Xbox360 Left 4 Dead

Wird wohl nur über STEAM für $40 verkauft, wenn sich kein Vertrieb findet. Die Xbox 360 Version scheint sowieso erst im Februar 2008 auf dem Plan zu stehen, mal schauen wer so mutig ist und den Titel in der BRD veröffentlicht... :lol:
 
Preview + neue Bilder:

In all, the game will ship with four scenarios, with each consisting of five overall acts. Those first four acts will have players moving from safehouse to safehouse, and maybe discovering some more powerful weapons if they dare to explore the environment, while the fifth has them defending their position until a getaway vehicle arrives. Faliszek noted that more weapons and maps will follow the game's release, with Valve, as always, planning to distribute them on the PC for free.

If you're a fan of zombies and co-op and find yourself inescapably gleeful at the prospect of combining one with the other, you've probably watched the development of Valve's Left 4 Dead with great anticipation. I'm right there with you. And like me, your expectations might be extremely--even unfairly--high. But the experience itself is so thoroughly realized, so well composed, that once you get your hands on Left 4 Dead you'll wonder how we ever put up with anything less.

Having peeked at an impressions post or two, I had an idea of what to expect from Left 4 Dead's ground-up cooperative design, but it's an altogether different experience when sampled firsthand. An embodiment of the Valve design philosophy, almost every element of gameplay is geared towards emphasis of teamwork, though none is so tailored as the interplay between the human players and the walking dead that hunt them. While a single human player can handle a sizable group of zombies well enough alone, the real risk of breaking away from the pack is coming face to face with a "boss" zombie, the consequences of which was our first hard lesson in Left 4 Dead. Just a single level in, the rules of the game were clear: Stay together to stay alive.

Cooperative play has grown in leaps and bounds over the last few years, but no game has refined and developed the experience so completely as we've seen in this early build of Left 4 Dead. The foundation for an unforgettable experience is definitely there. Though the game is still very unfinished--animation and sound bugs, and the occasional curious gameplay quirk, pop up from time to time--the hardest work, building that memorable experience, is already done.

http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=745&page=1



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Macht keinen schlechten Eindruck. Coop und Zombies jagen, hört sich mehr als spassig an.
 
Eindrücke zu Left 4 Dead

18.01.08 - Shacknews hat das Actionspiel Left 4 Dead Click Picture von den Turtle Rock Studios und Valve angespielt und seine Eindrücke bekanntgegeben.

Eindrücke (+/-)

+ Das Spiel kommt zwar noch lange nicht raus (wohl erst im August 2008 / September 2008), ist aber schon furchteinflößend wie die Hölle.

In einer Szene musste Redakteur Aaron Linde auf der Flucht vor den Zombies durch ein weites Kornfeld gehen, was er als unheimlichsten Moment beschreibt, den er jemals in einem Videospiel erlebt hat.

+ Die Zombies tauchen bei jedem Durchgang zufallsbedingt woanders auf. Spielt man Left 4 Dead Click Picture erneut durch, unterscheidet sich die Action in diesem Punkt deshalb vom ersten Mal.

+ Obwohl nach sechs Monate an dem Spiel gefeilt wird, überzeugt bereits jetzt, wie viel Liebe es zu Details gibt: Wird ein Charakter beispielsweise verletzt, fängt er immer mehr an zu hinken.

+ Die Gesichter der Helden sind auf unheimliche Weise sehr ausdrucksstark.

+ Die Spielerfahrung an sich ist so sorgfältig realisiert und zusammengesetzt worden, dass man, wenn man Left 4 Dead Click Picture erstmal gespielt hat, sich wundert, wie man sich bislang mit weniger zufrieden geben konnte.

+ Left 4 Dead Click Picture hinterließ einen unvergesslichen ersten Eindruck.

+ Das kooperative Spielen hat sich in den letzten Jahren schrittweise immer weiterentwickelt. Doch kein anderes Spiel hat dieses Erlebnis restlos so verfeinert und verbessert, wie Left 4 Dead Click Picture; was man schon an dieser frühen Version sieht.

- Die Ladezeiten müssen noch optimiert werden.

- Obwohl das Spiel flüssig läuft, wenn eine große Menge Zombies auf dem Bildschirm ist, kam es gelegentlich zu unerklärlichen Geschwindigkeitseinbrüchen und einer deutlichen Verlangsamung.

- Das Benutzer-Interface befindet sich noch in Arbeit.

- Online sind - aus technischen Gründen - keine Duelle zwischen Xbox 360- und PC-Besitzern möglich.

- Noch gibt es aufgrund des frühen Entwicklungsstadiums Animmations- und Sound-Fehler.

Gamefront.de


Wenn das Spiel was wird, dann meld ich mich hier mal als Onlinepartner!
 
Zuletzt bearbeitet:
Hö, woher die Erkenntnis? :D

Gibts Neuigkeiten, die ich nicht kenne? ^^

Keine Ahnung was du kennst, aber immer wenn einer davon erzählt wie er es gespielt hat, also explizit Momente aus dem Spiel, dann heisst das Spiel für mich nur noch SABBER 4 Dead.

Erinnert mich stark an Avp2 MP und das war suuuuperst. Aber falls das mein PC noch packt, dann hole ich es für den. Das will ich lieber mit der Maus spielen.
 
Also ich finds auch richtug gut. Genau mein geschmack. Aber das Spieltempo muss für die 360 noch ein wenig runter geschraubt werden, weil sonst kanns bestimmt schnell frustig werden bei den schnellen zombies
 
Sieht vielversprechend aus und es kommt von Valve, da kann eigentlich nix schief gehen.
 
neue Bilder:



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Die Tussi sieht echt fertig aus. ^^ Was nett ist, dass man anscheinend Türen einschlagen kann und dann als Schutz nutzen kann bzw um rauszuschiessen.
 
Sieht total durchschnittlich aus. Nach Condemned und The Darkness reizen mich die Szenarien auch nicht mehr.
 
Ich raff das Spiel immer noch nicht.. ist das ein reines Co Op Geballer oder kann man auch Deathmatch gegeneinander machen, zB als Zombie playen ?
 
Left 4 Dead Impressions: Sloppy Seconds

left_4_dead_ea3.jpg


EA had Valve and Turtle Rock's Left 4 Dead on hand at last week's EA3 event, a title it had just shown last month at the EA Games Spring Break get together. Crecente already handed in his largely comprehensive take on Left 4 Dead, but since this was my first go with the cooperative zombie killer, I thought I'd chime in. As a die hard fan of all things zombie, this was the title I was eying from across the room while waiting my turn on Skate It.

Playing the Steam version via local four-player set up, we ran through one of L4D's scenarios, likely the exact same one that EA showed last month. It involves a run through city streets and subway tunnels choked with undead (that's the fun undead, the sprinting, we-really-want-your-brains undead). The scenario ends in a dramatic helicopter rescue on a hospital rooftop and thousands upon thousands of bullet-ridden zombie corpses.

Getting there was all the fun.

Left 4 Dead is very much survival horror for the new generation, a white-knuckle paced take on zombie games. It's a step up in panic on par with the speed boost that the walking dead have been fortunate to receive via films like 28 Days Later and the Dawn of the Dead remake. Trying to not only keep pace with your squadmates—and ensure that they don't get ensnared by a zombie tongue—but also with the parade of rotting hordes forces the player to focus like a laser between safe rooms.

Ammo may not be impossible to find, but unless one conserves, you might find yourself resorting to pistols. During one heavy sequence, I was depleted to nothing, relying on melee attacks to survive. You can restock at the safe room checkpoints found throughout each level, but it does pay to keep an eye on your ammo usage.

Aim will definitely be rewarded elsewhere in the form of not killing your teammates, something I may have been guilty of at one point. Fortunately, helpful icons pop up with important info like "Don't shoot your teammates!" and "Heal your friend!", an ever present reminder that there is no "I" in "team", but that there are two in "Friendly fire."

There are some nice touches scattered throughout that make Left 4 Dead stand out and these pop-up warnings come into play elsewhere. For example, in one area, you are warned that zombies don't like car alarms. In fact, they become enraged when they hear them. Unfortunately, it's sometimes hard to avoid hitting an alarmed car and rage sets in. You'll also see pop-ups that essentially say "Pull this level and expect mass hysteria." It's funnier when Valve does it.

Also funny? Zombies in hospital gowns.

Crecente mentioned the variety one will see in the Left 4 Dead bestiary, but didn't break it down. Here's what we saw.

In addition to the stock John Q. Zombie who can sprint, jump, climb and drop from above in an attempt to score some sweet gray matter, you'll face some more random spawns. Tanks, which you can hear coming yards away, will take multiple clips to bring down. Boomers will blow their guts all over you, making you a beacon for the undead. Witches will simply kick your ass. Better to leave them alone, but if you don't have a choice, you'd better unload on them as a team or you're going to get your head handed to you. Keep quiet and she may not notice you, but in the sewer we found ourselves in, we had little choice but to settle our differences with bullets.

And watch out for zombie vomit. It's rough on the eyes.

Left 4 Dead managed to keep the frenetic pace of mowing down zombie hordes at a fun and frenzied level through at least one level. We hope that the excitement can be maintained throughout the game's five scenarios. It's looking good so far and we expect to be pre-loading this one in anticipation of its November 4th release date.

You should too.

http://kotaku.com/5018909/left-4-dead-impressions-sloppy-seconds
 
Freue mich auf das Spiel. Ich hoffe sehr das dieses Dawn of the Dead/Day of the Dead Gefühl aufkommt.
Werd es aber ehr für den PC kaufen, hängt aber davon ab wieviele sich das aus meiner Freundesliste für die 360 kaufen.
 
imo viel zu hektisch, Clippingfehler ohne Ende, und wenns keinen ordentlichen 10h + SP bekommt lass ichs gleich weg.
 
imo viel zu hektisch, Clippingfehler ohne Ende, und wenns keinen ordentlichen 10h + SP bekommt lass ichs gleich weg.
clipping fehler sind mir net direkt aufgefallen, aber ansonsten stimm ich dir zu. nur lass ichs gleich weg ^^
vollpreisgame nur fürn MP ist mir imo doch zu teuer. besonders da ich eh keine langzeitmotivation damit hätte.
 
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