Call of Duty 7: Black Ops

Hm also bei mir ist
MTU : Automatisch
Procy Server : nicht verwenden
UPnP Verfügbar
Nat Typ 2

und bei ihm auch-.-
 
Das kann sein aber nicht desto trotz liegt es an irgend einem Port. Bzw. Firewall des Routers oder ähnlichem. Auf jeden Fall liegt da der Grund. Du kannst es ganz einfach mal testen. In dem du die Ps3 direkt über das Modem laufen lässt und du so zusagen Nat Typ 1 bist. Dann wirst du sehen, dass es geht^^
 
Also wenn wir zb Uncharted 2 zocken wollen, dann geht das sehr oft einfach nicht, außer wenn eine Dritte Person kommt, und diese Person gruppenführer ist...
 
Also wenn wir zb Uncharted 2 zocken wollen, dann geht das sehr oft einfach nicht, außer wenn eine Dritte Person kommt, und diese Person gruppenführer ist...

Ja, ich kenn das Problem. Bei mir war es z.B der Router. Ich hatte UPnP an und eigentlich alles frei gegeben aber ich konnte meine Kollegen bzw. nicht alle in meine Gruppe einladen. Hab alles probiert aber es ging nicht. Dann hab ich mich über die Ps3 ins Internet gewählt und dann getestet. Siehe da, es klappte mit allen und immer. Dann beschloßich mir einfach nen neuen Router zu holen und dieser macht keine Zicken.
 
Also ich hab eine Fritzbox 7270, und wenn ich bei Black Ops of System Info gehe, sagt er mir Nat Typ moderat...
 
Naja, mit Fritzbox bist du top aufgestellt :D Aber kannst ja nur einmal für Testzwecke es testen, sprich verbinde dein Modem direkt mit der Ps3 und meld dich da an(sprich Provideranmeldung). So kannst du feststellen, ob es an irgendeiner Einstellung von deinem Router liegt bzw. ob dein Router vielleicht nen FW-update braucht. Ps. ich sag es dir deswegen, weil es bei mir auch so war und zwar nachdem ich meinen Router ein neues FW-Update gemacht hab :D Vielleicht ist es bei dir genau anders rum :D


Ps: Wenn du das Modem von der Fritzbox nutzt, dann muss du bei deiner Fritzbox es so einstellen, dass die Fritzbox nur als Modem genutzt wird.
 
Zuletzt bearbeitet:
Boah, die Server sind gerade scheinbar hoffungslos überfordert. Man kommt in kein Spiel mehr rein. Man kommt in die Lobby, und sofort sucht er nach einem neuen Host, findet keinen, und schließt die Lobby. Startet das Spiel mal, dann lädt er, und bleibt bei Warten auf andere Spieler hängen, und kurz darauf wird man rausgeworfen. Ist also gerade unmöglich ein Spiel zu finden (Xbox 360)
 
Hab den SP jetzt auch auf Veteran durch. Es gab eine harte Stelle
in der Mission "Executive Order" am Ende, als man durch die enge Tunnel musste und danach durch den engen Gang.

Den Twist mit Reznov sah ich von weitem kommen, da konnte ja was nicht stimmen, so wie er immer da plötzlich auftaucht und niemand außer Mason von ihm Notiz nimmt.

Project Nova war ne Hammer-Mission und fast wie ne Hommage an die früheren Teile, war total überrascht plötzlich wieder ne MP40 in der Hand zu halten.

Waren paar gute Missionen dabei, gegen Ende hätte es besser sein können.

Fazit:

Guter SP mit einigen coolen Missionen, aber ingesamt wäre mal ein neuer Ansatz nicht schlecht, gerade was die Gegner-KI angeht(wenn ich da so an Killzone 2 denke). Viele Szenen hat man schon in anderen COD-Teilen in ähnlicher Form gesehen.
 
ich hab heut dir FAL wieder für mich entdeckt :love6: sie ist zwar nicht so sexy wie in MW2, aber solange ich host bin eben ein sicherer Kill mit nur zwei Treffern, was hab ich da vorhin geraped^^ Davor waren die zwei Stunden davor voll fürn Arsch...
 
Das war für mich auch der Momente wo ich gedacht habe WTF!!!!. Bis ich das gechecked hatte.

davon kan ich ein lied singen^^

Aber ich weiß nicht, ich hätte mir vorallem Vietnam bissen cooler vorgestellt, da fand ich die Japan Szenen bei World at War deutlich geiler, wie zb die ganzen leichen, wo sich Japaner versteckt hatten usw
Hätte mir mehr bissen das Feeling von Platoon (Film) erwünscht, so war es am ende irgendwie, hm war schon alles mal da.
 
Nachdem ich heute fast nur auf die Fresse gekriegt hab mit meiner Famas und der Galil mal die Ak ausprobiert.

BÄM 3mal fast 30 Kills hintereinander ^^ Ich liebe das Teil :scan:
 
also es ist teilweise genau wie es bei MW2 war, ein krampf mit der kompletten party in ein spiel zu kommen. wird hoffentlich besser.

bloß nicht aus den fehlern lernen liebe entwickler :kruemel:
 
also es ist teilweise genau wie es bei MW2 war, ein krampf mit der kompletten party in ein spiel zu kommen. wird hoffentlich besser.

bloß nicht aus den fehlern lernen liebe entwickler :kruemel:

Ich glaub sie nehmen nie den Code von einem gepatchten game, sondern immer vom erst gelieferten version. Anders kann ich mir nicht erklären, dass jedes mal der selbe mist vorallem Online passiert, man kann auch dazulernen
 
davon kan ich ein lied singen^^

Aber ich weiß nicht, ich hätte mir vorallem Vietnam bissen cooler vorgestellt, da fand ich die Japan Szenen bei World at War deutlich geiler, wie zb die ganzen leichen, wo sich Japaner versteckt hatten usw
Hätte mir mehr bissen das Feeling von Platoon (Film) erwünscht, so war es am ende irgendwie, hm war schon alles mal da.

Bischen Film Feeling ist da schon drinne, gerade der Vorletzte Lvl erinnert ein wenig an Rambo und einen Film dessen Namen ich net mehr weiß wo Christopher Walken oder so mitspielt.
 
So liebe Multiplayerfans aller Plattformen, das könnte euch interessieren:

Für PS3:
Hey PS3 gamers,

We are listening to you and we’ve been busy working on updates based on feedback from the community. We have already deployed a number of updates, and there will be many more to come. Stay tuned right here for all the latest info.

LIVE FIXES

11/5
* - Villa: User can clip into rock at west edge of grid zone B2 and see through to the other side
* - Crisis: User can clip into LVT between grid zone A3 and B3 and see through to the other side
* - User can get an infinite number of 'Sam Turret', 'Care Package' and 'Sentry Gun' killstreaks (commonly referred to as the “care package glitch”)

11/9
* - Radar sweep when there are only 2 players left in One in the Chamber will stop functioning if the 2 players have multiple lives when the sweep starts
* - Crash when viewing content (films, clips, etc) in the Community & Recent Games menu

11/10
* - Users’ rank and stats can get wiped under very specific conditions

11/11
* - Online number counts were not updating properly; these are now reporting exact online numbers
* - Parties getting disbanded when host did not find a match quickly

11/12
* - Launch: User could access a small platform outside of the intended play space below the rocket gantry by jumping to a very specific location; now blocked from access
* - Launch: User could access a small area inside geometry at vents near Dom flag A by going prone and moving around in a very specific location; now blocked from access
* - Some users reported that weapon attachment challenges were not resetting after prestige; now all are guaranteed to clear as soon as selecting the prestige option

11/16
* · Prevention of killstreak selection getting disabled in Combat Training under rare conditions
* · Array: Added collision to prevent players from partially clipping into a tree
* · Launch: Added collision to prevent players from strafe jumping onto an invisible ledge at the base of the rocket near B3
* · Summit: Added collision to prevent players from jumping to a location outside of the map boundary when in Custom Games where player speed is maxed out
* · Havana: Added collision to prevent players from jumping onto an invisible ledge above a doorway at C2
* · Nuketown: Adjusted a spawn point that would spawn players on top of a mannequin’s head when that mannequin was randomly spawned in that location

IN PROGRESS

* · Improved matchmaking to find matches significantly faster
* · Improved matchmaking to ensure that players are more effectively matched to games with the best networking conditions
* · Improved host selection to ensure that the best host is always selected in the pre-game lobby
* · Improved party system to ensure that parties don’t get broken apart
* · Disable ability to join Private Match, Combat Training and Theater lobbies when searching for Player Match games
* · Server-side and game-side changes to decrease the amount of failed Film uploads
* · Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)
* · Prevention of Combat Training stats getting crossed with Player Match stats under rare conditions
* · Prevention of Valkyrie rocket exploding upon release under rare conditions
* · Prevention of Gunship failing to give player full control under rare conditions
* · Prevention of temporary loss of functionality when a button was being held down at the point of a disconnect
* · Additional fine-tuning of audio levels and ranges for footsteps and gunfire
* · Additional fine-tuning of audio levels for bomb plants/defuses
* · Additional online security enhancements
* · Prevention of a rare issue where a player will get teleported outside the map boundaries under very specific circumstances
* · Optimization to prevent friends list from spamming user while in game – will improve game performance for users with large numbers of friends

Regards,
-JD

Für 360:
Hey 360 gamers,

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11/5
* - Villa: User can clip into rock at west edge of grid zone B2 and see through to the other side
* - Crisis: User can clip into LVT between grid zone A3 and B3 and see through to the other side
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11/9
* - Radar sweep when there are only 2 players left in One in the Chamber will stop functioning if the 2 players have multiple lives when the sweep starts
* - Crash when viewing content (films, clips, etc) in the Community & Recent Games menu

11/10
* - Users’ rank and stats can get wiped under very specific conditions

11/11
* - Online number counts were not updating properly; these are now reporting exact online numbers
* - Parties getting disbanded when host did not find a match quickly

11/12
* - Launch: User could access a small platform outside of the intended play space below the rocket gantry by jumping to a very specific location; now blocked from access
* - Launch: User could access a small area inside geometry at vents near Dom flag A by going prone and moving around in a very specific location; now blocked from access
* - Some users reported that weapon attachment challenges were not resetting after prestige; now all are guaranteed to clear as soon as selecting the prestige option

11/16
* · Prevention of killstreak selection getting disabled in Combat Training under rare conditions
* · Array: Added collision to prevent players from partially clipping into a tree
* · Launch: Added collision to prevent players from strafe jumping onto an invisible ledge at the base of the rocket near B3
* · Summit: Added collision to prevent players from jumping to a location outside of the map boundary when in Custom Games where player speed is maxed out
* · Havana: Added collision to prevent players from jumping onto an invisible ledge above a doorway at C2
* · Nuketown: Adjusted a spawn point that would spawn players on top of a mannequin’s head when that mannequin was randomly spawned in that location

IN PROGRESS

* · Improved matchmaking to find matches significantly faster
* · Improved matchmaking to ensure that players are more effectively matched to games with the best networking conditions
* · Improved host selection to ensure that the best host is always selected in the pre-game lobby
* · Improved party system to ensure that parties don’t get broken apart
* · Disable ability to join Private Match, Combat Training and Theater lobbies when searching for Player Match games
* · Server-side and game-side changes to decrease the amount of failed Film uploads
* · Weekly and Monthly leaderboards will now track all kills, deaths and assists properly (All Time leaderboards were not affected by this)
* · Prevention of Combat Training stats getting crossed with Player Match stats under rare conditions
* · Prevention of Valkyrie rocket exploding upon release under rare conditions
* · Prevention of Gunship failing to give player full control under rare conditions
* · Prevention of temporary loss of functionality when a button was being held down at the point of a disconnect
* · Additional fine-tuning of audio levels and ranges for footsteps and gunfire
* · Additional fine-tuning of audio levels for bomb plants/defuses
* · Additional online security enhancements
* · Prevention of a rare issue where a player will get teleported outside the map boundaries under very specific circumstances

Regards,
-JD

Für PC:
Hey PC gamers:

We are listening to you and we’ve been busy working on updates based on feedback from the community. We have already deployed a number of updates, and there will be many more to come. Stay tuned right here for all the latest info.

LIVE FIXES

11/10
* - GameServers.com has bumped sv_maxrate to 25000 across all servers to reduce lag.
* - GameServers.com continues to improve official server distribution in various worldwide regions.

11/11
* - Friends fix for join in progress and Friends tab in server browser.
* - Performance improvement for dual and quad core.
* - Improved connectivity with Black Ops Rcon tool.


IN PROGRESS

* - GPU hitching on certain graphics cards.
* - Incomplete server browser results.
* - Improvements to Quickmatch joins (results with better ping and reduced lag).
* - Zombies "The game session is no longer available" error.


Regards,
-JD

und für Wii gibts wohl noch nix, da wird nur um mitteilung gebeten, wenn man probleme haben sollte ;)

Alles nochmal zusammengefasst, hier
Call of Duty gamers:

For the past two years, we've been working day and night to deliver the best game we possibly can to our fans. We are committed to making sure that continues for a long time to come. If you have questions, concerns or just need more info, we want to hear, so please continue coming back to the COD forums to share your thoughts.

We've always been committed to our community and we'll be here to help in every way we can. We've already fixed some things that have popped up in recent days now that large volumes of players have arrived online. Let us know how we can continue to make the best possible experience for you, the fans.

Please bookmark the links below for ongoing updates about fixes that have already been made and fixes that are in the works.

PS3: http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=72&t=313365
X360: http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=73&t=313362
PC: http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=71&t=313146
Wii: http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=74&t=313460

Thanks as always for your support.

Regards,
-JD
 
Sooooooooo hab meins gestern endlich auch bekommen.
Konnte zwar nur n Stündchen zocken, aber bisher ist ein sehr guter Eindruck zurückgeblieben. Hab Hanoi, Crisis, Launch und Jungle gezockt, haben mir bis auf Hanoi alle sehr gut gefallen.
Geschwindigkeit wurde wirklich reduziert und ich hab auch das Gefühl das man schneller umkippt. Auch gibts definitiv mehr gecampe, was aber noch nicht wirklich schlimm aufgefallen ist (gut nach ner Stunde... :ugly:). Maps bieten genügend Deckung umd schnell noch zu entkommen und auch sehr schöne Möglichkeiten um den Gegner schnell zu flankieren, klasse. Und mein erstes komplettes FFA gleich mit 18:6 beendet, so darfs dann gerne weiter gehen :coolface:

Hab dann auch mal den Target Assist ausgeschalten und dann ordentlich auf die Fresse bekommen -.- Muss das glaub ich nochmal testen, aber so der Eindruck auf die schnelle war, heftig wieviel der Aim Assist wirklich bringt... :ugly:

Wer also mal nen Ründchen online zocken will, darf mich gerne adden.
 
Zuletzt bearbeitet:
solange man selbst der typ ohne aim assist ist, bekommt man auffe fresse, wenns bei allen aus wär, wärs wieder was anderes. einziger fall, in dem das ausschalten was bringt, ist wenn zwei gegner aneinander vorbeilaufen, man gerade auf den einen ballert, das fadenkreuz dann aber am anderen hängenbleibt und man keinen von beiden trifft, selbst aber umfällt...
 
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