Wii Nights Journey of Dreams

Executer-Matze schrieb:
zwei neue Bilder:

[removed pic from quote] [removed pic from quote]

Ich würde lieber mal einen Trailer sehen. Da es zwar auf den Bilder einen schönen Stil hat, aber trotzdem es grafisch aussieht wie ein Durchschnitts GCN Spiel.

Ich versteh euch echt nicht....Wii hat kaum bessere Grafik als GC, das sollte doch nun jedem bewusst sein. Aber das Spiel wird genau die Verbesserungen beinhalten, nämlich mehr Effekte und schärfere Texturen. Mehr kann man einfach net erwarten oder ihr habt einfach das falsche System daheim stehen. Und jetzt bitte mehr auf den Spielspaß konzentrieren, das ist nämlich der Punkt, bei dem die Wii punkten kann. Schon vergessen ?!
 
B0wman schrieb:
Ich versteh euch echt nicht....Wii hat kaum bessere Grafik als GC, das sollte doch nun jedem bewusst sein. Aber das Spiel wird genau die Verbesserungen beinhalten, nämlich mehr Effekte und schärfere Texturen. Mehr kann man einfach net erwarten oder ihr habt einfach das falsche System daheim stehen. Und jetzt bitte mehr auf den Spielspaß konzentrieren, das ist nämlich der Punkt, bei dem die Wii punkten kann. Schon vergessen ?!

genail! schön dass das auch mal zu wort kommt!
aber ich glaube du hast recht! haben wirklich viele vergessen...

andererseits sollten die entwickler dass auch nicht als vorwand nehmen und sagen: ohh es geht um den spielspaß, sch..ß auf die grafik....
da sollten sich die entwickler mal ne scheibe von N abschneiden...
 
B0wman schrieb:
Ich versteh euch echt nicht....Wii hat kaum bessere Grafik als GC, das sollte doch nun jedem bewusst sein. Aber das Spiel wird genau die Verbesserungen beinhalten, nämlich mehr Effekte und schärfere Texturen. Mehr kann man einfach net erwarten oder ihr habt einfach das falsche System daheim stehen. Und jetzt bitte mehr auf den Spielspaß konzentrieren, das ist nämlich der Punkt, bei dem die Wii punkten kann. Schon vergessen ?!
Ich will jetzt keine Grafikdiskussion hier anfangen, da es die schon oft genug in anderen Threads gibt.

Doch der Wii ist der Nachfolger vom GCN und bietet auch eine stärkere Hardware als der GCN, doch schwächer als die der XBox. Und so kann ich von exclusiven Titel verlangen, das sie mehr als nur GCN Grafik bieten. Bei Super Mario Galaxy geht es ja zb auch.
 
Executer-Matze schrieb:
Ich will jetzt keine Grafikdiskussion hier anfangen, da es die schon oft genug in anderen Threads gibt.

Doch der Wii ist der Nachfolger vom GCN und bietet auch eine stärkere Hardware als der GCN, doch schwächer als die der XBox. Und so kann ich von exclusiven Titel verlangen, das sie mehr als nur GCN Grafik bieten. Bei Super Mario Galaxy geht es ja zb auch.

hmm du unterschätzt den Cube. So riesig war der Unterschied zwischen Cube und Xbox nämlich auch nicht. Leider kamen die Grafikburner a la Black nicht aufm Cube heraus, sonst hätte man es genauer gesehen. Aber RE4 liess z.B. einiges erahnen. Und wenn du Wii genauz in die Mitte setzt, dann sind die Unterschiede so maginal....wer kann die wirklich noch erkennen ?! Es wäre besser ohne den ständigen Frust und Depression an das Spiel heranzugehen und es so zu sehen, als das was es ist. Ein Spiel um Spaß zu machen und potentielle Langeweile zu vertreiben. Und wenn es das schafft, dann ist das 10000x mehr wert als der zigte Egoshooter mit der gleichen Technik, Story und Einöde. Alles ist Geschmackssache, aber ich weiss nicht ob sich zumindest in meiner Gesichtsmimik beim Betrachten von Gears of War oder Resistance irgendwas getan hat....
 
B0wman schrieb:
Es wäre besser ohne den ständigen Frust und Depression an das Spiel heranzugehen und es so zu sehen, als das was es ist. Ein Spiel um Spaß zu machen und potentielle Langeweile zu vertreiben. Und wenn es das schafft, dann ist das 10000x mehr wert als der zigte Egoshooter mit der gleichen Technik, Story und Einöde.

So isses. Niemand hat was gegen bessere Grafik, abe wenn die Grafik halt akzeptabel ist aber das Spiel dafür süchtig macht - dann taugt's doch, oder.

Ich meind er DS zB ist sicher einlaue Lüftchen Hardwaremässig gegen die PSP, aber man kann sooooo viel Spaß mit dem DS haben, einfach weil es viele Spiele gibt die überzeugen.

Die Wii macht dasselbe in Grün.
 
Irgendwie bezweifele ich, dass das erste Artwork gross was zu tun hat mit dem Spiel.

Das zweite Artwork dagegen schon eher und man sieht da, wie es scheint, die Locations.

P.S. zweites Artwork wird nicht angezeigt. da fehlt leicht etwas bei bildurl.
 
IGN Interview:

IGN: There's a rumor going around that the project began its life cycle for PS3/Xbox 360, but was later moved to Wii. Is this true and, if so, what prompted the decision?

Takashi: Ever since the disappearance of NiGHTS' over 11 years ago, this game has seemed to be shrouded in rumors and mystery. As a game studio, it is common for us to evaluate every platform before we start our development process for any game. Once we had collectively decided to create a NiGHTS sequel, our focus shifted to determining which system was be best suited for the game. Not only does the Wii offer an innovative new remote controller that challenges us to recreate the "fun" flight simulation of NiGHTS, but the platform's demographic appeal seemed a perfect fit for those who could appreciate the "heart-warming" story behind the game. Ultimately we want to create a sequel that our loyal fans will love as well as introduce a new generation of gamers to the world of NIGHTS.

IGN: How long has the title been in development and, specifically, which team is creating the game?

Takashi: Our initial creative process for NiGHTS: Journey of Dreams started back in late 2006. It is very typical for our team to start very early in flushing out new game concepts that we are interested in. SEGA Studio USA works collaboratively with all of its internal departments including programming and artists to decide what game we will eventually make. In this way, we can increase our creative efforts incorporating ideas from all sections of our team. We find that this is a very invaluable process that encourages participation amongst all our team members.

IGN: Give us some examples for how you'll use the Wii remote to control the NiGHTS in the game.

Producer Takashi Iizuka
Takashi: During development of the original NiGHTS, we worked very hard to utilize SEGA's innovative 3D controller to enhance the flight sensation of our game and with the Nintendo Wii controller, we are once again challenged to repeat the task. Our ultimate goal is to create an experience that blends the "fun" flying sensation of NiGHTS with the player's interactivity with the controller.

Initially, we envisioned using the Wii remote as sort of a "magic wand", where NiGHTS could be directed simply by movements of the controller. But with any new input device, we were finding some limitations using just the remote. That is why we are also designing the game to be played using the remote with the Nunchuk for a more "traditional" control configuration. Our goals are two-fold, one to create a brand-new gaming experience with the sequel as well giving the player a choice to play NiGHTS like before. Either way, we hope that they find the game as enjoyable as we do.

IGN: Will there be cooperative and online modes? Please explain how they work.

Takashi: Currently, we are investigating a number of features that will utilize the Wii network capability. But, at this time we have not decided on any specific functionality yet. Ultimately, we would like to have multiplayer functionality as well as a way to tap into the Nintendo network where players could share their game experience on a world-wide level.

IGN: What is the game doing from a technical standpoint (graphics) that you're most proud of?

Takashi: When we first began thinking about the sequel, one of our main technical challenges was how to harness the current technology which would allow us to create the most fantastical, vibrant and unusual dream worlds ever seen. We focused our developmental efforts on our new 3D rendering engine to graphically push the envelope of the Nintendo hardware as we are very excited about taking advantage of today's technology that allows developers to make realistic-looking environments and apply that to making the dream world of NiGHTS truly come alive.

Gamespot Preview:

If you were a fan of the original NiGHTS game released on the Sega Saturn back in 1996, you're dreams may soon come true in more ways than one. Sega's upcoming Wii exclusive, NiGHTS: Journey of Dreams will not only resurrect the acclaimed series after an 11-year hiatus, but it's also designed specifically around the concept of dreams. We sat in on a presentation from Sega to learn exactly how the theme of dreams will once again be applied to NiGHTS in Journey of Dreams.


In this particular boss stage, you'll have to bounce this jester-looking guy through a maze.

The presentation was light on actual details, and instead explained the concept behind this new game. The game goes so far as to draw parallels between the world of NiGHTS and the dream theory developed by influential Swiss psychiatrist, Carl Jung. There are seven dream worlds to fly through in Journey of Dreams, divided among the colorful and idyllic realm of Nightopia, and the dark and sinister realm of Nightmare.

The first world shown in the demo was a lush area where NiGHTS is pictured soaring over sparkling waterfalls, flying alongside schools of tropical fish, diving between huge bubbles, and darting through narrow tunnels of rock. The gameplay footage we saw was kept brief, but it showed NiGHTS traveling a set path, going through rings, and generally just flying about just as in the original NiGHTS game.

The darker side of the game takes place in the Nightmare realm, where you'll encounter the game's bosses. Little was revealed about this world, but we did get a glimpse and a brief description of one of the boss stages from the game. The idea is to have boss stages that play out differently than the usual combat-focused boss stages. The example given was a huge patchwork jester-looking boss that behaves like a giant rubber ball. It's your job to bounce the boss through a maze and get him to the top of a tower. Very little information was given beyond that, and we didn't get to see much of the battle in motion, but if nothing else it seems like the bosses in Journey of Dreams could be an interesting change of pace from the typical boss encounters in other games.


You can fly around using the Wii Remote, or the Nunchuk's analog stick.

Of course since it is a Wii game you'll control NiGHTS by moving the Wii Remote. The exact control scheme hasn't been revealed yet, but the game will include a hybrid control option for those who prefer to use analog control.

Based on what we've seen of the game, it looks like NiGHTS: Journey of Dreams is sticking closely to the original game by focusing on flight and fantasy. We'll bring you more information over the coming months, but for now you can take a look at the first images from the game on our gamespace. NiGHTS: Journey of dreams is scheduled to be released this Fall.
 
Executer-Matze schrieb:
Irgendwie bezweifele ich, dass das erste Artwork gross was zu tun hat mit dem Spiel.

Das zweite Artwork dagegen schon eher und man sieht da, wie es scheint, die Locations.

P.S. zweites Artwork wird nicht angezeigt. da fehlt leicht etwas bei bildurl.

in dem spiel gehts um kinder die schlafen und in eine traumwelt gelangen wo sie dann auf nights treffen, kennst den ersten teil wohl nicht.

deshalb seh ich da schon nen bezug zum schlafzimmer im ersten bild.
 
Executer-Matze schrieb:
Irgendwie bezweifele ich, dass das erste Artwork gross was zu tun hat mit dem Spiel.

Das zweite Artwork dagegen schon eher und man sieht da, wie es scheint, die Locations.

P.S. zweites Artwork wird nicht angezeigt. da fehlt leicht etwas bei bildurl.

Das wird sehrrwohl was mit dem game zu tun haben, Nights spielt in den träumen der menschen.
 
Ein Freund hatte den ersten Teil für irgendeine Sega Konsole und hat sehr davon geschwärmt. Hab es nur ein paar mal gesehen und kaum in erinnerung. Mal sehen wie es wird, das Design ist auf jeden Fall ganz hübsch.
 
Hey die neuen Scans sehen ja cool aus, weiß noch nciht so genau, was ich von dem Spiel halten soll. Möchte ich aber auch gerne mal ausprobieren und wird wohl auch gekauft.

Ist bestimmt lustig
 
Sieht auf den neusten Bilden ja schon besser aus. Ich erwarte noch immer etwas grosses.
 
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