PS4/PS5 PlayStation VR/VR2


Die Move Controller seien perfekt für das ganze man merkt gar nicht das die da sind, Brille an sich soll technisch mäßig fast austauschbar sein mit dem anderen 2 keine großen Unterschiede, First Party (Studio London) scheint die Software genailt zu haben, meint die haben VR richtig verstanden und wissen worauf es ankommt
 
Ich bin immernoch skeptisch was Move angeht. So ein Spiel, wie Simon es gezockt hat (war glaube ich The Heist), wird nur auf schienen funktionieren, wenn der Move controller keinen Stick hat. Occulus macht es in der Hinsicht richtig.
 
Ich bin immernoch skeptisch was Move angeht. So ein Spiel, wie Simon es gezockt hat (war glaube ich The Heist), wird nur auf schienen funktionieren, wenn der Move controller keinen Stick hat. Occulus macht es in der Hinsicht richtig.

Das ist auch meine größte Befürchtung. Der Rest sieht alles top aus.
Alternativ muss man dann halt doch auf den DualShock zurückgreifen.

Aber wer weis, vllt wird das ja über Lagesensoren oder was weis ich abgedeckt.
Denk mal schon dass die sich was dabei gedacht haben.
 
glaub schon das noch ein eigener morpheus move controller kommen wird.

ich hab zum glück keinen und brauch dann nicht meckern wegen nochmal kaufen usw ;)
 
Die Move Controller seien perfekt für das ganze man merkt gar nicht das die da sind, Brille an sich soll technisch mäßig fast austauschbar sein mit dem anderen 2 keine großen Unterschiede, First Party (Studio London) scheint die Software genailt zu haben, meint die haben VR richtig verstanden und wissen worauf es ankommt

Ok danke :)

Ich denke auchndas wenn das final reveal mit preis und release date kommt, das sie auch noch eien extra controller presentieren.
 
Yoshida hat in einem Interview dementiert dass eine neuer move controller kommt. Kann natürlich auch nur pr sein.
 
Hier mal das Video:

[video=youtube;3K3NujlHiLE]https://www.youtube.com/watch?v=3K3NujlHiLE[/video]
 
MM deutet an, dass Dreams Morpheus unterstützen wird. Das könnte was werden.

War mir eigentlich vor der E3 sicher, dass sie das MM-Game gleich mit Morpheus-Support zeigen würden.
Wenn ein Game von Sony für die Morpheus + Move Kombo geeignet ist, dann das von MM. Ganz klar.
 
xcybqybqke.gif


https://www.youtube.com/watch?v=tMI2Swxc1EM
 
SCE LONDON STUDIO VR JOB LISTING

London Studio a member of PlayStation World Wide Studios, and the team behind recent virtual reality (VR) demonstration videogames, The London Heist, The Deep and VR Luge at last weeks Electronic Entertainment Expo (E3) are looking at expanding the team in Soho, London by advertising for a senior technical designer.

The role within one of the leading VR studios for Project Morpheus head-mounted display (HMD), will be to help design and implement videogames for the HMD although the listing doesn’t specify if the applicant will be working on one of the current titles in development or a brand new project.

All London Studios current line-up of demos for Project Morpheus have received great feedback from the press. The Deep from what’s been shown is a first-person experience that sees players diving to the depths of the ocean before coming under attack from a shark, VRFocus has previously reported that the demo is now going to be a fully fledged title. The London Heist has two demos, one titled The London Heist: Getaway and the other The London Heist: Interrogation. VR Luge which VRFocus has previewed, offers full control of your movement without any controller interface. Making sole use of the head-tracking available within the Project Morpheus headset, the player tilts their head left and right in order to guide the board upon which they lie in their chosen direction.

VRfocus will be follow any further updates and announcements from London Studios in the upcoming months ahead.


SHUHEI YOSHIDA TALKS ABOUT PROJECT MORPHEUS

Virtual Reality (VR) at this years Electronic Entertainment Expo (E3) didn’t disappoint, lots of reveals, lots of demonstrations and more. But before E3 started, the press conferences are the big boys time to shine and show off what will be at the show. Sony Computer Entertainment (SCE) had a good press conference albeit for the Project Morpheus head-mounted display (HMD) which was mentioned for just over 2 minutes during the 90 minute time period.

Luckily Shuhei Yoshida, SCE Head of World Wide Studios explained all in an interview to Greg Miller and Colin Moriarty of Gamespot’s, Kinda Funny. Revealing that VR needs to be experienced rather than viewed on a video wall, SCE decided to show the videogames available for demonstration on the show floor, and let the visitors experiencing Project Morpheus talk about the HMD and only when people have tried VR will the y know what the fuss is about.

The full interview is available below to watch, skip to 22 minutes in to hear Shuhei Yoshida talk about all things Project Morpheus, and he reiterates that the HMD is “on schedule” for the first half of 2016.


[video=youtube;Q2oEbmyujIE]https://www.youtube.com/watch?list=PLpg6WLs8kxGNEbQXUKTQCvdlWQ-PxyUJG&t=1555&v=Q2oEbmyujIE[/video]
 
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