Xbox One Halo 5: Guardians

Mach ja nichts, Matt. Aber die Konstellation gestern war schon cool, mit Krawallbruder hatten wir noch nicht im großen Team gezockt. Fehlt eigentlich nur noch, dass sich muri23 uns mal anschließt. Birdie macht ja leider nie mit, egal wie oft ich Einladungen versende ( :ugly: ). Und Flugelch ist zu unserem Date damals auch nicht erschienen.
 
Waren gestern wieder sehr angenehme Runden mit euch :) das CW Feuerteam ist nich aufzuhalten :scan:
War wirklich spaßig obwohl ich wegen meiner Herkunft (Österreich) immer wieder diskriminiert werde :coolface:
 
Mach ja nichts, Matt. Aber die Konstellation gestern war schon cool, mit Krawallbruder hatten wir noch nicht im großen Team gezockt. Fehlt eigentlich nur noch, dass sich muri23 uns mal anschließt. Birdie macht ja leider nie mit, egal wie oft ich Einladungen versende ( :ugly: ). Und Flugelch ist zu unserem Date damals auch nicht erschienen.

…….egal wie oft ich Einladungen versende …….

LOL – Was ein Schmarrn. :rofl3:

Letzte Einladung war vor einem Monat am 10.11. - Worauf ich ja am 11.11. dann geantwortet habe.

moin, bin zurzeit nicht mp-tauglich - hab jemanden aus der Familie im Krankenhaus und bin viel am tel. wenn Freunde/Verwandte anrufen. müsste dann immer wieder das pad beiseitelegen - da macht mp wenig Sinn - Gruß und viel spaß

An der Situation hat sich leider nichts geändert. Die Person war bisher die Hälfte der Zeit auf der Intensivstation - Mit Glück erfolgt eine Entlassung aus dem KH zu Weihnachten. MP zocken ist das letzte woran ich denke.
 
Ich hoffe das im nächsten Update auch eine Social Liste ( 5-6 Spieler im Team) und eine Objektive Liste (Oddball ,CtF,Festungen) kommt.

Dann wäre Halo 5 perfekt.
 
Ich hoffe das im nächsten Update auch eine Social Liste ( 5-6 Spieler im Team) und eine Objektive Liste (Oddball ,CtF,Festungen) kommt.

Dann wäre Halo 5 perfekt.

Nein, erst wenn dann es auch wieder Königsmord, Moloch, Headhunter (als Alternative zu Oddball) und Griffball gibt. :P
Vielleicht noch Infektion. Für die die es mochten.
 
War wirklich spaßig obwohl ich wegen meiner Herkunft (Österreich) immer wieder diskriminiert werde :coolface:
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abstauber :v:

Fands gestern auch wieder sehr spaßig , und nice das endlich mal krawallbruder auch dabei war :-)
 
Halo bekommt erweiterte Controllereinstellungen. Aim wie in der Beta ist möglich, dazu verstellbare Todeszonen.

https://www.halowaypoint.com/en-us/community/blog-posts/halo-5-advanced-controller-settings

Sandbox Team here with a quick update. We are excited to share with you that as part of next week’s update, we have added some additional options to the Controller Menu that will allow you to further customize your shooting/aiming experience. Included with the Cartographer's Gift update are customizable settings for:

Look Acceleration
Inner Dead Zone
Outer Dead Zone
Here is a quick overview of each and some guidance on using them.

LOOK ACCELERATION


Look Acceleration adjusts the time it takes to hit max look speed when you peg (apply 100% input in any direction) the look stick. The higher the setting, the quicker you will reach top speed, and the lower the setting, the longer it takes to reach top speed.

Currently, this value defaults to 3. For Halo 5's launch, we made the Look Acceleration a tad faster than it has been in past games and the Halo 5 Multiplayer Beta. This was done in part to help you make large aim corrections a bit faster (for example, if someone is attacking you from behind it allows you to more quickly do a 180). If you would like the Look Acceleration to match the Multiplayer Beta, use a setting of 2 here.

INNER DEAD ZONE


The Inner Dead Zone refers to a small region around the analog stick’s center position where we disregard input. Inner Dead Zone is used to prevent drift (camera movement when you aren’t applying any input to the look stick). This is caused because the analog sticks do not always return perfectly to center for a variety of reasons (manufacturing tolerances, wear and tear on the controller, etc). Note that the default we use here aligns with the platform recommended value and is what past Halo games have also used.

Recommended tuning process: Try turning the Inner Dead Zone down to 0% and test if you run into cases where after releasing the look stick, the camera continues drifting. If you do get drift, increase the inner dead zone setting a bit and try again. Ideally, you want as small of a deadzone as possible so that you're maximizing as much of the analog stick as possible.

OUTER DEAD ZONE


The Outer Dead Zone allows you to adjust the point at which the analog stick registers as hitting 100% input. Outer Dead Zone is used to prevent slow turn (when you are applying 100% input on the look stick but not reaching top look speed). The larger the Outer Dead Zone, the sooner you will hit 100%.

Recommended tuning process: Try turning the Outer Dead Zone down to 0% and test if you run into cases where you can’t hit the "pegged state" and encounter slow turn. If you do get slow turn, increase it a bit more and try again. Note that the majority of cases we found where people were encountering slowturn were somewhat hard to discover as the problem tended to be inconsistent and were often happening only when clenching, torqueing, or rotating the analog stick around the edges a tad. So you might need to experiment with this one a tad more before settling on the proper setting

Finally -- note that the default values on these parameters are all identical to what we (and you) have been using previously. Therefore, you don’t need to worry about this update changing anything. If you don’t touch them, the game will play identically to how it has. But for those of you that want the ability to more intimately adjust your aiming experience, these parameters should provide more fine-tuned control that will help better adjust the game to your specific controller hardware and personal preferences.
 
So etwas sollte eigentlich Standard in den System Einstellungen sein. Ich verstehe bis heute nicht, warum man den Analogstick eines Controllers nicht kalibrieren kann. Wie oft hatte ich ja schon, dass ich einen Controller verschenken/zurückgeben musste weil sich die Spielfigur in eine Rrichtung langsamer dreht als in die andere. Könnte man ohne Probleme beheben.
 
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