NDS Dementium: The Ward

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Man hat sogar als Waffe so ein Chirugenwerkzeug wo sie Köpfe mit aufschneiden.
 
Nö! Würde auch gerne eines von denen sehen.
Hat jemand schon ein laden zum importieren gefunden?
Eigentlich soll das Spiel ja diesen Monat erscheinen.
 
Bin ich der einzige, der gerne ein Wii-Game von Renegadekid sehen würde? :D



Dito.

Aber viel wichtige r. ich hoffe der Titel wird halbwegs erfolgreich auf dem DS. Die Engine ist wirklich top - würde mir weitere DS Games bzw. nen Nachfolger wünschen. Hoffe es floppt net... und das sie bald nen EU publisher finden. Ubicrap könnte sich hier wieder mal nützlich machen :lol2:
 
Dito.

Aber viel wichtige r. ich hoffe der Titel wird halbwegs erfolgreich auf dem DS. Die Engine ist wirklich top - würde mir weitere DS Games bzw. nen Nachfolger wünschen. Hoffe es floppt net... und das sie bald nen EU publisher finden. Ubicrap könnte sich hier wieder mal nützlich machen :lol2:

Jep, dass hoffe ich natürlich auch. Ein Wiigame von denen wäre aus zweierlei Hinsicht super, denn 1.) sie können mit der Hardware umgehn und 2.) entwickeln sie die Art von Spiel(en), die auf Nintendo-Konsolen Mangelware sind. Aber mal schaun, warten wir zuerst mal ab wie gut sich Dementium verkauft, ich hoffe das beste und werd bei guten Reviews evtl. auch zuschlagen :)
 
Wii Game kommt bald,ich denke mal,dass einige Entwickler schon sehen würden,was sie an dieser Schmiede haben :-D

Das Spiel übrigens wird der reinste Hammer :-D
 
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ähm...:lol:
 
Renegade-Kid sagte schon ein paar mal, dass sie sehr an einem Wii-Teil von Dementium interessiert wären.
 
Wired Hands-On (Spoiler-Gefahr):
Dementium Goes Gold; Final Version Hands-On

By Chris Kohler October 04, 2007 | 9:20:26 PMCategories: Portable Gaming

Dementium: The Ward, the Nintendo DS survival horror FPS that made waves at E3 this year, has entered the manufacturing process, publisher GameCock announced today. The M-rated game will be released by this Halloween, October 31.

I got to check out some of the final version of Dementium this afternoon when the game's art director Gregg Hargrove came by to show it off. Hargrove is one of only nine people who worked on the game, but it positively drips polish. And blood.

The game has been cleaned up a lot from the E3 version. The first, most striking change is that the flashlight, which you get very early on in the game, now feels a lot more realistic. At E3, the flashlight was just a static cone of light in the middle of the screen that turned rigidly when you looked around. But now, when you turn left and right, your character leads a little bit with the flashlight, so it really looks like his wrist is in motion, and you can see the changing effect of the light source coming out of it -- which is really very impressive for Nintendo DS.


I got to check out the rest of the game's weapons, which you can see most of in the screen above right. L-R, there's the flashlight, nightstick, handgun, shotgun, electric buzzsaw, machine gun, and pistol. The final weapon is a sniper rifle. Of these, the electric buzzsaw (it's apparently actually a bone saw salvaged from a long-dead-possibly-zombified surgeon) is easily the most awesome. It's also very powerful -- and optional. You can only get it if you solve a complicated puzzle.

That's what intrigues me the most about Dementium, the fact that it's got puzzles alongside the zombie-shooting. Much like in Phantom Hourglass, you'll use an onscreen notebook to jot down clues -- numbers and phrases scribbled in blood on the walls, which of course is how all buildings keep records of their security codes. (:lol:)

Dementium definitely isn't going to be easy -- the designers put me into a couple of boss battles, one against a guy in a wheelchair with a chain gun for an arm and one against a bunch of mouths on the wall that vomited leeches, and I died against both of them. It then boots you back to the start of the chapter, so there's a lot of risk inherent in taking on these bosses. And there are no health refills! This seems pretty hardcore.

But there's likely to be a lot of reward for your persistence. The game's cinema scenes (with the requisite creepy little girl -- what is it about those things) are very nicely done, and the environments just exude a level of quality I'm not really used to from third-party DS games. Dementium has an uphill battle ahead of it. Can you imagine releasing an M-rated FPS on the Nintendo DS? But it looks like it'll be worth it.
 
Ich glaube das Spiel wird sehr gut !
Hoffentlich werden auch die Verkaufszahlen einigermaßen akzeptabel.Ich weiß ja nicht, bei nem 18-er Titel für den DS :oops:
 
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