XOne/PC Recore

Klingt nach einem Plan! Wollte es eh mal nachholen wenn fertig aka Definitive....
 
Spiele das Spiel seit einigen Wochen und mag es eigentlich. Habe gerade Eden Tower angefangen und bin damit ja irgendwie schon am Ende. Weiß ehrlich gesagt nicht, ob ich noch auf den Patch warte und es die Tage einfach zu Ende spiele.

Ich muss ehrlich sagen, das Spiel hatte gigantisches Potential, aber irgendwann fühlt es sich einfach so an als wäre das Budget plötzlich leer gewesen.
 
Die Verbesserungen in der Definitive Version:

We wanted to share a brief list of some of the changes, updates, and new gameplay experiences the ReCore Definitive Edition will offer. Keep in mind this isn’t a list of all the improvements the team has created, but more of an overview. If you have specific questions, you can always reach out to us on Twitter, Facebook, and Instagram @ReCoreGame. We’ll do our best to answer your questions.

Ok, now let’s take a look at what’s in the ReCore Definitive Edition!

- Enhanced visuals (increased resolution and HDR)
- A brand-new adventure, “Eye of Obsidian”
- T8-NK Corebot (“Tank”)
- New Environments
- New Dungeons
- 3 new weapon modes for Joule
- New gear for all Corebots
- More enemy types
- Gameplay and performance enhancements (yes, this includes load times!) ?

Quelle: ReCoreGame.com
 
Mit der wichtigste Punkt für mich:

Gameplay and performance enhancements yes, this includes load times!)

:D.

Finde es von MS super, dass wir wie bei Ori die Definitive Edition quasi umsonst bekommen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Mit der wichtigste Punkt für mich:

Gameplay and performance enhancements yes, this includes load times!)

:D.

Finde es von MS super, dass wir wie bei Ori die Definitive Edition quasi umsonst bekommen.

ist das wirklich der wichtigste punkt für dich, obwohl im ersten release das wohl größte problem war, dass das spiel einfach nicht wirklich zuende entwickelt wurde und da einfach content fehlte?
 
ist das wirklich der wichtigste punkt für dich, obwohl im ersten release das wohl größte problem war, dass das spiel einfach nicht wirklich zuende entwickelt wurde und da einfach content fehlte?

Ja, war in der Tat mein größter Kritikpunkt, da ich mit dem Spiel auch so schon sehr viel Spaß hatte, obwohl Inhalt fehlte :).

Nun mit der Definitive Edition werde ich sicherlich noch einige Stunden mit dem Spiel verbringen, da mir das Gameplay wirklich sehr gefiel.

Bei der One S sollte schon eigentlich kürzere Ladezeiten geben^^

Habe noch die "alte" Xbox One - ab November dann die X, auf der ich dann auch die Recore Definitive Edition spielen werde :).
 
Ein Blick auf die optischen Unterschiede zwischen Original Version und Definitive Edition auf Xbox One X - Die Ladezeiten waren wohl das größte Problem und Kritikpunkt – Mal schauen wie diese jetzt in der DE auf der X und der S sind.

[video=youtube;ZPe42bNAXZE]https://www.youtube.com/watch?v=ZPe42bNAXZE[/video]
 
Zuletzt bearbeitet:
Hatte das fertige Spiel eigentlich Tearingprobleme?. Habe es letztes Jahr kurz vor Release mal an einer Demostation angespielt. Und Tearing war in diesem von mir gespielten Build doch noch erkennbar. Nicht störend, aber erkennbar
 
Jetzt wurde genaue Infos zum Update preisgegeben:

Hello Far Eden Explorers!

After Sunday’s announcement about the Definitive Edition, sharing our blog post about some of the big changes to expect, and then reading all of your questions on our social channels, we decided to go ahead and dive a little bit deeper on the updates & new experiences you can expect to see in ReCore Definitive Edition.

Read below then make sure to follow us @ReCoreGame on Twitter, Facebook, and Instagram. We’ll see you on Aug 29th in Far Eden!



UPCOMING UPDATES & NEW ADVENTURES IN RECORE: DEFINITIVE EDITION



New Adventure

“Eye of Obsidian” is a brand new chapter in the ReCore story. Join the plucky Corebot, Violet, and journey into the permanent midnight of the “Starving Sea”, a previously unexplored region of Far Eden where ancient enemies plot their revenge on the last remnants of humankind!



New Companion

T8-NK Corebot (“Tank”)



New Areas to Explore

2 New Overworlds
10 New Dungeons
Dynamic sandstorms in Far Eden’s Shifting Sands regions. Brave the storms to defeat more dangerous enemies and earn more valuable loot.



New Weapon Modes

3 new weapon modes for Joule’s Energy Rifle (switch to these instead of the charge shot)



Load Times

When dying, reload times for combat encounters went from 30-60 seconds to < 5 seconds
Restarting traversals and arenas are now instantaneous (was a load before)
Optimized Level/Area Load Times



Prismatic Cores

Added P-Cores for additional game play rewards and made them show up on the map from greater distances
P-Core requirements fixed to a single value for the entire E-Tower. (Once you’re in the E-Tower, you no longer need additional cores.)



The Map

The Map displays everything that needs to be collected (audio logs, chests, prismatic cores)
The Map shows all visual parts of dungeon maps
Objective Markers improved
Map improvements (greater visual detail, better iconography, improved zoom functionality, more game elements show up like power cells, audio logs, etc)





Fast Travel

Fast Travel points now allow the player to complete Stash Transfers, Swap Cores and set their Companion Party Configuration without having to go back to the Sandcrawler
The player can now warp anywhere there is a Fast Travel node via the Map
Intra-Level (e.g. within The Cradle) fast travel warping is now instantaneous
Added a few new Fast Travel nodes (Granite Steps, Lonely Basin, The Cradle)



Gear

All new AoK gear for all Corebots
Armor stats now make each Set vastly different from one another & the Perks have been refined and polished
Blueprint Inventory now sorts by Armor Type, Color and LVL requirement



Combat

Improved the Combo Meter to encourage much higher combo amounts, with the ability to chain combos for a longer period of time.
At high combos (more than x10), the player now keeps some of the combo meter after using an extract!
Global weapon tuning, enemy health and damage balancing, and late game encounter improvements



General

Enhanced visuals (increased resolution and HDR support)
20 New Achievements and 500 gamerscore.
Increased level cap from 30 to 40
4 new bosses and Tank challenges
Various UX and Feedback fixes (Core Pulling HUD, Combo Counter feedback & wordsmithing, menu navigation)
Audio for pickups, combat feedback, rewards improved
Dialogue from Corebots and Violet is no longer in the Corebot language and is now readable

Quelle: ReCore Homepage
 
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