3.Playstation 3 - NUR Playstation 3

Status
Nicht offen für weitere Antworten.
"Sony PS3 Demo Stationen enthüllt!"

Quelle: onpsx.de
http://www.onpsx.de/news_12989.html

pstv01.jpg
 
hoffentlich etwas früher als zum PS3 Release :)

Gamefront schrieb:
Sony: 'Absatz von 6 Mio. PS3 bis März 2007 ist nicht schwer'

26.10.06 - Sony hat sich heute auf einer Pressekonferenz zuversichtlich gezeigt, die weltweit geplante Absatzmenge von 6 Mio. PS3 bis zum Ende des Geschäftsjahres (31.03.07) erreichen zu können.

Nobuyuki Oneda, Chief Financial Officer, bezeichnete das Erreichen dieser Zielmenge als 'nicht schwer', wie die Mainichi Zeitung schreibt. 'Unsere geplante Absatzmenge der PS3 liegt innerhalb des laufenden Geschäftsjahres bei 6 Mio. Einheiten. Obwohl die Konsole in Europa auf nächstes Jahr verschoben wurde, denke ich nicht, dass das ein schweres Ziel ist', fügte Oneda hinzu.

Die PlayStation3 kommt am 11.11.06 in Japan und am 17.11.06 in den USA auf den Markt, Europa folgt im März 2007.

Sony ist optimistisch :)
 
Sollte der Absatz in den USA und Japan wirklich so gut sein dann können wir uns auf die nächste Verschiebung freuen. :shakehead:
 
AllGamer schrieb:
hoffentlich etwas früher als zum PS3 Release :)

Gamefront schrieb:
Sony: 'Absatz von 6 Mio. PS3 bis März 2007 ist nicht schwer'

26.10.06 - Sony hat sich heute auf einer Pressekonferenz zuversichtlich gezeigt, die weltweit geplante Absatzmenge von 6 Mio. PS3 bis zum Ende des Geschäftsjahres (31.03.07) erreichen zu können.

Nobuyuki Oneda, Chief Financial Officer, bezeichnete das Erreichen dieser Zielmenge als 'nicht schwer', wie die Mainichi Zeitung schreibt. 'Unsere geplante Absatzmenge der PS3 liegt innerhalb des laufenden Geschäftsjahres bei 6 Mio. Einheiten. Obwohl die Konsole in Europa auf nächstes Jahr verschoben wurde, denke ich nicht, dass das ein schweres Ziel ist', fügte Oneda hinzu.

Die PlayStation3 kommt am 11.11.06 in Japan und am 17.11.06 in den USA auf den Markt, Europa folgt im März 2007.

Sony ist optimistisch :)

is doch gut das sie optimistisch sind. sie glauben an sich selbst und das sie das schaffen und ich hoffe es auch für sie. solllten sie die ps3 bei uns tatsächlich im märz rausbringen dürfte es wirklich nicht schwer werden die 6 mio. abzusetzen. das hauptproblem dürfte nicht der absatz sondern die produktion sein
 
"PS3 Formats"

Find out what types of media Sony's new beast supports.

http://ps3.ign.com/articles/742/742009p1.html

October 26, 2006 - Sony is clearly intent on making the PS3 the all-in-one hub for your home entertainment. A new list of media formats supported by the system right out of the box includes a variety of hard and digital formats, and should satisfy the needs of just about everyone.

The hard media has been known for some time, but here's the full list.

# BD-ROM
# BD-R
# BD-RE
# DVD-ROM
# DVD-R
# DVD-RW
# DVD+R
# DVD+RW
# CD-ROM
# CD-R
# CD-RW
# Super Audio CD

The PS3 will also allow you to access a variety of media file formats from the video, music and photo menus of the Cross Media Bar. We're assuming these files can be stored anywhere, including the hard disk and memory cards.

VIDEO:

# MPEG-1
# MPEG-2 (PS,TS)
# H.264/MEPG-4 AVC
# MPEG-4 SP

MUSIC:


# ATRAC (.oma .msa .aa3)
# AAC (.3gp .mp4)
# MP3 (.mp3)
# WAV (.wav)

IMAGES:

# JPEG
# GIF
# PNG
# TIFF
# BMP

We'll be sure and put all these formats to the test once (if?) we get our launch units.
 
sehr schön, man kann gebrannte DVDs auf der PS3 gucken. und die demo kioske sehen auch nett aus, aber wieso haben die räder? macht eigentlich nicht viel sind und sehr stabil sehen die auch nicht aus.

der benutze HDTV ist aber klasse, wohl ein Bavaria HDTV von Sony :)
 
mehr infos zu Sony Onlineangebot

Interview with H.R.H. Phil Harrison:

Is there a single login?
-Yes, but the login could be different from your username in game.

Oh, so there are different names across different games that would be different on friends lists?
-No, let me think of an example. Existing IDs can be brought with you. So it is unified ID. (someone listen and clarify this)

-Store is designed with deep search and deep filtering. Anticipating, over years, THOUSANDS of pieces of content. Going towards "My Store" with individual preferences and favorites.

-A lot of trailers, free content, video, demos, and more will be available day one, but overall a small amount of content compared to what they want.

-PS1 titles are only playable on PSP on "this side of the holiday." Think of it as a PS1 disc image that runs on a bunch of emulators depending on what I have on my system. Next side of holiday will be playable on PS3, in addition to disc based compatibility.

-PS2 and PS1 games will not have enhancements. Deliberate decisions to ensure compatibility.

-DRM (someone begins beating a ****ing congo drum at this point and I can't hear the rest)...emulator on PS3 there will be no technical reason (as long as it meets TRC) that 99% of the catalog won't be perfectly emulated.

-Licensing rights only reason why every game can't be on PS store.

-More than "just best selling titles." You want us to make sure everything is up there. VAGRANT STORY, PHIL. DO IT.

-Games being streamed from the PS3 to the PSP is a lofty goal of sorts, might be done some day. A possible "challenge."

http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/Podcasts/OPM/102606.mp3
 
Ich bin froh das sich die ps3 verschoben hat, da ich mich sonst entscheiden müsste was ich mir als estes kaufe PS3 oder Wii

Wenn ich mein geld schon im Februar zusammen habe kauf ich mir ne US PS3

Aber kann ich dann mit der US PS3 Online spielen :-?

Kann man die us ps3 auch auf Deusch umstellen?

Ich habe aber gedacht das sony die PAL PS3 als erstes produzieren
 
Wenn´s wie geplant läuft, brauchst im März keine US-PS3 mehr kaufen, dann kommt ja schon die EU-PS3.

Und ja, ursprünglich sollten die EU-PS3s die ersten sein... wie wir aber ja alle inzwischen wissen, Satz mit X, das war wohl nix...
 
frames60 schrieb:
Wenn´s wie geplant läuft, brauchst im März keine US-PS3 mehr kaufen, dann kommt ja schon die EU-PS3.

Und ja, ursprünglich sollten die EU-PS3s die ersten sein... wie wir aber ja alle inzwischen wissen, Satz mit X, das war wohl nix...

Ups habe februar gemeint :blushed: :lol:

Aber was machen die mit den Pal konsolen :oops:
 
Also das mit den login namen und so gefällt mir mal garnicht. Ein profil name für konsole und chats und co und dann pro game noch ein profilname. Da find ich dieses feature der 360 aber um welten besser als hier. :(
 
Sonny Black schrieb:
Also das mit den login namen und so gefällt mir mal garnicht. Ein profil name für konsole und chats und co und dann pro game noch ein profilname. Da find ich dieses feature der 360 aber um welten besser als hier. :(

nimm doch für die games einfach den gleichen wie für den login ;)
 
WMD schrieb:
Sonny Black schrieb:
Also das mit den login namen und so gefällt mir mal garnicht. Ein profil name für konsole und chats und co und dann pro game noch ein profilname. Da find ich dieses feature der 360 aber um welten besser als hier. :(

nimm doch für die games einfach den gleichen wie für den login ;)
Ja klar, bloß hast du schonmal üpberlegt das wenn wir im märz eine kosnole haben, die ganzen tollen namen schon seit november vergriffen sein werden? Genau das regt mich auf!! Und halt jedesmal neue namen merken und co. Da find ich einen namen für alles viel besser!
 
Sonny Black schrieb:
Ja klar, bloß hast du schonmal üpberlegt das wenn wir im märz eine kosnole haben, die ganzen tollen namen schon seit november vergriffen sein werden? Genau das regt mich auf!! Und halt jedesmal neue namen merken und co. Da find ich einen namen für alles viel besser!

ach so n quatsch. nach der logik sind auch alle tollen namen bei einem kompletten unified login weg.
wenn dein bevorzugter username für den login noch frei war, wird er es mit an sicherheit grenzender wahrscheinlichkeit auch für die usernamen in den spielen sein.
 
Was ist denn das wieder für ne Werbung. Erinnert mich an die Pariser PS2 Werbung mit den Puppen ohne Nase usw :lol: :lol:

Interview mit Jim Kahle über den Cell


Jim Kahle is the chief architect of the Cell microprocessor and the visionary behind the multiprocessing beast that is the heart of the PlayStation 3. He led IBM's side of the chip alliance with Sony and Toshiba. He has been designing microprocessors since the 1980s and was one of the founding members of the Somerset Design Center, the chip design house formed by Apple, Motorola and IBM at the onset of the Power PC alliance. He was also the chief architect of IBM's Power 4 microprocessor which was used in IBM servers and Apple's G5 Macintosh machines. I caught up with him after his recent keynote at a Cadence Design Systems conference.


DT: It seems like you finished the Cell chip designs early. The first prototypes came out in 2004 and this is 2006. Did you still need a lot of development time after that first tape out?
JK: We used that first tape out to get the initial software up and running. There were modifications we did to the chip over time. The design center is still active and participating. Our roadmap shows we are continuing down the cost reduction path. We have a 65 nanometer part. We are continuing the cost reductions. We have another vector where we are going after more performance. We have talked about enhanced double-precision chips. Architecturally we have double precision but we will fully exploit that capability from a performance point of view. That will be useful in high-performance computing and open another set of markets.


DT: That sounds like it’s not a PlayStation 3 chip?
JK: Yeah, it is a different vector. For us to extrapolate. We will push the number of special processing units. By 2010, we will shoot for a teraflop on a chip. I think it establishes there is a roadmap. We want to invest in it. For those that want to invest in the software, it shows that there is life in this architecture as we continue to move forward.



DT: Right now you’re at 200 gigaflops?



JK: We’re in the low 200s now.




DT
: So that is five times faster by 2010?




JK: Four or five times faster. Yes, you basically need about 32 special processing units.
DT: AMD bought ATI Technologies and they signaled that a combined CPU and graphics processor is not so far off. They are going to do an initial crack at it for emerging markets in 2007. Is that something you see coming and is Cell anticipating this world already?



JK: If you look at a gaming system, there is obviously a close relationship between graphics and the main processing elements. Over time we will look to see how effectively we can make the main processor and graphics tie together. I won’t go beyond that.



DT: With Cell and PlayStation 3, was there a lot of thought about whether you needed a graphics chip?



JK: We explored that to understand the bounds of what we could do with the architecture. If you look at some of our ray tracing, ray casting techniques, they are very effective. People have worked on some software caches to help out the ray tracing. I wouldn’t say that is graphics processing because ray tracing is a little different. We’ve explored the bounds on this to understand where it can contribute with pure graphics processing. Over time, we have been exploring that.



DT: With Moore’s Law, is it inevitable that they will wind up on one chip?
JK: If you look at the PlayStation 2, eventually the graphics did get integrated into the Emotion Engine. Sony has talked about that. Definitely from a cost reduction view. Now we have to look at it from a performance point of view too. That is something we have to study for the future. Even beyond PlayStation 3. I don’t know if it is inevitable. We have to understand the pros and cons of it.
 
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