PS3 Resistance: Fall of Man ("GoW" -> Verwarnung)

Ja meiner auch :hmpf:

Naja dann halt in der kurzfassung^^
Die tatsache das die Entwickler nun Blue Ray zur verfügung haben lässt sie imo faul werden. Sie komprimieren ihre daten nicht mehr und klatschen die daten einfach roh auf den Datenträger. Deswegen braucht R:FoM auch 22 gb. Andererseits ist es auch schon eine erleichterung riesige HD Texturen unkomprimiert abspeichern zu können. Das kann auch zu einem besseren Bild beitragen.

Dieser Post zeigt einfach nur von Unwissenheit. Woher willst du es denn wissen, dass man nur zu Faul oder blöd zum Komprimieren ist. Solche Kommentare sind einfach nur platt und Einfallslos. Wie wäre es mal mit Begründungen(die auch der Wahrheit entsprechen und nicht nur deinem Wunschdenken^^)

@Post über mir: 1. Sieht es jetzt schon sehr nice aus und 2. ist das nur eine Rohfassung ohne richtiges llighning und dem üblichen Feinschliff^^
 
@Vorlone, Auf den Quatsch geh ich jetzt nicht mehr ein, das ist einfach nur lachhaft.

Und zum Thema BR und Games, ich glaube dank der BR, bekommen wir viele Trailer, Demos und Making Ofs gleich mit! Was ich wirklich toll finde! :)
 
Eine kleine Kurzfassung^^

It is not a World War II game," he said, not just because it takes place in the '50s and replaces Nazis with aliens, but because in the world of "Resistance," that war never happened. Aliens swept through Russia at the turn of the century, the Communists never took over, and Lenin died in a gulag. A congressional filibuster blocked U.S. involvement in World War I. For a time, America stayed secluded from global conflict (which is historically accurate, as the U.S. did not get involved in World War I until 1917, three years after the conflict began). The Chimera took hold of Asia, then continental Europe, and then England. Come 1951, an American Army ranger named Nathan Hale would go missing during combat against the Chimera in England. His four days in England are the player's to experience. That's the plot .
 
Nightelve, diese Aktion hier von dir war alles andere als angebracht, und hiermit bekommst du eine Verwarnung!

Ich hab hier schon drei Mal aufräumen müssen wegen War-Talk, und du hast echt die Nerven ein weiteres Mal hier zu TROLLEN. ES REICHT!

Du nimmst dir hier zu viel heraus, und das muss schlicht nicht sein! Ende!

So, und nun weiter... ohne Vergleiche.
 
http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20060825/rst01.jpg

Bisher gab es dieses Bild nur in Tumbnail Größe. Sieht super aus.

Ahja noch so kurz am Rande, dass sollen die neuen Ingamemodelle sein (ist noch nicht bestätigt):

rst02.jpg

rst08.jpg

rst09.jpg
 
dieser screnn da oben erinnert mich irgendwie an Prey :)
aber die leute von insomanic habens drauf, siehe ratchet. stimmt es, dass das spiel während dem 2. welt krieg spielt?
 
solid2snake schrieb:
dieser screnn da oben erinnert mich irgendwie an Prey :)
aber die leute von insomanic habens drauf, siehe ratchet. stimmt es, dass das spiel während dem 2. welt krieg spielt?

Nope, in Resistance fand der 2. Weltkrieg nicht statt. Das Spiel spielt in den 50. Jahren.
 
wußte ich doch, dass es etwas mit dem WW2 im spiel auf sich hat. erinnert ein bisschen an alarmtstufe rot ;) und die gegner sind aliens nehme ich an oder gen experimente mit armen soldaten? sorry wenn ich frage, aber bis jetzt habe ich nicht viel vom spiel mitbekommen.
 
Man weiß eh kaum was übers Spiel. Man hat z.B. noch keine Fahrzeuge gesehen.

Alles Was man weiß, ist das hier^^

GENRE: Sci-Fi First Person Shooter
CONSOLE: PlayStation 3
DEVELOPER: Insomniac Games
PUBLISHER: Sony Computer Entertainment America
RELEASE DATE: November 17, 2006

Insomniac creates a new franchise for the PS3 in 2006!
In Resistance: Fall of Man™, the U.S. and Britain band together in a last-ditch effort to save Europe and Asia from a horrific scourge. In mere decades, the Chimera – a species of unknown origin propagating a virus that converts other life forms into more Chimera – has overrun Russia and all of Europe. Humanity’s hope for survival is slim, and the tide of the battle rests on the shoulders of U.S. Army Ranger, Sgt. Nathan Hale.

GENERAL INFO:

- Insomniac Games has combined its passion for creating exotic weapons and vehicles with its proprietary physics system to create a unique human and Chimeran arsenal.
- Encounter a wide variety of fluidly moving characters and creatures that exhibit sophisticated behaviors and interact believably with each other and with intricate environments.
- A powerful proprietary rendering engine allows a greater variety of highly detailed and interactive environments resulting in an immersive console FPS experience. Experience the chaos of large, crowded battlefields and tense close combat within infested military command centers and decimated urban landscapes based on real locations in Great Britain.
- Features a story-driven single player campaign with multiple difficulty levels, co-op play through the single player campaign, offline multiplayer and one of the most complete online multiplayer offerings on a console.
- Greater processing power with PlayStation 3, higher storage capacity with BluRay and Dolby 5.1 surround sound output provide a truly immersive experience with next gen sights and sounds.

CONTROLS:

The game will utilize the tilt features as the way of breaking an enemy's grip when they are holding you, as well as other uses not being disclosed at this time.

Move: Left analog stick
Aim: Right analog stick
Zoom: R3
Primary fire: R1
Secondary fire: L1
Cycle weapon: R2
Cycle grenade: O
Crouch: L2
Jump: X

CHARACTERS:


Nathan Hale



Hale was born in Sioux Falls, South Dakota in November 1922. Shortly after his birth, his parents succumbed to lingering complications from the influenza epidemic of 1918. Without nearby relatives, he was declared a ward of the state. After drifting through a series of odd jobs, Hale enlisted in the U.S. Army where he was elected to the Inaugural Ranger Orientation Program.

During a live-fire exercise, he led an unconventional gambit against a mock target, which resulted in the deaths of most of his candidate group as well as several Army observers. Hale himself sustained grievous injuries. The incident was attributed to faulty munitions.
Hale's rehabilitation was conducted at the Army's Higgins Trauma Center in Montana. After dozens of intensive operations and exhaustive physical therapy, he finally returned to active duty.

After-action reports consistently described Hale as fearless in combat, an inventive tactician, and an able squad leader. Commanding officers rewarded him with increasingly higher-risk missions. Despite his successes, Army psychologists expressed concern over what they perceived as Hale's growing death wish.

The U.S. Army deployed in Britain to face the Chimeran threat. No sooner had they landed than thousands of soldiers were incapecitated by the Chimeran virus. Hale was the only victim to recover.




Rachel Parker



The daughter of a three-star general, Rachel Parker was restationed too often to ever know what a home was. The lifestyle was too much for her mother to bear; she left when Parker was six.

Parker became inseperable from her father. Despite her desire to join him in the military, he steered her instead toward a university education. Her eagerness to impress him led her all the way to the theoretical physics department at Oxford.

Before Parker could graduate, her father offered her the job she always wanted with British Army Intelligence. The Chimeran threat was just becoming known in British Intelligence circles and he needed someone he could trust to be a liaison for the military.

Parker and her father worked closely together at British Central Command until the Chimera invaded England and attacked the base. Parker's father died helping her escape.

She has continued to serve on the front lines in the war against the Chimera. Her brilliance at collecting and interpreting strategic intelligence is the only weapon that hasn't failed against them.

Parker has long since become accustomed to losing everything she's ever cared for. Still, she feels it might be different with Hale. She wants to believe the war against the Chimera can still be won. She finds herself willing to support long shots, even if they are American.


ENEMIES:


Advanced Hybrid



PSM describes these as a creature that you'll hate to fight because they are more intelligent [than the normal Hybrid] and know how to use heavy artillery.



Gray Jack



Gray Jacks don't appear to have an open lifepack. They also posess, despite their lanky appearance, incredible strength. GameSpot described them as being able to tear a man in half with ease. In an underground level, you see them emerging from tubes.




Hybrid



The Hybrid are the standard fighting force for the Chimera. They have guns and they survive with the lit tubes on their backs (that might contain an unknown gas essential for Chimera life - this can be found in many descriptions of the tubes flying off and giving off a voilent hiss, and the Chimera dying). They attack either with gunfire or violent blows with the butt of their gun. In a video interview, a Sony rep said that there would also be bigger Hybrids.



Leaper



These types of Chimera are smaller, but they come in large numbers. They swarm around the player and fellow soldiers, often climbing on their backs. Apart from jumping at the player, they appear to also be able to impale one's head with their sharpened legs.



Menial



The Menial are creatures that are push-overs and are taken advantage of by the Chimera. They do the dirty work like moving experiments around or carrying explosives. They are slow moving creatures and have a zombie-like feel to them. However, don't underestimate them because they can tear your face off if you let them get too close (they're very aggressive).



Slip-Skull



These creatures are fast, agile, and like to use their Spiderman wall-crawling to their advantage. They leap around and usually appear in dark areas. They also have what appears to be turrets that are welded into the flesh.



Widowmaker



They can instantly kill a person by squishing them with their giant legs.


WEAPONS & VEHICLES:


Auger (Chimeran)



This Chimeran energy weapon packs a wallop, and can power up its shots even more by firing through solid objects. Defensively, it can be used to create a floating energy shield that only its blasts can pass through.

Primary fire: Rapid fire (shoots through walls).
Secondary fire: Barrier Wall (shoots a wide shield).




Bullseye (Chimeran)



By using its alternate fire to "tag" an enemy with a single shot, the player can then shoot a rapid-fire stream of bullets that will home in on him from around corners. You can even tag the ground, then fire bullets that will swarm around the marker until you decide to send this "ball of death" flying at someone.

Primary fire: Rapid fire ''red plasma'' bullets.
Secondary fire: Shoots a ''tag'' that attracts all bullets. Shoot it a second time to send all the bullets on an enemy.



Grenade (Human)



We've seen the normal grenade, but there are other grenade types that are currently under wraps.

Primary fire: Normal frag grenade.
Secondary fire: N/A



Hedgehog (Chimeran)



Primary fire: Throws a grenade that spreads spikes everywhere when it explodes.
Secondary fire: N/A



L23 Fareye (Human)

No info yet.



M54 Law (Human)



What makes this PSM's favorite weapon (besides the big booms) is that you can guide a missile after you fire it by aiming at a laser pointer. You can even put on the brakes and freeze the missile high up in the air until a worthy target appears, and fire off dozens of mini-rockets from its smoke trail by using its alternate fire mode.



M5A2 Carbine (Human)



This assault rifle is the standard weapon of a human soldier. It gets the job done, but without too much pizzazz. It does, however, come with a 40mm grenade launcher attachment.

Primary fire: Rapid fire bullets.
Secondary fire: Missile launcher.



Rossmore 236 (Human)



This shotgun-style human weapon does major damage up close, but it's a weak long-range option. Its alternate fire mode triggers both barrels at once for a massive blast, but the bigger recoil takes a little longer to recover from.

Primary fire: Single shot.
Secondary fire: Double shot.



Sapper


Built by humans, but based on Chimeran tech, this is another weapon with tons of strategic potential. It spews out globs of goop which stick to any surface and can be piled up into almost any shape; it can even droop down from ceilings. Shooting one of the globs will set off a chain of explosions. Think of it as a trap-setting weapon; you could glob up an entire doorway to defend your position.


ONLINE MULTIPLAYER:

- Up to 40 players can play in competitive matchtypes. The only one announced so far is Deathmatch. Resistance's multiplayer will be highly customizable and competitive with progressive rewards for hardcore gamers while remaining accessible and inviting for newbies. There will also be some sort of downloadable content.

- The game will have a full-featured online ranking system but Insomniac is keeping the details secret for now. They did stress that a big focus is being put on smart matchmaking, so that a new player who buys Resistance a year after launch will be able to play without having to get torn apart by the guys who bought the game on day one.

- There will also be the option to play unranked matches where the player will be able to configure the game however he wants by tweaking areas such as hit points, weapon sets, and much more. Popular player-created configurations may even be made into official new modes by Insomniac and offered as downloads. Conversely, ranked matches will have very limited configurations to keep the playing field level and fair for everone.

- Also, the game will run locked at 30 frames-per-second online and off, no matter how much action is going on. 60 FPS had been the plan, but the developers decided to add much more environmental destruction and special effects, so the tradeoff was made. Even in it's work-in-progress stage, we found that the game ran plenty smooth enough.

GENERAL STUFF:

- You can Play as either a human or a Chimeran Hybrid (the nasty fellow on this issue's cover), and each has its own advantages: double-tapping the L2 button will make a human sprint, or send a Hybrid into Rage mode, making his attacks more damaging, there is a trade-off for raging, however: you're constantantly heating up, and if you overheat, your life will start to drain. Furthermore, while a human will regain full health if he can avoid taking damage for a short time, Hybrids can't heal until their Rage meter has completely recharges.

- The weapon-spawn pods are circled by a series of lights that count down to the time a weapon will reappear. The radar in the upper-right corner of the screen shows all nearby enemies and allies unless they are slowly crouch-walking or standing still without firing. there is jumping in the game, but on a smaller, more realistic scale(it's nothing like those floating Halo-style leaps).

- Flat, circular fans are embedded in the ground in various places, and walking over one will launch you up to a higher area, one fun strategy we found was to balance ourselves at the top of the column of air, hovering there while firing down at enemies below; the up-and-down bobbing motion can make you a hard target.

- As an FPS fan would expect melee attacks are very powerful-two will drop an enemy to zero health, and just one hit will do it from behind. Also, the game will support full voice chat through the PS3's standard network chat function(no word yet if a headset will come bundled with the hardware).

- Map knowledge isn't as important in Resistance as it usually is in an FPS. This is because a lot of work has been put into designing the levels so that there isn't that typical one spot that everone rushes towards to grab the best weapon.

MODES:

- DEATHMATCH: Kill as many people as you can. The person who reaches the frag limit first (or the person with the most kills when the time limit ends) wins. There will probably be Team Deathmatch.

- Meltdown is an extension of another mode called "Node," in which two teams race to take over as many nodes as possible. Nodes are large chambers that contain several cylinders, you can re-configure the nodes for your team. Once you control a node, you can choose to re-spawn there after you die, adding strategy to the order in which your team goes after them. Meltdowns adds the twist that these nodes are actually coolants for each team's base, so by taking them over, you're overheating the enemy's headquaters. At certain heat levels a base's defenses will temporarily go down, allowing the opposing team to get inside and deal major damage.
 
Aufgrund der Sperre hier nochmal ;)

Einfach mal das hier herunterladen und dann immer noch behaupten "fähige" Programmierer bräuchten das hundertausendfache an Speicherplatz nur für Architektur etc bla.

http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13013241.html

Bin ja nicht gegen das Spiel, bin nur gegen das hirnlose Nachplappern von Marketinggewäsch


Edit: Oder das hier:

http://www.pouet.net/prod.php?which=18766

Ebenso beeindruckend und schon 100x so groß wie kkrieger.... dennoch Welten von 22gB entfernt. Allein schon die Aussage dass ein gutes Spiel nicht auf 15 aber auf 25 Gb möglich ist...
 
Freigeist schrieb:
Aufgrund der Sperre hier nochmal ;)

Einfach mal das hier herunterladen und dann immer noch behaupten
"fähige" Programmierer bräuchten das hundertausendfache an Speicherplatz nur für Architektur etc bla.

http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13013241.html

Bin ja nicht gegen das Spiel, bin nur gegen das hirnlose Nachplappern von Marketinggewäsch

boah :o wie geil...

aber das sowas möglich ist haben coder schon immer bewiesen^^

Ich halte zwar auch nichts von dem Sony Blue Ray marketing geschwätz
aber direkt vergleichen kann man das nicht.

resistance werde ich mir bestimmt mal angucken :D
 
Ein nettes Beispiel für Speicherplatz: Eine 74 Minütige CD hat 650 MB Speicherplatz. Die selben 74 Minuten als MP3 haben 60 MB und das menschliche Gehör kann keinen Unterschied feststellen. Schlau komprimiert ist halb gewonnen...
 
Wandhydrant schrieb:
Ein nettes Beispiel für Speicherplatz: Eine 74 Minütige CD hat 650 MB Speicherplatz. Die selben 74 Minuten als MP3 haben 60 MB und das menschliche Gehör kann keinen Unterschied feststellen. Schlau komprimiert ist halb gewonnen...
Vielleicht spart man dadurch aber auch zeit die sonst während dem laden fällig wär?
 
Sonny Black schrieb:
Wandhydrant schrieb:
Ein nettes Beispiel für Speicherplatz: Eine 74 Minütige CD hat 650 MB Speicherplatz. Die selben 74 Minuten als MP3 haben 60 MB und das menschliche Gehör kann keinen Unterschied feststellen. Schlau komprimiert ist halb gewonnen...
Vielleicht spart man dadurch aber auch zeit die sonst während dem laden fällig wär?

Das sollte aber mittlerweile kein Grund mehr sein für so ein Hardwaremonster wie die PS3 ;-) Ihr dürfte euch denn Sinn für BluRay aber dennoch schönreden, schließlich geht dafür ne Menge kohle drauf :P
 
Natürlich hätten die Entwickler Resistance auch auf einer DVD realisieren können. Aber da sie es nicht müssen, scheinen sie sehr großzügig mit dem Speicherplatz umzugehen und ihn "kreativ" zu nutzen. Das könnten sie mit einer DVD nicht. So wird wohl ein Schuh draus.

Aber es ist so sicher wie das Amen in der Kirche, das der Speicherbedarf von Spielen weiterhin stetig steigt und wächst. Das war schon immer so, wieso sollte es sich plötzlich ändern? Sony hat halt nicht nur für 2007 und 2008 geplant, sondern noch ein paar Jahre weiter in die Zukunft geschaut. Man wird abwarten müssen, aber ich glaube man wird Sony nachträglich recht geben und sie für ihren Weitblick loben müssen. :P
 
Eine weitere Möglichkeit, um auf die genannten 22 GByte zu kommen, wäre auch die Implementierung von Megatexturen oder eben sehr sehr vielen verschiedenen Texturen, so dass ein wirklich einmaliges Aussehen von Objekten (z.B. Bäumen, Wänden etc.) erreicht werden kann.

Das wurde u.a. bei Beyond3D spekuliert. Nicht komprimierte Daten würden eh länger brauchen, bis sie geladen sind, an fehlender Komprimirung kanns also nicht liegen.

Was ich mir vielleicht vorstellen könnte, ist, dass man die Daten schon noch komprimiert, dabei aber nicht mehr auf den gesparten Platz, sondern vielmehr auf die Geschwindigkeit achtet. Würde das denn Sinn machen?
 
Wenn du schon so schlau bist, dann verrate mir doch auch mal warum so ein Spiel wie Dead Rising dessen Umfang mit dem von Resistence wohl kaum zu vergleichen ist, 8GB benötigt? Tatsache ist einfach, das Spiele immer mehr Speicherplatz brauchen und das das "1DVD- Spiel" in max einem Jahr bei Toptiteln ausgedient hat.

Zu Resistence: Wie es scheint soll es am Dienstag "massig" neue Infos geben. Bin schon richtig gespannt^^
 
Yondaime schrieb:
Eine weitere Möglichkeit, um auf die genannten 22 GByte zu kommen, wäre auch die Implementierung von Megatexturen oder eben sehr sehr vielen verschiedenen Texturen, so dass ein wirklich einmaliges Aussehen von Objekten (z.B. Bäumen, Wänden etc.) erreicht werden kann.

Das wurde u.a. bei Beyond3D spekuliert. Nicht komprimierte Daten würden eh länger brauchen, bis sie geladen sind, an fehlender Komprimirung kanns also nicht liegen.

Was ich mir vielleicht vorstellen könnte, ist, dass man die Daten schon noch komprimiert, dabei aber nicht mehr auf den gesparten Platz, sondern vielmehr auf die Geschwindigkeit achtet. Würde das denn Sinn machen?
Wenn die die möglichkeit hätten, dann klar.
@Pappnase: Das war eine frage und kein versuch BD zu rechtfertigen.
 
Yondaime schrieb:
Eine weitere Möglichkeit, um auf die genannten 22 GByte zu kommen, wäre auch die Implementierung von Megatexturen oder eben sehr sehr vielen verschiedenen Texturen, so dass ein wirklich einmaliges Aussehen von Objekten (z.B. Bäumen, Wänden etc.) erreicht werden kann.

Das wurde u.a. bei Beyond3D spekuliert. Nicht komprimierte Daten würden eh länger brauchen, bis sie geladen sind, an fehlender Komprimirung kanns also nicht liegen.

Was ich mir vielleicht vorstellen könnte, ist, dass man die Daten schon noch komprimiert, dabei aber nicht mehr auf den gesparten Platz, sondern vielmehr auf die Geschwindigkeit achtet. Würde das denn Sinn machen?

Das mit den Megatexturen ist zwar ne nette theorie, aber auch bei der PS3 muss man auf den Texturspeicher achten. Und der is halt ruck zuck voll. Bei riesigen "Megatexturen" sowieso ;-) In 2 Jährchen dürfte das BR Laufwerk schon Nutzen finden. Aber bis dahin kostet das auch nur noch nen Apfel und ein Ei und alle Leute die sich die PS3 zum Launch kaufen schmeissen vielleicht 150,- zum Fenster raus. Is halt ein ungünstiger Zeitpunkt. Noch isses für BR zu früh, aber in 5 Jahren wäre es schon zu spät. Bei der 360 siehts da besser aus - bevor da der Speicherplatz knapp wir, kommt eh die dritte Box raus ;-)
 
Die Zeit, die der Laser braucht um 22 Gigabyte an Daten aufzusammeln dürfte wohl kaum kürzer sein als 8 Gigabyte zu lesen und zu dekomprimieren, zumal all diese Fähigkeiten fest im Code der Xbox 360 verankert sind.
 
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