Revolution - Diskussionsforum 2

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Draygon
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Nicht offen für weitere Antworten.
Schön das Nintendo Displacement Mapping benutzt. Ich verstehe zwar nichts von solchen Technologien, aber trotzdem hört es sich gut an. Ich glaube die PS3 nutzt das auch.

Die comments sind auch ziemlich gut, zudem ich nicht alle davon kannte. Ich hoffe das bald die NDA´s aufgehoben werden. Aber das wird wohl nicht mehr vor Ende dieses Jahres passieren :(
 
nterview mit Satoru Iwata und Reggie Fils-Aime

15.12.05 - MoneyCNN führte ein Interview mit Satoru Iwata (Präsident von Nintendo) und Reggie Fils-Aime (Executive Vice President of Sales and Marketing von Nintendo of America) über die Revolution-Konsole. Die wichtigsten Aussagen in der Zusammenfassung:

- Iwata denkt, dass sich Ego-Shooter besonders gut für Revolution und den Controller eignen werden.

- Fils-Aime hofft, dass es 'Massively Multiplayer Online'-Spiele für Revolution geben wird.

- Jack Sorensen (Executive Vice President von THQ) findet den Controller sehr intuitiv, die Anwendung sei eine Leichtigkeit für den Kunden. Sorensen ist überrascht und glücklich über die Richtung, in die Nintendo geht.

- Es wird nach Iwatas Ansicht leichter sein, den Revolution-Controller der Öffentlichkeit zu erklären als es damals beim Nintendo DS der Fall war. Nintendo hat eine Menge gelernt, wie man den Leuten all diese neuen und andersartigen Ideen beibringt.

Auch durch die gesammelte Erfahrung mit dem Nintendo DS sieht sich Iwata deshalb gut vorbereitet.

- Sollte Revolution die Verkaufszahlen des Gamecube nicht übertreffen, ist die neue Konsole laut Iwata ein Fehlschlag.

- Iwata beschreibt die momentane Situation so, dass in einem Haushalt Familienmitglieder leben, die Videospiele nutzen und welche, die damit nichts anfangen können. Die Kluft zwischen beiden Fraktionen sei im Laufe der Zeit immer größer geworden. Mittlerweile ist es so, dass man keinen Spaß mit einem Videospiel hat, wenn man den Controller nicht versteht.

- Der Revolution-Controller soll nach Iwatas Einschätzung der neue Standard für Videospiel-Controller werden.

- Im Laufe des nächsten Jahres soll es bis zur E3 2006 (im Mai) einige Enthüllungen über Revolution geben.
 
Leon.S.Kennedy schrieb:
- Im Laufe des nächsten Jahres soll es bis zur E3 2006 (im Mai) einige Enthüllungen über Revolution geben.

Also schon neue Informationen vor der E3 :)
Ist wahrscheinlich nur der Name..

Edit: 900. Beitrag :D
 
Oder ein paar Spiele Ankündigen. Vielleicht auch schon Screenshots oder Videos. Aber ich glaub neue Infos vor Ende des Jahres können wir uns abschminken.
 
ich will endlich mal spieletrailer sehen und vielleicht doch noch ankündigungen über HDTV^^
 
solid2snake schrieb:
ich will endlich mal spieletrailer sehen

warum? is doch viel genialer im Mai alles auf einmal präsentiert zu bekommen als immer nur häppchenweise.

Nintendo lässt auf der E3 die ganz große Bombe platzen und lässt SONY und M$ im schatten stehn. hab ich in meiner Kristallkugel gesehn! ;)

ich freu mich jetzt schon auf den Tag an dem ich mit ner Pizza in der Hand vorm PC sitze und die ersten spielszenen zu Metroid, Mario und vielleicht Zelda begutachten kann.
 
@MoX: Argh... das wollte ich sagen... ;) :lol:


Vor der E³ wird nichts großes mehr rauskommen. Vielleicht irgendeine nette Kleinigkeit, die uns die Zeit bis zur E³ versüßen wird. Aber ansonsten wird wohl alles auf einmal zur E³ rausgelassen.
Ein wahrer Orgasmus in der Videospielbranche... :D
 
Boerkel schrieb:
Ein wahrer Orgasmus in der Videospielbranche...

so kann mans auch nennen, umschreibt es eigentlich perfekt. :lol:

also der name wird sicher nich vor der E3 gelüftet, der wird sich bestimmt auch auf den weiteren geheimen aspekt beziehen.
 
NEW YORK (CNNMoney.com) – Interesting factoid about the Nintendo Revolution controller: It's smaller and lighter than you might think.

I recently had the chance to get some hands-on time with the company's next generation console to see whether the Revolution was, in fact, revolutionary. While the controller I used was still a prototype (the final one will be a bit larger and will include a button to power the machine on and off), it gave me a good chance to see what to expect when the system launches next year.

Shaped like a television remote control, the Revolution controller uses internal sensors to translate your wrist, arm and hand movements on screen. It's easy to use, but takes a few minutes to adjust your playing style. (I initially found myself waving my arms wildly, resulting in the onscreen pointer whizzing back and forth at blinding speeds.)

Nintendo wasn't kidding when it said it wanted to change the way people play, though. Once I figured out that subtle movements made for simple gameplay, I went through eight demos demonstrating a variety of features and possible uses. A simple point and shoot demo (like any of the thousands of Web-based Flash games) was more fun than I expected. I effortlessly pulled off loops and flight stunts I've never been able to manage with today's standard controller in a flying demo, simply by holding the controller as I might a paper airplane. ("Star Fox" fans should start getting excited.)

Other demos allowed me to telescopically zoom in and out on the screen, simply by moving the controller forward and backward and try some fishing by 'feeling' fish nibble on the line (via a rumble effect), then yanking the controller up in the air to hook them. ("Animal Crossing" fans, you might want to get excited, too.)

By adding an auxiliary thumbstick controller, I was able to play through a level of a retrofitted "Metroid Prime 2" (a GameCube game). Confession time: When it comes to console shooters, I'm terrible. I can finish them, but I'm nowhere near as competent as I am with my mouse/keyboard setup for the PC. In the early stages of the "Metroid" demo, it looked like this trend would continue, as I was all over the screen. By mid-way, though, I was better able to move and aim – and enjoyed the game far more than I did with the GameCube controller. ("Metroid" fans... well, you're probably already pretty excited.)

It turns out I'm not the only one who has this problem with standard controllers.

"I was a developer for many years before my current role, but I've never been a very good gamer," Nintendo president Satoru Iwata told me. "I've never been able to control a first-person shooter, but as soon as I used the Revolution controller, I found it very easy to control the game. So, I think that's a genre that's particularly well suited for the controller."

Reggie Fils-Aime, executive vice president of sales and marketing for Nintendo of America, said he hopes to see another type of game really take off with the Revolution.

"I hope [massively multiplayer online games] are really explored on this system," he said. "That's a genre, from the home console standpoint, that really hasn't been explored very well."

One of the problems the Revolution faces is dislodging the idea of the standard controller from people's minds. Mention home video games to most people and they'll conjure a mental image of someone sitting on a couch, both hands gripping one of today's standard controllers and not moving much. So the idea of moving your arm in a virtual sword fight or taking virtual aim at onscreen monsters might be hard to get across.

"When we first watched it, we thought, frankly, 'what the hell is this?'," said Jack Sorensen, executive vice president of worldwide studios for THQ. "The main thing is getting it in your hands. Once you do that, it's pretty intuitive. It's not about more buttons. It's about ease of use for consumers. ... I'm surprised and happy with the direction Nintendo is going."

Nintendo was in a similar situation a year ago when it launched the Nintendo DS. Explaining to people that a touch screen would be used to play games wasn't easy. The DS was something that had to be experienced to fully understand. Iwata said the company is better prepared this time around.

"It's going to be a challenge to take something that's a new concept and new idea and convey to the public ... how to understand it, but honestly I think the Revolution controller is going to be a lot easier to convey to the public than the DS was as a system," he said. "We've learned a lot in terms of how to communicate to people these new and different ideas and because of the experience we had with the DS, we're much more prepared."

The company has high hopes for its next console (Revolution, it should be noted, is just a code name – the system's official name will be announced next year). Iwata has previously said if sales do not surpass the GameCube's, it will be considered a failure.

It goes beyond that, though.

"Until now, within a single household, we've had family members who play video games and family members who don't play video games - and they've been very separate," said Iwata. "Gradually, the barriers between those two have gotten stronger. ... Today, if you don't understand the controller, you're not able to enjoy video games. ... We expect [the Revolution controller] to become the standard in video game controls."

That's a tall order, especially amongst an audience that tends to be resistant to change. (The DS was often scorned by core gamers when it was initially announced. Some of those same gamers now regularly sing its praises. Others continue to argue it's a gimmick.)

The Revolution is scheduled to launch next year, most likely in the same time frame as Sony's (Research) PlayStation 3. Nintendo, which has already hinted it might offer the console at a lower price, has already promised to reveal all the details at a May press conference preceding the E3 trade show (the annual gathering of the video game industry).

That doesn't mean it will retreat behind a veil of silence until that point, however.

"It's fair to say that we have a number of things that we will begin unveiling all next year, leading up to E3," said Fils-Aime.


CNN.com

Das heisst, dass sie vor der E3 noch Infos rausgeben. Naja, bis nächstes Jahr kann ich auch noch warten, aber hoffentlich werden vor der E3 schon mal Screenshots oder videos veröffentlicht.
 
jack_the_rat schrieb:
MoX schrieb:
jack_the_rat schrieb:

Black Jack (& Nutten)




;-)

aha.. black jack, nutten und der revo... irgendwas passt da nich :lol:

Ja da fehlen die guten alten 60 Dollar Zigarren!

Zu dem Text da oben:

Lest euch die ABschnitte über die Spiele durch wo er auf Lylat Wars, Metroid Prime oder Animal Crossing anspielt. Ich glaube das werden wir alle noch früh genug erleben.

ICH WILL DAS VERDAMMTE DING ENDLICH IN MEINER HAND HALTEN!!!!!!!!!!!111111elfelf *roar* ;)
 
World of Warcraft für Nintendo Revolution.. Compatibel zum PC-WoW.. DAS Wäre mein Traum!!!!!!!!!
 
Ich hoffe auf ein MMORPG von Nintendo für welches man nichts blechen muss. Ich liebe MMORPG´s aber hasse es, dass man meistens ne monatliche Gebühr bezahlen muss. Wenn Nintendo eins rausbringt wirds kostenlos, das wär der Hammer.

Und wenn Reggie schon von MMORPG´s spricht, kann man imo vielleicht schon davon ausgehen das eins zumindest in der Planung ist.
 
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