XSeries/PC S.T.A.L.K.E.R 2

Mohnfeld war in der ruhigen Zone, ganz links oben der Map. Man musste dort für einen ehemaligen Bewohner auf einer Farm ein Familirnerbstück holen, war ein religiöses Bild.

Ach das Mohnfeld meinte er, ja das müsste jeder kennen .... Da bin ich aber nach dem ich die Ikone gefunden hatte nicht mehr rein gegangen :D
Da müsste ich auch noch mal hin, genug Energy- Drinks sind ja mittlerweile gebunkert :awesome:

Btw. den Typen im Mohnfeld der die Koordinaten der Leichen gegeben hat,weil er die Ikone auch wollte habe ich nachdem ich ihm sie übergeben und dafür das individuelle Stalker Sturmgewehr bekommen hatte, einfach abgeknallt :devilish: So konnte ich den Auftraggeber "ebenfalls" mit der Ikone glücklich machen :awesome:
 
Zuletzt bearbeitet:
Von der ersten Stadt Zyta links oben ein Stück, da war auch eine Nebenmission, ein hinter einem L förmigen Gebäude liegt die. Irgendwas mit Duft macht das Artefakt :verwirrt:

Ja. das ist aber ein Mohnfeld und kein Mohrfeld... ich weiß wo das ist, hatte ja geschrieben dass ich da noch mal hin will .... das dieses Artefakt etwas "Duft" macht würde ja passen .... wenn der negativ Buff allerdings irgendwas mit Schläfrigkeit zu tun hat, dann wird es umgehend an den nächsten Händler vertickt :D
 
Ne erklärt wurde da imo gar nichts... ich wusste zwar, daß es Truhen gibt aber bis ich geschnallt hatte, das es eben wirklich diese Truhe ist, hat schon etwas gedauert^^

Lag aber daran, dass vor dem zweiten Patch man per Controller nicht direkt von Inventar zur Truhe ohne über den mittleren Ausrüstungspart gehen konnte und beim ausprobieren hatte ich natürlich ein Intem genommen, was man nicht ausrüsten konnte ergo ging es nicht und ich habe erstmal weiter nach der vermeintlich richtigen Truhe gesucht xD

Bis ich dahinter gekommen bin, dass man den Ausrüstungspart per Stick drücken ausblenden konnte und somit das Zeugs in die Truhe bekommen konnte :uglygw:

Naja das ist ja mittlerweile gepatcht :D
 
Aaaah :bang::bang:, habe mir jetzt zu meiner Series S eine X geholt, in der Hoffnung das Spiel wird noch besser laufen und besser ausschauen.
Aber was soll ich sagen, auf der Series S sah es schon gut aus und auf der X ist es m.M. nicht viel hübscher, hätte mir das Geld sparen können.
Na ja, zumindest habe ich ja ein Rückgaberecht :coolface:
 
Aaaah :bang::bang:, habe mir jetzt zu meiner Series S eine X geholt, in der Hoffnung das Spiel wird noch besser laufen und besser ausschauen.
Aber was soll ich sagen, auf der Series S sah es schon gut aus und auf der X ist es m.M. nicht viel hübscher, hätte mir das Geld sparen können.
Na ja, zumindest habe ich ja ein Rückgaberecht :coolface:

Performance Mode wenn auch richtig mit VRR genießbar
Grafik Mode mit besserer Grafik
Bessere Image Quality dank höherer Auflösung

Insgesamt hast Du da schon nichts falsch gemacht

 
Ich komme nicht weiter, vielleicht einer eine Idee?
Wie töte ich Faust? Habe schon alle Laternen zerstört, meine Munition und Medikits sind auch schon fast alle.
Aber keine Chance, der will einfach nicht sterben :mad:
 
Nach dem du alle PSI-Emitter zerstört hast muss du noch die EINE, die Faust bei sich trägt zerstören.
Wenn der Kampf mit Faust abgeschlossen ist, kommt eine Zwischensequenz. Entscheide dich auf jeden Fall auf "selbst hinaufzuklettern".
Falls du dich anders entscheidest, stirbst du und du kannst alles von vorne machen :awesome:
 
Nach dem du alle PSI-Emitter zerstört hast muss du noch die EINE, die Faust bei sich trägt zerstören.
Wenn der Kampf mit Faust abgeschlossen ist, kommt eine Zwischensequenz. Entscheide dich auf jeden Fall auf "selbst hinaufzuklettern".
Falls du dich anders entscheidest, stirbst du und du kannst alles von vorne machen :awesome:
Was mir passierte :coolface:
War etwas pissed :lol:
 
Ein fetter Patch kommt :goodwork:

Happy Holidays, stalkers!

Just before Christmas and New Year's, we are ready to present Patch 1.1. It is the first major patch for S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, and it will address over 1,800 issues, including the first iteration of the A-Life fixes.

We understand that the size of the patch is huge and the process of downloading will take some time. We would like to thank you for your understanding, and we will work on this aspect as well. So, let’s begin.


A-Life fixes

  • Fixed the issue with spawning NPCs behind the player's back.
  • Players can now encounter roaming NPCs across the Zone more often.
  • Greatly extended the distance at which A-Life NPCs are visible to the player.
  • Fixed the aggressive optimization issue that prevented A-Life NPCs to exist in Offline (out of player's visualization range).
    • In Offline mode, A-Life will continue to advance towards their goals over time.
    • Players may now have opportunities to encounter A-Life NPCs they've previously met by following in the same direction as the NPCs.
  • Improved A-Life NPCs navigation in Offline using GameGraph (global AI navigation map):
    • Fixed multiple issues where NPCs would fail to follow or find a path to their designated goals.
    • Fixed several issues with NPC being stuck in Online-Offline transition state,
  • Enhanced A-Life NPCs' motivation to expand territory and actively attack enemies and mutants.
  • Fixed issues that could result in fewer A-life NPCs encountered than intended.
  • Further contextual actions improvement to ensure seamless transitions between Offline and Online states for NPCs engaged in these actions.
  • The groups exploring the Zone are now more diverse regarding possible factions and group sizes.
  • Fixed issue that while roaming over the Zone, Human NPCs didn't satisfy their communication needs and talks.
And some other development related improvements.


AI improvements

  • Reduced the number of summons and increased time between spawns of Pseudodog phantoms.
  • Fixed an issue when zombies would have their arms and legs twisted while knocked down.
  • Fixed an issue when large mutants would hide behind small cover, such as trees.
  • Fixed an issue when mutant limbs stretch sometimes when firing automatic weapons.
  • Fixed an issue when bloody visual effects played a few times after Rat's death from grenade.
  • Fixed an issue where NPCs quickly detected the player when he was crouching.
  • Fixed an issue where NPCs would enter doors without opening them.
  • Fixed the issue when the controller could take the main story NPCs under control.
  • Fixed an issue when Chimera would try to enter a narrow passage that it couldn't enter instead of hiding in ambush.
  • Fixed an issue when NPC was teleporting to the restricted areas such as safe zones and hubs.
  • Fixed an issue where mutants that were in cover did not change their cover when receiving damage.
  • Fixed visual effects of Burer's telepathic ability.
  • Minor combat behavior fixes for NPCs shooting from covers.
  • Fixed Burer’s throwing objects animation.
  • Fixed some issues with NPC staying idle and refusing to start mission-related dialogs.
  • Fixed an issue when mutants kept attacking zombies in knockdown.
  • Fixed an issue when NPCs are stuck in aiming animation.
  • Fixed an issue when death animation was replayed for an NPC who was resurrected as a zombie.
  • Fixed an issue when a neutral NPC stays neutral after a player hits them by melee attack.
  • Fixed an issue with some NPCs' broken arms while shooting.
  • Generic improvement of combat experience and NPC pathfinding in big fights with lots of corpses.
  • Fixed an issue when Player was able to kill the chimera with the help of carousel anomaly.
  • Fixed an issue where NPCs would clip through objects and walls when shooting from covers.
  • Minor improvements for peaceful behavior of NPCs.
  • Fixed issue where NPCs wouldn't stop combat on emission start.
  • Fixed an issue when some mutants couldn't jump off an obstacle.
  • Fixed issue when NPCs were stuck after the end of emission.
  • Fixed bandits' behaviour after emission ends during the mission Bullseye.
  • Fixed an issue where NPCs could teleport if the NPC couldn't build a route.
  • Fixed an issue where NPCs could stop talking to each other after loading a save.
  • Fixed an issue when mutant dead bodies fly to a long distance from the places where they were killed by the shotgun.
And over 50 more minor “anomalies” were fixed.


Balance adjustments

  • Increasing rewards for several missions.
  • Fixed issue when artifacts with Physical Protection effect give maximum possible effect.
  • Changed "Goldfish" artifact value to 14000 coupons.
  • Fixed issue when player is able to have infinite coupons via selling and returning back any stackable consumable.
  • Fixed infinite money exploit with splitting a stack of weapons from selling windows.
  • Fixed issue when A-Life NPC's can be spawned dead with full clips of ammo.
  • Increased Snork's abilities cooldown time by 30%.
  • Gauss rifle damage was increased.
  • Increased difficulty for the fight with .
  • Recalculated rewards for the Harpy's missions.
  • Fixed instant player death after getting almost full radiation bar.
  • Fixed that Poltergeist and Burer do not deal damage with thrown objects in some cases.
  • Removed the POS 8x scope from the assortment of several merchants.
  • Tweaked damage from PSY fields.
With over 10 more minor fixes delivered.


Crash Fixes, Performance, and Optimization

  • Investigated, and applied further improvements to dead zones and curves for gamepad movement, aiming and camera controls for a more smooth and controllable experience using sticks on controller.
  • Performance improvements in largely populated areas of the map.
  • Fixed performance drops on NVIDIA RTX 3000 series video cards with enabled FSR frame generation.
  • Fixed issue with game freezing on exiting a tunnel during A Light in the End of the Tunnel mission.
  • Fixed issue with not working Razer Kishi Ultra controller, which connected via Bluetooth or cable connection.
  • Fixed issue where MSI Force Pro Wireless Controller didn't work via Bluetooth or dongle connection.
  • Fixed issue when Xbox X/S controller didn't work via Bluetooth connection.
  • Controller input improvements.
  • Fixed issue with visual artifacts in In-Game UI with DLSS enabled.
  • Fixed issue when building disappears in player's camera at Factory location.
  • Fixed issue with a building near Yantar popping into Player's view while approaching it.
  • Fixed fps drops that could be created by large amounts of water particles.
  • Fixed fps drops during interaction with corpses in shallow water.
  • Fixed multiple EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION crashes.
  • Fixed multiple Fatal Errors, Low Level Fatal Errors, and Assertion Failures.
Overall, over 200 crashes were investigated, and further fixes were implemented.

Und noch viel mehr was aber hier das Text Limit sprengt, mal schauen ab wann der kommt und wie viel GB. Ich spiele auf der SX im Quali Modus und hatte bisher keine Probleme.
 
Zurück
Top Bottom