From Software announced a spiritual successor to Demon’s Souls called Project Dark at Tokyo Game Show. Namco Bandai will publish the game in North America and Europe, but not under the name Project Dark. That’s a temporary title.

Digging through Japan’s trademark database we found two possible titles for Project Dark, Dark Rings and Crowns of the Dark. Both were filed by Namco Bandai.

Namco Bandai, possibly to confuse me and others that look up trademarks, tend to register multiple names for one game. Hmm… Dark Rings or Crowns of the Dark… I don’t know which one I like more. How about you?

http://www.siliconera.com/2010/12/0...dark-which-is-a-better-name-for-project-dark/
 
:hmm:

beide nicht so der überknaller :ugly:

wenns eins der beiden sein müsste, würd ich wohl "Crowns of the Dark" bevorzugen. Das andere klingt mir zu sehr nach HdR :v:
 
Neue Informationen zu Dark Souls (so lautet der endgültige Name des Spiels):

- This is the official title of what was previously Project Dark

- This time they want to increase the amount of field exploration in the game.
- All fields are seamless, so whatever you can see, you can reach and explore. If you see a fortress or castle walls in the distance, you can eventually get there.
- There will be no map display in the game, just a position display marker.

- They aim to make the game just as challenging than Demon's Souls, but also just as rewarding when you succeed. The sense of achievement is important.

- The gameplay will be similar to Demon's Souls in concept, where it's about trial and error and learning from your mistakes to play better.

- The game does not share the same world and story as Demon's Souls.
- The game will not use the same format as Demon's Souls in terms of having 5 worlds connected via a hub.

- Instead all maps in the game will be linked seamlessly in a connected world. The pace of the game will feel more about exploration and discovering locations, which you can then go inside into a dungeon or whatever and explore the interior further.
- There will be more complex level designs in the game using more vertical design in areas and such.

- The world setting is based on medieval dark fantasy, and will contain themes like "high fantasy of kings and knights", "death and the depths of the earth", and "the flames of chaos".

Edit: More details added.

- The character creation process will not be class based.
- The play style of the player character will have much more freedom this time.
- There will be many more spells and items, and the animation and uniqueness of weapons will also be increased.

- The online elements are very similar to Demon's Souls. There is cooperative and PvP.
- You can still leave messages, and see players who died at various places.
- There will be no Soul Tendency this time because they don't want to have to use dedicated servers to handle that shit again.
- Instead this time there will be more features allowing players to engage in "mutual role playing" which they say are still under wraps. They'll reveal more when it's time.
siehe hier:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=420440

EDIT:

Nach dem lesen der Infos formt sich langsam eine Bild in meinem Kopf und ... es gefällt mir :aehja:
 
Zuletzt bearbeitet:
das mit der offenen welt hört sich gut an aber:

- There will be no map display in the game, just a position display marker.

das könnte in ner offenen welt fatale folgen haben.
 
Hört sich alles ziemlich gut an ^^

Mehr open-world kann ich mir gut vorstellen, allerdings müssen Gegner alle gescriptet sein, um das gleiche trail&arror-Prinzip und den Lerneffekt wie in Demon's Souls fortsetzen zu können.

Bin gespannt was Fromsoft da aus dem Hut zaubert :D
 
- There will be no Soul Tendency this time because they don't want to have to use dedicated servers to handle that shit again.
Das find ich sehr schade. Gerade diese Tendency-Events waren doch immer sehr unterhaltsam. Aber hat wohl für zu viel Verwirrung gesorgt. :goodwork:
 
noch schwerer als Demon´s Souls? Da wird Fromsoft sich nicht beliebt machen bei der 360 Community.

kla mann.

die 360 community hat ja mit super meat boy nur eines der schwierigsten spiele aller zeiten.

da stinkt selbst ds mit dem etwas unhandlichen speichersystem ab. ;)
 
1296569403083.jpg


Hier ist ein Scan aus der Famitsu
 
ich hoffe nur dass sies bockschwer machen und nicht irgendwie leichter um der masse zu gefallen. die können viel erzählen, ich glaubs erst wenn ichs spiele.
 
was war jetzt eig genau das schwere an DS?

einfach das auch schon vorher gegener auf einen zu kommen, die halt sehr, sehr schwer zu besiegen sind?
 
du wirst von anfang an, ohne große eingewöhnung gegen sau starke leute kämpfen, und je nach dem was du als klasse nimmst, wird es schwerer, aber die meisten die nach 5 std nicht aufgegeben haben, kommen dann mit dem Spiel super klar
 
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