Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
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1UP: So are you saying you'll unlock things to make it worth playing multiple times, or are you saying the game will be so good you won't be able to help yourself and play over and over again?
TI: One method to motivate people to continue to play will be the leaderboards; [playing] to try and get a higher score and ranking. Another thing is that we think we have something that's really fun to play. We want to take the way the game feels and take it to a narcotic level. You know how DOA is fun to play even if you lose? Because it's just fun to control the characters -- we want to take Dragon Sword to that level, so you feel like you just don't want to put it down.
1UP: So with the leaderboards you'll actually be able to upload your scores via your DS?
TI: Yes, not with the version you just played, but with the final product yes.
1UP: What sort of criteria, besides the Karma meter, does the game keep track of that will affect your online ranking?
TI: I'm certainly thinking about a lot of ways to make that interesting, to customize the rankings to fit the playstyle. We're in the process of studying and understanding what we can do with the Wi-Fi network, so I can't talk specifics right now. I remember what you said in the past about the "number of button-presses" ranking. [Laughs] Ranking based on how many times you tap the screen. I hope to make it an enjoyable leaderboard.
Itagaki schrieb:There was a guy here at Tecmo who came to me and said he wanted to make a mobile phone version of Ninja Gaiden, and I said, "Look, man, there's no way one of my games is going to be able to run on a mobile phone."
1UP: So do you think Ninja Gaiden: Dragon Sword is the best example of what's possible in an action game on a handheld?
TI: Yeah, that's what I think. There are five things that you need: making the best use of the DS functionality, making it the most interactive game you can, making it extremely fast, making it beautiful, and making it fun.
Also wenn der Wiederspielwert wirklich hoch ist, dann habe ich kein großes Problem damit. Aber wenn ich das Spiel nach dem ersten Durchspielen weglege und danach nie mehr Spiele, dann ist's was anderes.
Full Ack. NSMB haben wir uns doch auch alle geholt und das schafft man auch in der Zeit
Stimmt zwar, aber NSMB hat auch noch den Old-School-Mario-2D-J'n'R-Bonus
Ich versteh den Hype um den Spiel nicht...
Gameplay mäßig wirds wie bei meinen Hausaufgaben sein: Hässliches herumgekritzel!
Grafisch könnte die PSP auch um einiges mehr rausjucken... naja jedem das seine
If someone held a gun to my head and said, "Make Ninja Gaiden for PSP or else I'll kill you," I could probably do it.
Nen, wirklichen Hype gibt es net - aber die Anspielberichte sind mehr als positiv.
Und zum Thema PSP hat Itagaki ja selbst schon genug gesagt
für 4 stunden über 30 bezahlen.
nicht mit mir. zum glück gibt es alternativwege...
Auf dem DS ? Nein. Und weil der erste Durchspielgang 5 Stunden dauert - bedeutet es nicht das man nur 5 Stunden damit Fun haben kann. Wird sicher genug zum freispielen und härtere Schwierigkeitsgrade geben.
Ah, ok - glaub jetzt verstehe ich auch wie es gemeint ist ;-)