Xbox360 Mass Effect

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Frenck
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Ich seh da irgendwo das angesprochene Zeitproblem nicht.

2007 - Teil 1
2009 - Teil 2
2011 - Teil 3 (und somit der letzte Bang bevor die neue Box kommt)
 
Pipboy schrieb:
Frenck schrieb:
Ich habe gerade über was cooles nachgedacht. Bioware hat ja gesagt das der Charakter aus dem ersten Teil in der ganzen Trilogie so bestehen bleibt. Wenn ihr auf der ersten Seite nachguckt dann seht ihr das die Story der Trilogie (nicht des ersten Teils) davon handelt das man eine Revolution abwenden muss die von einem legendären menschlichen Agenten angeführt wird der die Seiten gewechselt hat.

Was ist wenn das der Spielercharakter von ME1 ist?

Man erschafft diesen Charakter, züchtet ihn hoch und dann im zweiten und dritten Teil muss man mit einem neuen Charakter gegen ihn und seine Kameraden kämpfen. Das wäre mal was neues und es würde auch passen.

Der Protagonist in ME1 ist der erste menschliche Specter-Agent und falls er die Geth besiegt dürfte er zur Legende werden, vielleicht findet er ja irgendetwas schreckliches zwischen ME1 und ME2 heraus und entschließt sich zur Rebellion, man selbst muss ihn dann als neuer Specter-Agent verfolgen und festnehmen, dabei wird man dann in den Konflikt reingezogen und wechselt vielleicht selbst sogar die Seiten.
Du interssierst dich wieder für Mass Defect?
Ich dachte du hättest mit dem Spiel abgeschlossen um dich für gute Spiele zu interessieren. :P

Okay, dann hat sich das wohl erledigt. Viel Spaß noch mit eurem Thread.
 
Jetzt sei doch nicht gleich angefressen, waren doch deine Worte. ;)

Btw. hoffe ich jetzt das es nicht so kommt wie du es gesagt hast da ich es jetzt schon wissen würde, zumindestens könnte ich es erwarten.
 
Mass Effect Interview:
So how’s Mass Effect coming along? What’s the status of the game?

Ray Muzyka: It’s going really well. We haven’t announced a final release date for it yet, but the team’s entering the final push. We’ve got a great team, they’re working really hard. There are 120 or 130 people working on it right now, and they’re working really hard on it. They’re committed, they’re passionate, they’re hard working. It’s an honor to work with them, they’re doing some great stuff. I just saw a video today of some of the near final levels and some of the gameplay stuff that we had recorded, that you guys will probably see. Hopefully we’ll show some of that very soon to you guys. It’s looking absolutely stunning, it’s the best stuff we’ve ever done at BioWare. I can say that with complete confidence. I think that it’s potentially the best game we’ve ever done. It’s an amazing game. It’s got exploration of all of these uncharted worlds, it’s got beautiful, beautiful characters. I think the way we’re doing dialogue and story is really accessible, and yet the depth is there, too.

So, it’s got tremendous depth in terms of the way the progression systems work, and customization, it flows naturally from dialogue to story to exploration to combat, back and forth. And I think it’s very fluid, very accessible in real time. But it’s going really well, we’re in the final push.



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How is working with Microsoft? You’ve worked with them before, and you’ve done a lot of different projects with different groups.

Ray Muzyka: I have nothing but good thing to say about them. They really do care about the games developed for the system that they want to be showcases. They want them to be stand-out titles, and they’re doing everything they can to support us. They contribute resources on the dev side to help us get the max out of the hardware. The marketing and PR folks are working hard to maximize the outreach, and that’s going to ramp up really big in just a short period. The fans are going to start seeing more assets and cool stuff. I think they’re a great publisher. The good thing about being first-party is that you have the commitment from the hardware manufacturer themselves to maximize the return on the game.

You look at what they did for Gears of War last year, and they’re planning a sort of similar thing for Mass Effect this year, and it’s great to be part of that.


You mentioned the exploration elements of the game, and how you can go and find all of these uncharted worlds. What’s the breakdown going to be between the core storyline and just exploring the universe?

Ray Muzyka: Yeah, that’s a good question. I mean, it really depends on just how much you want to do on the uncharted worlds. I think it’s going to be about 40 hours or so for the main story, so it’s going to be a good-sized BioWare RPG just for the core part. Off the beaten path, there’s probably another 20 or 30 hours or so of stuff, or more, depending on how much you do and what order you do it in and all of that. It’s this non-linear exploration of uncharted worlds. You’re flying around this vast universe with hundreds of locations, where one’s a derelict spacecraft from which you get this distress call. Another might be an uncharted world with a full backstory, multi-hour storyline that you’ve got to explore and go on the surface and sub-surface and explore and find some new locations that send you off to a new location. You might be flying through space on your primary quest when you get this distress call or you hear some message. The planet’s on sensors, so do you want to explore this now or do you go back later? It’s all non-linear. The gameplay’s there for people who just want to have some fun for a couple hours and go off the beaten path. You know, upgrade the character, get in the rover, explore the world, get out of the rover, go find some quests or some combat, get some new items. Then you can go back to the main game and find a rich, compelling, deep storyline with amazing characters and incredible, beautiful graphics.

Are you still planning on Mass Effect being the first part of a series?

Ray Muzyka: That’s our goal. We’ve always thought of the storyline as part of a long-term franchise, and that’s actually more challenging for our writers, because they’ve got to think long-term. They’ve got to not only build the underlying foundation, kinda like an iceberg, where there’s so much of the base that you don’t see. But that gives the IP a weight, a gravity that makes it feel more real. And the same thing is true here. Downstream, you’ve actually got to plan out where the storyline is going. It has to be a really satisfying, climactic conclusion to the main game, but then there has to more beyond that for the second or third game. And also the episodic content between installments. Post-release content, we’re planning that as well.


How does this compare as a project to the previous games you’ve done?

Ray Muzyka: Out goal at BioWare is pretty simple. Our fans are really smart, and we always want to make something that’s better than anything we’ve done before. As a goal, that’s simple to state, but hard to achieve. We’re always trying to make each game better than the last, and we’re always trying to innovate. So Mass Effect is pushing what we’ve done in every sense, in every area. Exploration, for instance. We’ve never done exploration to this extent before.

Click to view full size screen.


There’s a huge universe to explore, an epic place with hundreds of locations to go to. The storyline itself is a refinement of everything we’ve done before. If you liked the storyline in Knights of the Old Republic, a lot of the same writers and designers that worked on that game are working on Mass Effect, and they’ve learned from that experience. There’s tons of stuff that they’re like, “What if we could do this?” Well, they’re doing it in Mass Effect, everything they could think of. Because our turnover is really low, all of the guys who worked on Baldur’s Gate and Neverwinter Nights and Jade Empire and Knights of the Old Republic, and their ideas cross-pollinate.

Every game that we release, we try to make the best possible and use the best people. Digital actors, and the way we’re conveying the story, and the dialogue system itself is different than anything we’ve done before. Digital actors really push the envelope, it’s seamless how they convey emotion and use facial expressions and gestures, well beyond anything we’ve ever done. The dialogue system, the way you choose the dialogue and go in a certain emotional direction. If you want to play it and choose angry responses, you can do it. If you want to play the nice guy, you can do that. Or if you want to mix it up, you can, or just skip past all of that if you want to get back to the storyline and the action.


We’ll continue our interview with Dr. Ray Muzyka on Monday morning, so check back to learn more about Mass Effect and some of BioWare’s upcoming titles!

http://interviews.teamxbox.com/xbox/1886/BioWare-Talks-Mass-Effect-Part-1/p2/
 
*hyped* :aargh: Das wird so ein Godgame! :lick:


Aber was ist eigentlich mit dem 2. fett gedruckten Teil gemeint? Was wollen sie denn wie bei Gears machen, etwa so 'ne riesige Werbekampagne mit zig Gameplayschnipsel alle paar Tage? :shocked:


PS:
The good thing about being first-party is that you have the commitment from the hardware manufacturer themselves to maximize the return on the game.
WTF hat Microsoft Bioware aufgekauft, sonst wären sie ja eigentlich "nur" 2nd Party. :eek4:
 
WoW, jetzt bin ich entgülig gehyped!!! :aargh: :aargh:

There are 120 or 130 people working on it right now, and they’re working really hard on it.

Das ist VIEL! An GoW haben ja offiziell nur 40 gearbeitet. Ich hoffe deshalb auf ein sehr umfangreiches und detailfreudiges Spiel!

You look at what they (MS) did for Gears of War last year, and they’re planning a sort of similar thing for Mass Effect this year, and it’s great to be part of that.

:)

40 hours or so for the main story, so it’s going to be a good-sized BioWare RPG just for the core part. Off the beaten path, there’s probably another 20 or 30 hours or so of stuff, or more, depending on how much you do and what order you do it in and all of that

FREU FREU FREU :love3:

We’ve never done exploration to this extent before. There’s a huge universe to explore, an epic place with hundreds of locations to go to.

Bioware sind einfach GÖTTER!! :o :)

Because our turnover is really low, all of the guys who worked on Baldur’s Gate and Neverwinter Nights and Jade Empire and Knights of the Old Republic, and their ideas cross-pollinate.

1.: niedriger turnover = großartige Firma für Angestellten = Bestleistung der Angestellte = geniales Game
2.: Da sind wirklich die Besten der Besten am Werk :)
 
Zitat:
The good thing about being first-party is that you have the commitment from the hardware manufacturer themselves to maximize the return on the game.

WTF hat Microsoft Bioware aufgekauft, sonst wären sie ja eigentlich "nur" 2nd Party.

Schön wäre es aufjedenfall. :) Ist sicher nur ein kleiner Fehler. Wie dem auch sei, bin jetzt auch wieder gehyped. Verdammtes Bioware, wieso tut ihr mir das an?
Besonders beim ersten Abschnitt des Interviews hatte ich fast Tränen in den Augen.
 
Kann man eigentlich selbst entscheiden wie man ausieht und den namen wählen wie in Kotor? :-?
 
Nemo schrieb:
Kann man eigentlich selbst entscheiden wie man ausieht und den namen wählen wie in Kotor? :-?
Auf jeden Fall! Du wirst sogar entscheiden können, ob du Männlein oder Weiblein spielen willst und afaik sogar aus mehreren Stimmen für jedes Geschlecht wählen können.

It's a Bioware. 8-)
 
geniale infos,da kommt was ganz großes auf uns zu

We’ve never done exploration to this extent before. There’s a huge universe to explore, an epic place with hundreds of locations to go to.

wow,ich liebe sowas,ich werd wochen damit verbringen :o
 
Neue Informationen zu Mass Efect:

# Man hat noch kein genaues Datum genannt, allerdings befindet sich das Spiel bereits in der letzten Entwickungsphase. Insgesamt arbeiten derzeit 120-130 Leute mit Hochdruck an der Fertigstellung des Titels.

# Ray Muzyka hat ein aktuelles Video eines fast fertigen Levels und dem Gameplay gesehen. Es soll absolut überwältigend aussehen. Es wäre das Beste Spiel das BioWare je gemacht hat.

# Die Charaktere, das Erforschen all dieser unbekannten Welten, das alles soll einem sehr in Erstaunen versetzen wenn man es erstmal gesehen hat. Auch die notwendige Spieltiefe soll vorhanden sein. Man wird dies am Fortschritt im Spielsystem merken und ebenfalls wie Dialoge in die Story, in das Erforschen und den Kampf übergehen. Alles soll in Echtzeit flüssig ineinander verschmelzen.

# Über das Arbeiten mit Microsoft kann er nur Gutes berichten. Sie würden alles für die Spiele tun, die sie auf der Konsole haben wollen und die als Aushängeschilder fungieren sollen. Der Support von Microsoft sei großartig um dies zu erreichen. Auch das PR und Marketingteam beginnt langsam in Fahrt zu kommen. In Kürze soll man dies durch ein paar coole Dinge und Assets bereits merken.

# Die Hauptquest wird etwa 40 Stunden lang sein. Die Nebenquests erfordern nochmals 20-30 Stunden an Spielzeit, je nachdem wieviel man erforscht und sich damit beschäftigt. Das Spiel ist nichtlinear und deswegen kann man das nicht genau sagen.

# Es wird hunderte von Orten im Universum geben die man besuchen kann. Einer davon ist ein verlassenes Raumschiff von dem ein Notruf ausgeht. Ein weiterer Ort ist ein noch unbekannter Planet, der mit einer ganz eigenen Story aufwartet und für die man einige Stunden Zeit benötigt um alle Orte an der Oberfläche und im Untergrund zu erforschen. Dort findet man weitere Hinweise, welche einem zu weiteren Orten führen usw.

# Es kann sein, dass man im Weltraum umherfliegt und Funksprüche hört oder den Notruf des besagten Raumschiffs empfängt.

# Das Spiel ist auch für Spieler gemacht die nur den Charakter upgraden, ein Fahrzeug besteigen, einen Planeten erkunden, dann aus dem Fahrzeug aussteigen und Aufgaben suchen wollen um ein paar neue Items zu finden. Danach können diese mit der Hauptquest weitermachen. Es ist alles nichtlinear.

# Die Storyschreiber und Designer, die auch teilweise an Knights of the old Republic gearbeitet haben, denken langfristig, denn man plant eine Serie von Spielen und zusätzlichen episodischen Inhalten. Ebenfalls werden Downloads angeboten werden.

# Man möchte mit jedem Spiel etwas Besseres machen als zuvor. Das sei das Ziel von BioWare. Es sei aber sehr schwer und meist leichter als gesagt. Mass Effect soll aber alle Bereiche der früheren Spiele übertreffen. Die Möglichkeit des freien Erforschens sei etwas ganz Neues und gehe einen Schritt weiter als man dies vorher ermöglicht habe.

Q: My360.ch
 
TheExorzist schrieb:
Ich seh da irgendwo das angesprochene Zeitproblem nicht.

2007 - Teil 1
2009 - Teil 2
2011 - Teil 3 (und somit der letzte Bang bevor die neue Box kommt)

hm,ich denke mal teil 3 wird erst für die nächste ms konsole erscheinen, 2011 ist bestimmt schon die nächste xbox draußen :suprised:
 
# Man hat noch kein genaues Datum genannt, allerdings befindet sich das Spiel bereits in der letzten Entwickungsphase. Insgesamt arbeiten derzeit 120-130 Leute mit Hochdruck an der Fertigstellung des Titels.

Jetzt rechne ich mit April :D

Hoffentlich wird Mass Effect auch ein voller Erfolg.
 
lloyd schrieb:
# Man hat noch kein genaues Datum genannt, allerdings befindet sich das Spiel bereits in der letzten Entwickungsphase. Insgesamt arbeiten derzeit 120-130 Leute mit Hochdruck an der Fertigstellung des Titels.

Jetzt rechne ich mit April :D

Hoffentlich wird Mass Effect auch ein voller Erfolg.

Die goldenen Hände von BioWare arbeiten daran, was glaubst du denn? ;) :D
 
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