Xbox360 Lost Odyssey

Ich finde der Vorteil von Randomkämpfen ist, dass man wie in BD nicht immer versucht denen auszuweichen. Aber ehrlich muss ich sagen, dass Randomkämpfe nach einer Zeit anfangen zu nerven. Bei einer Spielzeit von 40 Stunden + kann das schon heiter werden.
Ich hoffe das Team von Sakaguchi hat da nicht übertrieben.

ich kann dich beruhigen :D
Sakaguchi sagte bereits, dass das Spieltempo höher ist als in FF Titeln.. er hat die Kämpfe Zahl heruntergeschraubt weil er nicht sinnlos Kämpfe auf Kämpfe folgen lassen wollte sondern lieber events auf events :D
gamplayzeit wird also nicht ohne Grund etwas weniger sein als früher.. ist nicht unbedingt was schlechtes denn in der Zeit die man zockt wird an gut unterhalten statt pausenlos den selben Gegner zu verkloppen
 
So, hab mich nun doch dazu durchgerungen die Asia-Version zu ordern!
Ich--> NERD! :ugly:
Mal schauen wie lang es dauert-hab heut erstmal mein paypal-Konto per Überweisung mit dem Betrag aufgestockt!
Ein bissel japanisch kann ich ja, RPGs kenn ich auch schon einige und ne englische Synchro ist ja mit dabei.

Lass mich jetzt nicht mehr spoilern-gamersyde bringt jetzt wieder ein Tagebuch wie bei BD, oder? Man kanns auch übertreiben! ;)

Und PS: was geht denn hier schon wieder wegen unserem Forentroll Darji ab? :o :lol: :-P ;)
 
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lopack1rd6.jpg


YES Endlich gescheite dicke hülle (im vergleich zu BD) so wie es sein sollte, thx Germania für den link.

Juhu, Gott sei dank machen sie bei Lost Odyssey nicht den selben Mist wie bei Blue Dragon! Auch wenn ich wieder mal sagen muss, dass das Grün der DVD Hülle einfach nur scheiße aussieht. :oops:

Was den Anfang von Lost Odyssey betrifft: Das bisher gezeigte gefällt mir ganz gut. Blue Dragon (und im Prinzip auch Eternal Sonata) gefielen mir vom Design überhaupt nicht, aber Lost Odyssey trifft genau meinen Nerv.
 
Eben!Doa ist eines der besten Beat em Ups überhaupt!
Aber nun wieder zurück zu Lost Odyssey!
Bin mal gespannt ob ich es mir kaufen werde!Ich mag keine J-RPG´s!
Vielleicht kanns mich ja doch überzeugen! :) Hoffe auf ne Demo!

doa und co sind keine bemus.


und setzer: kannst du die version ueberhaupt zocken?
 
So, hab mich nun doch dazu durchgerungen die Asia-Version zu ordern!
Ich--> NERD! :ugly:
Mal schauen wie lang es dauert-hab heut erstmal mein paypal-Konto per Überweisung mit dem Betrag aufgestockt!
Ein bissel japanisch kann ich ja, RPGs kenn ich auch schon einige und ne englische Synchro ist ja mit dabei.

Lass mich jetzt nicht mehr spoilern-gamersyde bringt jetzt wieder ein Tagebuch wie bei BD, oder? Man kanns auch übertreiben! ;)

Und PS: was geht denn hier schon wieder wegen unserem Forentroll Darji ab? :o :lol:
Du weißt, dass du eine asiatische 360 brauchst oder?^^

Und wer sagte, dass DOA und Tekken keine Bemus sind? sie sind nur dreck gegen VF :P
 
@Verpackung: schade.. ich hatte gehofft es wären 2 Verpackungen in einem Schuber :D hätte sicher viel aufmerksamkeit beim Händler erzielt...

achja.. auf Gametrailers gibts die premiere videos die beim Konzert gezeigt wurden.. schaut sie euch nicht an.. ich hab nach ein paar Minuten ausgemacht.. gehen ja gar nicht klar die spoiler -.-
 
@dingo + darji:

Ja, sonst würde ich sie mir nicht bestellen! ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
achja.. auf Gametrailers gibts die premiere videos die beim Konzert gezeigt wurden.. schaut sie euch nicht an.. ich hab nach ein paar Minuten ausgemacht.. gehen ja gar nicht klar die spoiler -.-

Seht es mal so... Lost odyssey ist so vollgestopft mit sooo geilen Szenen das man denkt wenn sie was zum Spiel zeigen Spoilern die voll heftig... die können aber nichts für wenn das Spiel so verdammt unterhaltsam ist und jede neue Szene atemberaubend ist^^
 
achja.. auf Gametrailers gibts die premiere videos die beim Konzert gezeigt wurden.. schaut sie euch nicht an.. ich hab nach ein paar Minuten ausgemacht.. gehen ja gar nicht klar die spoiler -.-

Ich kann mich aber nicht beherrschen :aargh: :aargh: HILFE , kann niemand von euch mein
I-net trennen ? ,wenn ich so weiter mache kenne ich das Spiel schon in und auswendig xD .
 
@redan23:

Ich hab damals über peercast auch jemandem bei BD zugesehen! :ugly: War aber alles meistens zusammenhanglos und ich wusste nie welchen Stellenwert die gezeigten Szenen gerade hatten. Die Berichte auf gamersyde sind aber wirklich Spoiler³!

@darji:

Da liegst du nicht mal so falsch. PS: VF haut die Konkurrenz im 3D-Bereich imo schon in der 1. Runde K.O.! ;)
 
Und wer sagte, dass DOA und Tekken keine Bemus sind? sie sind nur dreck gegen VF :P

Das ist deine Meinung Darji, du hast ja immer eine sehr spezielle Meinung. Owbohl du den selbst ernannten Freaks natürlich aus der Seele sprichst.
gebs doch endlich auf ;-) VF ist nun wirklich nicht das Übergame.
Mir gefällt DoA besser, damit spreche ich für die Mehrheit, denn DoA4 hat sich eindeutig besser verkauft als VF für PS3 und 360 zusammen. Tekken ist wohl das erfolgreichste Beat 'em up überhaupt.
Das Thema ist ja eigentlich eh ein anderes.
 
@dingo + darji:

Ja, sonst würde ich sie mir nicht bestellen! ;)

Das ist deine Meinung Darji, du hast ja immer eine sehr spezielle Meinung. Owbohl du den selbst ernannten Freaks natürlich aus der Seele sprichst.
gebs doch endlich auf ;-) VF ist nun wirklich nicht das Übergame.
Mir gefällt DoA besser, damit spreche ich für die Mehrheit, denn DoA4 hat sich eindeutig besser verkauft als VF für PS3 und 360 zusammen. Tekken ist wohl das erfolgreichste Beat 'em up überhaupt.
Das Thema ist ja eigentlich eh ein anderes.
Moment ich sagte nie, dass meine Meinung für alle gilt. Wenn ihr das aber immer denkt, dann ist es nicht mein problem.

Und setzter ich gebe dir absolut recht^^
 
GAF delivers :D
I'm about 9 hours down the road - yes, it all I have done today - and am enjoying it. Did it shatter the very earth upon which I stand? Not at all, but such a highly polished experience with obviously massive production values doesn't come along every day, and that's something to remember.

So, the bare bones. The lip sync issue sucks, the cutscenes look odd in Japanese but I tried the English voices briefly and then quickly switched back. If I go through again (fingers crossed for a New Game + that doesn't have to be downloaded) then I'll play with English voices second time. This isn't a concern for those of you who only want to play the game in English, anyway, and it will be nice for you guys to have it lip synced properly.

Super story heavy, too. You start the game at level 10, and after all day played I am now only level 18 (although more on that below). Often you simply move across a room or enter a new location and another cutscene starts. It took three hours before I even really got to see the battle system properly, and it is only really now that I'm starting to the potential in it. I've still only got three characters. Story and Japanese script and voice acting are top notch, however, (and whatever you think of the story of BD, the second two of these were fantastic in BD, so here's hoping you get a decent translation of them).

The short stories scattered throughout are simply put, amazing. Really, really nicely written. No exposition, no events that we will come back to later, just a total of 30 (I've seen about 8 so far) incidents in the life of a man who has lived for 1000 years. It feels kind of cheap creating such a rich character in Kaim through these (his in-game persona is little more than cool, quiet, moody ROG stereotype A) but the stories are beautifully done. The text appears in interesting ways, floating onto the screen, with key words appearing and key phrases remaining after the other text fades, and they have music and backgrounds that change according to what is happening. I wasn't sure if I would enjoy these (and each is quite long) but they are wonderful. My wife asks to be called into the room when I reach a new one ^-^

Combat appears super-by-the-book to start with, but there are some nice twists. The circle which appears on the screen is all about performing special attacks. First you need to find items (generally either picked up or got from monsters in battle) to make "Rings" which can then be equipped in addition to your weapon. These Rings give your attacks abilities like "Poision" etc. When your character attacks you hold down the right trigger and the second larger ring starts to shrink in around the smaller one. Let go of the trigger when the two rings meet and the effect of whatever Ring you have equipped is triggered.

Seeing as you are free to change your Rings when your turn comes around, you essentially have a stock of special attacks that you can pick and choose from depending on the next enemy you want to attack.

The wall system seems nice too - characters in the back are basically dead if attacked once the wall is gone - and the Skill Linking system (rather than getting skills from leveling up, Immortal characters have to link with a non-immortal to learn their skills) is nice too, although right now the points required to learn each skill are so low it is easy to just have them all.

Fixed skills for the human characters and severe variance in player stats also mean something lacking in most recent RPGS - truely unique characters. Rather than the "jack of trades" bunch games like BD and more recent FF games have seen, in which toward the end of the game everyone can do everything and all be exactly the same if you like, here (non-Immortal, at least) is walking a set path, and from their fixed pool of skills you then pick and choose which to give to your Immortals. I'm looking forward to this system flowering once I get more characters.

Also, EXP seems to be tightly controlled. You always seem to need only 100 for the next level, but I quickly noticed that after a couple of battles in the same place the enemies basically stop giving you EXP altogether, or only 1 or 2 points. Doing 50 battles to get one more level is pointless, and this "level cap" system means bosses should retain their difficulty.

Indeed, overall, the game is quite tough, the bosses in pariticular. As the game progresses this may loosen, but seeing as power / unintentionally over levelling due to exploring does not seem possible this time out hopefully bosses will prove a challenge right up until the end. Regular monsters have done for me a few times because of the classic "I don't need to heal my half dead characters until they are nearly dead" RPG mentality - the strength of the Wall is determined by total HP of the front rank characters when the battle starts, so the closer to max HP you keep your party at all times, the better.

So, to sum up - and for those who skipped to the end - quality around every corner, lovely music, lovely visuals, and a very adult, serious story with a seemingly simple but actually nice and deep combat system to play around with. I've cleared my schedule to enjoy this one in a concentrated burst so I'm sure I'll be back around here soon ^-^

ich bin HEIß :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh:
 
und nochmal: tekken, doa, vf, sf und co sind keine bemus.
das sind kampfspiele.
double dragon und co sind bemus.

sucht beim englischen wiki mal nach bemus.


@ iskariot: me 2!!!!!!!!!
 
GAF delivers :D

I'm about 9 hours down the road - yes, it all I have done today - and am enjoying it. Did it shatter the very earth upon which I stand? Not at all, but such a highly polished experience with obviously massive production values doesn't come along every day, and that's something to remember.

So, the bare bones. The lip sync issue sucks, the cutscenes look odd in Japanese but I tried the English voices briefly and then quickly switched back. If I go through again (fingers crossed for a New Game + that doesn't have to be downloaded) then I'll play with English voices second time. This isn't a concern for those of you who only want to play the game in English, anyway, and it will be nice for you guys to have it lip synced properly.

Super story heavy, too. You start the game at level 10, and after all day played I am now only level 18 (although more on that below). Often you simply move across a room or enter a new location and another cutscene starts. It took three hours before I even really got to see the battle system properly, and it is only really now that I'm starting to the potential in it. I've still only got three characters. Story and Japanese script and voice acting are top notch, however, (and whatever you think of the story of BD, the second two of these were fantastic in BD, so here's hoping you get a decent translation of them).

The short stories scattered throughout are simply put, amazing. Really, really nicely written. No exposition, no events that we will come back to later, just a total of 30 (I've seen about 8 so far) incidents in the life of a man who has lived for 1000 years. It feels kind of cheap creating such a rich character in Kaim through these (his in-game persona is little more than cool, quiet, moody ROG stereotype A) but the stories are beautifully done. The text appears in interesting ways, floating onto the screen, with key words appearing and key phrases remaining after the other text fades, and they have music and backgrounds that change according to what is happening. I wasn't sure if I would enjoy these (and each is quite long) but they are wonderful. My wife asks to be called into the room when I reach a new one ^-^

Combat appears super-by-the-book to start with, but there are some nice twists. The circle which appears on the screen is all about performing special attacks. First you need to find items (generally either picked up or got from monsters in battle) to make "Rings" which can then be equipped in addition to your weapon. These Rings give your attacks abilities like "Poision" etc. When your character attacks you hold down the right trigger and the second larger ring starts to shrink in around the smaller one. Let go of the trigger when the two rings meet and the effect of whatever Ring you have equipped is triggered.

Seeing as you are free to change your Rings when your turn comes around, you essentially have a stock of special attacks that you can pick and choose from depending on the next enemy you want to attack.

The wall system seems nice too - characters in the back are basically dead if attacked once the wall is gone - and the Skill Linking system (rather than getting skills from leveling up, Immortal characters have to link with a non-immortal to learn their skills) is nice too, although right now the points required to learn each skill are so low it is easy to just have them all.

Fixed skills for the human characters and severe variance in player stats also mean something lacking in most recent RPGS - truely unique characters. Rather than the "jack of trades" bunch games like BD and more recent FF games have seen, in which toward the end of the game everyone can do everything and all be exactly the same if you like, here (non-Immortal, at least) is walking a set path, and from their fixed pool of skills you then pick and choose which to give to your Immortals. I'm looking forward to this system flowering once I get more characters.

Also, EXP seems to be tightly controlled. You always seem to need only 100 for the next level, but I quickly noticed that after a couple of battles in the same place the enemies basically stop giving you EXP altogether, or only 1 or 2 points. Doing 50 battles to get one more level is pointless, and this "level cap" system means bosses should retain their difficulty.

Indeed, overall, the game is quite tough, the bosses in pariticular. As the game progresses this may loosen, but seeing as power / unintentionally over levelling due to exploring does not seem possible this time out hopefully bosses will prove a challenge right up until the end. Regular monsters have done for me a few times because of the classic "I don't need to heal my half dead characters until they are nearly dead" RPG mentality - the strength of the Wall is determined by total HP of the front rank characters when the battle starts, so the closer to max HP you keep your party at all times, the better.

So, to sum up - and for those who skipped to the end - quality around every corner, lovely music, lovely visuals, and a very adult, serious story with a seemingly simple but actually nice and deep combat system to play around with. I've cleared my schedule to enjoy this one in a concentrated burst so I'm sure I'll be back around here soon ^-^

ich bin HEIß :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh: :aargh:

klingt auch seeehr heiß.
Besonders das Kampfsystem scheint zu halten, was es versprochen hat. bei dem combat designer kein Wunder^^
 
und nochmal: tekken, doa, vf, sf und co sind keine bemus.
das sind kampfspiele.
double dragon und co sind bemus.

sucht beim englischen wiki mal nach bemus.

Auf Wikipedia stimmt natürlich alles (und Nein ich hab es mir nicht durchgelesen) ;)
Deshalb ist Beat'em up natürlich auch schon seit Jahren der Fachbegriff für Spiele wie Dead or Alive und Virtua Fighter. Spiele wie Double Dragon gehören natürlich auch zu dem Genre, sind aber eigentlich so gut wie ausgestorben, The Bouncer war in den letzten Jahren noch der beste Versuch diesen Bereich des Genre wiederzubeleben. Was die (überflüssige) Bemu Diskussion betrifft muss ich sagen das ich Dead or Alive auch als das perfekte Bemu sehe da man gekonnt die Stärken von Tekken und VF zu einem besseren Spiel kombiniert hat. Ist natürlich nur meine persönliche Ansicht aber letzendlich muss man imo als Bemu Fan alle "großen" Bemu's gespielt haben denn keines davon ist "Dreck", jedes Spiel hat seine Vorzüge und technisch sind sie auch alle Top.
 
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es sind 100 pro keine bemus.
die werden aus irgend einem grund hier bloss so genannt.

und wenn du wiki/mir nicht glaubet, dann schau einfach auf englischen games seiten in was fuer genres da tekken, doa und co eingetragen sind.
 
Ey... Kommt mal wieder zum Thema zurück! Ich wüsste nicht das Lost Odyssey ein Bemu ist und welches das beste Playstation RPG ist hat hier nichts zur Sache!

@topic:

Die Infos da oben klingen toll, genau das ist es, was ich von LO erwarte. Ich will gar nichts anderes bei Ost-RPGs... ich will das Standard-Gameplay mit ein paar Extras, eine tolle Story und Setting sowie interessante Charaktere. Wunderbar! :D
 
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