iOS Gaming Thread

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Street Fighter IV fürs IPhone/Ipod Touch xD

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February 15, 2010 - Street Fighter IV… on the iPhone? Capcom is going for it this March, bringing the acclaimed fighter to Apple's handhelds. But this is no quickie, banged-out port. Capcom has taken months to come up with suitable controls for a platform with no physical buttons, employing a virtual pad and move buttons to recreate the arcade stick right on the touchscreen. After all, without great controls, what's the point?

Capcom is not accepting any loss of the console game's beloved art direction in the iPhone edition. It has taken assets straight from the current-gen code, so the new art style that won universal accolades is faithfully recreated on the iPhone's smaller, but crisp screen. In our shots of Ken and Ryu battling it out, you can see the fidelity to the console version at play. These are the same models, just slightly scaled down – but with minimal loss of detail or color.

Capcom's virtual stick should make it easy to pull off big punches, fireballs, and Ultras.

And it isn't just art direction that Capcom is bringing to the iPhone's Street Fighter IV. Capcom promises that fan-favorite fighters beyond Ryu and Ken (the first two Capcom is willing to confirm) will round out a large roster. While names are not yet spoken, Capcom has confirmed that the iPhone cast features both classic brawlers and new characters created for Street Fighter IV. So, there is an excellent chance your personal favorite will end up in the mix. Each fighter has their complete move set, including the Ultras. The animations for the over-the-top Ultras have not been cut either. Expect to see those screen-popping bursts of punches and kicks explode on the iPhone.

Now, hardcore gamers coming into Street Fighter VI with lofty expectations are understandably concerned about whether or not Capcom's virtual pad will offer the same, precise controls needed to truly master the game. That's fair because to competitive players, Street Fighter is a contest of exactness and finesse. To alleviate worries, Capcom offers a number of control configurations so players can find their favorite position, button transparency, and set-up. Street Fighter IV also includes a Dojo Mode for training, giving you ample opportunity to get used to the controls before heading into a tournament or into a multiplayer match.

Ryu and Ken are the first two fighters Capcom has confirmed.

Multiplayer? Street Fighter IV allows two players to trade blows over Bluetooth, just like the arcade or console edition. So, spending a little time in Dojo Mode isn't such a bad idea, especially if you want to answer your iPhone and tell whoever is calling that you just hammered your friend flat into the ground.

Check out IGN's full gallery of screens, seen here for the very first time anywhere. And be sure to keep checking back as we learn more about Street Fighter IV's expansive roster, additional modes, and potential price in the weeks leading up to its App Store release.
 
Als Streetfighter Fan finde ich das großartig.
Mal sehen, wie die Steuerung wird.
 
Street Fighter aufm ipod wär natürlich geil:lol:
Ich find schon Blades of Fury top, und Street fighter trau ich zu, noch besser zu werden.
Ich hoffe auf eine gute Steuerung, wenns ne schlechte hat, kann mans gleich in die tonne kloppen.
 
@ Robert:
Also die Steuerung sieht ja schomma recht gut aus, so ähnlich wie in Run!.
Aber ich frage mich, ob es genügend Abwechslung geben wird, weil immer nur rennen und hüpfen is ja auch nich das ware.
Aber das bleibt abzuwarten
 
@Nigglz94:
-zu Mirror's Edge: Mirror's Edge kannste eigentlich nicht abwechslungs gestalten. Ich habs auf PS3 gezockt und da wars auch immer das selbe. Richtig geil, aber immer das selbe. Wird sich bei der iPhone-Version nicht ändern.

-zu Street Fighter: Ich bin mir sicher, dass die Steuerung schlecht wird. Street Fighter ist ein schnelles Spiel, mit vielen Kombos und so, da wird man mit den kleinen Touch-Tasten nichts auf die Reihe bekommen können.
Ich persönlich finde diesen Virtual Joystick schrecklich, weil wenn du einmal den Finger verrutscht kannst du es vergessen. Die Touch-Tasten im Bild sehen ziemlich klein aus und wie gesagt, bei schnellen Kombos kommt man da nicht zurecht. Aus meiner Sicht kann man das Spiel vergessen.
 
zu Mirrors Edge:
Wird sich dann ja zeigen, obs lange motivieren kann oder nicht. Ich hoffe, dass es das schafft, von der Grundidee her is es ja gut.

zu Street Fighter:
Wirs sich dann auch zeigen, hoffentlich kommt ne Demo dazu.
 
Sieht geil aus, ist für mich ein Pflichtkauf.

Dem kann ich nur zustimmen... Mirrors Edge auf dem iPhone wird garantiert geholt ... kann ich mir gut mit einem Touch Steuerungskonzept vorstellen das Ganze :)

@ Streetfighter iPhone

Mitlerweile sind Preis und die Anzahl der Charas bekannt:

http://www.4players.de/4players.php/spielinfonews/Allgemein/9631/2001868.html

Charamäßig wohl eher abgespeckt... aber der Preis ist imo in Ordnung ... für 8 Ocken wird das Ding ohnehin gezogen... mal sehen, ob die Steuerung was taugt ;)
 
Ich würde von SF gerne eine Testversion spielen, bevor ich es mir kaufe...8€ sind mir zuviel, wenn die Steuerung total Kacke ist.


ACHTUNG!

Laut pocketgamer.co.uk erscheinen FF 1 und 2 schon morgen!
Über den Preis weiß man bisher noch nichts.
 
---ACHTUNG---
Neues Doodle Jump Update​

Neuer Modus
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Wer das Spiel noch nicht hat, für 79 Cent zugreifen!
 
FF I & II sind da !!

Stimmt, beide Teile sind jetzt im AppStore für je 6,99€ erhältlich, Version 1.0.0 ist englisch, mal sehen, ob sie mit den ersten Updates auch auf Deutsch zu spielen sind.
Die Rezensionen sind bis jetzt gut, ich werde mir morgen den ersten Teil kaufen und mir selbst ein Bild davon machen.
 
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