Xbox360 Halo 4

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Here’s Why Master Chief’s Going to Look Different in Halo 4

343 Industries, you so sneaky. We've already noticed that the Microsoft division tasked with the future of all things Halo debuted the new look of the sci-fi shooter series' hero at Toy Fair 2012. And the Chief's new duds are quite different. Leaner, meaner and perhaps more aerodynamic.

Since we've gotten a good look at the new armor of the last Spartan, the official Halo site's been updated with the thinking behind the re-design:

In Halo 4, we are interested in doing something the franchise does well on the book side, and that's helping shape the narrative. Halo is a compelling and deep universe, and we want to tell the story of this bio-engineered super-soldier.

One of the Master Chief's most notable physical characteristics is that he's wearing 800 pounds of tank and jet fighter. So we pulled that design into the armor and HUD. When you play Halo 4, it's important you understand that you're more than just a gun on the screen. To give you that feeling, we have represented that weight with player physics, without interrupting crosshair and shooting accuracy.

When we first looked at the Chief's armor, we studied what was done in Reach. We knew he needed to be understood as a nimble yet heavy superhero, and contrast that with Reach armor design that was more on the bulky side. Our goal is to hit that sweet spot where we represent what is fictionally true about the Chief while making sure you feel like you're a super-powerful human being when you're playing him.


Further comments from senior art director Kenneth Scott go a little deeper:

A big focus on the Chief's armor was his physicality and putting the player in those mighty shoes. Getting that weight across in the design had us looking at a lot of contemporary military vehicles, and we pushed detail and form into the armor that implied that history. This is the bleeding edge of military technology.

A Spartan tossing his chest plate should feel like an anvil dropping….

A Spartan sprinting across concrete should be a stealthy whisper….

Putting on your helmet should feel like powering up an F-15E….

These are the sorts of experiences we want to give the players.


The visual re-branding of Master Chief makes sense from a different angle, too. The slimmer Chief silhouette symbolizes the new development studio behind Halo now that Bungie's said goodbye to their armor-plated baby boy. Make sure he eats, 343. We hear he like his Brute burgers done medium well.

http://kotaku.com/5885765/heres-why-master-chiefs-going-to-look-different-in-halo-4/gallery/1

codpiece ist auch züruck

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halo 4 wird ein monster sein

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Zuletzt bearbeitet:
Klingt soweit ganz gut und auch alles einleuchtend. Es stimmt schon, die Spartans sahen wirklich immer wie Panzer mit Beinen aus, bewegten sich aber nicht so. Ob das gut oder schlecht war bleibt jedem selbst überlassen. Jedenfalls finde ich es gut, dass sich 343 darüber Gedanken macht.
 
beweggründe hin oder her die sollen verflucht noch mal erklären warum die rüstung anderes ist als am ende von teil 3!!!
und das ingame
wenn die schon an die story von teil 3 anknüpfen dann sollen sie verflucht noch mal auch das design übernehmen
es sind ja keinen minimalen details wie zwischen 2-3 sonden ne gravierende änderung die sich auch auf andere halo projekte auswirkt müsten
wenn die spartans nicht so ausgesehen haben wie in teil 2-3 warum sehen die an in den kurtzfilmen und grafik noveln dann aber genau so aus
wollen die den fans wirklich erzählen:
"tja leute der chief hat in wirklichkeit immer schon so ausgesehen! :kruemel:"
bullshit deren zweifelhaften ausreden können die sich stecken mit sicherheit waren wirtschaftliche aspekte am re-design schult
nach dem motto
veraltertes design zieht nicht mehr, deswegen muss ein neues her um neue kunden zu locken

bin jetzt noch mehr drauf gespannt wie sie die änderung im spiel erklären

Es stimmt schon, die Spartans sahen wirklich immer wie Panzer mit Beinen aus, bewegten sich aber nicht so.
waren sie ja auch mit einem kampfgewicht von fast ne tonne
 
343i will halt dem Spiel seinen eigenen Stempel aufdrücken und nicht die Arbeit von Bungie 1:1 kopieren. Und nur so können die imo auch Erfolg haben und die Serie voranbringen.

Außerdem ist es mir fucking scheiß egal wie Panzerung des Masterchiefs aussieht. Ich renn ja nicht mit einem Spiegel in der Hand durchs Game. Zudem finde ich das neues Design gut.
 
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