PSP Dissidia: Final Fantasy

Ist Kefka wirklich bestätigt worden???

Weil, wenn ja! OMG! Sephischrott kann einpacken. :o

Im Gaf steht es jedenfalls so, er soll im neuen Trailer zu sehen sein.

Denke Locke, auch wenn ich auf Terra hoffe.

Oh man Kefka bin gespannt wie er aussieht - hoffentlich versaut ihn Nomura net :neutral:

Dito. Zidane wurde ja schon NomurOwned, viel zu feminin gemacht und Squall wirkt auch total metrosexuell auf mich
 
Ein neues Artwork und ein neues Bild:

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Zuletzt bearbeitet:
Also KH sieht schon verdammt geil aus. Dissidia wirkt technisch auch noch super. Nur ein blödes Genre.
 
eigentlich ist es laut nomura eher ein action-rpg, wie kingdom hearts, als ein beat-em-up und das genre ist alles andere als schlecht

Ich seh es mom eher wie ein SSBB im FF Universum. Keine Ahnung, aber ARGPs mäßiges hat man bis heute auch noch nicht gesehen.
 
Ich seh es mom eher wie ein SSBB im FF Universum. Keine Ahnung, aber ARGPs mäßiges hat man bis heute auch noch nicht gesehen.

naja man hat HP man kann lvln und skillen und soll mehr synchronisierten text als CCFF7 haben.... und die entwickler nannten es selber A-RPG

es wird halt ähnlich wie ein bemu aussehen...
 
Ich kann mir aber nocht vorstellen, wie die vielen FF chars in EINE story passen sollen, für mich ists bisher nen bemu mit rpg chars, mich interessierts bisher nicht.
 
Hoffentlich gibts noch nen gastauftritt von Sora und Rikku, das wäre fantastisch.:love6:
 
Rikku auf jeden fall, ein muss. ;-)
@Katana:

Wie kann man sich den RPG mode aus ehrgeiz vorstellen?

hm... action RPG mit zufallsdungeons (glaub zumindest das sie zufall waren) also ziemlicher dungeoncrawler
gefiel mir aber besser als das ganze restliche game ^^
erinnert afaik auch sehr stark an diablo

EDIT:

Quest Mode is probably the biggest draw - essentially, it's an expansion of the Quest Mode found in Tobal 2, which never made it to the States. Since Dream Factory is part of Squaresoft, they really know what they're doing. You play as both Koji and Clair, as you investigate the legendary Forsaken Dungeon in search of a priceless artifact (namely, Ehrgeiz). The quest feels a lot like Diablo - there's a little town that you can shop in, repair stuff, and ask for advice. The dungeon is several levels long, and they're randomized each time, so if you're passionate about your dungeon crawling, this isn't a bad way to get your fix.

Weapons are your typical affair (aside from the inclusion of gloves which enable you to use martial arts moves), but the notable addition is Protection. What this means is that, out of the various weapons and armor you'll find in the dungeon, some of them will be protected by a god, adding or removing various attributes to you when they're equipped. If you can find a protected item, you can have the blacksmith in town move the protection onto another weapon (but only if you give him a drink first). This way, you can move all sorts of protections onto one weapon and have a really awesome sword or armor in the end.

You actually play as both characters in quest mode, but you can only use one at a time. The one you don't play as will wait for you in the hotel. If you die in the dungeon, the game automatically switches to the other character. You have to find where you died at, and pick up the backpack that contains the spirit of the dead character, at which point you can play as them again. It's a neat mechanic, but sometimes this is quite hard to do (though you can try and make it somewhat easier by buying extra weapons and armor and dropping them in the hotel room for your partner to use in case you die).

Another complaint I have with quest mode is the traps. In any given room in the dungeon, there is a chance that there is a pressure plate hidden in the floor that will close all the doors to the room and force you to fight a wave of monsters to open them again. You can't open them again unless ALL of the monsters are dead - so if you're about to kill the last one and another bunch spawns in at that moment, you'll have to kill them too. You can't heal yourself without potions, and you can't open the menu in the middle of a battle, so you have to use the Satchel (four quick-slots that can be modified as you please) to store what you think you'll need. Once the Satchel is emptied, you're out of luck.

Lastly, the most ridiculous mechanic to be found in the game is the fact that it costs money to save your game. It starts out that you only need 20 gil to save, but as you increase in levels, the price skyrockets until it comes somewhere in the area of 500 gil. JUST TO SAVE THE DAMN GAME. Not only is that needlessly limiting, it also makes it hard to quit in the middle of the game unless you've found enough loot to pay off your save fee.

The graphics of Ehrgeiz are pretty slick for a PS1 game. Considering that the prettiest game of the time was Syphon Filter (which had relatively chunky graphics and a low framerate), Ehrgeiz blows just about every other PS1 game out of the water with some very nice looking character models and very little slowdown (though it can lag a bit in quest mode when there's a lot of monsters in the room - this rarely happens though). There is one notable flaw, however - special sprite effects are quite blocky (especially in quest mode).

http://hg101.classicgaming.gamespy.com/ehrgeiz/ehrgeiz.htm
 
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hm... action RPG mit zufallsdungeons (glaub zumindest das sie zufall waren) also ziemlicher dungeoncrawler
gefiel mir aber besser als das ganze restliche game ^^
erinnert afaik auch sehr stark an diablo

Nachtrag:
Zauber konnte man glaub ich auch nur per Items einsetzen.

Aber das Hauptgame (Klopperei) war doch viel besser. Besonders das Block- und Ausweichsystem war cool, wenn man sich damit etwas beschäftigt hat. Damit konnte man ziemlich geil anzusehende Kämpfe bestreiten auf dem hohen Schwierigkeitsgrad.
Und wer wollte denn schonmal nicht mit Sephiroth die halbe FF7-Riege (dabei ist Cloud, Tifa, Yuffie, Vincent, Endboss Django, der aber frappierend an Red XIII erinnert) abmetzeln? :D

Wenn das Kampfsystem bei Dissidia so ähnlich wird wie bei Ehrgeiz, wär ich wirklich zufrieden. Aber beim RPG-Mode sollten sie sich schon mehr Mühe geben, der machte schon nach kurzer Zeit keinen Spaß mehr.
Nur der Typ, mit dem man im RPG-Mode zocken konnte, wurde ja für den Klopperei-Mode auch freigeschaltet und hat den coolsten Move im ganzen Spiel. Der stürtzt sich auf den Gegner und bricht ihm sorgfältig alle Gliedmaßen einzeln. :D
 
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