Puppet Master
L04: Amateur
- Seit
- 15 Jan 2006
- Beiträge
- 151
RWA schrieb:12. Chocobos, moogles, and traditional spell names will still be present.
Sehr schön! Ich freue mich schon sehr auf den Titel.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
RWA schrieb:12. Chocobos, moogles, and traditional spell names will still be present.
Wird eher so ein ähnliches wie bei FFX.Mog schrieb:Wird ne ziemlich geniale Space-Oper! Hoffentlich mit dem Kampfsystem aus FFXII...
Wird doch wieder so wie in FFIX, oder hab ich da was falsch verstanden? ATB halt.Sonny Black schrieb:Wird eher so ein ähnliches wie bei FFX.Mog schrieb:Wird ne ziemlich geniale Space-Oper! Hoffentlich mit dem Kampfsystem aus FFXII...
http://www.consolewars.de/messageboard/viewtopic.php?p=893239#8932394. To that end, here's what we heard about the combat system: It's still good ol' Active-Time Battle (ATB), except it's been tweaked to be even faster and a bit more "actiony" (as indicated by the trailer). The development team also cryptically mentioned the use of an "added time axis," which could mean anything from timing button presses that pull off special attacks to abilities that alter time with battle.
Ichg meine nur das man ja dann die wahl hat zwischen hektisch und nicht hektisch.akikaze schrieb:Bei VII, VIII und IX war's so, ja. Bei XII wird man auch die Wahl haben.
Eventuell wird's das auch bei XIII geben, wer weiß? Spricht nichts dagegen.
zum Glück nichtMog schrieb:Wird ne ziemlich geniale Space-Oper! Hoffentlich mit dem Kampfsystem aus FFXII...
Denkt man sich die bisweilen automatisierten Aktionen der sonstigen Partymitglieder weg und stellt die Charas im Geiste in die gewohnte Formation ist es doch eigentlich identisch mit dem klassischen, oder?nasagoal schrieb:aber ok, wenn man das KS bei FFXII auf "warten" stellt, ist es vom Spielgefühl her gar nicht mal soooo viel anders als bei den alten Final Fantasies
habe jetzt nur die Demo gespielt... aber AFAIK kannst du die Gambits (also dass die Mitstreiter von der KI kontrolliert werden) auch ganz ausstellen und so alle wie sonst auch immer kontrollierenakikaze schrieb:Denkt man sich die bisweilen automatisierten Aktionen der sonstigen Partymitglieder weg und stellt die Charas im Geiste in die gewohnte Formation ist es doch eigentlich identisch mit dem klassischen, oder?nasagoal schrieb:aber ok, wenn man das KS bei FFXII auf "warten" stellt, ist es vom Spielgefühl her gar nicht mal soooo viel anders als bei den alten Final Fantasies
In the previous trailer, though, her enemies were exclusively human; now, she's shown fighting against a number of monsters, as well.
In the first instance, the enemy that appears is a massive demon, looking somewhat like the Balrog from the Lord of the Rings movies, save that it glows blue and swings a massive sword that leaves energy trails behind it. The guards in the large city that's under assault manage to summon their own defenses, as they activate a blue energy field through which leap a few battle wolves, which quickly coalesce from pure energy into solid matter to take on the monster. The woman isn't bereft of tricks of her own, however; immediately preceding the precious few seconds of battle footage (which appear to be identical to the E3 trailer), she drops a grenade on a group of enemies and then slices through it with her sword, causing them all to go flying.
Afterwards, a bit of footage appears in which the woman directly engages another large monster, which somewhat reveals the Ifrit summon from Final Fantasy X, but in a bit of a bluish hue. This didn't appear to be battle footage, though, as everything moved around a bit too much for it to be anything other than a cutscene.
Lastly, the brief trailer is wound down by the appearance of a mechanized, flying manta ray-esque creature, which landed on one of the railway trains that are seen zooming through these trailers, and then ground it to a halt by pressing it against the track. It stayed there for a moment, causing the woman to leap up from the train and see what all the fuss was about. As in the previous trailer, this one ended as she held her sword out toward the beast and posed for the camera.