Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Sicher sicher, aber ohne übermäßigen Hype fällt es mir mindestens leichter, ein Spiel als das zu nehmen, was es ist...
Wahrscheinlich mag ich deswegen auch ff13 :v:
Ich dachte du hasst FFXIII? Hast du dich nicht immer über FFXIII-2 ausgekotzt?
@Kiere
Ja klar, ist eh noch knapp ein Jahr bis dahin ^^
Ja, ich finde FF13-2 auch wirklich schwach, den ersten Teil mag ich aber sehr. LR spiele ich wohl dann nach X irgendwann im nächsten jahr^^.
Ich find FFXIII-2 auch wirklich schwach, weiß gar nicht warum alles so davon schwärmen. LR werd ich nie durchspielen, mir hat schon das Ende von Teil 2 gereicht, aber ich hab mir kurze Zusammenfassung auf youtube reingezogen, weil ich wissen wie die Story endet ^^
FF13-2 ist so ein typisches..."wir machen auf keinen Fall das, was im Vorgänger kritisiert wurde und pappen ohne Konzept das Gegenteil zusammen..." Spiel...das merkt man imo an jeder Ecke...
Ich hoffe nur, dass das FF15 nicht passiert...Stichwort... Umfragen
FF13-2 ist so ein typisches..."wir machen auf keinen Fall das, was im Vorgänger kritisiert wurde und pappen ohne Konzept das Gegenteil zusammen..." Spiel...das merkt man imo an jeder Ecke...
Ich hoffe nur, dass das FF15 nicht passiert...Stichwort... Umfragen
Bei mir ist es so
FFXIII-3: Abgebrochen, weil ich mir gehetzt durch die Zeit vorkam,...ich mag sowas nicht. (Der Grund warum ich majoras mask nie spielen werde)
A few days ago, Final Fantasy XV Programmer Satoshi Kitade mentioned that the pre-beta build of the game is already playable from beginning to end. Afterwards, he followed up with further information.
First of all, he explained on the official forum that the build runs on PC. It also works on PS4, but there are still areas that require optimization and memory-related adjustments.
Secondly, he talked about memory optimization, prompted by a question about the fact that initially the dodge roll wasn’t included in the first version of Episode Duscae due to memory constraints.
Kitade-san explained that since the memory that can be used is a physically limited amount, developers always have to make trade-offs when adjusting every element of the game. They have to constantly decide what can be implemented and what can’t be based on all the game elements and resources are associated to each feature.
In order to add the dodge roll, all the resources and gameplay coding associated with avoidance had to fit into memory, and that’s why it was added only in 2.0.
That said, Kitade-san clarified that the development of the demo and the current development of the final game are done under different circumstances, which are also influenced by the progress on development of the game itself. The restrictions that had to be considered back when the demo was being developed don’t necessarily apply anymore now.
It’s relevant that Kitade-san’s mention of the game running on PC doesn’t necessarily mean that a PC version is coming (even if Director Hajime Tabata told us during an interview at Gamescom that it might be considered post-launch), but simply that the title is being developed on PC first, and then optimized for consoles, which is a pretty common process in game development.
Danke für die regelmäßigen Infos, Kiera.
Ist eigentlich ganz schön traurig, dass immer am am absoluten Limit der Konsolen entwickelt werden muss und viele Kompromisse gemacht werden müssen, damit alles noch halbwegs gut läuft. :/ *seufz* Ich bin wirklich gespannt wie FFXV letztendlich aussieht (glaubt ihr an 1080p für die PS4?), vor allem die Bildquali (Auflösung und Kantenglättung) und ob es zumindest stabil mit 30 fps läuft...
Square Enix may be considering a summer 2016 release date for Final Fantasy XV. A new questionnaire that went live on the official website today asks, ‘if Persona 5 and Final Fantasy XV came out at the same time, which would you prefer?’
Persona 5 is slated for a summer 2016 release.
Final Fantasy XV has only been officially announced for a 2016 release. A release date announcement will come during a presentation in March.