Sony - Eine Schande für die PS3?

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Macht Sony die Playstation kaputt?

  • Ja, Sony ist inkonsequent

    Stimmen: 142 53,4%
  • Ja, aber wird sich wieder ndern

    Stimmen: 31 11,7%
  • NEIN, DU HATER!!!!

    Stimmen: 54 20,3%
  • JAIN, kann besser sein, so ist es mom auch okay

    Stimmen: 39 14,7%

  • Stimmen insgesamt
    266
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
The World Ends With You ist kein Casual, Final Fantasy ist Casual.


Interessant das du Mad World für Wii vergisst wärend du bspw. The Club nennst was den selben Status hat [Sega nur Publisher]. Bayonetta hast du auch vergessen, Sonic RPG auch. Weiter würde ich sagen das Virtua Fighter 5, Virtua Tennis 3 und Sonic the Hedgehog nicht weniger Casual sind als NiGHTs, Monkey Ball oder Sonic Secret Rings. Also deine Aussage "Auf dem DS und für den Wii erscheinen fast ausschließlich Casual Games." halte ich für ziehmlich daneben, falls man das aus dem obrigen nicht verstehen kann.
 
Zuletzt bearbeitet:
Es gibt Entwickler, die schwimmen mom gegen den Strom. Dazu gehört Kojima o. viele West Entwickler, die sich auf das EINE konzentrieren.
Es gibt immer noch Entwickler da draussen, die diese Entwicklung mom eher negativ sehen. Mom würde ich gerne SEGA als Beispiel nennen. Schaut mans ich mal an was SEGA alles in der Mache hat, dann kann man nur als Gamer aplaudieren. Weil, die Entwicklung von SEGA mom ist einfach gut. SEGA hat viele GAMES für Gamer in der Mache. Sicher, SEGA hat auch Casule Games, nur wie viele sind es? Es ist nicht mal ne Handvoll. Ubisoft ist da ein eher krasses Beispiel. Auf dem DS und für den Wii erscheinen fast ausschließlich Casual Games. Auf der PS360 genau das Gegenteil. Es würde mich mom überhaupt nicht überraschen, wenn Ubi anfäng Casual Games für die PS360 zu entwickeln. Denn, beide Firmen (Sony und MS) scheinen auf den "neuen" Mark setzten zu wollen. Wenn schon Sony diesen Markt offen anspricht.

Im Endeffekt ist es so, wie ich bereits schrieb (jedenfalls für mich):

Solange man (also Entwickler, Publisher usw.) sich nicht nur auf einen Kundenstamm konzentriert und so die Abwechslung gewährleistet ist, ist alles in Butter :)

Siehe auch meine vorherigen Posts dazu, damit ich nicht wieder alles aufzähle ;)
 
wenn man keine aufhänger liefert sondern eine allglatte diskussion führen wollte würde ich einfach alles mit einem "du hast keinen plan" oder "blabla" abspeisen wie es viele user hier am board für angebracht halten...

Das war nicht negativ von mir gemeint ;)

derzeit kommen noch viele "klassische" games aber der trend geht eindeutig in die andere richtung und würde man beide märkte zusammenführen würde das für mich nur von vorteil sein! jedoch geht der trend eher darin die klassichen games so sehr zu verstümmeln das auch die neue käuferschicht damit eventuell angesprochen wird (wenn ich das bei BGaE schon lesen musste :kotz: )

Warten wir erstmal ab, wie BG&E2 wird ;)
Aber ich verstehe, was du meinst. Und ich bin auch der Meinung, dass diese Art, den Casualmarkt anzusprechen (also "Hardcoregames" zu verstümmeln) der komplett falsche ist. Allerdings ist grade Ubisoft ein Paradebeispiel für Unternehmen, die den Casualmarkt nicht als Zukunftschance sehen, sondern als Geldmaschine, die man ausnehmen und verarschen kann.

ich bin sicherlich keiner der kleine nischengames wie zB disgaea nicht würdigt aber ich befürchte das es den klassichen games so ergehen wird wie den 2D games sie werden immer mehr verträngt und irgendwann bekommt man 1-2 games ihm jahr und der rest besteht aus wiifit und konsorten...

Du weißt schon, dass 2D sehr viel mehr Casual ist als 3D?? Und vor allem viel eher Nichtspieler ansprechen würde?? 2D ist nicht gestorben, weil videospielen vercasualisiert wurde, sondern weil Videospieler 2D irgendwann nicht mehr als Hardcore genug empfunden haben. 3D war das "bessere" Videospielen, 2D war was für "schlechte" Spieler (so wie es auch heute noch gerne gesehen wird. Wenn ein 2D-Vollpreisspiel angekündigt wird, ists von vornherein ein Nongame :o

warum sollte man als firma auch die winzige zielgruppe bedienen welche nur auf großprojekte mit genügend würdigung reagiert wenn man mit geringen aufwand und maximalen gewinn etwas für eine andere zielgruppe machen kann?

Es ist (imo) ein Irrglaube, dass die breite Zielgruppe die profitablere ist. Ubisoft selbst macht auf der Wii grade mal 7% ihres Gesamtumsatzes bei Konsolen und hat nach eigenen Angaben riesige Marketingausgaben für diese Spiele (weswegen sie letztens mal wieder rumgeheult haben, dass sich nur Nintendo-Software auf der Wii verkauft). Auch Non- und Casual-Gamer merken früher oder später, wenn sie verarscht werden, so wie wir es damals, als die Industrie noch ganz jung war gemerkt haben. Viele von uns haben mit Tetris und Super Mario Bros. angefangen, aus heutiger Sicht alles, aber keine Hardcoregames mehr. Im Laufe der Zeit sind solche Spiele zwar nicht ausgestorben, haben aber an "Wert" verloren, vor allem für uns "bessere" Spieler. Es wurden immer weniger solche Spiele produziert (weil die will der Markt ja nicht) und so wurde immer mehr Leuten die Chance genommen, in den Markt einzutreten... Und so wie wir in unseren Ansprüchen gewachsen sind, kann auch ein Teil der neuen Zielgruppe in ihren Ansprüchen wachsen. Das Geheimnis ist nicht entweder/oder, das Geheimnis ist UND. Spiele für Nichtspieler und Spiele für Hardcorespieler. Anders kann der Markt auf Dauer nicht überleben...

schuld sind da natürlich auch zum großteil der gamer wie du selber sagt... alles unter 90% ist müll! oder es verkauft sich schlecht deswegen ist es crap! wenn ich solche aussagen von gamern schon lese wird mir schlecht! spielt ihr schon oder redet ihr noch über wertungen und vkzs? :shakehead:

Seh ich ähnlich


[ACHTUNG]Das da oben ist natürlich alles imo[/ACHTUNG]
 
@coke

-2D games
casual sind wohl 99% alle games (man will ja mit allen den markt ansprechen) darum ist dieser begriff sowieso unpassend und in keinerlei verwendunga als negativ anzusehen (hab ich auch des öfteren schon erwähnt)

-rest
seh ich ähnlich der beste weg wäre ein miteinander nur seh ich das zur zeit eben nicht so sonder mehr ein anpassen des alten marktes an den neuen um beide märkte mit dem selben game bedienen zu können... :shakehead:

ok bin mal etwas off MGS4 braucht mich
 
Das hier klingt schon etwas geleutert:

Shuhei Yoshida, der neue Präsident der Sony Worldwide Studios, hat in einem Interview mit Gamesindustry.biz einige interessante Aussagen zum Thema Spieleentwicklung für die PlayStation 3 getätigt. Demnach hätten seiner Meinung nach die Dritthersteller den Aufwand unterschätzt, der nötig gewesen sei, um ein PS3-Spiel zu entwicklen bzw. zu portieren.

Shuhei Yoshida meint dazu: "Sie [die Dritthersteller] müssen gedacht haben, sie hätten genug Zeit ein Spiel für die PS3 zur gleichen Zeit mit der gleichen Qualität [wie die Xbox360] zu veröffentlichen. Sie haben den Aufwand, der nötig ist, das Spiel anzupassen, damit es den Vorteil der Multi-Kern-Architektur der PS3 zum Vorteil nutzen kann, unterschätzt."

Allerdings gibt er die Schuld nicht nur den Drittherstellern selbst, auch Sony hätte nach seinen Angaben Fehler gemacht, weswegen Spiele später erschienen sind und das erste Jahr der PlayStation 3 dadurch in Sachen Software recht enttäuschend ausgefallen ist.

Für die Zukunft soll sich die Unterstützung weiter verbessern. Aktuell werden viele Spiele parallel zur Xbox 360 entwickelt. Dazu äußerte Shuhei Yoshida folgendermaßen: "Ich bin zuversichtlich, dass Entwickler damit beginnen, die PlayStation 3-Plattform mehr zu nutzen. Dieses Jahr ist das Jahr der Gleichwertigkeit [zur Xbox 360], nächstes Jahr ist das Jahr der Differenzierung zugunsten der PlayStation 3-Plattform."
 
-rest
seh ich ähnlich der beste weg wäre ein miteinander nur seh ich das zur zeit eben nicht so sonder mehr ein anpassen des alten marktes an den neuen um beide märkte mit dem selben game bedienen zu können... :shakehead:

ok bin mal etwas off MGS4 braucht mich

wie du an DS und Wii siehst, setzt Nintendo auf das Miteinander.. Es sind die großen Publisher, die nicht bemerkt haben, dass es nicht reicht, nur einen Markt zu bedienen...
 
Tse tse, jetzt werden die schlechten vkz schon auf sony geschoben. naja irgendeiner muss immer als sündenbock herhalten
 
Ich bin ehrlich, seitdem Nintendo vermehrt auf den WiiSporty, WiiFit, Dr. Kawashima - Trip gekommen ist, ist die Firma für mich gegessen. Aber ich gebe zu, dass sie diesen Markt perfekt bedienen und, dass in einer Weise, die ich nur mit dem Ipod vergleichen kann: Ich versteh das Phänomen zwar nicht, aber es läuft scheinbar.
Daher sehe ich für Sony in dieser Hinsicht einfach nur schwarz. Die ganze Konsole wirkt für mich viel zu "unkomfortabel" als dass sich da mal ein Technik unerfahrener Käufer mal eben davor setzen könnte und ne Runde SonyFit spielt.

Schon scheiße, dass Sony weder Buzz, noch Eyetoy, noch Singstar mit Erfolg auf die PS3 übertragen konnte... tja, die PS2-Erfolgsmarken ziehen halt nicht mehr, wenn der Marktanteil im Arsch ist!!!

Aber kein Thema: Eye of Judgement, HOME, Singstar PS3, LBP... die Sony-Fans werden auch diese "Hardcore-Games" zum Erfolg führen... Termi, Red, Darji, McPain... alle haben schon vorbestellt!!!
 
Naja, einige N-Fans behaupten die Wii hat sich so gut Verkauft, weil sie die beste Konsole ist und sie die coolsten spiele hat. Meiner meinung nach ist das aber völlig falsch. Denn die Wii hat sich nur wegen ihren guten Marketing und Verkaufstrategie so gut verkauft. Aber die Konsole und die Spiele ansich haben wenig damit zu tun.

Nintedo hat die Mario-Spiele, Zelde, MP3 und langsam hat sichs. Klar einem N-Fan dürfen diese Games nicht fehlen, denn die sind wirklich genial. Aber Spiele die einem HC Gamer nicht fehlen dürfen wie Gears of War1/2, Halo3, GTA4, Resident Evil 5, Final Fantasie 13, MGS4, Forza2, PGR4, Grid, GT5P/GT5, Tekken 6, Soul Calibur 4, GoW 3, LBP u.s.w., um nur mal einige zu nennen, werden auf der Wii nie erscheinen.

Die Wii in kombination mit einer der anderen Konsolen ist OK. Aber alleine kann sie doch keinem HC Gamer zufrieden stellen. Ich selber würde mich nicht als Hard Core Gamer bezeichnen. Trotzdem würde mir die Wii alleine nie und niemmer ausreichen um meine Gamerbedürfnisse zu befriedigen.

(1) Aha. Das klingt nach PS2... :-P

(2) Das ist mal ein klares Argument... die Hardcores entwerfen LBP-Levels... :lol: der war gut! Die können doch mittlerweile nicht mal Spiele von Videos unterscheiden!!!

(3) Ich hab zwei Tussis hier... aber ich bin eher der Anti-Frauenheld. Trotzdem würde ich mich nie mit 2 oder 3 Frauen zufrieden geben. Minimum 4 bis 5 Frauen, ansonsten würde das nie und nimmer ausreichen, um meine Gamerbedürfnisse zu befriedigen!!!
 
It´s a Sony :goodwork:

schack-pinochio.gif


Promises, Promises PS3:

Today, Sony revealed that they will finally provide the in-game XrossMediaBar functionality that was first demonstrated back in 2006, as well as the “trophy” achievement system promised in early 2007, as a part of their v2.4 software update for the PlayStation 3. They’re not saying when it will arrive, but perhaps that’s a wise choice; Sony doesn’t exactly have a solid track record when it comes to keeping promises.

To be sure, we don’t care if the PS3 can display at 120 frames-per-second or not. We’ll forgive the lack of a second HDMI port and the built-in ethernet router, even though you snatched them right out from under our noses. But after factoring in the constant delays of Home and the faked Killzone 2 assets, we begin to wonder where else Sony might have pulled the wool over our eyes.

In part two of “Promises, Promises,” GameCyte’s look back at the promises — and results — surrounding our game systems, we revisit the hype and spin Sony execs employed to sell the PlayStation 3.

PROMISE: “PlayStation 3 is the only format that has 1080-progressive, which is the true definition of HD, so it’s really premature to be talking about the HD era. The HD era really only starts when we are on the market.” (Phil Harrison, President, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, 12/14/2005)

While almost a year later, Microsoft revealed the Xbox 360 could also support 1080p, in 2005 the advanced resolution was a huge selling point for would-be PS3 owners — at least, for those who could afford an HDTV to begin with.

DELIVERY: “We prioritize a nice smooth framerate over a different res. Personally, I don’t really buy the whole thing. People did the same with Call of Duty, they did the same with Halo, and they say with those games ‘It’s not running at true HD!’ And it’s like, I don’t care. If the game looks good and it runs smoothly, those are the important things to me.” (Derek Littlewood, Creative Lead, Free Radical, confirming that Haze actually runs at 576p, , 5/18/08)

While it might not have been reasonable to expect a bevy of 1080p titles back when games were using “less than half” of the Cell processor’s potential, over a year later 1080p titles are still few and far between — and even a 720p resolution is not guaranteed in graphic-intensive games. Call of Duty 4? 600p. Metal Gear Online? 655. Grand Theft Auto IV runs at 640p, even as its Xbox 360 counterpart manages 720.

And hey, for many, the lower resolution may well be preferable if it means enhanced graphical fidelity. But that doesn’t change the fact that Sony threw gamers for a loop.

PROMISE: “PlayStation 3, I think, is going to be cheaper to develop for than the corresponding period of PS2 development.” (Phil Harrison, Executive Vice President of Development, Sony Computer Entertainment Europe, 5/19/05) While we won’t get into the debate over whether programming multithreaded applications for a 3.2GHz chip with 7 SPUs is any more difficult than programming for a single 300MHz CPU…

DELIVERY: “We have to sell at least 500,000 copies per title worldwide to make a profit on PlayStation 3 games.” (Takeo Takasu, President, Namco Bandai Holdings, 11/28/06)

In reality, PS3 development is anything but cheap.

“Due to high development cost of titles for PS3, we have decided to switch the platform to which we release our Monster Hunter 3 title.” (Katsuhiko Ichii, Corporate Managing Officer, Capcom, 10/10/07)

Now, certainly developers were worried about PS2 pricing back in the day — in 2000, some thought budgets might surpass $4 million, and for quite a few titles, they did — but in December 2007, the BBC estimated the average development cost of a PS3 title at $15 million. Eight years of inflation doesn’t begin to explain the difference.

PROMISE: “Backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices — PSOne, PS2, and now PS3. If the developer wrote the game according to our technical requirements checklist, we will have what we believe will be almost perfect backwards compatibility. There will be some exceptions, there always are, but we believe those will be very few and far between. Even less so than we saw from PSOne to PS2.” (Phil Harrison, President, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, 5/12/06)

Strong words, weren’t they? Sony, obviously respecting the gamers who’d supported them for years, knew how important our existing games were to us, and had us covered with “near-perfect” backwards compatibility. This became a frequent talking point in the months leading up to the PS3’s launch, especially in light of the Xbox 360’s BC shortcomings — which Sony was only too happy to pounce on, as Microsoft prepared their own launch:

“The current Xbox will become antiquated once Xbox 360 launches in November. When that happens, the original Xbox will be killing itself. The only way to avoid that is to allow 100 percent compatibility from launch, but Microsoft won’t be able to guarantee that. It’s technically very difficult.” (Ken Kutaragi, President & CEO, Sony Computer Entertainment, 6/14/05) Harrison even had this to say of the Xbox 360’s backwards compatibility: “I don’t believe that was backwards compatibility.”

Harsh! Still, it was great to know that PS3 owners would be covered — never would they have to settle for half-assed software emulation which would take a back seat.

DELIVERY: “We are aware that a select number of titles have compatibility issues but these problems will be fixed with a software upgrade that will be available in the near future.” (Unspecified Sony Spokesperson, 11/14/06)

To be fair, Sony actually tried really hard to make good on this promise, releasing the original 20GB and 60GB PS3s with the PS2’s Emotion Engine included — providing hardware-based emulation for the vast majority of PS2 titles. The number of incompatible titles was around 200, representing some 2-3% of the existing library. 98% ain’t a bad success rate, except when you consider that the incompatible titles included mega-hits like Tekken and Gran Turismo. From there, the inexplicable happened: Sony took a promise it had actually followed through on, went back, and re-broke it.

“I would like my car to fly and make me breakfast, but that’s an unrealistic expectation.” (Jack Tretton, Executive Vice President, Sony Computer Entertainment America, 11/16/06)

These were the bafflingly insulting words for people who just wanted to play a few of their favorites. Okay, well, needless hostility aside, surely that 98% would increase with firmware updates and such, right?

“We have made clear on many occasions that our priority is on developing innovative new features and services for PS3 and not on backwards compatibility. The 40GB model no longer contains any elements of the PS2 chip set which powered backwards compatibility in previous models, and is therefore only compatible with PS one titles.” (Nick Sharples, Spokesman, Sony Computer Entertainment Europe, 10/5/07)

Huh. Not a priority. I guess “priorities” and “core values” don’t always go hand in hand. Sure enough, Sony would go on to introduce the 40GB model, which included zero PS2 BC, and the 80GB model, which dialed it back to software-only, which was suddenly okay despite it not counting when Microsoft did it.

Well, surely the decision to remove backwards compatibility in newer models despite its earlier semi-successful implementation wouldn’t prove a barrier to late adopters of the system. Right?

PROMISE: “As we announced this week, SCEA’s product offering in North America consists of a 80GB PS3 available in August and a 60GB PS3 available now for $499. We will have ample supplies of both models to meet the needs of consumers for the foreseeable future.” (Dave Karraker, Senior Director of Corporate Communications, 7/13/07)

Oh, good! So I can go ahead and get a 60GB model with the hardware-based BC solution, and everything will be –

DELIVERY:“We’re no longer in production for [the 60GB PS3], so once that product is gone from the retailers shelves, then we’re back to the $599 SKU only, so it’s not like we have a two-price strategy here in the US market, which we found out very early on, that consumers react mostly to having one SKU as opposed to two.” (Kaz Hirai, President, Sony Computer Entertainment, 7/13/07)

Oh.

PROMISE: “I think the decision that we’ve made to build in the SIXAXIS functionality, and Bluetooth wireless, and great battery life, and all the other functionality that comes with it, far outweighs the chatter that we’re getting on vibration.” (Phil Harrison, President, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, 10/26/06)

Okay, let’s be perfectly fair — this is not actually a promise. At no point did Sony declare that rumbling controllers would never occur again, which is good, since the DualShock 3 is in plentiful supply today. We feel the need to point out these statements, however, because they are indicative of Sony’s overall habit of 180-degree turns.

“The issue is trying to isolate the vibration feature from the motion sensors. Is it technically feasible? Absolutely. But the balancing act that you need to do, is to be able to present the controller to the consumer at an affordable price. We have one controller in the box, but many consumers will want to go out and get an extra controller. To isolate the vibration from the sensing, if that means that the controllers are going to be so expensive, then we’re doing the consumer a huge disservice… We felt that ultimately, the vibration feature, which is a feedback feature, as compared to the motion sensing which is an input functionality… when you compare the two, we decided that the input device is a lot more important that feedback, and that has been a strategic decision that we’ve made.” (Kaz Hirai, President, Sony Computer Entertainment, 10/3/06)

No mention was made, of course, about the other comparison of the two features; namely, motion-sensing functionality was the feature Sony wasn’t being sued over. But, surely, whether it was the real reason or not, Sony’s justification could still carry a certain amount of weight. Surely, combining rumbling and motion-sensing into one peripheral was a tough job, and obviously too troublesome to mean that much to Sony. It was just inconsequential “chatter,” after all, and anyway nobody in the future would really need rumble. Sony was quite sure of this for some time:

“Now, rumble I think was the last generation feature; it’s not the next-generation feature. I think motion sensitivity is. And we don’t see the need to do that.” (Phil Harrison, President, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, 2/26/07)

Well, if that’s how you feel, that’s how you feel, Sony. Thanks for putting the issue to bed.

DELIVERY: “Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) today announced that it would release DUALSHOCK®3 Wireless Controller, a new controller for PLAYSTATION®3 (PS3®) incorporating a rumble feature, in Japan in November as a separately sold accessory. It inherits the basic design and functionality of the popular PlayStation® controller, while keeping the high-precision, high response motion sensitive six-axis sensing system. Introduction to North American and European markets is expected in spring 2008.” (Press Release, 9/20/07)

Well, let’s hear it for incredible technological breakthroughs. “[Rumble and motion-sensing] can counterexist due to some very clever algorithms that filter out the effect of motion sensitivity and part of that is done inside the controller and part of it in the library.” (Phil Harrison, President, Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, 9/20/07)

Again, let’s remember this definitely has nothing to do with Sony finally settling up with Immersion about their vibrating patents some six months prior.

Do you do this for fun, Sony? Does it just amuse you to completely flip on your “top priorities” and “core values” at every opportunity?

PROMISE: “Users will be able to store their content in an online storage server called the ‘Cell Storage’. And the Cell processor, when it’s not being used, can refine the content’s quality. We call it the ‘aging’ process. For example, users can ‘age’ their Standard Definition (SD) video and up-convert it to High Definition (HD) video. We have many plans [for the PS3], but this ‘Cell Storage’ service is something that we definitely intend to launch. By using the Cell’s security feature, users will be able to rip DVDs that include copyright protection and lay it in the storage area to refine its video quality.” (Ken Kutaragi, President, Sony Computer Entertainment, 5/25/2005)

DELIVERY: Raise your hand if you knew this ever existed. Now lower it, walk away and pretend Sony didn’t suggest that PS3 owners could intentionally subvert DRM and forgo re-purchasing their DVD collection on Blu-Ray — or via the rumored PS3 video store.

We hear the last guy who asked about Cell Storage got two in the back, courtesy of Sony Pictures…


:rofl3: :rofl3: :rofl3:

Mahlzeit, PS3 Bad News Anchorman bald wieder da mit neuen Stoff :scan:


http://www.gamecyte.com/2008/06/17/promises-promises-sony-playstation-3/1859
 
Zuletzt bearbeitet:
Der Thementitel ist merkwürdig. Sony - Eine Schande für die PS3? Eigentlich müsst es PS3, eine Schande für Sony heißen. Wie kann der Erfinder eine Enttäuschung für seine Entwicklung sein?

Aber um mal auf die Fragestellung einzugehen. Wäre die PS3 von Sony enttäuscht, könnte sie die Lage beurteilen? Da komme zumindest ich zum Schluss, dass sie es nicht wäre. Das Klientel, das sie anspricht wird bedient und das auf gleicher Weise wie die Xbox360, die jedoch ein Jahr mehr Zeit hatte. Wäre dem nicht so, dann wäre die PS3 auf dem zweiten Platz. Der erste Platz wäre jedoch utopisch, da Wii mehr anspricht. Die PS3 wäre also nicht von Sony enttäuscht.

Und um mal darauf einzugehen wie es auch gemeint ist. Sony sprach von Startschuss der Generation. Sie erhofften sich viel vom Namen PlayStation. Diese Hoffnungen wurden enttäuscht, zumal die Xbox360 durch ihren verfrühten Start einen Vorteil hatte. Sony kann also von der PS3 enttäuscht sein, ja. Eine kleinere Zielgruppe spielt Xbox360 und die andere (hat sich,) kauft oder wird sich eine Wii (gekauft oder) kaufen.

Trotzdem denke ich, dass sich Sony derappeln wird, wie man so schön sagt.
 
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