klobrille
L15: Wise
Boah, das sieht teilweise so genial aus :o Wie aus einer anderen Gen.
Bin mal gespannt, wieviel da auf der 360 von übrig bleibt.
Bin mal gespannt, wieviel da auf der 360 von übrig bleibt.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
PC-Version könnte so aussehen, aber sicher nicht mit dem AAWenn das In-Game sein sollte, dann ist das aber sowas von Referenz - mit Abstand ... Aber da glaube ich nicht dran.
Boah, das sieht teilweise so genial aus :o Wie aus einer anderen Gen.
Bin mal gespannt, wieviel da auf der 360 von übrig bleibt.
Some tidbits from a finnish gaming mag (quick translations so ask if you don't understand):
- AW had 4 clear goals for the design:
1) Psychological action thriller
2) Introduces light as a part of the new gameplay mechanic
3) A movie like story, set in a big, free roam environment
4) Must score 9+ from reviews
- No set release date. They'll work for as long as they feel they need to. Quality is the highest priority.
- Remedy consists of only 30 people. (They outsource a lot)
- They couldn't find a suitable engine, so they made their own.
- Their SDK are so flexible that they can test all changes on both platforms as soon as they are made.
- They've taken 40 000 pictures for the game in the northwest US. They might take antoher 40 000 before they are done.
- Story is told like a TV-series, where doing missions advances the plot. Some "episodes" end in cliffhangers, others are slower paced and geared towards character development and showing Alan's past. They want to get that "Just one more episode" addiction in the game.
- The script for Max Payne 2 was 650 pages long (with a page for every mintue of action in the game). The script for AW will be multiple times longer.
- The plot in AW is tied to episodes, but the world isn't. You'll be able to wander around Bright Falls freely and without any artificial rush, but the story won't advance if you just roam the forests aimlessly.
- Lots of exploring and talking to other people can reveal surprising secrets.
- A strong light vs dark theme. A setting sun means bad news for mr Wake. At night you have to find shelter or arm yourself. Light is the only weapon against the shadowy figures, since they are invulnerable in the dark. Too bad Alan is allergic to light (?).
- "What is real and what is just Alan's nightmare?"
- Battles will be desgined with "quality over quantity" in mind. They want the battles to feel special and exciting.
- "The furhter the 'first season of Alan Wake' progresses, the longer the night for the writer becomes"
Ich frag mich aber noch wie das Gameplay aufgebaut ist.
Wie man schiesst, was für Waffen man hat etc.
das spiel wird so göttlich
ich hoffe es kommt noch 2009.
Von der Atmosphäre und dem Setting könnte das sooo gut werden. Ich hoffe die lassen da sehr viel ländliche Still einfließen, als würde man selbst durch so ein Naturgebiet wandern. Und dazu jede Menge rumforscherei und Abendsonne.
Es könnte so gut werden.