PS3 Resistance: Fall of Man ("GoW" -> Verwarnung)

Ist eigentlich etwas über die Story bekannt?

also was ich aus dem Trailern ziehen kann ist folgendes:

- September 1921: Russland schließt seine Grenzen (da hinten bei Sibierien, da beginnt die Invasion)

-Dezember 1938: (Drittes Reich?) Städte in Russland sind verlassen -> keine Hoffnung für Überlebende

-Dezember 1949: Europa ist aufgegeben

-11. Juli 1951: Großbritannien und Südspanien sind noch frei -> Operation Morning Star (Morgenstern) beginnt


Location:

-Kirche (wahrscheinlich in einer europäischen Stadt)

-im Freien in England (rote Telefonzelle)

-Atombunker mit Labor


werde mir noch andere Trailer ansehen um noch ein paar Hinweise hinzuzufügen, oder wenn ihr noch etwas wisst.
 
Price: The PS3 is badical because it has so much processing horsepower. And as I've pointed out in the past, the challenge is in taking advantage of it. The beauty of the PS3 is that it's essentially a massively parallel processor. You can take processing-intensive systems such as physics, collision, dynamic lighting processing, AI navigation, effects processing, sound processing and so on and parcel them out among the Cell's SPUs and its PPU. The trick is in balancing the load between all of the processors. The more effectively you can do this the more you can do per frame. And the more you do per frame, the more you can put into the game to make it a more believable experience.

ok hab jetzt nur das hier gelesen was ironman nochmal gepostet hat... mir ist dabei die ppu aufgefallen (steht doch stellvertretend für physik processing unit) dachte sowas gäbs gar nicht in der ps3.... oder wurde aus einer spu eine ppu gemacht?
 
Katana schrieb:
ok hab jetzt nur das hier gelesen was ironman nochmal gepostet hat... mir ist dabei die ppu aufgefallen (steht doch stellvertretend für physik processing unit) dachte sowas gäbs gar nicht in der ps3.... oder wurde aus einer spu eine ppu gemacht?

mit ppu ist der hauptcore gemeint. übrigens ist das interview äußerst lesenswert. insomniac wird mal wieder einen toptitel abliefern
 
Die SPUs können ähnlich wie eine PPU agieren. Es gab vor ca. 2 Monaten mal ein Interview von einem Ageia Mitarbeiter (eine DER Physikengines), der meinte, prinzipiell könne man die SPUs der PS3 ähnlich denen einer PPU für den PC programmieren, wohl auch ebenso leistungsfähig.

In der Hinsicht habe ich keine Bedenken. Es zeigen ja schon beispielsweise HS oder auch Resistance erste Ansätze einer Next Gen Physik.
 
Yondaime schrieb:
Die SPUs können ähnlich wie eine PPU agieren. Es gab vor ca. 2 Monaten mal ein Interview von einem Ageia Mitarbeiter (eine DER Physikengines), der meinte, prinzipiell könne man die SPUs der PS3 ähnlich denen einer PPU für den PC programmieren, wohl auch ebenso leistungsfähig.

In der Hinsicht habe ich keine Bedenken. Es zeigen ja schon beispielsweise HS oder auch Resistance erste Ansätze einer Next Gen Physik.

dass die spu's auch als ppu fungieren können wurde schon lange zuvor gesagt aber eine reinrassige ppu ist einer spu IMO mit sicherheit überlegen! (bei der physik berechnung)
 
Schon, aber nicht viel (nachdem was der Ageia Typ gemeint hat). Aber was passiert, wenn man statt einer 2-3 SPUs für Physik- Berechnungen verwendet?
 
Yondaime schrieb:
Schon, aber nicht viel (nachdem was der Ageia Typ gemeint hat). Aber was passiert, wenn man statt einer 2-3 SPUs für Physik- Berechnungen verwendet?
Mit mehr Rechenleistung kann man bei Physikberechnungen bestenfalls die GENAUIGKEIT erhöhen.
 
Und das ist das Entscheidende. Physik gibt´s ja nicht erst seit kurzem. Nur der angestrebte, immer realistisch werdende Detailgrad und die Vielzahl an Parametern, die in die Berechnungen einfließen, sind erst mit der neuen Generation möglich.
 
Hab die frage schon im motorstormthread gestellt, und zwar will ich wissen ob insomaniac schon irgendwas erwähnt hat, wie der bildschirm der PSP im spiel resistance genutzt werden kann?!?!

Will die PSP so gut es geht in die PS3 integrieren :D :D
 
im b3d-forum wurden noch ein paar features aus dem letzten psm-artikel gepostet

B3D schrieb:
- All the languages will be present on the same disc, for example you could buy the game in america, and have japanese/german/italian/spanish/etc. voices.
-Insomniac plans on using blu-ray to the fullest, like including all languages like mentioned above on one worldwide disc (saving the company money), emphasizing not hearing the same voices (such as soldier dialog)/animations over and over, not down sampling audio, etc.
- The player will be able to include/understand the language of extraterrestrial starting from a certain point of the play.
- The killed enemies will not disappear, their bodies will remain on the ground. So if you leave an area and come back later the bodies will still be there.
- The 6 axis function of PS3 will be used many ways that are being kept secret right now, but gave one example of being able to shake the controller to get a monster off of you.
- There are indeed building sized monsters. In one example PSM tested, there was the giant spider from the e3 2005 trailer. Soon humans came into play with there own mechanical spider to fight it in the scene. Almost "Godzilla vs Mecha-godzilla" like.
- plans of using the hard drive, though it did not say any specific examples
- main character is nathan hale, and will have backup intellegence from rachel parker. (full bio's in article, covering the backstory and how they get into the situation)
-war of the worlds type creatures seen throwing humans hundreds of feet down in holes in the PSM playtest
-you can sneak up behind the aliens. having the flashlight on may alert the creatures that you are there.
-in mp, melee damage takes about half your life away, two hits and all of your life. one hit from behind you will take all of your life also.
-theres a part where proximety mines come out and hover over the ground a random height. you must duck or jump over the shrapnel sent your way depending on the height of the mine.
-"howlers"... man sized dog beasts with huge jaws would tackle soldiers to the ground
-rag doll death animations. for example, in their test a sniper alien was shot down over a balcony getting his foot caught on the way down, hanging there.
-hero moments, chances to save your comrades from up close attacks. many different scripted animations to make you feel like a champ if you save the victim.
-cut scenes will be black and white like the concept art shown before, but actually realtime graphics...then they will seamlessly fade into the gameplay. (described as gritty black+white photos that fade into full motion scenes which lead directly into gameplay.)
-no word if the game will be shipped with a headset or offered outside the game, or bundled with the console.
-weapons: MSA2 carbine, Rossmore 236, Bullseye (taging gun), Auger(energy weapon that shoots through solid objects, or can be used as a sheid w/ secondary fire), M54 Law (shoot a missle that you can guide with a laser almost hl2 like, but you can freeze the missile in the air and fire off mini missles using alt fire), Sapper (shoots small globs that you can pile up into any shape you want, shooting the glob will set off a chain reaction of explosions), grenades (normal, and hedgehog grenades). More weapons not yet known also (they say this list is only half of the known weapons). Mentioned you can man a turret and spray down enemies.

hört sich doch recht interessant an :)
 
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