PlatformWAR Nintendo vs. Sony vs. Microsoft

Hinweis
Bitte verzichtet auf die übermäßige Nutzung sämtlicher Verunglimpfungen von Namen aller Art, sowie Begriffen wie "REKT" im WAR.
Die Preise sind dann nicht im gleichen Sinne künstlich hoch. Nintendo Spiele sind allgemein Wertstabiler.
Kannst es auch mit Xbox vergleichen. Man bekommt da günstigere Spiele Keys. Microsoft lässt das zu, Sony nicht.
Kann man nicht mit XBOX vergleichen, da man dort auch Spiele Keys aus anderen Ländern nutzen kann, die dort immer günstiger sind. PSN hat dagegen bei digitalen Inhalten einen Region Lock. Man müsste sich dann extra einen Fake Account für das entsprechende Ausland machen.

Die Spieler gehen ja davon aus, dass sie die Spiele dann auf einmal 47% günstiger bekommen.
 
Kann man nicht mit XBOX vergleichen, da man dort auch Spiele Keys aus anderen Ländern nutzen kann, die dort immer günstiger sind. PSN hat dagegen bei digitalen Inhalten einen Region Lock. Man müsste sich dann extra einen Fake Account für das entsprechende Ausland machen.
Wir ziehen einfach mal ein Fazit:
Playstation ist wieder mal am Kundenunfreundlichsten.
 
Das Game geht ordentlich ab, wie man aber den Reviews der User entnehmen kann, schlechteste Version offensichtlich wieder mal die PC Version. Bitter...

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  • Shader pre-compilation takes 9 minutes on a 9800X3D and more than 30 minutes on a Ryzen 3600
  • Awful textures even on High textures
  • Major frame time spikes when turning the camera on a 4060-powered PC at High settings and 1440p DLSS Balanced
  • The same awful textures are present using a 12GB RTX 4070 GPU
  • Have to lower texture quality to Medium on 8GB GPUs to avoid stutters and frame time spikes, but they look even worse. Quickly panning the camera still causes frame time spikes, however
  • When moving the camera slowly, those frame time spikes don't happen
  • The frame time issue remains even with low textures
  • This problem is mitigated on an RTX 4070. Alex suspects it's a streaming issue where the GPU decompression load is too much for lower-end GPU and causes massive frame time spikes
  • Does not recommend the game for 8GB GPU owners and avoids caution even for upper mid-range GPUs like the 4070
  • The game seems broken on Intel GPUs. Arc 770 is in the 15-20fps range with missing textures and other visual bugs
  • You can brute-force those issues to a degree on a high-end system
  • Right now, he cannot do optimized settings because it results in the game looking visually unacceptable
  • Another L for PCs

PC Gaming xD
 
Wir ziehen einfach mal ein Fazit:
Playstation ist wieder mal am Kundenunfreundlichsten.

das ist nur das halbe fazit. die andere hälfte des fazits ist, wer digital only unterwegs ist, ist ein verarschter kunde und sollte den mist nicht noch unterstützen.

Irrelevant da optional und die meisten wissen das überhaupt nicht.
Natürlich ist Xbox am besten zu vergleichen

aus meiner sicht auch richtig. natürlich muss sony sich hier mit xbox oder auch nintendo vergleichen. aber eine frage: erlauben es die terms and conditions von MS wirklich einfach das land zu ändern? ist das tatsächlich erlaubt?
 
das ist nur das halbe fazit. die andere hälfte des fazits ist, wer digital only unterwegs ist, ist ein verarschter kunde und sollte den mist nicht noch unterstützen.
Du findest für dich digitale Spiele grundsätzlich als Nachteil. Das ist ok.
Aber dein Verallgemeinern ist übertrieben.
Ich habe seit der Xbox360 Gen bisher bei keiner meiner benutzen Plattformen je ein digitales Spiel verloren. Und ich habe auch digital sehr gute Angebote genutzt welche vom Preis völlig in Ordnung waren.
 

  • Shader pre-compilation takes 9 minutes on a 9800X3D and more than 30 minutes on a Ryzen 3600
  • Awful textures even on High textures
  • Major frame time spikes when turning the camera on a 4060-powered PC at High settings and 1440p DLSS Balanced
  • The same awful textures are present using a 12GB RTX 4070 GPU
  • Have to lower texture quality to Medium on 8GB GPUs to avoid stutters and frame time spikes, but they look even worse. Quickly panning the camera still causes frame time spikes, however
  • When moving the camera slowly, those frame time spikes don't happen
  • The frame time issue remains even with low textures
  • This problem is mitigated on an RTX 4070. Alex suspects it's a streaming issue where the GPU decompression load is too much for lower-end GPU and causes massive frame time spikes
  • Does not recommend the game for 8GB GPU owners and avoids caution even for upper mid-range GPUs like the 4070
  • The game seems broken on Intel GPUs. Arc 770 is in the 15-20fps range with missing textures and other visual bugs
  • You can brute-force those issues to a degree on a high-end system
  • Right now, he cannot do optimized settings because it results in the game looking visually unacceptable
  • Another L for PCs

PC Gaming xD
Nah dran an 4 k und sooooo :aargh:
 
Das kann ich nicht beantworten nur vermuten und hier würde ich sagen dass es nur geduldet wird.
Es ist zudem ohne VPN nicht mehr überall möglich

hier muss man ja also eher damit rechnen, dass das gestrichen wird. wäre jetzt meine hypothese. daher würde ich das als argument eher auf wackeligen beinen sehen. hingegen sind frei zugängliche keys bei anderen anbietern ein gutes argument. sollte sony nachziehen, um zumindest etwas wettbewerb zuzulassen im digitalen umfeld
 

  • Shader pre-compilation takes 9 minutes on a 9800X3D and more than 30 minutes on a Ryzen 3600
  • Awful textures even on High textures
  • Major frame time spikes when turning the camera on a 4060-powered PC at High settings and 1440p DLSS Balanced
  • The same awful textures are present using a 12GB RTX 4070 GPU
  • Have to lower texture quality to Medium on 8GB GPUs to avoid stutters and frame time spikes, but they look even worse. Quickly panning the camera still causes frame time spikes, however
  • When moving the camera slowly, those frame time spikes don't happen
  • The frame time issue remains even with low textures
  • This problem is mitigated on an RTX 4070. Alex suspects it's a streaming issue where the GPU decompression load is too much for lower-end GPU and causes massive frame time spikes
  • Does not recommend the game for 8GB GPU owners and avoids caution even for upper mid-range GPUs like the 4070
  • The game seems broken on Intel GPUs. Arc 770 is in the 15-20fps range with missing textures and other visual bugs
  • You can brute-force those issues to a degree on a high-end system
  • Right now, he cannot do optimized settings because it results in the game looking visually unacceptable
  • Another L for PCs

PC Gaming xD
Dafür verbrennt man doch gerne sein Geld :banderas:
 

  • Shader pre-compilation takes 9 minutes on a 9800X3D and more than 30 minutes on a Ryzen 3600
  • Awful textures even on High textures
  • Major frame time spikes when turning the camera on a 4060-powered PC at High settings and 1440p DLSS Balanced
  • The same awful textures are present using a 12GB RTX 4070 GPU
  • Have to lower texture quality to Medium on 8GB GPUs to avoid stutters and frame time spikes, but they look even worse. Quickly panning the camera still causes frame time spikes, however
  • When moving the camera slowly, those frame time spikes don't happen
  • The frame time issue remains even with low textures
  • This problem is mitigated on an RTX 4070. Alex suspects it's a streaming issue where the GPU decompression load is too much for lower-end GPU and causes massive frame time spikes
  • Does not recommend the game for 8GB GPU owners and avoids caution even for upper mid-range GPUs like the 4070
  • The game seems broken on Intel GPUs. Arc 770 is in the 15-20fps range with missing textures and other visual bugs
  • You can brute-force those issues to a degree on a high-end system
  • Right now, he cannot do optimized settings because it results in the game looking visually unacceptable
  • Another L for PCs

PC Gaming xD
Die Frametime Katastrophen sind auch so ein PC-Exclusive.
 
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