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PS5 PlayStation 5

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das habe ich vor augen wenn ich in den thread hier schaue :vv:
 
Hat Sony eigentlich was dazu gesagt, ob einige PS4-Titel ein kostenloses Update bekommen für die PS5? Das wird nämlich meine Entscheidung beeinflussen, ob ich The Last of Us Part II Retail kaufe (und wieder verscherble) oder es mir aus dem PSN sauge.

Muss ja, sonst hätte Sony beim reveal nicht die 3 Stufen für BC vorgestellt.
Einmal mit PS4 takt (fals es keinen pro pach gibt) einmal mit Pro takt und zum schluss den Native Mode, der dann bei PS4 games 10TF zur verfügung stellt.
Also wie gesagt, der native mode wäre unnötig wenn es keine upgrade patches gäbe ;) Und Cerny meinte ja man testet gerade die Top 100 Games mit höherem takt und es werden wohl alle ohne probleme laufen im Native Mode.
 

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At the heart of that power are the new processing chips: a new central processing unit and a graphics processing unit from AMD. The former is based on AMD's Ryzen line, while the latter is part of Radeon's Navi GPU line.

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It's much, much faster than a traditional hard disc drive. In a demonstration of the new drive, 2018's Marvel's Spider-Man was loaded up on an early development kit for the next PlayStation - it demonstrated a reduction in load times from 15 seconds to less than a single second.

That indeed could be a game-changer. Just imagine all the time you've wasted waiting for games to load - now, imagine that being erased permanently.

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That's fine. Though the PlayStation 5 will apparently be capable of producing 8K visuals, we don't expect that any games will take advantage of that for some time. After all, there are barely any 8K sets available for sale, let alone a large audience of people waiting for 8K content.

This capability seems more like a measure of future-proofing against what will come next rather than a new standard for visual fidelity.

The PS5 also supports ray tracing technology, which is a fancy term for more detailed and accurate lighting effects. This was previously only available on high end gaming PCs that had very expensive dedicated graphics cards.

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Backwards compatibility is a hugely important feature of any game console, and it’s one that the PlayStation 4 completely whiffed. Sony is correcting that with the PlayStation 5 - your PS4 games will run on the PS5.

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There will almost certainly be a new, higher-fidelity version of Sony’s virtual reality headset, PlayStation VR, for the PlayStation 5. When asked about a new headset, Cerny told Wired, “VR is very important to us,” but wouldn’t elaborate. He did confirm, however, that the existing PlayStation VR headset for PS4 will work on the PlayStation 5.

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The new controller uses haptic feedback instead of traditional “rumble,” allowing developers to program more sensitive responses.

This is meant for players to feel different vibrations in their controller when they fire a gun or hold the wheel of a car. The PlayStation 5 controller also has adaptive triggers that can be programmed to have a different level of tension depending on the action, the post said.

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"To the PlayStation community, I truly want to thank you for sharing this exciting journey with us as we head toward PS5’s launch in Holiday 2020,” Sony Interactive Entertainment head Jim Ryan said.

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Es gibt eigentlich nur einen Slogan, der die PlayStation am besten beschreibt:

"PlayStation - The sense of greatness" :banderas:

#dualsense

Das gefällt mir bisher am besten. :ocoffee:
 
Wenn Sony das klug anstellt, patchen sie alle PS4 Games, übernehmen diese komplett auf die PS5 und dann haben sie auch gleich die vollständige Gamerbase der PS4 Zocker mit an Bord für die Next Gen.
 
GAME ENGINE DEVELOPER Reacts to ROAD TO PS5 (Part 1)

sehr gut gemacht auch für leute mit weniger ahnung von hardware :)

cerny hat imo aber zu beginn etwas zu sehr über die schnellen ladezeiten der ssd gesprochen und erst später über die neuen möglichkeiten für die devs.
wär umgekehrt vielleicht besser gewesen...
 
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Ich find die UE techdemo hätte man in der gdc techreveal zeigen sollen.

sehr gut gemacht auch für leute mit weniger ahnung von hardware :)

cerny hat imo aber zu beginn etwas zu sehr über die schnellen ladezeiten der ssd gesprochen und erst später über die neuen möglichkeiten für die devs.
wär umgekehrt vielleicht besser gewesen...
Naja. Die devs haben bestimmt gewusst worauf es hinauslaufen wird. Für die cw experten wäre es umgekehrt bestimmt sinnvoller :coolface:
 
Er hat nicht groß über schnelle ladezeiten gesprochen, sondern wie lange es brauch Daten in den GPU ram zu laden ;)

jo schon aber ab min 21 (in dem engine dev video) beginnt cerny genauer über die ps5 ssd zu sprechen und da ist mir etwas zu viel no loading screen after death or fast travel. aber er sagt dann auch gleich das dies nicht der hauptgrund für die ssd entscheidung war.

gibt halt immer die "experten" die sich nur auf das erstgesagte fixieren und davon hat man hier oder bei era genug gesehen....

keine tips während der ladescreens werd ich aber auch vermissen xD
 
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