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XOne/XSeries/PC Halo Infinite

So schnell fand ich Wolfenstein Gar nicht, war dort überwiegend Dtealth mässig unterwegs. Außerdem können die auch andere Spiele wie sie früher bei Starbreeze mit The Darkness und Riddick gezeigt haben. Muss ja kein Hauptteil sein, sondern ein Spin Off.

Interessant wäre es definitiv, ja.
 
@ZombieAnBord Klar, gab es in The New Order und The New Colossus auch die Möglichkeit zum Stealth. Aber an vielen Stellen war es einfach brachiales "Nur wer zuerst schießt gewinnt".

Young Blood klammere ich mal aus, fand ich nämlich ziemlich scheiße.

Und aus Halo nen Stealth oder Cover Shooter machen. Bitte nicht. Das ist dann wie gesagt kein Halo mehr, selbst wenn es nur ein Spin-Off darstellt
 
@ZombieAnBord Klar, gab es in The New Order und The New Colossus auch die Möglichkeit zum Stealth. Aber an vielen Stellen war es einfach brachiales "Nur wer zuerst schießt gewinnt".

Young Blood klammere ich mal aus, fand ich nämlich ziemlich scheiße.

Und aus Halo nen Stealth oder Cover Shooter machen. Bitte nicht. Das ist dann wie gesagt kein Halo mehr, selbst wenn es nur ein Spin-Off darstellt
Traust du dem Studio echt nicht mehr zu, dass man ein Spiel im Stil von Halo macht, vielleicht mit stärkerem Story Fokus? Bei Guerilla Games hat man im Vorfeld auch nicht Gedacht das dowas wie Horizon von denen kommt.
 
Jup das stimmt, ist ähnlich wie mit Aussagen, dass man die Unreal Engine hätte verwenden sollen.
Wäre sicher einfacher in der Anwendung aber ob das Resultat dann ein besseres Halo gewesen wäre, steht in den Sternen.
Bei dem Team das daran gearbeitet hat? Möchte ich stark bezweifeln.
Der Singleplayer Part ist von Grund auf schlecht designed, Gameplay Systeme und Level Design passen nicht zusammen.
Als hätte am Anfang keiner über irgendwas nachgedacht.
Entweder wurde das in extrem kurzer Zeit gemacht weil frühere Versionen nicht funktioniert haben, oder die Team Leads habens einfach versemmelt.

Naja, ich bleib dabei, am besten mal eine längere Halo Pause einlegen. Das Game passt nicht gut in unsere Zeit.
 
Bei dem Team das daran gearbeitet hat? Möchte ich stark bezweifeln.
Der Singleplayer Part ist von Grund auf schlecht designed, Gameplay Systeme und Level Design passen nicht zusammen.
Als hätte am Anfang keiner über irgendwas nachgedacht.
Entweder wurde das in extrem kurzer Zeit gemacht weil frühere Versionen nicht funktioniert haben, oder die Team Leads habens einfach versemmelt.

Naja, ich bleib dabei, am besten mal eine längere Halo Pause einlegen. Das Game passt nicht gut in unsere Zeit.

Ich glaube es auch nicht, das waren schließlich nicht nur Probleme mit einer schwierigen Engine aber das ist eh alles Spekulatius.
 
Halo Infinite: Gerüchte um eingestampfte Story-DLCs und mehr als Schwachsinn enttarnt
Wie es hinter den Kulissen des Halo Infinite Entwicklers derzeit ausschaut, weiß angeblich BathrobeSpartan.
Auf Twitter hat er die neusten Informationen gezwitschert, die auf Reddit zusammengefasst wurden.

Jez Corden von WindowsCentral hat diese Informationen bereits als totalen Blödsinn enttarnt und mitgeteilt, dass bei 343 Industries nie Kampagnen-DLCs oder ähnliches in der Mache waren. Ebenso wird 343 Industries künftig nicht lediglich als Halo-Coordinator Studio fungieren, wie weitere Gerüchte offenlegen wollten. Auch MVG bezeichnet diese Gerüchte als „Bullshit“.
 
Jason Schreier hat sich nun auch zu Wort gemeldet und kann die Gerüchte auch nicht bestätigen bzw. sind diese falsch oder einfach nur Spekulationen.


I ran these bullet points by a few people. While it's true that 343 is focused on multiplayer, the stuff about campaign DLC being scrapped is false (I don't think there was much of that planned in the first place), and a lot of this is either wrong or just speculation.

https://www.resetera.com/threads/rumor-halo-infinite-campaign-dlcs-scrapped-focus-now-on-mp-support-343-to-stop-halo-development-and-become-“franchise-coordinators”.677638/post-99983491
 
Halo Infinite: Gerüchte um eingestampfte Story-DLCs und mehr als Schwachsinn enttarnt
Wie es hinter den Kulissen des Halo Infinite Entwicklers derzeit ausschaut, weiß angeblich BathrobeSpartan.
Auf Twitter hat er die neusten Informationen gezwitschert, die auf Reddit zusammengefasst wurden.

Jez Corden von WindowsCentral hat diese Informationen bereits als totalen Blödsinn enttarnt und mitgeteilt, dass bei 343 Industries nie Kampagnen-DLCs oder ähnliches in der Mache waren. Ebenso wird 343 Industries künftig nicht lediglich als Halo-Coordinator Studio fungieren, wie weitere Gerüchte offenlegen wollten. Auch MVG bezeichnet diese Gerüchte als „Bullshit“.
Und hier ein offizielles Statement dazu.
 
Die sollen sich mal ordentlich Strukturieren , das Gunplay hat 343i ja top hinbekommen, aber zu Halo passt keine Ubi World wo man Checkpoints abarbeitet die richtigen Epic Momente fehlten.
 

Microsoft Corp. says it's going to keep making new games in the popular Halo franchise at its prized 343 Industries studio — despite rumors to the contrary. But after a leadership overhaul, mass layoffs and a host of big changes, the outfit is all but starting from scratch.

The Redmond, Washington-based 343 Industries released its latest game, Halo Infinite, in December 2021 to widespread critical acclaim. It was seen as a redemption story for a title that suffered multiple delays, endless development problems and a merry-go-round of creative leads. But in the months that followed, fans turned against the game, complaining about a thin road map and the slow rollout of features that had been expected on day one. At the same time, 343 was seemingly losing staff by the week and went through a major leadership change last fall that led some employees to brace for a reorganization.

The ax fell in mid-January when Microsoft announced mass layoffs and 343 Industries was hit hard. While Microsoft declined to provide specific figures, at least 95 people at the company have lost their jobs, according to a spreadsheet of affected employees reviewed by Bloomberg. The list named dozens of veterans including top directors and contractors, upon which the studio heavily relies. Those temporary employees were given just a few days' warning before their contracts came to an end, according to people familiar with the process, asking not to be identified because they weren't authorized to speak publicly.

The cuts led to rumors that 343 would farm out development of the Halo series to other game companies. Matt Booty, head of Microsoft's Xbox Game Studios, said in an interview that "343 will continue as the internal developer for Halo and as the home of Halo." Internally, Booty has assured 343 staff that even as they work with outside partners and outsourcing houses, they will remain in charge. Questions remain, however, about the fate of the Halofranchise as the studio is hollowed out and makes big changes to how it develops games.

Chief among them is a pivot to a new gaming engine, the suite of tools and technology used to make video games. The studio's own engine, known publicly as Slipspace, has been one of the biggest points of contention over the past two decades. Based largely on old code from the 1990s and early 2000s, it's buggy and difficult to use and has been the source of headaches for some developers on Halo Infinite, people familiar with the development said. Several multiplayer modes that are nearly finished, such as Extraction and Assault, both popular in previous Halo games, have yet to be released in part because of issues involving the engine, they said.



At several points over the past decade, management at 343 debated switching to Epic Games Inc.'s popular Unreal Engine. But it wasn't until late last year, when previous studio head Bonnie Ross and engine lead David Berger departed and Pierre Hintze took over, that the firm finally decided to pivot to Unreal. This switch will start with a new game code-named Tatanka, according to people familiar with the plans. That project, which 343 is developing alongside the Austin, Texas-based game studio Certain Affinity, started off as a battle royale but may evolve in different directions, the people said. Future games in the series will also explore using the Unreal Engine, which may make development easier, although internal skeptics are worried that the switch may have a negative impact on the way Halo games feel to play. A Microsoft spokesman declined to comment on issues with the engine or on the company's plans to pivot to Unreal.

Since Halo Infinite was released, fans had assumed that in addition to new multiplayer modes, 343 was working on new content for the story. But that wasn't the case, according to the people familiar with the situation. Developers were making prototypes in the Unreal Engine and pitching ideas for new Halo games rather than working on new missions for Halo Infinite. Many of those developers were laid off this month and the company isn't actively working on new story content, the people said. A Microsoft spokesman declined to comment.

In the eyes of some observers and former 343 employees, the reorganization was a long time coming. The studio, which was founded in 2007 to inherit Halo after Microsoft parted ways with original developer Bungie, has struggled through many challenges, including the release of several polarizing games. Patrick Wren, a former 343 designer, said on Twitter that the job cuts and the state of the Halofranchise overall are the result of "incompetent leadership up top" during Halo Infinite's development that led to "massive stress on those working hard to make Halo the best it can be."
 
Nur noch rein Multiplayer fokussiert, ohne Kampagne. Am besten wieder ranziges GaaS to the max.

Wenn sie das wirklich durchziehen haben sie den Schuss echt nimmer gehört. :fp:
 
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