PS4 Playstation 4

Kauft ihr die PS4 direkt zum launch?


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Das ist ein schlechter Scherz oder? Muss es sein.

Nein. Uncharted läuft auf der Vita nicht in voller Bildschirmauflösung. Das ist schade, und wird hoffentlich bei Uncharted 2 Vita behoben.


Und zb das du irgendwelche PSN Vita Sachen bemängelst im store wohingegen der 3ds shop deutlich katastrophaler zum zeitpunkt war

Ich habe den eShop von Nintendo in aller Ausführlichkeit kritisiert. Vermutlich mehr als alle anderen Nintedo-Fans zusammen. Nachzulesen in meinen Posts.

Ändert aber nichts daran, dass Sony auch 2013 unfähig ist, die "Produkte" korrekt in die Kategorien einzuordnen. Wählt man auf der Vita "Demos" aus, bekommt man eben nicht alle Demos, sondern einen Mix aus allem Möglichen.

Und auf der PS3 hat man es geschafft, die Suche völlig in die Tonne zu kloppen, indem man aus der Suche ein seltsames Konstrukt aus "Buchstaben auswählen" gemacht hat.
 
XD Das meinte ich wahrlich nicht.

Mein Gott... müsst ihr es immer so "spannend" machen. :rolleyes:

Also:

Nervt einfach, wenn Sony das Gerät als Power-Handheld bewirbt, dann aber Uncharted&Co. nichtmal die native Auflösung packen. Die Vita ist ein absoluter Vollflop, ich kann sie aber trotzdem jedem uneingeschränkt empfehlen.

Was genau meintest du nun wahrlich?
 
PS4's 8GB RAM was kept secret from third-party devs until console reveal

Third-party developers were not aware that PlayStation 4 would include 8GB of GDDR5 RAM until Sony's reveal event in February - despite having received development kits long before the console's announcement.

Speaking with VideoGamer.com, Just Add Water's CEO Stewart Gilray - who is developing a mystery title for PlayStation 4 - revealed that third-parties were initially told that the console would feature only 4GB of RAM, and were left happily surprised when the system's lead architect Mark Cerny discussed the console's specs on stage.

"We were told [PS4] was 4GB originally," Gilray told us, "and we first knew it had 8GBs when Mark said at the event's stage, 'And it has 8GB of memory.' We'd had kits at that point for a good while."


Gilray suspects that only "a couple of really close first-parties" knew PS4 would feature 8GB prior to the console's announcement, "but I think most third-parties, if not all third-parties were like, 'Yeah, 4GB, awesome, can't wait.'

"It's a fantastic amount of memory," he continues, "especially DDR5 memory, because it's so fast you don't have to have everything there at once. You can swap it in and out instantly, effectively. But when they said 8GB it was like, 'Ooookay.'"

Leaked systems specs for PlayStation 4 - back when it was still going under its codename 'PlayStation Orbis' - also suggested that the console would only include 4GB of RAM.

An "added bonus" of PS4's memory is that Sony has "already ring-fenced the system memory away from the game memory," Gilray adds, "so there's none of this business that we had with PS3 of having to share memories.

"When you press the PlayStation button on a PS3 game, you get the basic XMB up [but] to do anything you have to quit the game, because of the memory for it. With PS4 we don't have that because the system memory is already ring-fenced for itself."

Gilray's comments suggest that third-party developers could have been developing PS4 games targeting lower system requirements than the console's actual capability - which could go some way to explaining the suspected 30fps cap on the Unreal Engine 3-powered Thief.
http://www.videogamer.com/news/ps4s...om_third-party_devs_until_console_reveal.html
 
Da hatten selbst die Devs wohl mal nen kleinen "Megaton" auf ner PK. :v:

Mein Gott... müsst ihr es immer so "spannend" machen. :rolleyes:

Also:

Nervt einfach, wenn Sony das Gerät als Power-Handheld bewirbt, dann aber Uncharted&Co. nichtmal die native Auflösung packen. Die Vita ist ein absoluter Vollflop, ich kann sie aber trotzdem jedem uneingeschränkt empfehlen.

Was genau meintest du nun wahrlich?

Was ist daran so unverständlich?
Du sagst, dass die Vita kein "Power-Handheld" ist, weil Uncharted nicht in nativer Auflösung läuft... :kruemel:
Und das, obwohl es für ein Portable-Game auch so einfach sehr viel leistet.
 
Bei Shootern vielleicht, aber ein Rennspiel (z.b. GT5) ist mir lieber mit 60FPS, auch wenn die 60 Bilder oft nicht gehalten werden können...

Spiel mal Burnout Paradise (60FPS) und danach Forza Horizon (30FPS) da merkt man erstmal den Unterschied :)

ehrlich gesagt fand ich die fps bei GT5 grausam ;)
und ich habe zur zeit keine möglickeit irgendwo noch auf einer 360 zu spielen...

aber zB laufen die meisten NFS auch mit 30fps (mutmaße ich mal) und sich auch absolut spielbar... framedrops hingegen fallen mir sofort negativ auf!
ich würde daher immer eine stabile framerate einer variablen vorziehen!

schade eigentlich dass die HDTVs nicht einfach das wiedergeben was sie bekommen... dann könnte man auch 40 oder 50fps nutzen wenn die rechenleistung für 60 nicht reicht...
 
Zuletzt bearbeitet:
schon lustig wenn man zurückdenkt und jeder vor dem Event meinte 8gb gddr5 wäre völlig verrückt und unmöglich :v:
 
Vor nem Jahr oder so hatte man hier ja noch diskutiert, ob es nun 2 oder hoffentlich doch 4GB bei der NextGen werden. :awesome:

PS4 dev had to 'play catch-up' to PC graphics

Evolution Studios has admitted that working on PS3 for so long meant that it wasn't exposed to the developments in graphics technology for PCs, meaning it had to play catch-up when moving onto PlayStation 4.

Asked by Edge magazine about the PS4's specification, Evolution technical director Scott Kirkland said:

"With it being a very contemporary GPU core, [there's] a whole bunch of new graphics features probably familiar to PC developers, but we've spent a lot of time in PS3 land, so we had to play catch-up on some of those great things like texture varieties, hardware instancing, volume textures, tessellation, texture compression.

"They're all really cool features that we're leveraging in all sorts of interesting ways."

Kirkland is also pretty pleased with what else the PS4 has to offer.

"The CPU part of things, having that asymmetrical architecture, that made it really easy for us to gain great performance from the outset," he explained.

"The Play-Go initiative, which Mark Cerny [PS4 lead architect] spoke about, those are discussions we've been heavily involved in. Combined with the Blu-ray disc for physical delivery, the hard drive is going to allow us to deliver awesome experiences to players in a fraction of the load times and download times that players experienced on PS3 and [360]. So we're really excited about that. We think it'll be a real differentiator."

Evolution Studios is currently working on Driveclub, which is expected to launch alongside the PS4.

http://www.videogamer.com/ps4/driveclub/news/ps4_dev_had_to_play_catch-up_to_pc_graphics.html

Ach, die armen PS3-only Devs... :P

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Guter Artikel über Sony und Indies:

http://www.wired.com/gamelife/2013/04/sony-indies/

Überschrift lass ich weg, da hier nicht der War-Bereich ist. :v:
 
Wenn MS es mit der Xbox verkackt hol ich mir vielleicht ne PS4 :coolface: Aber ich kann mir nicht vorstellen dass das passieren wird.

Gut finde ich bis jetzt an der PS4:

+ Controllerdesign endlich etwas modernisiert (wenn auch mehr drin gewesen wäre)
+ normalere Hardware
+ kein Internetzwang
+ kostenloses Onlinegaming

Wenn dann noch ein Uncharted käme wärs nice.

Hoffentlich bekommt die PS4 ein schönes kantiges Design.
 
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Wenn MS es mit der Xbox verkackt hol ich mir vielleicht ne PS4 :coolface: Aber ich kann mir nicht vorstellen dass das passieren wird.

Gut finde ich bis jetzt an der PS4:

+ Controllerdesign endlich etwas modernisiert (wenn auch mehr drin gewesen wäre)
+ normalere Hardware
+ kein Internetzwang
+ kostenloses Onlinegaming

Wenn dann noch ein Uncharted käme wärs nice.

Hoffentlich bekommt die PS4 ein schönes kantiges Design.

Also wenn DU dir eine PS4 kaufst, dann wäre das ein Ritterschlag für Sony :-P


btw. Bin ich eigentlich der einzige, dem das Design der Konsole völlig egal ist? Oder gibt es hier Leute, die Wert darauf legen?
 
Bin ich eigentlich der einzige, dem das Design der Konsole völlig egal ist? Oder gibt es hier Leute, die Wert darauf legen?

Das Design soll schon anschaulich sein, steht im Wohzimmer oder ist der Mittelpunkt des Zimmers. Da will ich keinen Grill wie die letzte Slim oder so nen Kasten wie die Wii Mini sehen :x
 
Also wenn DU dir eine PS4 kaufst, dann wäre das ein Ritterschlag für Sony :-P


btw. Bin ich eigentlich der einzige, dem das Design der Konsole völlig egal ist? Oder gibt es hier Leute, die Wert darauf legen?
Ich glaube allen ist bewusst, dass jede Konsole, egal wie hübsch oder hässlich, irgendwann nur noch als sellenloser Kasten empfunden wird weil man sich einfach an jedem Design sehr schnell satt sehen kann. Ein hübsches Design erhöht den Haben-will Faktor aber trotzdem irgendwie ungemein, ist nicht richtig rational aber eben menschlich. Ein richtig hübsches Design ist aber natürlich trotzdem nur das i-Tüpfelchen einer gelungenen Plattform. Würde mir auch eine richtig hässliche Konsole kaufen wenn die Spiele stimmen, wie glaube ich jeder hier. :ugly:
 
Zuletzt bearbeitet:
Kann ich so unterschreiben.
Die letzten mir bekannten Sony-Produkte (BR-Player, TVs, Smartphones, Vita) sahen auch alle sehr schick aus und deshalb hoffe ich natürlich auch, dass sie das bei der PS4 übernehmen. Nen Gegenargument wäre sicherlich die neue Slim, aber diese Sparmaßnahmen für nen billiges Modell zähl ich mal nicht. ;)


MotorStorm dev played an 'instrumental' role in PS4's DualShock 4 development
And Killzone studio 'fought battles' to get analogue stick indentations, too.

MotorStorm Apocalypse developer Evolution Studios played an "instrumental" role in the DualShock 4's design, revealing that it started working with Sony on the controller's functionality all the way back in 2011.

"The control side of things has always been a really important thing for racing games," Evolution's technical director Scott Kirkland told EDGE, "so we made sure that we got involved in the controller discussion very early on. I think this goes back to Christmas 2011."

Evolution's feedback helped shape the controller, Kirkland revealed, and the team even managed to convince Sony's Japan team to alter the components it had been planning to use for the controller's gyro functionality.

"We were instrumental in securing the specific gyro components that [will] go in the DualShock 4," he continued, "we had prototypes that demonstrated that the really high frequency gyros were the ones that allowed us to chuck the controller around like a steering wheel, and the ones that they were considering [meant] you have to rely on accelerometers to compensate for that.

"So we put a very compelling case forward to the guys in Japan, they listened and they're the components that are in the DualShock 4."

Besides the gyro functionality, Evolution "did a lot of work" to improve the controller's analogue sticks, too, and created a prototype using MotorStorm RC "that allows you to exploit the reduced deadzone size on the controller and the more accurate sticks".

Early DualShock 4 prototypes "looked like something that Bruce Wayne would carry," Kirkland adds. "It was very industrial in design, plastic, [and] there were things that would come off. I remember seeing paperwork for the import and export prototype, and you know all of them were handmade and insanely expensive and we felt privileged to be getting these samples."

Evolution isn't the only first-party developer that played a role in the controller's design, though.

Guerrilla Games' Herman Hulst - which is developing PS4 title Killzone: Shadow Fall - revealed elsewhere in the magazine that two members of his team were also involved in "weekly or bi-weekly" calls on the new controller, which involved "pushing hard and fighting battles on the indentation of the thumbsticks" and "having outwardly curved triggers".

Sony's developer-focused approach to PlayStation 4 should come as a welcoming sign for consumers, who it will hope to win over when the console goes on sale later this year.

As well as working on the DualShock 4, Evolution is also developing PS4 launch title DriveClub, which is expected to go on sale alongside the console this Christmas.

http://www.videogamer.com/ps4/drive...tal_role_in_ps4s_dualshock_4_development.html
 
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