PS4 Killzone: Shadow Fall

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Game sieht wirklich klasse aus und KZ ist immer gut. Auch der Vita Ableger wird von mir aktuell oft im Büro in der Pause gesuchtet :) Allerdings ist mir bei dem gezeigten Material kaum der düstere Look von KZ erkennbar und mir persönlich vieles zu bunt. Dennoch freu ich mich natürlich auf das Game.
 
Here’s the second part of my interview with Killzone Shadow Fall‘s lead designer Eric Boltjes (first part here). This focuses on the tech behind the game – building a PS4 engine, what next-gen brings to the action and just how many Helghans Guerilla Games can squeeze on the screen at once.

Killzone Shadow Fall can handle 24 enemy AIs
First of all Boltjes explains how the current Shadow Fall engine has been built from Guerilla’s previous PS3 work: “The engine is still the same,” he says, “But we had to redo a lot of it. It’s a different architecture so a lot had to be re-written”. Interestingly, “a lot of the pipeline for production is still the same”, he points out with the real changes coming from the up-scaling of assets required by the high definition demands of next-gen. “Now it’s x4, x8, because everything has to be higher resolution, has to have more details, more loading, more texture mapping. It’s a lot more work to get the production done in that sense”. Overall he claims, “we had to revamp a lot to go next-gen” but the effort involved was, “a good thing because we just want to make it better”.

“Previously we were limited. You could
have six or seven guys on screen, only two
types, and it had to be at a specific range”
With a new engine and new tech the most “obvious” improvements Boltjes highlights are, “more memory [and] more graphical power on screen”. But better looks aren’t what he considers the most important thing about the move to PS4. “For me as a game designer what I was really interested in was getting more gameplay elements on screen. More enemy types at the same time, more weapon types. Bigger areas. For me that gives us a lot more ingredients to play around with. Previously we were limited. You could have six or seven guys on screen, only two types, and it had to be at a specific range”. The ability to throw more on screen has allowed the lead designer to, “open up much more” and enabled the studio to create the more open ‘gameplay bubbles’ Killzone Shadow Fall is built around.

With the PS4 able to push more enemies on screen I asked Boltjes if there was an upper limit? “Yes. It’s about 24,” he replied, adding “but that’s just enemy AI. And there are other types of enemy AI, lots of destructibility, lots of dynamic objects. Those have much higher limits but the amount of AI is around 24″. That leads to the next obvious question of what happens when Enemy number 25 wanders onto the battlefield. The answer from Boltjes is simple: “framerate drops”. Although he’s at pains to point out that 24 enemies requires an enormous amount of power and something that just wasn’t possible before. “They’re all autonomous, they create their own effects. They’re busy little bees” he says. You’re not just getting 24 Helghans on screen, you’re also getting all their additional effects and interactions, and it’s this that means, “as soon as you push it over [24] then we get performance issues”

http://www.officialplaystationmagazi...ays-guerrilla/

Hört sich ganz gut an :)
 
Ein NeoGaf User hat heute diese E-Mail von Amazon.fr erhalten. Das lässt doch auf einen gleichzeitigen Release bei uns hoffen. :)

Originally Posted by Amazon.fr

Bonjour,

Vous trouverez ci-dessous un rappel des articles contenus dans cette commande, ainsi qu'une date estimée de livraison :

"Console PS4 500 Go Noire + Killzone : Shadow Fall + Caméra PS4 + 2ème Manette PS4 Dual Shock"
Date d'arrivée prévue : 30 novembre 2013 - 02 décembre 2013

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Zuletzt bearbeitet:
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Das sind bis zu 24 eigenständige Gegner, die eigene Entscheidungen treffen, wie sie dich killen, dir ausweichen, etc., die nicht von den Devs gescriptet sind.

^^Genau, um die Simulation der AI gehts dabei, und weniger um Polygone etc...
Schließlich würde ja auch die "Umwelt" dargestellt werden müssen, wenn keine 24 Gegener den Bildschirm füllen...
 
Also ich habe ja so meine klitzekleinen Zweifel dass das radianc3 so erst gemeint hat :wink2:
 
Oh man die frickler schämen sich nicht mal einen so unverschämt ins Gesicht zu lügen :ugly:
Fakt : Es gibt kein pc game das grafisch an das ps4 launchgame Killzone rankommt :goodwork:
hihi, sagt der, der keinen anständigen rechner zu hause stehen hat. zock mal crysis3 und metro in ultra settings. und ja, ich weiß, du hast zig videos im netz gesehen...blabla...ist aber lange nicht das selbe, wie wenn man es dann am heimischen schirm spielt. ich habe killzone noch nicht selber gesehen ( nicht falsch verstehen, ich hab mir das killzone bundle bestellt, und freue mich auch wahnsinnig darauf) aber ich kann mir nicht vorstellen, das killzone technisch mit einem crysis3 oder metro last light auf ultra settings mithalten kann...:scan:
 
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