PS4/XOne/PC Final Fantasy XV-Beachtet den OP!

was macht sakaguchi eigentlich so ? der hatte die letzten jahre nichts großes mehr gemacht, außer dieses terrabattle mobile game und davor halt nur last story, Lost Odyssey und blue dragon?

und das letzte konsolengame last story is auch 5 jahre her.

schade finde den mann gut und schade dass er keine publisher mehr findet um was größeres zu machen, aber was ich mysteriös finde ist dass er auf dem event war, und jetzt halt im live stream auch dabei ist? zufall , marketing zwecke um die alten fans noch an bord zu holen oder kommt er vllt doch wieder zurück :O ???

naja live stream wird nicht geguckt. ich gucke mir keine trailer oder sonstiges an, eventuell nur mal irgendwo reinhören sobald es deutschsprachige trailer gibt.
 
Zumindest hat er eine beratende Funktion für Tabata und FFXV

Hat er die wirklich? Wenn ja ging das an mir vorbei! Ich ging halt die letzte Zeit, als man ihn auch auf dem Uncovered Event sah, davon aus dass er einfach aus Marketing Gründen von SE´s PR Abteilung angeschleift wurde.

Fände es aber auch schön wenn er sich nochmal an einem großen Konsolen RPG versuchen würde. Abseits technischer Macken fand ich Lost Odyssey ganz große Klasse und auch besser als FFXIII *versteck*
Last Story hingegen war so *meh*, nicht schlecht, aber von dem Spiel blieb mir beinahe nichts in Erinnerung...
 
Five Exciting Destinations You'll Visit In Final Fantasy XV

http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2016/04/07/five-exciting-destinations-youll-visit-in-final-fantasy-xv.aspx


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http://www.gameinformer.com/p/ffxv.aspx



Am 14. wird es einen Livestream zu FF XV mit Tabata und Sakaguchi geben.

http://www.siliconera.com/2016/04/08/final-fantasy-xv-live-stream-featuring-tabata-sakaguchi-held-april-14/
 
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Zumindest hat er eine beratende Funktion für Tabata und FFXV

Hast du auch einen Link für die Nachricht? Davon wusste ich auch nichts, und dachte, genau wie Phantomganon, dass Sakaguchi nur aus PR Gründen auf dem Event erschienen ist.
 
Unrevealed Female Character Spotted in the Latest Final Fantasy XV Trailer

If you haven’t already gone through the latest Final Fantasy XV trailer frame by frame, it’s possible that you haven’t spotted an interesting detail yet: an unrevealed female characters who has joined Noctis, Prompto, Gladiolus and Ignis. Who could she be, though?

There’s a theory that she is likely a guest characters who joins the group for a certain time to complete a few important missions. This could also confirm that the guest characters are able to interact in multiple ways with the group outside the fights: conversations, camping, road trips and so on. Previously, we have seen Cor fighting alongside the party but further elements haven’t been revealed yet.

The new unrevealed female character can be spotted in the latest “Reclaim Your Throne” trailer at 1.27. Final Fantasy XV releases on September 30, 2015.

-Quelle

KcnlcgB.jpg


Hatten wir hier ja schonmal. Mehr Frauen sind immer gut :D

@Phanto

Ich würde Lost Odyssey eher mit FF X vergleichen und da kommt es imo lange nicht ran, vom Gameplay fand ich es auch besser als XIII da es sich eben wie das geniale X spielt aber von der Story un dn Charakteren nicht da find ich XIII besser.

Und imo ist Last Story das bssere Spiel von den beiden :blushed:
 
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Vom Gameplay nicht so prickelnd aber die Story fand ich toll^^

Hm, ich fand beides bei Last Story nicht so toll. Also ich fand das Spiel auf keinen Fall schlecht, aber es blieb irgendwie kaum was hängen vom Szenario oder der Story, wirklich gepackt hat michs nciht, und das Gameplay war mal was anderes, aber auch nicht unbedingt das beste was man je gesehen hat für mich.

Und Lost Odyssey fand ich zugegeben besser als X oder XIII, was aber komischerweise auch bei mir vor allem an Story, Setting und Figuren lag. Zugegeben, die Rahmenhandlung war nicht sonderlich originell, wer der Bösewicht war, war schon von der ersten Sekunde als man ihn sah klar, und wirklich viel passiert ist auch nicht, aber es fühlte sich auch eher an als ginge es um die Schicksale der Figuren selbst, die durch diese Welt gebeutelt werden. Das fand ich unglaublich schön erzählt und verpackt. Einen guten Teil dazu beigetragen haben auch Kaims Tagebuchseiten, die toll geschrieben waren. Schade, dass es da keine Nachahmer gab, das Konzept fand ich super! Im Vergleich dazu fand ich die Charaktere aus XIII, die auch ok waren, irgendwie stereotyp und etwas langweilig. Naja gut, und X hatte Tidus... xD Und alles strotzte bei Lost Odyssey nur so vor Atmosphäre, geheimnisvoll, melancholisch, nachdenklich, und so viel wurde "am Rande" erzählt, durch kleine Geschichten nebenbei, ich mag es irgendwie wenn viele Dinge nur angedeutet werden und einem nicht ins Gesicht geklatscht. Es hat irgendwie was das angeht einfach alles gepasst für mich bei Lost Odyssey :) Gut, das Gameplay war standard, aber war auch eins der letzten Spiele seiner Art (leider), und hat mich jetzt nicht gestört, da das System durchdacht war und gut funktioniert hat :)

Huch, hab mich etwas mitreißen lassen :blushed: aber musste mal gesagt werden :D
 
Kann ich schon verstehen das Gameplay war bei LS wirklich nicht so toll^^

Und FF X ist bei mir sentimental einfach zu weit oben, mein erstes richtiges FF, hat den besten Song aller Videospiele imo und hat noch weitere Bedeutungen. Lost Odyssey würde ich nochmal spielen da ich zugegebenermaßen alles vergessen habe :blushed:

Ein Konsolen RPG von Sakaguchi wäre aber mal wieder toll :)
 
Mehr Infos (und bisherige, zusammengefasst von GameInfomer), lesen auf eigene Gefahr!

An Extensive Look At Final Fantasy XV's First Chapter

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With this month's cover reveal of Final Fantasy XV, we're hoping to explain to fans how the game plays and what exactly you'll be doing in this new world. You've seen a lot of trailers, but in this video feature we wanted to show off the actual gameplay from Final Fantasy XV's opening chapter. While visiting Square-Enix's headquarters in Tokyo, we sat down with the game's director Hajime Tabata to discuss what players will be doing in "Chapter 1" (through a translator provided by Square) and what makes it the most ambitious Final Fantasy yet. We should point out that the gameplay featured in the video interview is from an early version of Final Fantasy XV, and does not represent the state of the shipping game.

Watch the video below to learn from Tabata about how the beginning calls back to Final Fantasy II and why he doesn't want people to think of Final Fantasy XV as an open-world game.

[video=youtube;uXS15jEVVnA]https://www.youtube.com/watch?v=uXS15jEVVnA[/video]


Five Exciting Destinations You'll Visit In Final Fantasy XV

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After playing Episode Duscae, you probably think you have a good grasp on what you’ll encounter in Final Fantasy XV. However, the demo’s wooded area is only a sliver of your turbulent road trip. One of the biggest discoveries we had in our extensive time with the game was just how many different destinations you visit. We tapped the dev team to pick five cool places and give some insight into them. After all, what’s a road trip for a Final Fantasy game without awe-inspiring locales?

Galdin Quay
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Palm trees, bungalows, and the sea surrounding you, Galdin Quay feels like you’re visiting a Caribbean resort. The team was tasked to make it feel like you were exploring a floating hotel on the sea. Just like when you visit a beautiful vacation spot, Galdin Quay provides a relaxing break from the adventure. But don’t get too comfortable; your mission doesn’t stay carefree for too long.

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Caem
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An outpost located at the tip of a peninsula, Caem holds its own discoveries, such as its skeletal tower. As you can see, Caem may be just an outpost, but it has a wide-open feeling, capturing tones of nature and the outdoor adventure. You can also take a beautiful boat ride to the city of Altissia (see city below) from here.

Lestallum
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Many places in Final Fantasy XV were inspired by real-world locales. Lestallum is reminiscent of Cuba, but this bustling, tropical city has its own twists. Interesting tidbit: The town’s prosperity is derived from the energy of a meteor. While Galdin Quay feels like a resort, Lestallum gives you a city experience, with traffic, people, and buildings. A hotel and an eclectic marketplace are here if you want to stay awhile.

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Insomnia
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Insomnia is Noctis’ hometown and the capital of Lucis. With a more modern aesthetic, Insomnia is inspired by the Shinjuku district of Tokyo. In fact, the Citadel was modeled after the Tokyo Metropolitan Government building, which is located near Square Enix headquarters. This urban sprawl is a stark contrast to some of the other, more leisurely locations. You got a taste of Insomnia in the recent Platinum demo.

Altissia
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Altissia takes inspiration from Venice, Italy, complete with a gondola ride to take in the beautiful sights. It also has cafes, markets, restaurants, and a park to explore. According to Square Enix, “Unique characters will roam the streets of Altissia, which means that there will be a lot of surprises in store for the players.” Zooming out as shown below, you can see that Altissia is majestic city on top of water, and while it has a real-world feeling, it also captures a bit of the fantastical side of the adventure.

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What You Need To Know About Final Fantasy XV's Flying Car

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Airships have been a signature element of the Final Fantasy series since the first installment. However, Final Fantasy IX was the last mainline entry that let you fly around the world yourself; the more recent trend is for airships to serve as fast-travel hubs. That’s changing in Final Fantasy XV, which once again puts players in the pilot’s seat.

Amid all of the other announcements during the Uncovered: Final Fantasy XV event in March, the last revelation stole the show for many viewers. The Regalia (the car Noctis and his buddies drive) isn’t restricted to staying on four wheels – it can fly. Even after seeing the footage, some fans speculated that it might not be a full-blown vehicle, and the take-off is just a short sequence that plays before the fast-travel menu opens. We can assure you, that is not the case; we flew the Regalia ourselves during our visit to Square Enix’s offices.

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Our time behind the wheel was brief, but it was long enough to call up memories of flying iconic ships like the Blackjack and Highwind. It may not look like a traditional airship, but it functions similarly. The ground falls away after take-off and you soar in the sky, with full control over your movements. You travel quickly, but the world of Final Fantasy XV is much bigger than earlier installments, so it doesn’t seem like it would be possible to circumnavigate the globe in a matter of seconds. We didn’t get to attempt a landing, but the team told us that it isn’t as simple as pressing a button – and that the first landing is likely to be a rough one for many players.

Getting back on the ground might be a challenge, but you won’t need to stress out when you’re in the sky. We asked Tabata about previous Final Fantasy installments’ use of airborne random encounters (like Deathgaze in Final Fantasy VI), and whether the team would consider that for Final Fantasy XV. “We don’t plan on placing enemies in the sky,” he says. “Rather, the vehicle will be dedicated for transportation purposes.”

As exhilarating as it may be to cruise through the air, don’t expect to get your wings easily or early. “The player will obtain the flying Regalia near the end of the game as an additional challenge,” says Final Fantasy XV director Hajime Tabata. “When certain conditions are met, the car is remodeled to the flying model.” That explains why the car looks so different in the tease shown at the Uncovered event; it’s the same car, but with extensive modifications.

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The normal, non-flying Regalia

Prior to the Uncovered event, Tabata had previously been unwilling to confirm that a player-controlled airship would even be present in Final Fantasy XV. “Our intent was always to implement it into the final game, while keeping the option of releasing it as DLC if the quality couldn’t be met on time,” Tabata says. “We are currently making good progress, and we determined that it can be implemented into the final game…We wanted to make that commitment in front of the fans who were at the Uncovered: Final Fantasy XV event.”

A flying car might not seem like a natural fit in the Final Fantasy universe, but it makes more sense considering the Regalia’s significance in the story. The vehicle belongs to Noctis’ father, King Regis, who remains in the city of Insomnia as Noctis sets out for his journey at the beginning. In that sense, the Regalia is symbolic of Regis’ presence and support, even when he can’t be by his son’s side. “From the get-go, we thought that the only way to fly in Final Fantasy XV would be with the Regalia,” Tabata says. “Though some may prefer the traditional airship, the Regalia is indispensable in Final Fantasy XV, and so we felt it would be appropriate for it to be a partner in the skies as well.”

Square Enix still has more to reveal about the Regalia, and we’ll be hearing more details as Final Fantasy XV’s September 30 launch draws closer. Don’t expect any more transformations (“We currently do not have plans for model changes into other forms,” Tabata says), but the team still has more to say about the vehicle – not to mention the many other exciting facets of the game.



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Der Junge redet aber auch manchmal ne Scheiße, als ob SE da viel mehr als einen, im besten Falle, soliden Konsolenport finanzieren würde xD.

Ende 2014 wurde übrigens auch noch die PC Version von Type-0 von SE ausgeschlossen, nur um dann nen 3/4 Jahr später zu erscheinen :-P.
 
Wir alle wissen das da ne PC Version kommt nur eben nicht zu Release. Gibt doch inzwischen fast alle FF Titel der Hauptreihe auf PC. Fehlen ja nur nich X/X-2 und XII. Letzteres hätte ich gerne da ich es unbedingt nochmal spielen will um ihm ne neue Chance zu geben aber ungern meine Ps2 anschließen will.
 
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Wir alle wissen das da ne PC Version kommt nur eben nicht zu Release. GIbt doch inzwischen fast alle FF Titek der Hauptreihe auf PC. Fehlen ja nur nich X/X-2 und XII. Letzteres hätte ich gerne da ich es unbedingt nochmal spielen will um ihm ne neue Chance zu geben aber ungern meine Ps2 anschließen will.

keine Sorge, X und X-2 kommt, war ja damals im Steam Leak der sich bewahrheitet hat, aber erstmal müssen die ja IX veröffentlichen bevor die ein weiteres PC FF offiziell ankündigen können.

XII will ich unbedingt als HD Remake haben, aber das ist so oder so nur eine Frage der Zeit nach dem X HD erfolg.
 
Ich finde SquareEnixs PC Politik blöd, so kompliziert kann ein PC Port nicht sein, dass sieht man an zahllosen anderen Entwicklern und das Spiel immer den PC Spielern zu bringen, sobald es alt ist, ist einfach fies.
 
Ich finde SquareEnixs PC Politik blöd, so kompliziert kann ein PC Port nicht sein, dass sieht man an zahllosen anderen Entwicklern und das Spiel immer den PC Spielern zu bringen, sobald es alt ist, ist einfach fies.

Gibt auch Gegenbeispiele wie Arkham Knight oder Quantum Break. Beide Spiele laufen auf der Konsole ohne Probleme und die PC Ports wurden hingerotzt.
 
Ich weiß und das ist auch schwer zu erklären, aber das ist nunmal nicht normal, die meisten Spiele laufen aufm PC anständig. Im Falle von Quantum Break, wurden die Spieler aber eigentlich gewarnt, da wurden horrende Systemanforderungen zuvor veröffentlicht. Das es aber kein Beenden Knopf gibt ist ne andere Geschichte (MS sieht es wohl irgendwie als App und die braucht so was nicht usw. es ist total komisch...)
 
Gibt auch Gegenbeispiele wie Arkham Knight oder Quantum Break. Beide Spiele laufen auf der Konsole ohne Probleme und die PC Ports wurden hingerotzt.

mit Konsolensettings laufen die Spiele auch am PC wie auf Konsole. Nur reicht das vielen nicht (und im Fall von Quantum Break sind nur die konsolensettings (medium Settings mit 720p) optimiert, alles andere ruckelt wie sau, selbst die niedrigen Einstellungen :ugly:
Bei Arkham Knight war ein unfähiges Portteam verantwortlich, läuft bei einem entsprechenden Rechner mittlerweile aber gut.

Das es aber kein Beenden Knopf gibt ist ne andere Geschichte (MS sieht es wohl irgendwie als App und die braucht so was nicht usw. es ist total komisch...)
ja, Win 10 Store Apps haben standardmäßig im Menü einen Exit Button, da braucht man sowas nicht nochmal zusätzlich.

damit es nicht zu sehr OT wird
was Square Enix FFXV für PC angeht:
bin dann mal gespannt, ob die Version dann so aussehen wird wie in den Trailern. Wenn Tabata Technik pushen will, dann pusht Tabata die Technik auch ^^
 
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