VKZ Allgemeiner Verkaufszahlenthread

Von 4Players:

Laut des jüngsten Geschäftsberichts von Namco Bandai konnte sich Enslaved: Odyssey to the West bis dato knapp 460.000 Mal verkaufen. Damit ist der Action-Titel von Ninja Theory zwar mitnichten ein Totalflop, hat sich aber insgesamt doch deutlich schlechter verkauft als ursprünglich vom Publisher erhofft. Der hatte schon im November die Absatzprognose von einer Million auf 700.000 Exemplare senken müssen.
 
2,5 Mio. Scribblenauts weltweit verkauft

11.02.11 - 5th Cell hat von der Scribblenauts-Serie 2,5 Mio. Einheiten weltweit verkaufen können. Das teilt General Manager und COO Joseph Tringali auf der DICE 2011 mit.

In der Reihe erschienen bislang Scribblenauts (2009) und Super Scribblenauts (2010).

@Quelle: Gamefront.de

zehnzeichen
 
Deathsmiles nears 100,000 sales

Combines sales of the US and Japanese version reach six-figure mark as game hits UK shelves

The Xbox 360 version of cult arcade shooter Deathsmiles is approaching 100,000 sales in Japan and the US.

It hit UK shelves last week (Friday, February 18th), courtesy of Rising Star Games.

A Cave spokesperson told MCV: “Cave games have had a strong user base and following in Japanese game centers, gaining popularity particularly with the release of Dodonpachi for their high difficulty accompanied by complex scoring systems.

"On top of a storied arcade history with strong operator support that includes the game center releases of Dodonpachi, Mushihimesama, Deathsmiles, Espgaluda and more, Cave remains one of the last shooter developers capable of putting games out in a tough arcade market.

“After a very strong arcade run, the port of Deathsmiles for Xbox360 went on to become the best-selling shooter package on the system, and has sold nearly 100,000 copies between the US and Japan.

"Cave games have been quite successful on the Xbox 360 platform in general, with the strong support of hardcore gamers for whom the additions of leaderboards and achievements up the level of competition for score.

"Both Deathsmiles and Mushihimesama Futari have earned Platinum Collections from Microsoft.”

Quelle: MCVUK
 
Weltweit über 10 Mio. Kinect verkauft
09.03.11 - Microsoft gibt bekannt, dass mehr als 10 Mio. Kinect Sensoren weltweit in den ersten vier Monaten nach Markteinführung verkauft wurden; Kinect kam am 04.11.10 in den USA, am 10.11.10 in Europa und am 20.11.10 in Japan in den Handel.

Mit dieser Zahl schafft es die controllerlose Konsolensteuerung jetzt in das Guiness Buch der Rekorde – als das mit 133.333 Geräten täglich am schnellsten verkaufte Consumer Electronics Produkt. Innerhalb der ersten 60 Tage seit Verkaufsstart hielten bereits 8 Millionen Sensoren Einzug in Wohnzimmer auf der ganzen Welt.

Laut Microsoft soll kein anderes Produkt der Sparte das bisher geschafft haben, wie eine vom Guiness Buch der Rekorde in Auftrag gegebene unabhängige Umfrage ergab.


quelle:
gamefront.de
 
Goodbye core gaming...

Schnarch. Nach deine Theorie, dürfte ja wohl seit neustem nur noch jeder Entwickler Pokemon Klone entwickeln, weil die Anno dazumal 22 Mille mal verkauft haben.
Mit dem Kram lässt sich Geld schaufeln wie blöd, heißt aber nicht das man auf andere relevante Sparten verzichtet, ich kanns echt nicht mehr hören hier.

Nichtmal der Umstand das Rare in die Kinect Zone verdammt wurde, bereitet mir Sorgen. Ist ja eher einer der schwächeren Exklusives die M$ in petto hat.
Außerdem soll Kinect Sports verdammt Fun machen. Aber das können wir beide eh nicht beurteilen.
 
Schnarch. Nach deine Theorie, dürfte ja wohl seit neustem nur noch jeder Entwickler Pokemon Klone entwickeln, weil die Anno dazumal 22 Mille mal verkauft haben.
Mit dem Kram lässt sich Geld schaufeln wie blöd, heißt aber nicht das man auf andere relevante Sparten verzichtet, ich kanns echt nicht mehr hören hier.

Nichtmal der Umstand das Rare in die Kinect Zone verdammt wurde, bereitet mir Sorgen. Ist ja eher einer der schwächeren Exklusives die M$ in petto hat.
Außerdem soll Kinect Sports verdammt Fun machen. Aber das können wir beide eh nicht beurteilen.

Wo habe ich den meine Theorie gepostet?
Ich hab lediglich die aktuelle MS Stretegie gekonnt umschrieben ;).

Wenn ich mir die Kommentare von MS ansehen ("2011 dreht sich alles um kinect") und mir das linup für dieses Jahr ansehe, dann wird meine Aussage bestätigt.
 
PlayStation 3 Sales Reach 50 Million Units Worldwide. Move surpasses 8 Million #1


TOKYO, April 15, 2011 /PRNewswire/ -- Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) today announced that the cumulative sales of the PlayStation(R)3 (PS3(R)) computer entertainment system reached a milestone of 50 million units(1) worldwide, as of March 29, 2011. SCE also announced that PlayStation(R)Move sales surpassed 8 million units(1) worldwide as of April 3, demonstrating continued growth and momentum of the PS3 platform.

The PS3 system, equipped with future proof cutting-edge technologies including the powerful Cell Broadband Engine(TM) and RSX(R) processors as well as the Blu-ray disc(TM) (BD) player and HDMI, has delivered users with high-definition and high quality entertainment experiences since its launch in November 2006. The PS3 system continues to evolve and enhance the user experience through new features and services delivered via software updates.

Concurrently with the introduction of PS3, SCE launched the PlayStation(R)Network service which now has more than 75 million registered accounts and operates in 59 countries and regions(2) around the world. PlayStation Network supports free community-centric online game play and communication tools such as PlayStation(R)Home(3), and offers vast downloadable digital content, including games, movies and TV shows, through PlayStation(R)Store. Downloadable digital content on PlayStation Store currently totals 105,988 worldwide. In September 2009, SCE launched the new slimmer and lighter PS3 system with a new form factor and less power consumption that has been well received by users around the world.

To further expand entertainment experiences only possible on PS3, stereoscopic 3D gaming and Blu-ray 3D(TM) features were introduced to the system via a free system software update(4) in April and September 2010, respectively. The feature enables users to enjoy stunningly realistic stereoscopic 3D on their PS3 system by simply connecting it to a 3D-compatible TV such as a 3D "BRAVIA" TV using an HDMI cable. The number of stereoscopic 3D software titles has reached 89 as of April 1, 2011.

SCE launched PlayStation Move in September 2010 for North America, Europe/PAL territories and in Asia, and in October 2010 for Japan to deliver a new entertainment experience across all categories of games, from casual to core. The PlayStation Move motion controller is used in combination with the PlayStation(R)Eye camera to detect the precise movement, angle, and absolute position in 3D space of the user, thereby allowing users to intuitively play as if they are within the game. The number of PlayStation Move supported/dedicated software titles has reached 155 as of March 24, 2011, including titles such as Sports Champions, SingStar Dance and Killzone 3(5). PlayStation Move continues to expand new game play with variety of upcoming new PlayStation Move titles for 2011, including SOCOM 4: U.S. Navy SEALs(6).

With strong support from 3rd party developers and publishers worldwide, PS3 features a vast library of more than 2,128 software titles, with more than 480 million units sold worldwide(7). Recently released blockbuster franchise titles from first party studios include Grand Turismo 5, LittleBigPlanet2 and Killzone 3.

SCE will continue to further expand the PS3 platform and create a new world of computer entertainment.

About Sony Computer Entertainment Inc.

Recognized as the global leader and company responsible for the progression of consumer-based computer entertainment, Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI) manufactures, distributes and markets the PlayStation(R) game console, the PlayStation(R)2 computer entertainment system, the PSP(R) (PlayStation(R)Portable) handheld entertainment system and the PlayStation(R)3 (PS3(R)) system. PlayStation has revolutionized home entertainment by introducing advanced 3D graphic processing, and PlayStation 2 further enhances the PlayStation legacy as the core of home networked entertainment. PSP is a handheld entertainment system that allows users to enjoy 3D games, with high-quality full-motion video, and high-fidelity stereo audio. PS3 is an advanced computer system, incorporating the state-of-the-art Cell processor with super computer like power. SCEI, along with its subsidiary divisions Sony Computer Entertainment America Inc., Sony Computer Entertainment Europe Ltd., and Sony Computer Entertainment Korea Inc. develops, publishes, markets and distributes software, and manages the third party licensing programs for these platforms in the respective markets worldwide. Headquartered in Tokyo, Japan, SCEI is an independent business unit of the Sony Group.

PlayStation, PS3, PS2, PSP and RSX are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. Cell Broadband Engine and EyeToy are trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. BRAVIA is a trademark of Sony Corporation. Blu-ray Disc(TM), Blu-ray 3D(TM) are trademarks of the Blu-ray Disc Association. All other trademarks are property of their respective owners.

(1) Sell-in number

(2) As of Mar 20, 2011.

(3) A ground-breaking 3D social gaming community available on PS3 that allows users to interact, communicate and share gaming experiences. Within PlayStation Home, users can create and customize their own unique avatars and explore the virtual community in real time where they can communicate freely through text or voice chat. When the service is available, PlayStation Home icon will appear after booting/re-booting the PS3 system. Some content and services are charged.

(4) System software versions 3.30 or later are required.

(5) Titles and year differ by each country or region.

(6) Adapts to stereoscopic 3D games

(7) As of the end of Dec, 2010

Sony Computer Entertainment Inc.

CONTACT: Dan Race of Sony Computer Entertainment Inc. 1-650-655-3686

© 2011 PR Newswire

http://www.finanznachrichten.de/19951076
 
Besonders verglichen mit Xbox1 und Cube Zahlen.

Wenn man bedenkt wie die PS3 gestartet ist, und wie die ersten Jahre geglaufen sind, hat sich die PS3 nun wirklich gut entwickelt und ist zu einer der wichtigsten Platformen in der Branche geworden. Mal schauen wie viele sie noch schafft, bevor der Nachfolger kommt :-)
 
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Wenn man bedenkt wie die PS3 gestartet ist, und wie die ersten Jahre geglaufen sind, hat sich die PS3 nun wirklich gut entwickelt und ist zu einer der wichtigsten Platformen in der Branche geworden. Mal schauen wie viele sid noch schafft, bevor der Nachfolger kommt :-)

und vor allem wenn viele pappenheimer ihr hier nicht mehr als 40 insgesamt zugetraut haben-echt zu schade das man sich nie die namen notiert..
 
und vor allem wenn viele pappenheimer ihr hier nicht mehr als 40 insgesamt zugetraut haben-echt zu schade das man sich nie die namen notiert..

sony war auch vor release so großkotzig und wollte mehr als 100 millionen geräte verkaufen.
hat anscheinend gute seiten, wenn man nicht so führend gegenüber andere ist
 
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