star Card now has the correct description
Leia Organa
Relentless Firing Star Cards now works as intended
High Spirit Star Card now works as intended
Darth Maul
Furious Throw can now damage objectives and vehicles
Arcade
Fixed an issue where players would be invisible to each other in Versus Custom Arcade
Fixed an issue where Darth Vader's Choke ability would instantly kill an enemy who stayed near a wall
Fixed an issue where Bossk's Star Card Trap Arming Speed would not work as intended
Fixed some LOD issues
Fixed some VO issues
Fixed some UI scaling issues
Fixed some clipping issues
Fixed some lighting issues
Fixed some textures issues
Removed an invisible platform on Kamino
General bugfixes and polish
General
Made improvements in reducing game server lag on large game modes
Made improvements in reducing micro-stuttering/freezes during gameplay
Made improvements to the idle-kick logic that detects players who aren’t participating in the match
Reduced Flame Trooper damage over time effect and increase direct damage done to enemies in the center of the cone
Adjusted spawn positions on Hoth while playing Strike
Fixed an issue where players could use Jetpack Boost twice in a row, avoiding its cooldown
Fixed an issue where players could not deploy in the LAAT at certain times
Fixed an issue where players could spawn on top of each other at certain times
Fixed an issue where Credits are not rewarded properly to all players at End of Round
Fixed several localization and audio issues
Fixed several collision and traversal issues on Kashyyyk
Fixed several collision and traversal issues on Endor
Fixed several collision and traversal issues on Tatooine
Fixed several collision and traversal issues on Yavin 4
Fixed an issue where the player is unable to zoom in after throwing a Detonite Charge
Fixed an issue where Heroes could be instantly defeated if being run over by a Speeder
Fixed several scoring event issues
Unlocked the 2nd and 3rd Star Card slots for all four Trooper Classes
With these slots unlocked, all new players, and existing players, will receive three Common Star Cards per Trooper Class to fill out their hand
General bugfixes and polish
Several stability and performance improvements
https://battlefront-forums.ea.com/discussion/89296/star-wars-battlefront-ii-release-notes-patch-1-0
 
Also eins muss man dem Spiel lassen - der Sternenjäger Modus ist einfach mega! 1000x besser als in BF1.
Ich finde auch wirklich dieses Lootsystem in der jetztigen Form völlig unwichtig, aber dennoch kanns nicht schaden, was dieses Game an Diskussionen verursacht hat.
 
Für abgeschlossene SP Missionen gibt es jetzt Lootboxen statt 500 Credits. Die Belohnungen wurden im MP auch hochgesetzt. Phasma und Finn sind übrigens direkt freigeschaltet, einzig ein Schiff muss man für 5000 kaufen
 
Für abgeschlossene SP Missionen gibt es jetzt Lootboxen statt 500 Credits. Die Belohnungen wurden im MP auch hochgesetzt. Phasma und Finn sind übrigens direkt freigeschaltet, einzig ein Schiff muss man für 5000 kaufen

Es gab schon vorher Lootboxen für das Abschließen bestimmter SP-Missionen. Daran hat sich nichts geändert. Selbst bei den neuen drei Missionen gibt es nur für die letzte eine Kiste.

@DickHurts: Kann ich so unterschreiben. Zocke jeden Tag mindestens ein bis zwei Runden Jägerstaffel-Angriff. Die Raumschlacht-Atmosphäre in Kombination mit dem deutlich erweiterten Gameplay sorgen echt für jede Menge Laune. Kann man in der Tat überhaupt nicht mit dem Vorgänger vergleichen.
 
Mkay. Hab halt bisher nur 2-3 Missionen gespielt xD Da ist meine Begeisterung den SP weiter zu spielen ein wenig gesunken.
Hab halt gestern mehrere Lootboxen im Menü gehabt. War daher leicht verwirrt.
 
Mkay. Hab halt bisher nur 2-3 Missionen gespielt xD Da ist meine Begeisterung den SP weiter zu spielen ein wenig gesunken.
Hab halt gestern mehrere Lootboxen im Menü gehabt. War daher leicht verwirrt.

Aber jetzt mal ehrlich: Warum postest du immer voreilig solche Informationen, wenn du dir nicht mal sicher bist? Das kommt bei dir ziemlich häufig vor. Das letzte Mal hast du behauptet, dass man mehr Credits bekommt, wenn man gut abschneidet und Teamplay betreibt, was ebenfalls nicht mal ansatzweise gestimmt hat.

Sowas ist einfach nur irreführend. Wenn du dir nicht sicher bist, dann schreib das doch wenigstens dazu!
 
Da habe ich 1000 Credits mehr bekommen am Rundenende und war Platz 2 im Siegerteam. Kann ja nicht wissen das Dice bei jedem Levelanstieg 1000 Credits vergibt aber dies vorher nicht angezeigt hat.
So flüssig das Spiel läuft, so unübersichtlich und verwirrend ist der Rest vom Game
 
So flüssig das Spiel läuft, so unübersichtlich und verwirrend ist der Rest vom Game

Da gebe ich dir allerdings voll und ganz Recht. Ein Kumpel von mir hat mich bei der ersten Session schon gefragt, warum er mit dem Heavy nicht auflevelt, obwohl er ständig mit dem spielt. Diese Frage ist völlig berechtigt, weil NIRGENDS eindeutig erklärt wird, dass man die Einheiten ausschließlich durch Sternenkarten auflevelt. :fp:
 
Gab paar Lootboxen wenn man das update geladen hat.

Gestern so gut wie keine Spieler für den Sternenjäger Angriff gefunden?! Ist die Spielerzahl schon so krass gesunken???

Im 40 Spieler Modus finde ich schnell volle Spiele.
 
Gab paar Lootboxen wenn man das update geladen hat.

Gestern so gut wie keine Spieler für den Sternenjäger Angriff gefunden?! Ist die Spielerzahl schon so krass gesunken???

Im 40 Spieler Modus finde ich schnell volle Spiele.

Kann ich nicht bestätigen. Finde gerade bei Jägerstaffel eigentlich nahezu sofort ein volles Spiel (PS4).
 
irgendwie ist die Luft bei dem Spiel raus, wann kommen neue Maps?
 
Für abgeschlossene SP Missionen gibt es jetzt Lootboxen statt 500 Credits. Die Belohnungen wurden im MP auch hochgesetzt.
Das müssen sie jetzt ja auch,denn wenn das Spiel zu einen ewigen grinden verkommt ohne die möglichkeit Geld auszugeben hören die Spieler einfach auf zu Spielen.
BF2 war darauf ausgelegt den Spieler dazu zu bringen möglichst viele Lootboxen zu kaufen.
 
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