Nasg1
L17: Mentor
sind wirklich ganz geil gemacht
Aber schwer zu zusehen wie leute es zocken da bekommt man sofort lust auch loszulegen.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Es kommt also wirklich raus... nach 2 Jahren mit immer denselben Bildern. Sehr schön. Und die Spots sehen auch super aus. Nur wieder mal schade, dass wir wohl wieder ewig warten müssen. Dabei hätt' ich einen zweiten DS-Blockbuster diesen Winter neben PH gern gesehen, aber das ist Utopie... Sogar Blue Dragon hat ein halbes Jahr zu uns gebraucht.
Ich bin was die ganzen RPG's angeht auch sehr sehr skeptisch. Ich glaub wir können froh sein, wenn wir 2 von den RPG's, die in Japan bis Ende des Jahre rauskommen, 2008 hier sehen. Aber mal sehen, time will tell...
Jep, hast nicht unrecht. Wer nicht gewillt ist zumindest aus den Staaten ab und zu zu importieren - wird von der DS RPG-oWnage in nächster Zeit nicht viel spüren ^^
Als PALie r ist man beim DS immer mind. 1 Jahr in Rückstand - siehe Rune Factory,MM:Starforce,Harvest Moon,Layton usw. haben in Japan alle schon ihre Nachfolger in der Pipeline -.-
So ist es...
Aber vllt überrascht uns Nintendo ja mal mit schnelle Releases, auch wenns imo recht unwahrscheinlich ist. Wie lange hat denn bspw der GBA-Teil von FF Tactics gebraucht, weiß das vllt jemand? Könnte ja ein kleiner Indikator sein.
Sehr geil, sieht richtig genial aus, vorallem das Design der Figuren.
Kommt doch diesen Monat in Japan raus ne?
Ist bei weitem nicht nur postives und manches scheint schon lästig zu sein. Grafisch top, aber anscheinend von der Steuerung her unnütz kompliziert. Es ist echt Mist das es keine Demos gibt, da ich das gerne mal anspielen würde.Just finished chapter 2. Here's some thoughts and impressions:
There's less voice than I expected, considering the supposed size of the game (2 gigabits?). The first few dialog boxes were voiced, but I haven't heard voice outside of movies since then.
The game is really pretty in battle, but the sprites on the battlefield look kind of cheap. That doesn't bother me, but it was apparent enough that I noticed it.
The perspective of the battlefield sucks. If you have two units standing north/south of another one, it's kind of tough to target the unit that's further north. You can adjust the camera pitch, and rotate in 90 degree steps, which does help a little.
The touch controls are annoying... you have to tap each menu item twice. To attack, you have to double-tap the sprite on the map, double-tap the 'attack' option, and then TRIPLE-tap the enemy (the third tap is for the confirmation dialog...) I really don't see any reason for that. :\
The music is awesome, and it's definitely classic Sakimoto.
The party-wide AP system works as I expected it to: you can move/act any of your party members, as long as you have enough AP to do so. There's a 'battle' marker on the AP bar that, when passed, won't allow you to attack.
You can open chests and talk to people on the map, sort of like Fire Emblem.
Party members who are on your team can join in the battle from a reasonable distance away, but if they're too far away, their melee attacks will be weaker. I think the game said there are 3 distance levels: 1-3 squares, 4-6 squares, and 7-9 squares. This applies for both enemies and your group. When you initiate an attack, it goes until you win, die, or run away... which is pretty cool, I think.
Battles in general are a bit slow, because the attack animations take a while to play, but it isn't that bad at all. The skills seem pretty cool so far, especially the heal spell: you have to sweep the cursor across your characters to select them for the heal spell. I saw some other interactive stuff in the TV ad, so I'm looking forward to that.
The potency of spells (or at least the heal spell, the only one I've tried) varies depending on how many targets it has, which I found to be pretty interesting.
The UI design in the game is really nice. I especially like the setup screen before each chapter, where you can summon party members, arrange your groups, equip characters, talk to party members, etc.
The actual usability of the nice UI leaves a bit to be desired. From what I can see, it's not possible to see how a piece of equipment affects a unit until you buy it, or see how much a currently-equipped piece of equipment affects the unit. Yikes.
On some battlefields, there are glowing circles that, when examined, allow you to restore your group's AP. The game also said they can restore HP/MP sometimes, but the one I saw didn't allow that.
After completing chapter 2, the map I was on became a 'free' map, wherein I can seemingly grind characters if I choose to do so.
I've only tried battler and white mage so far, but they're pretty standard. The class abilities and items actually quite remind me of Final Fantasy. I'm considering bringing in some of the other classes so I can try them out. Stealer and itemer both look pretty cool.
Als PALie r ist man beim DS immer mind. 1 Jahr in Rückstand - siehe Rune Factory,MM:Starforce,Harvest Moon,Layton usw. haben in Japan alle schon ihre Nachfolger in der Pipeline -.-
Das bringt mich auf eine Idee: Jemand müsste einen verlag gründen, der sich nur darauf spezielisiert, die gantzen RPGs so schnell wie möglich nach dem jap Release hier rauszubringen. ohne den Umweg über die USA. Das wäre das geschäft des Jahrhunderts, und alles was man bräuchte wären ein Computernerd und ein Animenerd. Und ich würde mich dumm und dämlich verdienen :muhaha:
So far, I really like the game. The negative stuff I mentioned is annoying, but it hasn't bothered me that much (except for the shop/equipment thing... I'm going to hate that, unless I'm overlooking something here).
I'm really enjoying the game, and I haven't been able to put it down. I've somehow clocked 5:30 since I started playing earlier today.
Spieleeindrücke (Aeana, neogaf)
Ist bei weitem nicht nur postives und manches scheint schon lästig zu sein. Grafisch top, aber anscheinend von der Steuerung her unnütz kompliziert. Es ist echt Mist das es keine Demos gibt, da ich das gerne mal anspielen würde.
Ja, nur müsste man hier auch noch in die zig europäischen Sprachen übersetzen deswegen dauert es wohl immer so lange. Die großen Ist-Entwickler wie SE etc. sollten sich einfach mit starken westliche Partner wie Ubi,EA und co. vereinen das die Spiele fast zeitgleich weltweit erscheinen. So lächerlich diese Warterei....