PS4/XOne/Switch/PC Resident Evil 5

N4G

From Famitsu


Here are the scans featured in famitsu along with brand new details from the game:

- A new trailer will be shown in the very near future.

- For now, Famitsu will show images and some info from one part of that trailer. (intro paragraph written by Takeuchi)

- There's a new female character, shown holding a shotgun and wearing a tank top and boots similar to the ones Jill wore in RE3.

- In addition to areas that make use of sunlight as a gameplay dynamic, there will be darker, shadow-filled areas as well, such as a cavern where Chris utilizes a flashlight. There will be an intense contrast between light and dark.

- Chris is shown using his knife, a sniper rifle above a bridge that's above a river, and of course the handgun.

- A few pieces of artwork are shown, such Chris fighting villagers near a crashed helicopter, that same helicopter flying amidst a smoke-filled sky, and Chris witnessing the helicopter being shot down. There's also some kind of garden in the cavern with a giant hole above it, allowing the sunlight in.

- Chris is shown holding a blond girl noticeably shorter than him in a building.

- A picture of a chainsaw and the right leg of its weilder is shown.

- Chris will be up against very powerful enemies once again, and this shot of some creature behind iron bars is reminiscent of Chris's previous enemies, such as CODE: Veronica's Nosferatu (although it was Claire who faced him) and the REmake's Lisa Trevor. Those two creatures were imprisoned at some point as well.
 
Wow, die Screens sind echt hammer. Capcom derlivers!

Nur was mich ein bisschen stört sind die Motorcross-Fahrer. Wie will das denn ins Spiel passen?? :blushed:

Und wegen der Frau: Sieht für mich stark nach nem gänzlich neuen Charakter aus.
 
Ich kann Chris Redfield zwar immer noch nicht ausstehen, ansonsten bleibt Resi5 aber unbashbar. Goty 2009 ist schon fast sicher8)
 
Endlich mal wieder was neues zum Spiel. Da ich auf das Spiel auch sehensüchtigst warte. Die Neue sieht nicht schlecht aus. Aber mich würde mehr interessieren was mit der Blonden ist, die Chris in den Armen hält.
 
Wesker hat ihn mit den T-Veronica infiziert und am Ende von Code Veronica seinen Körper mitgenommen - ob er tod ist oder nicht, kann man bei diesen Mutanten nur schwer sagen. du weißt ja wie sie sind :rolleyes: ;)

ich will endlich mal wissen was es mit wesker aussicht in RE4... oder warum wird in der einen Zwischensequenz mit diesem deutschen (ich glaube Krauser oder so) Umbrella genannt.
was wollen die alle überhaupt noch??
das gibt es soviele Fragen und die meisten werden wohl unbeantwortet bleiben...
 
ich will endlich mal wissen was es mit wesker aussicht in RE4... oder warum wird in der einen Zwischensequenz mit diesem deutschen (ich glaube Krauser oder so) Umbrella genannt.
was wollen die alle überhaupt noch??
das gibt es soviele Fragen und die meisten werden wohl unbeantwortet bleiben...

Umbrella wieder aufbauen - und zwar mit ihm als CEO. Deshalb sammelt er auch die ganzen Virus Proben (T-Virus, G-Virus, T-Veronica, La Plagua, etc)
 
Zurück
Top Bottom