Red Dead Revolver

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shadowman schrieb:
also das seh ich völlig anders:

- red hat sich so sehr gefreut, das ich es schon fast als hype bezeichnen würde. nein, es war hype... aber das mein ich nicht negativ!

- was ist an RDR innovativ?

- muss ich nicht jeden titel spielen der 70% bekommt nur im mir meine eigene meinung zu bilden... sonst müßtet ihr alle DOSHIN the GIANT spielen

Das was ich oben Geschrieben habe war halt meine Meinung von meiner Sichtweiße. Warscheilich kannst du diese Punkte besser beurteilen als ich, vorallem den mit dem Hypen, da ich mir nicht die mühe mache alle alten Posts durchzulesen :)

-Ich finde RDR relativ Inovativ (vom Setting zumindest)

muss ich nicht jeden titel spielen der 70% bekommt nur im mir meine eigene meinung zu bilden... sonst müßtet ihr alle DOSHIN the GIANT spielen

Behaupte ich auch nicht. Nur könnte es sein das der Titel hoffnungslos Unterwartet wurde.
FFXI hat ha auch kürzlich "nur" 75% bekommen, wobei viele Tests und auch ich das Game deutlich besser einstufen.
Kann ebenso bei RDR sein, dass ncoh viele Tester und Spieler das Game deutlich besser finden.
 
jaja, das haben wir ja gern, nicht alles lesen aber alles wissen wollen ;) nein, red hat den titel schon in einer art "privathype" zelebriert :)
und nur weil die level nicht in jedem spiel vorkommen verdient das game noch lange keine innovationspunkte. glaub zwar das es sich insgesamt recht frisch spielt, aber direkt als richtig innovativ würd ich ihn nicht bezeichnen.

und ich glaub der einen miesen wertung ja auch gar nicht wahrscheinlich kauf ichs mir sogar.
 
Bin auch ein Italiano Westren Fan , also werde ich mir das Game kaufen ! Previews ( Zb von Gamesweb.com ) sagen , es wäre nicht schlecht. Und auf deren Meinung vertraue ich oft.

Red hat halt gemeint er freut sich auf das Game , besonders wegen der Musik ! Also was soll das Fanboy Zeugs ?!

Zumal habe ich mir auch Pitfall gekauft ! Wurde überall richtig runter gemacht ! Ich habe dennoch verdammt viel Fun damit !

Soviel zu Wertungen !
Muss erst mal ein HL2 , Doom 3 , GT 4 zeigen was es kann !
 
GranTurismo4Life schrieb:
Es bekommt 70% und Red würde es ihm vieleicht Objektiv 85% oder mehr Prozent geben. :)

Red und objektiv? Mooooment, da passt irgendwas nicht ganz zusammen... :rolleyes:

btw gewährt Gamespy in ihrem Review noch einige ziemlich tiefe Einblicke darüber, wie so ein Spiel nicht auszusehen hat. Aber schaut selbst... :P
 
Wird wieder zeit für ein ernüchterndes Review oder? Review der X-Box Version:

7.3
good
About Our Rating System
Gameplay - 7
Graphics - 7
Sound - 8
Value - 6
Tilt - 8

So, there's been this sentiment in the world of film for years now that the Western, one of the few wholly American storytelling genres, is all but dead. Save for occasional flashes of inspiration, like Unforgiven, by and large, it's hard to argue against the fact that the Western seems to be less and less culturally relevant with each passing year. Rockstar's Red Dead Revolver, which takes heaping helpings of inspiration from staple Westerns like The Good, the Bad, and the Ugly, The Wild Bunch, and even a little Bonanza, stakes its claim against this trend. There's some great atmosphere in this new shooter, and, for fans of the genre, it's great to see a Western game with some care put into it. Unfortunately, much of the game lacks focus, and the experience suffers for it.


A story of revenge, Western-style.

At its core, Red Dead Revolver is a simple revenge story. Basically, some bad fellas killed Red's parents when he was a kid, and now that he's all grown up--and works as a bounty hunter--he'd like very much to kill them there bad fellas in return. The beauty of a good revenge story is that you know it's going to snowball into something bigger than a personal grudge, and sure enough, Red Dead Revolver ropes in several bands of outlaws, including a Native American tribe and the Mexican Army, to name a few. It's a fine, fine premise for a Western, and it's integrated into the actual gameplay experience fairly well. The story is sometimes too eager to focus on peripheral characters, leaving you with a protagonist that you don't really know--and, consequently, don't care a whole lot about.

Usually, Red Dead Revolver is a straightforward third-person shooter. In most levels, you'll enter a small-sized stage filled with outlaws, and you'll have to waste the lot of them before it's over. Red starts off with a single six-shooter, but you'll be carrying a small arsenal of revolvers and rifles, along with throwing knives and high explosives, before things are through. The basic shooter controls are responsive enough, though the game seems to lean on the auto-aim mechanic an awful lot. Furthermore, the camera could've used a little automation, because, as it stands, it's completely manual and gives you something to worry about apart from all the guys trying to shoot you.

Aside from filling outlaws with hot lead, you'll also be able to take cover behind various objects, perform a rolling-jump to get out of harm's way quickly, and engage in some basic hand-to-hand fighting. Red also has a Max-Payne-like ability, called deadeye, where time slows to a creep, thus allowing you to target up to six different spots on your enemies before time speeds back up, after which you'll automatically unload your revolver on these targets. There's a dueling mechanic that works similarly, and it's during these duels, which pop up with pretty regular frequency, that provide some of the game's more memorable moments. Red Dead Revolver is actually quite fond of big set pieces, which is both a blessing and a curse. It's great because it realizes a bunch of cool sequences you've seen a dozen times on celluloid, like train hijackings, saloon brawls, ghost-town showdowns, and more. The problem is, however, that the gameplay mechanics for these set-piece sequences never quite have the level of polish they need to have to really work right. There are plenty of great ideas here, but their executions are off just enough to be noticeable.

Red is supposedly the main character in the game, but Red Dead Revolver takes regular sojourns into short side-stories by putting you in control of various supporting characters (not all of whom are on Red's side), including the tough-minded independent farm owner, Annie Stoakes; the English dandy sharpshooter, Jack Swift; the merciless General Diego; and Red's Native American blood brother, Shadow Wolf. These episodes offer a bit of variety, though all the characters play roughly the same as Red. More importantly, the fact that these characters continually take center stage over Red contributes to his weakness as a central character. All of these characters, along with just about any other characters worth mentioning in game, show up in Red Dead Revolver's multiplayer game, though the mode itself, which offers a handful of deathmatch-style games, seems kind of tacked-on. In all honesty, an extra mode where you could engage in a series of duels would've been a far more interesting addition.

The components that make up the visuals in Red Dead Revolver are fairly modest. The environments are generally pretty small; the characters are chunky; and some of the animations are kind of awkward. Though it's not the most visually advanced game we've seen, Red Dead Revolver gets a lot of mileage out of heat-wash blur effects, dusty particle effects, and gritty film-grain filters, giving the game a purposefully worn-in look. The color palette is also very thoughtful, relying heavily on earth tones and deep hues of red and orange, though this doesn't mean that all the environments look identical. This is a case where personality supersedes technical merit, though there are moments where Red Dead Revolver is too absurd and self-indulgent for its own good. The most egregious of these transgressions comes in the form of a pack of midget clowns you square off with early on in the game. These Wild Wild West moments aside, Red Dead Revolver is the best-looking and most authentic Western game we've seen.

Between the Xbox and PlayStation 2 versions of Red Dead Revolver, the Xbox version is far and away more visually appealing. The frame rate is higher and more consistent, textures are cleaner, lines are less jaggy, and the various special effects employed by the game just look better. However, were the frame rate not such a factor, an argument could be made that the dirtier graphics of the PS2 version better complement the subject matter. The quality of the graphics and the speed of the load times are the key differentiations between the two versions of Red Dead Revolver, so if you have the option, go with the Xbox version.


It's far from perfect, but it's closer to perfection than the recent Dead Man's Hand.

If you've played GTAIII, Vice City, or Manhunt, you already know how much care Rockstar tends to put into sound design, especially when it comes to a soundtrack. Red Dead Revolver features a soundtrack filled with music that would fit snugly in a spaghetti Western. In fact, many of the tunes heard in the game were composed by Ennio Morricone, who provided the scores for all of Sergio Leone's classic Westerns, including the unforgettable theme from The Good, the Bad, and the Ugly. There are moments where the game will diverge from this galloping sound for some plinky piano music that would fit nicely in an old-timey saloon. Luckily, this music fits nicely here too. With the soundtrack generally taking care of the game's ambient sound, the in-game effects that really seem to stand out are the gunshot and ricochet sound effects, which don't sound real but do sound movie real. The voice acting is the weakest link in Red Dead Revolver's sound design, simply because the tone of the voice actors is inconsistent. Though it's not particularly terrible, the voice of Red stands out because it just isn't strong enough. He sounds a little too Solid Snake and not enough Man With No Name.

Its heart is in the right place, but Red Dead Revolver tries to go in too many directions at once. There are too many different playable characters and too many unique gameplay elements that just don't gel. And though the story is well told, there's just not enough focus on Red. If you can forgive Red Dead Revolver for its hubris, you'll find a game with some great style and enough fun moments to justify the rough edges. It may not have what it takes to bring about a full-fledged Western revival in the world of video games, but it's an honest try.

Quelle: gamespot
 
Ich verweise mal hier drauf, ka wer das kennt. Metacritics nehmen den
Durchschnitt der ganzen Magazine (deren Reviews auch noch mal aufgelistet werden). So ist das Ganze, wenn man sich ein Game kaufen will, immer interessant für einen kleinen Besuch...

Red Dead Revolver hat im Schnitt 69 % bekommen.

Die genauen Reviews findet ihr hier....

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps2/reddeadrevolver/
 
Lasst euch doch von den Bewertungen nicht verrückt machen Leute. Eigentlich solltet ihr doch wissen, dass ein Spiel auch mit "schlechter" Bewertung Spass machen kann. Zumal eine 7.3 von Gamespot keine wirklich schlechte Bewertung ist.
 
Bloodflower schrieb:
Lasst euch doch von den Bewertungen nicht verrückt machen Leute. Eigentlich solltet ihr doch wissen, dass ein Spiel auch mit "schlechter" Bewertung Spass machen kann. Zumal eine 7.3 von Gamespot keine wirklich schlechte Bewertung ist.

Bestreitet ja auch keiner, nur sind mir 70% - Games den Vollpreis nicht wert. Da hab ich nach nem halben jahr für 25-30? auch noch meinen Spaß mit.
 
also sorry blood, es gibt genügend miese titel die oft eine 70er wertung erreichen.
ich meine, sicher, schlecht ist das nicht wirklich, aber ich hatte eben verdammt hohe erwartungen (wenn man es mit dem resultat vergleicht). anspielen werd ichs auf jeden fall, aber cubestar hat schon recht, NEU werd ich den titel auf keinen fall kaufen...
 
In einem bekannten US X-Box Forum sind die Leute die das Spiel haben allesamt hin und weg davon. Anscheinend sind die Wertungen unberechtigt. Auf dem Papier mag RDR ha nicht so ein Kracher sein wie die anderen Rockstar Spiele, aber der Spielspass machts, und den finden die Käufer bisher sehr gut.

Ich werde mir das Spiel vielleicht zulegen wenn ich auch noch die Meinung einiger Deutscher gehört habe.
 
Frenck schrieb:
In einem bekannten US X-Box Forum sind die Leute die das Spiel haben allesamt hin und weg davon. Anscheinend sind die Wertungen unberechtigt. Auf dem Papier mag RDR ha nicht so ein Kracher sein wie die anderen Rockstar Spiele, aber der Spielspass machts, und den finden die Käufer bisher sehr gut.

Ich werde mir das Spiel vielleicht zulegen wenn ich auch noch die Meinung einiger Deutscher gehört habe.

Kannst du mir den Link zu den Foren geben?
 
Frenck schrieb:
Solange dich das PS2 gebashe nicht stört ;)

Das die PS2 Version schlechter als die X-Box Version ist weis ich auch.
Obwohl das Spiel ja zuerst PS2 only werden sollte. :hmpf:
Haben sie die PS2 Version verhunzt. :rolleyes:
Aber nach wie vor ist meine bestellung nicht storniert und ich warte auf mein PS2 Exemplar.
 
Es gab eigentlich bisher niemanden der das Spiel so schlecht fand wie die Reviewer von den Gamingsites, ich denke das es ein klasse Fun Shooter wird, und das beste Western Spiel auf Konsolen ist es ja eh schon.

Über die PS2 Version kann ich nichts sagen aber die X-Box Version hat laut Berichten eine etwas seltsame Steuerung.
 
Frenck schrieb:
Es gab eigentlich bisher niemanden der das Spiel so schlecht fand wie die Reviewer von den Gamingsites, ich denke das es ein klasse Fun Shooter wird, und das beste Western Spiel auf Konsolen ist es ja eh schon.

Über die PS2 Version kann ich nichts sagen aber die X-Box Version hat laut Berichten eine etwas seltsame Steuerung.

Auf ign sagen sie auch alle das sie das Game besser als die Reviewer finden. :rolleyes:
Werde mir das Spiel natürlich holen. Auch wenn die PS2 Version deutlich schlechter ist. :oops:
 
Gamefaqs User schrieb:
Red Dead Revolver is what gaming is all about.

I actually feel sorry for reviewers that have no interest in the old Sergio Leone films, turn the volume down low on their small little 13 inch review monitor, immediately turn on all the cheats, and then blow through the game as fast as possible in order to get their review up. These pale-faced losers probably spend 12 hours a day either watching the cartoon network or playing their Gamecubes. I can hear their high-pitched whines now: "What?! Red Dead Revolver is not exactly the way I want it to be? This is not what I expected at all!".

But for those of us that actually share the unique fondness to the atmosphere of the Sergio Leone films, this is a dream come true. I just recently played the bar room brawl and was laughing gleefully at the chaos. Cowboys grabbing the closest whore and throwing them over their shoulder and then running upstairs for a quick rapin' during all the chaos! Hilarious! That was just good old fashion video gaming fun.

Every level is fresh and unique. It keeps you playing.. always eager to clear the level just to see what else is in store. This game is brilliant for what it is. It's got my vote for game of the year so far.

Gamefaqs User schrieb:
Ok, I've beaten the game twice, bought everything in the store, gotten all of the excellent bonuses, beaten all of the bounty hunter levels, found a few secret stores, and I've only got 95% of the unlockables... hmm... Gonna check out hard mode. Anyway, does anyone know what the deal is with being able to log onto Xbox Live? Is there anything you can do with it other than checking your friends list? Thanks.
Oh, and if anyone needs help I'm going to open up a help topic where I'll answer questions (and give strategies) on tough missions or secrets.

Das hört sich min. nach 85% an, also das soll mal einer verstehen :rolleyes:
 
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