Xbox360 Mass Effect

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Frenck
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Hanno schrieb:
wie schon im war-thread gesagt, ich bin ziemlich enttäuscht vom Kampfsystem und Bioware. Wirkt wie ein zugeständnis an das Shooter-Publikum...

naja, würd ein rundenbasiertes system langweilig finden.

Spingt nach einem spektakulären auftritt ein gegner ins bild und aufeinmal muss man den rundenweise erledigen, von 100 auf 0 sozusagen :hmpf: :sleep:
 
Ich liebe es mit jedem Video mehr. Dabei hab ich gedacht, dass meine Liebe dazu gar nicht größer werden kann. Bioware FTW!
 
Azash schrieb:
Es ist halt ein rundenbasierendes Kampfsystem in quasi Echtzeit - ist wirklich genial IMO :)
ich weiss, dass es in KOTOR etc. so ist, aber wird das denn jetzt auch in Mass Effect so sein?
oder wirds Shooter-like, also wirkliches Echtzeit-Geballer (ein Tastendruck = ein Schuss) :-?
 
nasagoal schrieb:
ich weiss, dass es in KOTOR etc. so ist, aber wird das denn jetzt auch in Mass Effect so sein?
oder wirds Shooter-like, also wirkliches Echtzeit-Geballer (ein Tastendruck = ein Schuss) :-?

Hier, von den Entwicklern :):

Jay Watamaniuk:
The combat we displayed at E3 was a very minor part of the complex system we are implementing. E3 is just not the place to try and show off anything complicated and layered as our system is. In general, you have a target reticule and magnetic targeting to help zero in on a target however your aim and a variety of other factors are determined by a set of skills. The better your skills the better you are and the more options you have. When you pull your trigger to fire you will fire anywhere in that target reticule so you may in fact miss a lot if you reticule is rather large because you do not have very good skill or that you continually fire which increases the size of the reticule. That is one small part of combat, kind of a foundation of how to fire in the game.

There will be a huge amount of military skills to go along with the Biotic powers that will become available in the game and so you aim will improve you ability to fire in different ways and offer different support of primary fire for your squad.

I can’t speak to the specifics in your question at the moment but since my brother (Preston Watamaniuk, Lead Designer) is leading the charge on what the actual game rules are behind the combat I ca assure you it is far more complicated then hit and miss. This is a roleplaying game so your stats have to matter or there is no point in having them and improving them.

And

Posted by Bob McCabe:
Just like Jay wrote, you have a targeting reticule and bullets stay within that ring. The ring grows in size, as fast and as large, based on your characters' talents, what opponents are doing, positioning, etc.

Also, as he said, you can improve your characters' ability to target - allowing you to sticky-target opponents outside of your reticule (to a degree based upon your ability). That lets the player manage targeting more or less on his own or allow the character to manage that - depending on the player's ability level. The more you level up in weapons, though, the more you can focus on the strategy of combat - and less on the mechanics of combat.

Some guns, like the sniper, have a zoom mode that works outside of this targeting system. And we also allow you to run-n-gun at a much reduced accuracy.

I know I'm really just re-stating what has been said, or pointing out what has been seen in past videos, but things can and will change all the way through the development cycle - especially for something as important to the fun of the game as combat.

By the time we're really close to ship, I'm sure we will release some videos showing off how it looks and feels.
 
Azash schrieb:
When you pull your trigger to fire you will fire anywhere in that target reticule so you may in fact miss a lot if you reticule is rather large because you do not have very good skill or that you continually fire which increases the size of the reticule.
das habe ich jetzt so verstanden, dass wenn man andauernd ballert, die Treffergenauigkeit sinkt... wenn man zwischen den Schüssen abwartet steigt sie... ähnlich wie bei Secret of Mana mit den Prozentwerten nachdem man zugeschlagen hat
 
nasagoal schrieb:
das habe ich jetzt so verstanden, dass wenn man andauernd ballert, die Treffergenauigkeit sinkt... wenn man zwischen den Schüssen abwartet steigt sie... ähnlich wie bei Secret of Mana mit den Prozentwerten nachdem man zugeschlagen hat

Und da selbst das wohl nur ein kleiner Ausschnitt des Kampfsystems in ME ist ... wird es einfach grandios 8-)
 
Bloodsight schrieb:
wie sollen das kampfstem denn ausehen? so ohne feuerbälle und schwerten? dort werden nun ma knarren benutzt.... und rundenbasierend mit waffen spielen wär ja wohl der größte schrott ever ^^

deine Meinung. Ich habe keine Lust Shooter-Like zu spielen - denn dadurch wird imo dem Rollenspielaspekt der Wind aus dem Segel genommen. Aber ich lass mich gerne Überraschen.
 
masssubtlety.gif


Diese Gesichtsanimationen :o
 
@Hazuki: Von wo hast du das Gif? Das muss doch aus irgend einem Video stammen. Wo ist das Video?
 
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