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3DS Shin Megami Tensei IV

Oh danke... ich spiel gerade Strange Journey und es teilweise echt frustrierend wen man stirbt, das hei´t bei mir normalerweise - okay genug für heute gespielt, wenn der letzte Spielstand etwas weiter weg war. Wenn es sonst so bleibt und nicht so einfach wie Persona 4 wird, ist alles prima.

persona 3 und 4 waren vorher genauso schwer (cheap); boom 1-hit kill, hauptmenu, letzten 20 etagen nochmal (und nein, wenn man sich mit nem goho-m aus dem dungeon gebeamt hat durfte man nicht wieder auf der selben etage neustarten,man fing wieder von unten an)

bei smt4 hat man jetzt quasi unendlich continues solang man geld hat, wenn man auch wieder skills beim fusen selber bestimmen kann dürftes noch leichter sein als p4g (ich weiss nicht ob du nocturne gespielt hast aber press turn ist noch mehr broken als das system bei p3 und p4 weil charaktere ihre züge 'abgeben' können, wenn du also nicht auf ne weakness gehen kannst, gibst den zug eben dem nächsten char weiter damit der dann 2x,3x oder 4x nacheinander angreifen darf)
 
Ich empfand P4 und P3 so wie sie jetzt auf Konsole zu spielen waren nicht unbedingt einfacher/schwerer als die klassischen SMTs.
Sie waren einfach "zugänglicher" durch ihre Social Komponente und all den anderen Kram. Die Crawler Passagen waren imo genauso oder zumindest vom Prinzip her ähnlich. Man konnte sich das Leben natürlich einfacher machen mit diesen Items wo der Hauptchar wieder aufsteht (am Anfang den Easy Modo nehmen), weil wenn der stirbt/ko geht ist man ja automatisch Gameover und fängt unten an. Ist das bei den Portable Games jetzt anders?

Digital Devil war, wenn ich das noch richtig im Kopf habe, die brutalste Spinoff Reihe
 
Zuletzt bearbeitet:
Wen interessiert denn jetzt SMT4? :x

Was ist mit Devil Survivor Overclocked ? :sad5:

Es erscheint angeblich ende Februar aber man kann auf keiner deutschen Seite vorbestellen :x

Count me in.

Overclocked werde ich auch kaufen, nur um zu versuchen es dieses mal durch zu spielen.

Der letzte Tag in der Original-Version war so verdammt schwer, ich wundere mich immer noch wie der DS es geschafft hat die Kollision mit der Wand unbeschadet zu überstehen :lol:
 
Shin Megami Tensei IV Has Over 100 Challenge Quests

Worried that Shin Megami Tensei IV will be too easy? The game will have over 100 challenge quests for players to complete. These extra quests are tied to side stories and sometimes you’ll get mission requests from demons.

Famitsu also revealed the Digital Devil Service, which uses StreetPass to interact with other players. You start by creating a profile card and selecting a demon you want to develop. After doing so many StreetPasses the demon will grow and you might even get a rare item as a reward. Its also possible to do a special kind of fusion with other players.

Shin Megami Tensei IV is scheduled for release on May 23 in Japan.

-Quelle
 
Neuer Trailer *sogood*

[video=youtube;DfkwasBfV-E]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DfkwasBfV-E[/video]
 
Argh...wenn ich sowas sehe hasse ich mich immer dafür, das ich zu faul bin japanisch zu lernen :coolface:
 
Shin Megami Tensei Returns

The Mature-themed Role Playing Game Franchise Is Back After a Decade With
Shin Megami Tensei IV

IRVINE, Calif. – April 2, 2013 – It’s been nearly ten years since the last chapter closed in the original Shin Megami Tensei® role playing game (RPG) series, but the long wait is nearly over. Developed by the award-winning ATLUS team, Shin Megami Tensei IV (SMTIV) features powerful new demons, expansive dungeons, epic story arcs with branching plot lines, game-altering decision making, and more. Built specifically for the Nintendo 3DS™ system with optimized graphics, 3-D dungeons, voiced dialogue, and StreetPass functionality, SMTIV will be a premium title available this summer.

Building on the styles of ATLUS’ Persona, Devil Summoner, and Devil Survivor titles, SMTIV is the first true successor to 2004’s Shin Megami Tensei: Nocturne. The story of SMTIV revolves around the Samurai, the sacred protectors of the Eastern Kingdom of Mikado. As a newly appointed Samurai, players will struggle with factions that have nefarious designs on the world as they defend their home kingdom from a growing army of demons. Decisions players make throughout the course of the story will have lasting repercussions, as the fate of the world hangs in the balance.

Shin Megami Tensei IV blends familiar features from previous SMT games with all-new features that take advantage of the Nintendo 3DS system, including:
A World to Discover, A Mystery to Uncover – The life of a Samurai is fraught with peril. Players must leave the safety of the kingdom in order to defend it from the invading demons. There the story unfolds as they become involved in a fierce battle between God and demons.
Demon Collection and Fusion – The core mechanic of the Shin Megami Tensei series returns with more than 400 demons to recruit, collect, and fuse together. Players will constantly be challenged with balancing the strengths of their demons to ultimately excel in battle.
Choices and Consequences – Throughout the player’s journey, they must choose their own path. The choices will affect them, other NPCs, and the overall outcome of the story. Branching story paths require careful consideration since the fates of the Eastern Kingdom of Mikado and the rest of the world hang in the balance.
Pressing the Combat Advantage – The Press Turn system requires strategic thinking for every battle. Pinpointing an enemy’s weakness will provide a vital extra turn for players to exploit. But there are dangers as well…reckless attacks against demons cause players to lose their turns and give the enemy an opening to strike back.

“The return of the legendary Shin Megami Tensei series is one of the biggest milestones yet for ATLUS and the 3DS,” said Naoto Hiraoka, president and chief executive officer, Index Digital Media, Inc. “Since this is the first title from the original SMT series in a decade, we tapped the best developers from many of ATLUS’ acclaimed projects including Nocturne, Strange Journey, Persona, and Soul Hackers to create a premium experience that lives up to our fans’ and our own expectations.”

Shin Megami Tensei IV will be exclusive to the Nintendo 3DS system and sold as a premium title beginning this summer. The game is expected to receive an M rating from the ESRB, but is not yet rated. More details will be revealed in the future, with updates on the official SMTIV website at http://www.atlus.com/smt4.

oO schon Sommer 2013 in den USA.

Atlus does was SE don´t
 
Ghostlight bringt es dann bestimmt wieder mit exklusiven Features 2 Jahre später hier raus :goodwork:
 
oO schon Sommer 2013 in den USA.

Atlus does was SE don´t

Das ist echt heftig schnell... wäre cool, wenn das auch bald darauf in Europa erscheinen würde. Sie müssten ja nicht einmal die Sprachen anpassen (haben sie das je getan?)!

Trotzdem bleibt's für mich mal die japanische Fassung :love2: Ich hoffe, es erscheint auch als Download.
 
nach dem overclocked debakel sollte atlus ihre spiele in europa zeitgleich als download veröffentlichen. so müssen wir nicht warten und ersparen uns diese neuen coolen features. unter diesen umständen wäre ich sogar bereit, mir solche titel als download zu kaufen, obwohl ich normalerweise alles als retail kaufe. ;-)
 
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